• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Moet ik me zorgen maken?

Reaction score
0
Hallo,
Naast mijn huis gaan ze bouwen. Toen ik hier kwam wonen stond er een garage. Die werd afgebroken. Niet op de juiste manier want dr barsten kwamen er blazen langs de buitenkant zichtbaar. Expert kwam kijken en stelde dit vast. Geen tsskomst verzekering, zelf met cement proberen oplossen omdat ik wist dat er zou opgestart worden met werf naast mijn huis.
Ondertussen is de werf opgestart. Van in begin heb ik hier slecht gevoel bij. Er werd zand weggegraven en dit storten ze gewoon achter de werf tg de omheiningen van de buren. Ik heb hen gemaild deze zandmassa van mijn betonplaten weg te halen want die gingen al schuin staan. Nadien zijn ze beginnen graven langs mijn gevel. Dit ging gepaard met felle slagen met de schep van hun kraan tg mijn gevel. Die put langs mijn gevel stond weken vol regenwater met vocht in mijn huis als gevolg. Het ging zo ver dat op gegeven moment een werkman die hier een herstelling kwam doen opmerkte dat stuk van fundering van mijn huis bloot lag. Ik heb die aannemer hierover gemaild. 2 weken later hebben ze de werken hervat. Gekgenoeg hadden ze een stuk muur van mijn gevel plots afgeschermd. Ik ben dit weekend even polshoogte gaan nemen en zag tot mijn schrik dat ze stenen uit mijn gevel hebben gehaald die nu deels opgevuld werd met cement. Wat moet ik hiermee? Moet ik me hier zwaar zorgen over maken? Of doen ze dit om te egiseren zodat ze de fundering kunnen gaan gieten? Ik weet het echt niet meer. Maar heb vaak de indruk dat zowel verzekering als rechtsbijstand me in de kou laten staan als ik hier melding van doe.. Radeloos op de duur… Wat kunnen jullie me aanraden? Of wat moet ik zeker doen om dit niet te laten escalleren? Bedankt alvast.

Attachments

• IMG_7430.jpeg
    IMG_7430.jpeg
    387,3 KB · Views: 191
  • IMG_1123.jpeg
    IMG_1123.jpeg
    333,8 KB · Views: 190
  • IMG_1121.jpeg
    IMG_1121.jpeg
    320,8 KB · Views: 183
  • IMG_7933.jpeg
    IMG_7933.jpeg
    241,3 KB · Views: 189
Aangetekend schrijven naar de eigenaar sturen waar je je voorbehoud maakt voor de correcte wijze van de uitvoering en de geleden schade.
Kopy van deze brief naar de architect en naar de aannemer maar ook naar jouw verzekering en/of advocaat.
Zet dit ook in die brief.
Sowieso elke aangetekende brief versturen met een kopy per reguliere post en verwijs in die brief naar aangetekend schrijven en naar de reguliere post.

Is er een ProcesVerbaal opgesteld van de toestand van JOUW eigendom voor de start van de werken ?

Foto's, foto's, foto's en nog eens foto's nemen , deze niet op je telefoon laten maar naar jezelf sturen via ... en zo op computer zetten ( bewijs)
Wil je echt werk van maken dan laat je nu een deurwaarder komen om een PV te laten opstellen van de toestand van je woning.

Vraag aan de buur/eigenaar/aannemer eens of ze je de gegevens willen geven van HUN verzekering .
Eigen verzekering ook aangetekend aanmanen om aktie te ondernemen.

Hebben ze trouwens ook geen isolatie (XPS of dergelijke) gebruikt, waartegen hun fundering komt? Kwestie van akoestisch te ontkoppelen?

Ik zou eerst en vooral je eigen woningverzekering (waar normaal ook een soort rechtsbijstand zit) aan spreken via je makelaar.
Met wat geluk krijg je dan een advokaat toegewezen die de briefjes voor jou kan opstellen. Sowieso zorgen dat je schade kan aan tonen.

schoon werf :oops:
denk dat we TS hier nog zullen terugzien
ook gedacht, maar niet neergepend. beetje off-topic: maar als je die foto's ziet, man man. Zijn dat professionals? Zelf doe ik thuis zo goed als alles zelf; mijn leuze: ne werf moet proper zijn. Ok je steekt er extra tijd in, maar je houdt overzicht.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief