• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Muffe geur kelder ?

karine01

Lid
Reaction score
19
Ondanks een vochtigheidsgraad van 60% en een temperatuur van 20 graden hebben we toch regelmatig last van een muffe geur in de kelder.
Nu heb ik een half jaar geleden een warmtepompboiler in de kelder geplaatst die momenteel de droge lucht de kelder inblaast maar dit lijkt geen verschil te maken.
Er zijn momenteel 10 verluchtingsgaten aanwezig in de kelder.
Heeft iemand een idee of hier iets aan te doen is ?

Attachments

• IMG_20230921_115137 (Middel).jpg
    IMG_20230921_115137 (Middel).jpg
    196,8 KB · Views: 19
Bij mijn kelder is er nu ook een muffe geur, te wijten aan de hoge luchtvochtigheid buiten. Niet veel aan te doen denk ik.

60% en 20gr buiten of is dit in de kelder?

Ik mis de diagonale luchtstroom in de kelder en dan zeker in de tussenmuren
verluchting7.png

Elke gele lijn is een gat bovenaan in de muur.(20*20cm)
In elk verluchtingsgat in de buitenmuur zit wel een gaas(dampkap) om het fijn stof tegen te houden. Zou dit misschien een te groot obstakel vormen voor een goede luchtstroom?
Ik heb hier ook nog een ventilator liggen die men in toiletten gebruikt om lucht weg te zuigen(enkele m³/uur), zou dit een eventuele oplossing zijn op de luchtstroom te verbeteren ?

Attachments

• verluchting7.png
    verluchting7.png
    612,4 KB · Views: 10
Dat gaas houdt wel veel luchtstroom tegen…. Maar geen stof. Gewoon weg halen.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief