Muizen spanplafond

Lid geworden
8 nov 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo, sedert vorige week hoor ik regelmatig (overdag) getrippel op het spanplafond. Een muis veronderstel ik maar naar het schijnt zijn het altijd meerdere...
Het was mij ook al opgevallen dat er hier en daar vlekken op het plafond zichtbaar kwamen, urine of uitwerpselen?
Hoe kan ik deze nu bestrijden? De kat er tussen plooien wordt moeilijk.

Mvg.

jvd30

Gewaardeerd lid
Lid geworden
22 okt 2007
Waarderingsscore
176
Punten
63
Enig idee hoe ze binnen komen?
Kanproberen met ultrasoon geluid
Als niet help proberen lokken. Enkel vergif lijkt moeilijk gezien je niet wil dat beest halverwege plafond er mee stopt

• Leuk
Waarderingen: Fery

fido

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 jun 2006
Waarderingsscore
312
Punten
83
De vraag is, langs waar geraken ze er op en af?

Lid geworden
8 nov 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Boven het spanplafond is er houten roostering. Enkele jaren geleden nog maar "alles" vernieuwd, isolatie laten inblazen, de blauwe folie lang ieder spleetje, kiertje dichtgelijmd, getaped,... Zodanig goed gedaan dat ik er zelf niet meer bij kan maar een muis blijkbaar wel op één of andere manier. Frustrerend...

julien

Gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
161
Punten
63
Op kantoor hebben we dat ook af en toe.
Een muizenval met chocolade er tussen leggen helpt elke keer.
Kan je niet een spot/verlichting/... uithalen om de muizenval er tussen te leggen?
kleine tip: als je de muizenval er enkel tussen krijgt via een spot of zo, bind dan een koordje aan de muizenval, want bij het dicht klappen springt dat ding behoorlijk ver.

Kaffe

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
205
Punten
43
Op kantoor hebben we dat ook af en toe.
Een muizenval met chocolade er tussen leggen helpt elke keer.
Kan je niet een spot/verlichting/... uithalen om de muizenval er tussen te leggen?
kleine tip: als je de muizenval er enkel tussen krijgt via een spot of zo, bind dan een koordje aan de muizenval, want bij het dicht klappen springt dat ding behoorlijk ver.
Zelfde hier, wel in een verlaagd gyproc plafond.

Keer op keer de dag dat het kouder wordt :p En dan altijd één muis in de val en gedaan voor de rest van het jaar.

Ik doe het op dezeflde manier. Onze grootste spot eruit, muizenval erin en een ijzerdraad eraan.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
2.747
Punten
113
Ik vertel deze tips aan ons kat.
Ons kat is Lazy Pebbels
In plaats van muizen te verjagen, te vangen en te doden en op te eten.
Vangt ze BUITEN muizen, brengt die binnen en laat die los bij onze houtkachel.
En kijkt dan met plezier toe hoe die muis haar snuit kuist met haar voorpootjes.
Zogauw de muis bijgekomen is , van de schrik of van de stoof, geen idee, gaat ze op verkenning . Ze wordt gevolgd door Lazy pebbels die haar af en toe een corrigerende tik geeft.
Met wat geluk luistert Lazy Pebbels als ik roep: buiten met die muis!!
Dan neemt ze de (on)gelukkige in haar bek, door het katteluik terug de tuin in.
Soms is ze verontwaardig door mijn interventie en bolt ze het af,
kan ik achter die muis aan.

Meestal lukt het met een val te zetten met een boke met honing en daar wat choco op.
Muizen zijn ook gek van mais heb ik gemerkt, maar dat zijn dan waarschijnlijk onze verdwaalde muizen uit het kippenhok.

Bovenaan