Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Muren injecteren welk product en waar te koop? WTCB attesten

• Tags injecteren muren
  • Lid geworden
    2 sep 2026
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    1
    Ik sta op het punt om mijn oude steunmuur te injecteren tegen opstijgend vocht. Dit is reeds bevestigd door 'professionals' maar de offertes zijn niet min.
    Ik vind twee producten vaak terug: Dryzone en Drystone. Drystone kan ik lokaal kopen in bouwkampioen maar voor dryzone heb ik geen verkooppunt gevonden.
    (indien nodig als zouten zouden uitbloeien ga ik een Drystone shield plaatsen).

Als ik het WTCB testrapport nakijk dan is Dryzone BBD en Drystone A+A+A+, dus ik zou er van uitgaan dat Drystone de betere is voor mijn probleem. Zeker gezien mijn muur zeer vochtig staat en daar Dryzone een D op scoort tov A+ bij Drystone.

Indien er iemand zweert bij Dryzone, waar kan ik deze kopen in regio Gent? Of andere producten die lokaal te koop zijn?

Drystone wtcb
    Dryzone wtcb

Alle info welkom!

vriendelijke groeten, Mat

Ga je enkel uit van het advies van die profesionals of heb je ook nog advies gevraagd aan een architect of neutraal persoon.
    In mijn werkervaring heb ik steeds gemerkt dat die profesionals snel "opstijgend vocht" als oorzaak gaven maar niet waarom er dit is.
    Buitenkant muur.....hoe hoog zit de grond
    Waterkeringslaag....bestaand/onbestaand en welke staat
    welke steen
    vroegere stallen....kan ook ook zouten zijn
    die producten zijn goed maar en garantie dat het "droog" blijft zal je nooit hebben

zoek eerst eens de oorzaak waarom je muren nat staan
    Dan pas kan je de gepaste maatregelen nemen en injecteren is 9 op de 10 keer niet de oplossing

Ik sta op het punt om mijn oude steunmuur te injecteren tegen opstijgend vocht. Dit is reeds bevestigd door 'professionals' maar de offertes zijn niet min.
    Ik vind twee producten vaak terug: Dryzone en Drystone. Drystone kan ik lokaal kopen in bouwkampioen maar voor dryzone heb ik geen verkooppunt gevonden.
    (indien nodig als zouten zouden uitbloeien ga ik een Drystone shield plaatsen).

Als ik het WTCB testrapport nakijk dan is Dryzone BBD en Drystone A+A+A+, dus ik zou er van uitgaan dat Drystone de betere is voor mijn probleem. Zeker gezien mijn muur zeer vochtig staat en daar Dryzone een D op scoort tov A+ bij Drystone.

Indien er iemand zweert bij Dryzone, waar kan ik deze kopen in regio Gent? Of andere producten die lokaal te koop zijn?

Drystone wtcb
    Dryzone wtcb

Alle info welkom!

vriendelijke groeten, Mat
    Foto's van het probleem? Zoals @lukanar en @deco1966 al aanhalen: die professionels zijn waarschijnlijk gewoon injecteerbedrijven die eens komen kijken zijn?

Wat is exact je probleem? Is er waterkering? Is er tot onder de waterkering geplakt? Vuil in de spouw? Verhardingen buiten die te hoog liggen? Lek in een regenwaterafvoer? ...

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Terug
Bovenaan