vrouwelijkebouwer schreef: ...
Zoals ik al zei: het is een complex verhaal. Man blijkt strafblad te hebben en willen we zelf niet meer in ons huis. ...
Dit is geen legitieme reden om een aannemer de toegang te weigeren. Meer zelf, als deze man hiervan bewijzen kan voorleggen (bv. e-mail), dan kan u dit nog veel geld kosten aan discrimenatie, smaad en eerroof ... smaad niet, is enkel voor beëdigde ambtenaren.
... Vorige keer was hij helemaal gedrogeerd in ons huis toen we hem confronteerde en hij kon amper op zijn benen staan. Wij hebben 3 kleine kinderen zo iemand willen we niet in ons huis. ...
Juridische weg was om een PV te laten opstellen door politie.
... Zijn baas waarvoor hij in onderaanneming werkt heeft hem zelfs ontslaan. Hij is goed in zijn werk maar niet onder invloed wel te verstaan. In het begin van de werken liep alles zoals het moet en opeens ging het bergaf. Gebeurtenis in zijn leven ... I don't know. ...
Dan is hij niet verantwoordelijk voor die mortex, maar zijn baas.
De verantwoordelijkheid voor uitvoer van werken worden gedragen door de hoofdaannemer.
Hoofdaannemer moet maar verhaal halen bij de schuldige, is uw taak niet. Blijft daar tussenuit!
... Ik kan expertise laten doen en zal hoogstwaarschijnlijk winnen, zeker als ik foto's plaats zal je me begrijpen.
Echter zal dit ons veel geld kosten en gezien de man geen verzekering heeft en een grote berg schulden privé zal ik heeeeeel lang op m'n centen mogen wachten en dat is nu net hetgene die we niet kunnen missen extra centen + extra onzekerheid! ...
Waarom stel je dit zo voor?
Is dit op basis van inlichtingen gegeven door de hoofdaannemer?
Ik vermoed van wel, want dit klopt niet.
Je moet enkel een AS sturen naar de hoofdaannemer, jij hebt geen zaken met die onderaannemer. Hoofdaaannemer is verantwoordelijk, dus hij moet uit de bus komen en zorgen voor herstelling. Hij zal dan op zijn beurt de onderaannemer in gebreke moeten stellen en hij zal dan op die centen moeten wachten, jij niet.
Je hebt toch een verzekering bouwplaats alle risico afgesloten? Hoop ik? Zet die aan het werk want dit valt daar onder.
... We hebben andere aannemers aangesproken en zij willen er niet op verder werken, wat te verstaan is omdat ze schrik hebben als er vochtschade is dat zij ook aansprakelijk zullen zijn.
DUS: Ik wil als jonge mama van 3 kinderen die nu efkes geen geld op overschot heeft zelf wel een tijdelijke oplossing om de mortex waterwerend te maken.
Opnieuw mortex laten zetten van 0 door een andere aannemer kost ons minstens 4.000 euro, wat nu niet klaar ligt in de lade, maar ondertussen zitten we wel met het probleem.
Vraag bijstand van een technisch expert, want uw hoofdaannemer en de werfleider zijn u blaaskes aan het wijsmaken dat het niet schoon is.
Normaal zou uwe architect dit moeten kunnen, maar ik vrees dat die uit dezelfde trog aan het eten is.
Verzekering inschakelen en vragen voor juridische bijstand EN een technische raadsman.