• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mogelijke kastdeuren voor schuine kast

Lid geworden
13 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Goedenavond,

Ik ben een tiny house aan het bouwen. De buitenkant is zo goed als klaar, nu ben ik bezig aan het binnenschrijnwerk.
We zouden graag kasten maken (uit rubberwood, 15mm, tenzij jullie aanraden voor 18mm te gaan) die een afgeschuinde vorm hebben om de vorm van het huis te accentueren.

Nu vraag ik me af wat voor opties er zijn voor het installeren van een deur in een schuine kast.
Daarmee wil ik bedoelen dat de wanden van de corpus, links en rechts, niet haaks op het deurpaneel staan.
In bijlage een schermafbeelding van de sketchup en enkele foto's.

Alle tips zijn welkom, zelfs al is het: maak gewoon rechte kasten :)

Warme groet, Jef

Schermafbeelding 2023-08-13 181946.png
IMG_20230813_181608299_HDR-min.jpg
IMG_20230813_181625424-min.jpg

Lid geworden
13 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3

s-a

Lid
Lid geworden
13 feb 2015
Waarderingsscore
32
Punten
18
Dat heet hoekscharnieren (wat niet hetzelfde is als hoekkastscharnieren). Blum (waarschijnlijk Hettich ook) heeft er een heel gamma , voor zowel stompe als scherpe hoeken. In de catalogus staan detailtekeningen voor elk scharnier, die duidelijk tonen dat wand en deur geen haakse hoek vormen. Zie p. 118 en verder. https://publications.blum.com/2022/catalogue/nl/118/

Lid geworden
13 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Dat heet hoekscharnieren (wat niet hetzelfde is als hoekkastscharnieren). Blum (waarschijnlijk Hettich ook) heeft er een heel gamma , voor zowel stompe als scherpe hoeken. In de catalogus staan detailtekeningen voor elk scharnier, die duidelijk tonen dat wand en deur geen haakse hoek vormen. Zie p. 118 en verder. https://publications.blum.com/2022/catalogue/nl/118/

Amai! Ja, exact wat ik zocht! Enorm bedankt!

• Leuk
Waarderingen: s-a
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan