• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mortex mislukt

Lid geworden
7 mrt 2020
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, 

Wij hebben 2 badkamers laten doen in mortex. Beneden is die mooi waterdicht ... water staat als parels op de mortex. 
Echter boven trekt al het water erin, ziet die er ook echt mat uit.
Ik kan mij niet richten tot de aannemer, want is echt een probleem geval waarvan ik jullie het verhaal bespaar.  :/ 
Mijn vraag is, kan ik daar zelf een waterdichte coating overzetten?

Super!! Ga in zeker bestellen!!

alleen heb ik echt het idee dat die niet vernist is ofzo.. is echt een groot contrast met beneden. Ik zal straks es zien of ik foto's kan toevoegen.. 

Eerst is de polybeton niet goed, nu de mortex. Heb je misschien gewerkt met zo een alles-in-één aannemer die alles kan? Dat zijn de grootste charels die je kan inbeelden, zo ver mogelijk van weg blijven. Een vakman kent zijn vak.

STOP!
Effe nadenken.

Als die mortex niet goed is en je begint er zelf aan te klooien met wax of spannedrap of eender wat , dan verlies je alle garantie's!
Wettelijk gezien MOET je de aannemer in gebreke stellen en hem de kans geven om dit te herstellen. 

Stel dat die wax heel dat boeltje naar de kloten ga helpen en die mortex valt van de muren, wat dan?
Ik lees dat je al zever hebt met je aannemer, dus zeker dan volgens de regels werken.

Aangetekend schrijven naar hem waar je meldt dat er water in de mortex dringt en je van hem een oplossing verwacht.
Stel duidelijk een termijn dat je een oplossing wilt . Na het verstrijken heb JIJ aan alle verplichtingen voldaan. DAN pas kun je verder.

Nu7s zei:
Dat zijn de grootste charels die je kan inbeelden, zo ver mogelijk van weg blijven. Een vakman kent zijn vak.

Howla, mijn naam niet misbruiken hé !
diablo.gif

off-topic

oh la, en dan heb je nog Charels die achter hunne Charel lopen :).

on-topic....

charel zei:
Nu7s zei:
Dat zijn de grootste charels die je kan inbeelden, zo ver mogelijk van weg blijven. Een vakman kent zijn vak.

Howla, mijn naam niet misbruiken hé !
diablo.gif

ik vind dat U daarmee alle Sjarels van deze wereld  perjoratief bejegend en in een slecht daglicht stelt. :eek:). Maar goed laten we eerst het antwoord van TS afwachten want het met de voorhistorie van de betonvloer classeert men hier graag vlug mensen.
Wat Lukanar omschrijft lijkt mij idd de meest logische denkwijze maar laten we misschien nog eventjes wat ruimte alvorens te beginnen met ingebrekestellingen.
Denk dat ingebrekestellingen alleen van toepassing zijn als er geen welwillendheid van de aannemer is en als TS kennis van zaken heeft wat denk ik niet het geval is. We hebben geen bewijs van dezer.
Het product in kwestie wordt zelfs aangeboden als DHZ product dus ... ook niet zo slim. Iedere CHAREL kan het aankopen en verwerken want op de website staat klaar en duidelijk vermeld tips-van- charel. Probeert u dus niet weg te steken gij daar :eek:)

Nu7s zei:
Eerst is de polybeton niet goed, nu de mortex. Heb je misschien gewerkt met zo een alles-in-één aannemer die alles kan? Dat zijn de grootste charels die je kan inbeelden, zo ver mogelijk van weg blijven. Een vakman kent zijn vak.

Neen helemaal niet, verschillende aannemers en zeker niet goedkoop. 
Ook genoeg gecheckt naar de ervaringen.
Onze werfleider zegt dat de Wet van Murphy boven ons huis hangt, eenmaal er iets misloopt dat alles misloopt.
Onze trap moet ook volledig afgebroken worden en opnieuw worden geplaatst.

@ Lukanar,

Zoals ik al zei: het is een complex verhaal. Man blijkt strafblad te hebben en willen we zelf niet meer in ons huis. Vorige keer was hij helemaal gedrogeerd in ons huis toen we hem confronteerde en hij kon amper op zijn benen staan.
Wij hebben 3 kleine kinderen en zo iemand willen we niet in ons huis.  Zijn baas waarvoor hij in onderaanneming werkt heeft hem zelfs ontslaan. Hij is goed in zijn werk maar niet onder invloed wel te verstaan. In het begin van de werken liep alles zoals het moet en opeens ging het bergaf. Gebeurtenis in  zijn leven ... I don't know.

Ik kan expertise laten doen en zal hoogstwaarschijnlijk winnen, zeker als ik foto's plaats zal je me begrijpen.
Echter zal dit ons veel geld kosten en gezien de man geen verzekering heeft en een grote berg schulden privé zal ik heeeeeel lang op m'n centen mogen wachten en dat is nu net hetgene die we niet kunnen missen extra centen + extra onzekerheid!

We hebben andere aannemers aangesproken en zij willen er niet op verder werken, wat te verstaan is omdat ze schrik hebben als er vochtschade is dat zij ook aansprakelijk zullen zijn. 

DUS: Ik wil als jonge mama van 3 kinderen die nu efkes geen geld op overschot heeft zelf wel een tijdelijke oplossing om de mortex waterwerend te maken.
Opnieuw mortex laten zetten van 0 door een andere aannemer kost ons minstens 4.000 euro, wat nu niet klaar ligt in de lade, maar ondertussen zitten we wel met het probleem.

Zie foto's 
whatchutalkingabout_smile.png

Bijlagen

• thumbnail_image0.png
    thumbnail_image0.png
    845,6 KB · Weergaven: 113
  • thumbnail_image1.png
    thumbnail_image1.png
    647,2 KB · Weergaven: 112
  • thumbnail_image2.png
    thumbnail_image2.png
    909,7 KB · Weergaven: 113
Onze werfleider zegt dat de Wet van Murphy boven ons huis hangt, ...

Aangezien het net de taak van de werfleider is om dat te voorkomen, vrees ik dat het probleem eerder daar zit ...

Neen, want die valt niet onder die bouwfirma. Enkel wat onder hun bouwfirma valt daar zijn zij 'werfleider' van, de rest is mijn probleem.

Eeuh ... het is een onderaannemer ... je hebt dan ook niets met die man te maken.
Of dat die man  prive-schulden heeft, heeft er niets mee te maken. U hebt een contract met de aannemer. Die moet het oplossen.
Dus niet beginnen met zelf dingen proberen op te lossen. 
Praat met de aannemer en indien je er niet uitkomt, kan je hem in gebreke stellen!  

vrouwelijkebouwer schreef: ...

Zoals ik al zei: het is een complex verhaal. Man blijkt strafblad te hebben en willen we zelf niet meer in ons huis. ...

Dit is geen legitieme reden om een aannemer de toegang te weigeren. Meer zelf, als deze man hiervan bewijzen kan voorleggen (bv. e-mail), dan kan u dit nog veel geld kosten aan discrimenatie,  smaad en eerroof ... smaad niet, is enkel voor beëdigde ambtenaren.
... Vorige keer was hij helemaal gedrogeerd in ons huis toen we hem confronteerde en hij kon amper op zijn benen staan. Wij hebben 3 kleine kinderen zo iemand willen we niet in ons huis. ...

Juridische weg was om een PV te laten opstellen door politie.
... Zijn baas waarvoor hij in onderaanneming werkt heeft hem zelfs ontslaan. Hij is goed in zijn werk maar niet onder invloed wel te verstaan. In het begin van de werken liep alles zoals het moet en opeens ging het bergaf. Gebeurtenis in  zijn leven ... I don't know. ...

Dan is hij niet verantwoordelijk voor die mortex, maar zijn baas.
De verantwoordelijkheid voor uitvoer van werken worden gedragen door de hoofdaannemer. 
Hoofdaannemer moet maar verhaal halen bij de schuldige, is uw taak niet. Blijft daar tussenuit!
... Ik kan expertise laten doen en zal hoogstwaarschijnlijk winnen, zeker als ik foto's plaats zal je me begrijpen.
Echter zal dit ons veel geld kosten en gezien de man geen verzekering heeft en een grote berg schulden privé zal ik heeeeeel lang op m'n centen mogen wachten en dat is nu net hetgene die we niet kunnen missen extra centen + extra onzekerheid! ...

Waarom stel je dit zo voor?
Is dit op basis van inlichtingen gegeven door de hoofdaannemer?
Ik vermoed van wel, want dit klopt niet.
Je moet enkel een AS sturen naar de hoofdaannemer, jij hebt geen zaken met die onderaannemer. Hoofdaaannemer is verantwoordelijk, dus hij moet uit de bus komen en zorgen voor herstelling. Hij zal dan op zijn beurt de onderaannemer in gebreke moeten stellen en hij zal dan op die centen moeten wachten, jij niet.

Je hebt toch een verzekering bouwplaats alle risico afgesloten? Hoop ik? Zet die aan het werk want dit valt daar onder.
... We hebben andere aannemers aangesproken en zij willen er niet op verder werken, wat te verstaan is omdat ze schrik hebben als er vochtschade is dat zij ook aansprakelijk zullen zijn. 

DUS: Ik wil als jonge mama van 3 kinderen die nu efkes geen geld op overschot heeft zelf wel een tijdelijke oplossing om de mortex waterwerend te maken.
Opnieuw mortex laten zetten van 0 door een andere aannemer kost ons minstens 4.000 euro, wat nu niet klaar ligt in de lade, maar ondertussen zitten we wel met het probleem.

Vraag bijstand van een technisch expert, want uw hoofdaannemer en de werfleider zijn u blaaskes aan het wijsmaken dat het niet schoon is.
Normaal zou uwe architect dit moeten kunnen, maar ik vrees dat die uit dezelfde trog aan het eten is. 

Verzekering inschakelen en vragen voor juridische bijstand EN een technische raadsman.

Mario_ zei:
Eeuh ... het is een onderaannemer ... je hebt dan ook niets met die man te maken.
Of dat die man  prive-schulden heeft, heeft er niets mee te maken. U hebt een contract met de aannemer. Die moet het oplossen.
Dus niet beginnen met zelf dingen proberen op te lossen. 
Praat met de aannemer en indien je er niet uitkomt, kan je hem in gebreke stellen!  

Neen, maar hij werkte bij ons voor de pleisterwerken in onderaanneming en voor de mortex voor zichzelf.
Voor de pleisterwerken die schots en scheef waren hebben we een groot bedrag terug gekregen van de factuur, dus die man valt niks te verwijten.

@ Lukanar,

Ik heb dat gedaan blijkbaar heb ik geen recht op bijstand voor dergelijke zaken.
Technisch raadsman als gecontacteerd, maar kost me 1.000 euro zonder verdere acties ... gewoon verslag opmaken.

Ik heb bij deze weer mijn grootste twijfels.
Een hoofdaannemer pleisterwerken die een onderaannemer plots de confituur van zijne boterham laat eten?
Eerst een volledig huis laten pleisteren en dan pas zien dat er iemand met een probleem is.
Een probleem van pleisterwerken wordt gecompenseerd door de hoofdaannemer van de pleisterwerken en dan laat men de onderaannemer van dezelfde verkeerde pleisterwerken nog eens andere zaken uitvoeren.
Enz ... vrij onsamenhangend  en inconsistent verhaal, sorry.

Ik had de man van de pleisterwerken gevraagd om voor ons te werken, ik wist niet dat de mortex man bij hem werkte, beide offertes zijn apart verkregen ... en nadien ben ik bij de man van de mortex terecht gekomen.
Bleek dat hij voor de man met de pleisterwerken ook werkte en dat hij in onze woning  ging pleisterwerken doen.
Dus ja, het kan ... voor je je conclusies trekt kan je ook gewoon vragen.

De fouten in de pleisterwerken zijn pas aan het licht gekomen tijdens andere werken, wat altijd het geval is bij afwerking zie je vaak wanneer iets niet oké is.

Niemand heeft conclusies getrokken. Er zijn enkel twijfels gerezen bij wat ik toch ook een vreemde samenloop van omstandigheden vind.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan