• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mogelijkheden venstertablet

Lid geworden
29 jul 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Welke mogelijkheden bestaan er om te gebruiken als venstertablet?

(pvc, staal, steen, mdf, laminaat...?)

En wat zijn de prijzen hiervan?

Mensen die hun vensterbanken zelf gemaakt hebben met plaatmateriaal?

Kurt H

Nieuw Lid
Lid geworden
4 feb 2007
Waarderingsscore
3
Punten
8
Trespa.

Als ge dat laat buigen zodat de vensterbanken vooraan afgerond zijn is dat een kostelijke affaire.

Maar ik zit hier met een "strakke" woning en heb gewoon rechthoekige grijze trespa vernsterbanken genomen. Ik kon kiezen uit een 8-tal grijsstinten.

Mijn vensterbanken zijn dus gewoon machinaal gezaagd uit een grote grijze trespa plaat.

Dus geen bijkomend duur buigwerk e.d.

Je ziet hier dus wel dat de voorkant en de zijkanten bruin zijn (dat is de kern van het materiaal), maar dat stoort me totaal niet. De boven- en onderkant zijn dus grijs.

Prijs tja het is al een jaar of 8 geleden. Ze kwamen van BAG in Beringen.

Lid geworden
6 nov 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier heb ik alles in witte composiet laten leggen.

Bij composiet en natuursteen wel opletten waarmee je ze vastlegt. Witte composiet hebben met witte lijm verlijmd, anders zouden er problemen met de kleur kunnen ontstaan. (Allez, dat hebben ze me gezegd tenminste...)

Zeer tevreden over en de prijs is ook niet onoverkomelijk.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Als venstertablet kan je eigelijk alles gebruiken. Hout, pleisterwerk, glas, MDF, HPL,natuursteen,... ikzelf heb hier een overschot eternit gevelplaat gebruikt in't toilet.:D

Lid geworden
9 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben massieve eiken tabletten gelegd. 4 cm dik, afgerond. Voorbeeldprijsje; 120 euro voor een stukje van 180x30.

Lid geworden
14 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij spelen met het idee om zelf wat eiken balken te kopen en deze samen te lijmen tot een vensterbank.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Ook gedaan thuis: overschotje keukenwerkblad (gelammeerd eik 4cm uit IKEA). Mooi

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij hebben alu vensterbanken, voor zover we er al hebben.

Lid geworden
14 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
janvanlandeghem;1780990 wrote:
Ook gedaan thuis: overschotje keukenwerkblad (gelammeerd eik 4cm uit IKEA). Mooi

Denk dat we het idee van jou hebben overgenomen ;) Nadeel van de ikea bladen is dat het fineer is. Hier kunnen dus max 2 venstertabletten uitgehaald worden. Daarom de keuze om op zoek te gaan naar vol eik.

Is inderdaad prachtig, brengt een stukje natuur terug naar binnen.

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
3
Punten
38
Bij ons natuursteen, zwarte graniet, was 550 euro voor alle tabletjes.

Pakt een 7 ramen (waarvan 1 schuifraam)

Blauwsteen had een 400 geweest.

Dat is wel alleen voor 't materiaal.

Lid geworden
29 jul 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Foto's van de venstertabletten uit ikea werkbladen?

Ik denk dat ik het uiteindelijk gewoon met groene gyproc ga afwerken en verven met een goede afwasbare lakverf...

Lid geworden
14 jan 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Deze foto komt van iemand hier op het forum, heb deze destijds opgeslagen als geheugensteuntje.

mathias1

Lid
Lid geworden
4 mei 2009
Waarderingsscore
4
Punten
18
Vercynclem;1781050 wrote:
Deze foto komt van iemand hier op het forum, heb deze destijds opgeslagen als geheugensteuntje.

ik zou wel eens willen zien hoe de kopse kanten afgewerkt zijn.

Lid geworden
10 okt 2008
Waarderingsscore
11
Punten
0
Hetzelfde zoals aan de voorkant gezien het hout is (foto is van bij mij thuis - IKEA eik werkblad en daarover een restje Carl's witte vloerolie).

Lid geworden
21 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
[mod]Het is niet nodig privéberichten te sturen als u ook gewoon kan antwoorden in het topic.[/mod]

Lid geworden
31 okt 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb op de slaapkamers venstertabletten gelegd van groene mdf.

Vastgelijmd met tec7, afgekit met flex, geprimt en mee geverfd ;)

Je kan ze ook mee laten bezetten

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan