• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mortex mislukt

Lid geworden
7 mrt 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, 

Wij hebben 2 badkamers laten doen in mortex. Beneden is die mooi waterdicht ... water staat als parels op de mortex. 
Echter boven trekt al het water erin, ziet die er ook echt mat uit.
Ik kan mij niet richten tot de aannemer, want is echt een probleem geval waarvan ik jullie het verhaal bespaar.  :/ 
Mijn vraag is, kan ik daar zelf een waterdichte coating overzetten?

vrouwelijkebouwer zei:
Ik had de man van de pleisterwerken gevraagd om voor ons te werken, ik wist niet dat de mortex man bij hem werkte, beide offertes zijn apart verkregen ... en nadien ben ik bij de man van de mortex terecht gekomen.
Bleek dat hij voor de man met de pleisterwerken ook werkte en dat hij in onze woning  ging pleisterwerken doen.
Dus ja, het kan ... voor je je conclusies trekt kan je ook gewoon vragen.

De fouten in de pleisterwerken zijn pas aan het licht gekomen tijdens andere werken, wat altijd het geval is bij afwerking zie je vaak wanneer iets niet oké is.

Naaaaaaaahhhhh. Eerst beton vloer dan Mortex nu weer pleisterwerken........

Ik vraag me dan toch af hoe je bij zulke aannemers terecht komt.
OK, het kan bij iedereen wel eens mis gaan. Maar hier ... 

Ik hoop dat je , om je eigen rechten te vrijwaren, toch minstens de moeite doe om ons advies te volgen om een aangetekend schrijven te richten aan de hoofdaannemer, de architect, en de werfleider.

En er zijn nog andere technische experten en die werken per uur. 

Hier geldt dezelfde opmerking als bij de mislukte vloer... wat gaat het finaal allemaal opleveren? Als je straks uw gelijk haalt in de rechtbank en de personen/bedrijven zijn dan failliet, dan schiet je niets op, zeker financieel niet.

Mortex-aannemer mag zeker de kans krijgen om zijn fout trachten te herstellen maar zoals hier gezegd, wil je zulke figuren nog over de vloer? Liever niet...

Beste is om er zelf een wax op te zetten zoals hier eerder vermeld... dan kan je tenminste meteen genieten van uw douche.

Dat was dus m'n vraag. 

Ik heb geen intensie hier verder mee te gaan.
Wil het zelf kunnen oplossen, dat was de hele opzet van dit topic als je m'n eerste bericht leest. 

Dat neemt niet weg dat je een dading moet opstellen met de aannemer(s). 

vrouwelijkebouwer schreef:

Wil het zelf kunnen oplossen, dat was de hele opzet van dit topic als je m'n eerste bericht leest. 

Tintelijn heeft producten (ook een wax) op bio-basis (lijnolie) voor het onderhoud van uw Mortex.

Die eerder genoemde Bealwax is ook een natuurproduct maar gebaseerd op bijenwas ... ruikt misschien wel iets beter.  :)

Bijlagen

• onderhoud_mortex2.2.pdf
    368,9 KB · Weergaven: 2
Neem  contact met mortex . (zit zelf in de partket afwerksector).
Zoals eerder aangehaald ... begin je zelf te klooien zegt de fabrikant ook handjes af van de garantie.
Alle prof's die mortex zetten zijn verplicht bij mortex een opleiding te volgen, zover ik weet.

Ik heb de Mortex opleidingen gevolgd bij de fabrikant. Indien nog vragen, laat maar iets weten.

• Haha
Waarderingen: Fuss
Spijtig dat je geen antwoorden geeft op de gestelde vragen.
Of je nu die opleiding hebt gevolgd of niet , dat is niet het probleem, maar wel hoe je de problemen kunt oplossen

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan