• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Multiroom audiosysteem

Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
383
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, 't is vrij simpel:

wie heeft ervaring met welke systemen van welk merk?



thx
 
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
by the way. Er is nu opnieuw een actie.



Bij aankoop van een controller en een ZP100 krijg je 199€ korting. bij aankoop van een ZP80 en een controller krijg je 149€ korting.

Wel enkel en alleen maar in de winkels die ingeschreven hebben op de actie.



Iemand interesse? stuur maar een pb. Ik maak met alle plezier een offerte op.
 

tmt

Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
272
Waarderingsscore
0
Punten
0
interessante topic. Die Sonos ziet er inderdaad wel interessant uit want ik ben ook naar een multiroom systeem op zoek voor een beetje muzak in een paar kamers.



Ik dacht eerst de speaker cables te trekken naar de tv-kamer waar alle hifi apparatuur gaat komen te staan, maar dat zouden al afstanden worden van +10 meter, niet echt ideaal.

Zo een Sonos ZP per kamer lokaal plaatsen is ook wel een mooie oplossing en lost dat probleem op. Netwerk aansluitingen voorzie ik toch overal. Alleen moet je op voorhand perfect weten waar die stations gaan komen, om zo de speaker cables door de muur te trekken naar die plaats (ik zit met een nieuwbouw, dus ik kan nog zoveel mogelijk in muren wegmoffelen)



Zijn er winkels in Belgie/Nederland die Sonos in demo hebben staan? Ik zou dat toch eens graag in actie willen zien.
 
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
De winkels die Sonos verkopen in België, kan je gewoon op hun website vinden. Ga gewoon naar :

http://www.sonos.com/store/locator/?tref=home2

En kies voor Belgium en evt je stad/gemeente naar keuze?

Dan krijg je een lijst van alle verkooppunten.



Wat betreft die promo met gratis cradle, er zijn nog steeds websites die deze promo aanbieden, wat eigenlijk een korting is van net geen 40 euro op de bundel van 999 euro.



De korting van 149 of 199 euro, is wat mij betreft niet echt geweldig. Als je een dergelijke promobundel koopt en je koopt er een losse controller bij, dan ben je nog duurder uit dan wanneer je de "grote" bundel koopt aan 999 euro. De promo van de gratis cradle blijft dus eigenlijk de meest interessante.

Bovendien staat die promo gewoon op de website en kan iedereen die dus bestellen, dus echt "winkelafhankelijk" zal die wel niet zijn (of is de promo waarover wdesmet spreekt nog een extra korting op de websiteprijs?).



De promo loopt trouwens ook in de US, dan wel in dollars natuurlijk, dus het prijsverschil blijft ongeveer even groot en de Europese prijs blijft dus gewoon erg hoog in verhouding!
 
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jakke9,



Als in jouw ogen een korting van 40€ op 999€ interessanter is dan een korting van 199€ op 798€ dan weet ik het toch niet hoor. :?:

Wat je trouwens aanhaalt dat als je er nog een controller bijkoopt ben je duurder dan het originele pakket is ook niet logisch. Wat ben je met 1 zoneplayer en 2 controllers?



Het doel van de promo ligt totaal anders hoor.

Je koopt je het basispakket van 999€ (1 controller, 1 zp100 en 1 zp80).

Aangezien dit voor heel wat mensen weinig is en ze er dan automatisch een of twee zoneplayer bijkopen is er dus ook nood aan een extra controller. Want in 4 ruimtes met 1 controller is nipt.

Nu heeft sonos die nieuwe promo gelanceert om dit aantrekkerlijker te maken.

Als je je een extra zoneplayer koopt krijg je de controller er bij voor bijna de helft van de prijs.

Dus voor iemand die in 3 ruimtes een ZP 100 wil plaatsen, in de living een ZP80 en 2 controllers wenst komt dit nu uit op 2197€ ipv vroeger 2396. Dit is toch 8.33% korting. De promo met de controller is 4% korting. Dus wat je aanhaalt is niet correct.



Je kan alles inderdaad op internet aankopen maar bij wie ga je langs als er problemen zijn? idd de handelaar uit de lijst die je zelf aanhaalt. Waarom niet direct bij die persoon gaan als hij je de goederen aan dezelfde prijs kan leveren en waar je je goederen maar moet betalen als je ze in handen hebt)? Diezelfde handelaar zal je ook maar al te graag helpen indien er een probleem is met iets wat je bij hem hebt aangeschaft.

De handelaren moet inteken op de promo. Als zij dit niet doen kunnen zij het niet aanbieden. Dit is het enige wat ik wou zeggen.



Het prijsverscchil tussen de VS en Europa. Dat is in mijn ogen ook enorm groot. Maar wat kan ik er aan doen? Vraag eens aan de invoerder in Nderland waar dat naar toe gaat. Ik denk in zijn zak want de handelaar ziet er niks van hoor.
 
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
wdesmet,



Wat ik bedoel is het volgende, de korting waarover ze spreken is eigenlijk een pure marketing stunt. Je moet de netto prijzen vergelijken en niet de kortingen. De bundel van 999 euro heeft namelijk ook al een "korting" van 250 euro (al staat dit nergens met zoveel woorden geschreven maar tel de prijs van de losse componten maar op en dan kom je op net geen 1250 euro). Met de gratis cradle erbij heb je bijna 300 euro korting en in dat opzicht is dat een veel betere deal dan de 149 of 199 euro op de andere bundels. Als je namelijk bij één van deze bundels een losse zoneplayer (en ik bedoelde in mijn vorige post een zoneplayer en geen controller, sorry typfoutje) dan kom je altijd hoger uit dan de prijs van de bundel van 999 euro.

Da's eigenlijk het enige wat ik wil zeggen met "minder interessant".



Wat betreft service heb je 100% gelijk, als ik kan kiezen tussen een identieke prijs op een website en een lokale handelaar, dan ga ik bij die handelaar.

Maar daar zit hem nu net het probleem, ik zou nogal dom zijn om te bestellen op de Europese website als ik hetzelfde toestel een pak goedkoper kan kopen op de Amerikaanse website.

Ik vind trouwens dat je als handelaar dit toch wel eens mag/moet aankaarten bij Sonos, en/of zijn distributeurs. Zeker de laatste tijd met de hele lage dollar, zijn die verschillen gigantisch en de euro prijzen van Sonos zijn al zeer lang ongewijzigd. Om eerlijk te zijn, ik voel mij als Belg (Europeaan) flink bestolen als ik die prijzen zie. Ik begrijp dat er een klein verschil in de prijzen tussen de VS en Europa zit om allerhande redenen maar teveel is teveel!

Let op, dit is niet persoonlijk bedoeld, dit is gewoon een algemeen gegeven met die Amerikaanse merken, ik heb in mijn zoektocht naar een multiroom systeem een aantal andere merken bekeken en daar waren de verschillen zelfs nog veel groter (bijv. Russound en Nuvo).



Groeten
 
G

Guest

Guest
Ben het eens met Jakke9.

't is eignelijk gruwelijk belachelijk aant worden het prijsverschil tussen de dollar en euro.

Ent rottige van al is dat de meeste bedrijven gewoon copy paste doen voor de prijs in de VS en europa.
 
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jakke9 wrote:
De korting van 149 of 199 euro, is wat mij betreft niet echt geweldig.



De voornaamste reden dat Sonos met dergelijke promotie op de proppen komt (Speciale prijs voor 1 Zone Player + 1 Controller) is omdat er sinds kort een serieuze concurrent op de markt is nl. de Logitech Squeezebox ( zie http://www.logitech.com/index.cfm/speak ... 7&cl=nl,nl)



De Squeezebox heeft echter geen line-in, geen subwoofer uitgang, kleiner scherm op de controller, werkt niet zonder pc en gebruikt enkel wifi om data te streamen.
 

Nick

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
2.403
Waarderingsscore
1
Punten
38
Jakke9 wrote:
Wat betreft service heb je 100% gelijk, als ik kan kiezen tussen een identieke prijs op een website en een lokale handelaar, dan ga ik bij die handelaar.

Maar daar zit hem nu net het probleem, ik zou nogal dom zijn om te bestellen op de Europese website als ik hetzelfde toestel een pak goedkoper kan kopen op de Amerikaanse website.



Ik ben ook geneigd om bij een handelaar aan te kopen. Zo'n (dure) dingen ga ik liever afhalen in de winkel of laten leveren door de firma zelf. Kwestie van zeker te zijn van het transport. Ook service achteraf is een punt.



Als je via een US website koopt zit dat weer helemaal anders met vervoer. Bovendien vermoed ik dat je invoerrechten of-weet-ik-veel-wat moet gaan betalen en zal je ook wel op ongeveer hetzelfde uitkomen.
 
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
439
Waarderingsscore
0
Punten
0
zelfs met invoerrechten en douanekosten komt het met de huidige dollarkoers nog goedkoper uit hoor.



J.
 
G

Guest

Guest
Thierry D wrote:
De Squeezebox heeft echter geen line-in, geen subwoofer uitgang, kleiner scherm op de controller, werkt niet zonder pc en gebruikt enkel wifi om data te streamen.



Denk dat ge toch eens ff opnieuw moet gaan zien naar de squeezebox :



voorachterduet.jpg




En om te quoten :



Quote:
Digitale optische, coaxiale en analoge connectors



24-bits hifi-DAC van Wolfson



Speelt muziekbestanden in de volgende indelingen af: MP3, AAC,

WMA, Ogg, FLAC, Apple Lossless, WMA Lossless en WAV



Ingebouwde draadloze 802.11b/g



10/100 Mbps ethernetpoort



En ondertussen is er ook software om te draaien op een NAS om al je muziek van af te laten draaien, waardoor je niet meer PC gebonden bent.
 
Lid geworden
6 mrt 2007
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dit is een heel mooi systeem maar:



1. het bladeren in je collectie is met een klassieke afstandsbediening en de text staat op deze module in kleine letters. Dus je moet deze module zichtbaar plaatsten en er vrij kort bij staan om de text te lezen.

2. Er zit geen versterker in. Je moet dus overal een extra versterker plaatsten naast deze module

3. je hebt geen local inputs....



Toch een aantal features die een Sonos heeft en deze niet.



Om op een plaats je mueziek te streamen vanop je pc : de top aan een mooie prijs.
 
Lid geworden
5 mrt 2007
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik had het volgende in gedachte:



- PC met meerdere geluidskaarten

- zones software-matig indelen (via iets als JRiver Media Center)

- bronnen: mp3 library op PC, radio stream via internet (of externe radio bron)

- bediening gebeurt via RF (eventueel PDA'tje)

- luidsprekers rechtsreeks aan versterker



het bovenstaande lijkt me nog vrij simpel te doen, hetgeen waar ik niet zo direct een antwoord op heb is de versterker(s). Persoonlijk vind ik het wat overkill om een toestel met 4 of 6 (middelmatige) versterkers te gebruiken, is niet alleen duur maar naar mijn mening ook overkill. Ik ga nooit op 4 verschillende plaatsen naar muziek luisteren. Ik zoek dus een toestel met 2 degelijke versterkers of een versterker die 2 verschillende zones kan aansturen. Deze bestaan, alleen zit ik dan nog met de bediening aan het worstelen.



Dus ik dacht om eventueel een luidspreker-selector tss de versterker en PC te plaatsen, maar hoe kan ik die dan bedienen via mijn RF interface ? mss kan ik via de PC, IR gebruiken om de luidspreker-selector te bedienen, alleen heb ik nog nooit zo'n toestel tegengekomen.



Aan de andere kant is het mss simpeler om zoiets als de Russound te gebruiken. Er zijn plugins om de keypads te sturen zodanig dat je enkel een PC met je mp3 library nodig hebt.
 
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
439
Waarderingsscore
0
Punten
0
Xantech heeft verschillende modules om bvb luidsprekers of bronnen te schakelen, maar goedkoop zijn ze niet.



Wij blijven gaan voor de Nuvo simplese, een proper en goedkoop systeem, volledig en eenvoudig.



J.
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
@falcon10: heb je dan voor Sonos gekozen?? :)
 
G

Guest

Guest
Ben er nog altijd ni uit.



En momenteel is het ook geen prioriteit het multiroomsysteem.



Sinds de introductie van de Logitech Duet, ben ik sterk aan het twijfelen aan de Sonos. De logitech is bijna knal hetzelfde maar wel aanzienlijk goedkoper.
 

dragonfly

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
2.387
Waarderingsscore
1
Punten
38
falcon10 wrote:
Ben er nog altijd ni uit.



En momenteel is het ook geen prioriteit het multiroomsysteem.



Sinds de introductie van de Logitech Duet, ben ik sterk aan het twijfelen aan de Sonos. De logitech is bijna knal hetzelfde maar wel aanzienlijk goedkoper.



Same here, de prijs houdt me wat tegen. Vind het knap maar veel te duur. Moet het wel allicht weten want kabels moeten in de muur 8)



Grootste nadeel van Logitech vind ik dat er geen versterker in zit. Mijn speakers komen in het plafond dus dan wordt dat een dure grap :cry: Voor de rest lijkt het me wel deftig te zijn!
 
G

Guest

Guest
Ja, vind het ook eigenlijk te duur voor wat het is.

De remote van Sonos is wel gelikter dan die van de Logitech Duet, maar als je bedenkt dat je voor zo multiroom er toch 2 gaat nodig hebben ( 1 voor jezelf steeds, en eentje voor mevrouw des huizes ).



Ja, die versterker die niet bij Logitech erbij inzit vind ik ook een enorm nadeel, ik had hen er al over gemaild, en ze zijn totaal niet van plan een model uit te brengen met ingebouwde versterker. Dus erop hopen hoeft al niet. Heb nu wel al gezien dat er zo'n mini versterkertjes zijn van rond de 100 euro, maar ja, als je die ook in elke ruimt enog een smoet bijsteken, das ook beetje te gek voor woorden.

Ik heb in elk geval voor in de keuken al speakerkabel en elektriciteitskabel voorzien in het vals plafond om eventueel actieve speakers te steken, met ingebouwde versterker.

Dus in case of kan ik daar al een logitech steken zonder extra versterker te hoeven kopen.



Blijft het feit dat ik nog altijd moet kiezen tussen de 2.
 
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben ook nog altijd aan het twijfelen maar om het "makkelijk" te maken mengt Sony zich nu ook op deze markt, in sommige publicaties noemen ze dit toestel al de Son(y)os

http://www.sony.be/view/ShowProductCate ... =HDD+audio

Produkten zouden begin van de zomer beschikbaar moeten zijn, en hebben een aantal beperkingen maar ook een aantal grote voordelen, zoals :

Wel een versterker aan boord per module

Een tuner aan boord (vind ik een gemis bij Sonos)

Afstandbediening (wel niet zo flashy als bij Sonos maar wel een mooi display op de unit)

Goedkoper dan Sonos, duurder dan Logitech

Spijtig genoeg maximaal 4 units (in mijn geval niet zo'n probleem)
 
G

Guest

Guest
Interessant die Sony.

heb er enkel men twijfels bij : Sony is erom gekend om altijd vervelende beveiligingen enz op ze'n audiosystemen te zetten.

tevens hebben ze ene paar jaar geleden een of andere mp3 server hifi component uitgebracht ( NAC-HD1 ), wat op zich best wel goed is, maar nog een boel ongemakkelijkheden inzaten, die eventueel door firmware updates konden opgelost worden, maar vanaf de introductie tot uit productie gaan van het toestel zijn er geen firmwar eupdates voor uitgekomen, wat me ook al de kriebels doet krijgen voor dit nieuwe Sony(os) speelgoed.



'k zal het in elk geval eens van dichterbij bekijken ook, maar heb er toch een bang hartje bij.
 
Lid geworden
4 nov 2006
Berichten
25
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik weet het, heb ook al wat miserie gehad met een Sony MP3 speler, maar ik vind het concept van dit toestel wel knap.

Vooral de ingebouwde tuner vind ik geweldig handig want dat is toch wel een ontbrekende schakel bij Sonos. Ik kan nergens een tuner vinden die qua design bij de Sonos past en ook bij Sonos zelf hebben ze blijkbaar niet echt veel zin om eentje te bouwen!

Als er iemand hier een oplossing voor kent ...

Ik ben eigenlijk aan het wachten tot ik zo een Sonyos in een winkel kan gaan bekijken. Kwestie van dan te kunnen beslissen of ik voor Sonos ga of voor iets anders.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan