-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden! -
Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
modulerende rhermostaat
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Een thermostaat geeft alleen een signaal naar een kachel , maar kan verder niets.
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Onder signaal valt ook het communiceren met de kachel.
Dus harder/zachter , uit/aan en status weergeven.
De kachel ontvangt dat signaal en zal het uitvoeren.
Maar dat uiteraard wel binnen de hardware matige begrenzingen van de kachel.
maw je kan de kachel niet vertellen dat hij maar op 10% van zijn vermogen kan gaan branden als 40% zijn ondergrens is.
Dus harder/zachter , uit/aan en status weergeven.
De kachel ontvangt dat signaal en zal het uitvoeren.
Maar dat uiteraard wel binnen de hardware matige begrenzingen van de kachel.
maw je kan de kachel niet vertellen dat hij maar op 10% van zijn vermogen kan gaan branden als 40% zijn ondergrens is.
had dit in mijn faforieten staan
http://forum.fok.nl/topic/2009444/1/999
lees daar alle topics eens,volgens men daar schrijft gaat de modulatie lager dan de ketel aangeeft
weet soms iemand wat het verschil in rendement is tussen een ketel die 17/100 kan moduleren
en een ketel die maar 30/100 muduleerd
http://forum.fok.nl/topic/2009444/1/999
lees daar alle topics eens,volgens men daar schrijft gaat de modulatie lager dan de ketel aangeeft
weet soms iemand wat het verschil in rendement is tussen een ketel die 17/100 kan moduleren
en een ketel die maar 30/100 muduleerd
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Quote:
Dat zie ik daar nergens staan hoor??
Dat zie ik daar nergens staan hoor??
had dit gelezen
Een modulerende thermostaat stelt de gevraagde CV aanvoer tempertuur in. Die kan veel lager zijn dan wat de ketel als max heeft ingesteld. Ergo: Het rendement stijgt nog flink doordat je met een modulerende thermostaat veel dieper het condensatie gebied in duikt dan zonder.
Een modulerende thermostaat stelt de gevraagde CV aanvoer tempertuur in. Die kan veel lager zijn dan wat de ketel als max heeft ingesteld. Ergo: Het rendement stijgt nog flink doordat je met een modulerende thermostaat veel dieper het condensatie gebied in duikt dan zonder.
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Ik lees daar toch niet dat de ketel meer moduleert dan de normale waarden.
Er staat alleen dat de watertemp lager komt dan bij een aan/uit thermostaat (lees niet modulerende ketel) en de ketel direct naar de maximaal ingestelde "watertemp" gaat.
Er staat alleen dat de watertemp lager komt dan bij een aan/uit thermostaat (lees niet modulerende ketel) en de ketel direct naar de maximaal ingestelde "watertemp" gaat.
marcelvm;1868744 wrote:
Marcel, jij hebt het over de "maximum" temperatuur", Janus Wago heeft het over de "minimum" temperatuur.
Als jouw ketel fysiek niet minder dan 20° kan verwarmen dan gaat je thermostaat daar niets aan veranderen, zelfs al vraagt die maar 15°.
Door het gebruik van een modulerende thermostaat (in combinatie met een buitenvoeler) ga je wel een betere aansturing hebben van je ketel & dus meer comfort & een hoger rendement.
Bottom line: als jouw ketel kan moduleren dan zou ik er zeker een weersafhankelijke sturing aan hangen (wat jij volgens mij bedoeld met 'modulerende thermostaat')
had dit gelezen
Marcel, jij hebt het over de "maximum" temperatuur", Janus Wago heeft het over de "minimum" temperatuur.
Als jouw ketel fysiek niet minder dan 20° kan verwarmen dan gaat je thermostaat daar niets aan veranderen, zelfs al vraagt die maar 15°.
Door het gebruik van een modulerende thermostaat (in combinatie met een buitenvoeler) ga je wel een betere aansturing hebben van je ketel & dus meer comfort & een hoger rendement.
Bottom line: als jouw ketel kan moduleren dan zou ik er zeker een weersafhankelijke sturing aan hangen (wat jij volgens mij bedoeld met 'modulerende thermostaat')
ok begrepen weer wat wijzer
toch nog een vraag een voeler van een boiler vaillant ketel met vaillant boiler
de voeler van de boiler geeft singnaal aan de ketel die op boiler overschakelt
dit werkt stroomloos denk ik
als ik nu een lus maak in de ketel op de plaats van stekker boiler de ketel dan gaat de ketel ook zijn werk doen voor de boiler denk ik juist of niet
ps voeler is gewoon het buisje met twee draadjes met stekker voor aan te sluiten in de ketel
als ik nu een lus maak in de ketel op de plaats van stekker boiler de ketel dan gaat de ketel ook zijn werk doen voor de boiler denk ik juist of niet
ps voeler is gewoon het buisje met twee draadjes met stekker voor aan te sluiten in de ketel
marcelvm;1868757 wrote:
Ik begrijp je uitleg niet helemaal goed of wat je juist wil bereiken, maar de temperatuur wordt bepaald door een weerstandsmeting (VR10 sensor dacht ik)
ok begrepen weer wat wijzer
Ik begrijp je uitleg niet helemaal goed of wat je juist wil bereiken, maar de temperatuur wordt bepaald door een weerstandsmeting (VR10 sensor dacht ik)
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Een voeler voelt iets (b.v. temperatuur) en is geen schakelaar, dus denkt niet dat het zal werken wat je van plan bent.
Maar zonder duidelijke omschrijving kunnen we niets met zekerheid zeggen.
Maar zonder duidelijke omschrijving kunnen we niets met zekerheid zeggen.
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
marcelvm;1868804 wrote:
Van mij mag je er een brug opzetten hoor
zo een voeler werkt toch als een schakelaar denk ik
hij maakt toch een concact met de ketel om op te starten,doet dus dienst als schakelaar in zekere zin
Van mij mag je er een brug opzetten hoor
janus wago
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 5 dec 2009
- Waarderingsscore
- 1.883
- Punten
- 113
Quote:
http://bouwinfo.be/forum/threads/193564-modulerende-rhermostaat?p=1868796&viewfull=1#post1868796
dus een brug maken zou niet werken
http://bouwinfo.be/forum/threads/193564-modulerende-rhermostaat?p=1868796&viewfull=1#post1868796
- Lid geworden
- 15 jul 2013
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
marcelvm;1869764 wrote:
Ik vermoed dat die sensor in de boiler een PT100 of PT1000 gaat zijn, die de boiler temperatuur omzet in een weerstandswaarde, die de ketel dan op zijn beurt terug omzet in temperatuur zodat de ketel exact weet hoeveel warmte vereist is om de boiler op te warmen,
als je een PT100 of PT1000 overbrugt loop je de kans dat je de boel kortsluit, of dat de ketel in veiligheid gaat omdat die weet dat een weerstand van 0 Ohm wijst op een defecte sensor, of bij dommere ketels: de ketel gaat helemaal niet, of volle bak draaien.
aan jou om uit te maken of je het risico wil lopen, voor welke reden je het ook zou willen avonturen
groeten,
dus een brug maken zou niet werken
Ik vermoed dat die sensor in de boiler een PT100 of PT1000 gaat zijn, die de boiler temperatuur omzet in een weerstandswaarde, die de ketel dan op zijn beurt terug omzet in temperatuur zodat de ketel exact weet hoeveel warmte vereist is om de boiler op te warmen,
als je een PT100 of PT1000 overbrugt loop je de kans dat je de boel kortsluit, of dat de ketel in veiligheid gaat omdat die weet dat een weerstand van 0 Ohm wijst op een defecte sensor, of bij dommere ketels: de ketel gaat helemaal niet, of volle bak draaien.
aan jou om uit te maken of je het risico wil lopen, voor welke reden je het ook zou willen avonturen
groeten,
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties