Hier enkele foto's zoals beloofd van binnen en buitenkant tuinhuis:
Bekijk bijlage 15344
Tuinhuis in zijn geheel, let op de reeds 1-jarige vergrijzing.
Bekijk bijlage 15345
De dubbele deur van het tuinhuis, vrij mooi gelukt enkel spijtig van de "afdruiper" aan het handvat, is nochtans van inox maar geeft toch zwart af. Scharnier en slot geven dit nadeel dan weer niet. (niet op het hoge gras letten, door zoveel klussen tegelijk te moeten doen komt het onderhoud er bijna niet meer van

)
Bekijk bijlage 15346
De strakke afvoer van het dakregenwater, enkel het pijpke komt uit de muur piepen. Moet wel nog een bocht naar beneden aangezet worden, begint anders TE vochtig te worden op die plaats, maar ik vergeet steeds een bocht mee te brengen van de DHZ winkel
Bekijk bijlage 15347
Het raam, hoeft niet veel uitleg bij. Ben enkel niet zo tevreden over deze afwerking, op termijn zal dit ook in alu worden afgewerkt en huidige cederlatten gaan weg. De ceder leeft teveel en afkitting blijft niet goed op zijn plaats... word ook zeer snel TE grijs door het regenwater dat erop blijft staan. Zal wel pas vervangen worden als dit effectief "kapot" is.
Bekijk bijlage 15348Bekijk bijlage 15349Bekijk bijlage 15350
Hier zie je de afwerking binnenin, allé toch een beetje want door alle rommel die ik heb is het wel een chaos momenteel

Rechts staan er wel reeds een deel rekken maar die liggen ook al vol

De pingpontafel, parasol, muggenraam, bbq, enz... pakken veel plaats in en met de lente en zomer win ik hiermee veel plaats.
Alles is afgewerkt met osb 18mm en plafond 12mm. 2 Tl lampen. Elektriciteitskast en stopcontacten voorzien. Moet enkel nog "afgewerkt" worden
De waterboorputpomp zie je ook staan, deze is momenteel op rust
Deur en raamkader zijn ook met ALU afgewerkt
De vloer heb ik ook zelf gelegd maar foto van vergeten nemen, zal deze later nog eens aanvullen als ik er is aan denk.
Bekijk bijlage 15351
Hier nog de binnendeur, deze moet nog afgewerkt worden met OSB plaat, is een klusje voor de lente. Materiaal ligt al te wachten. Enige probleem is de stift die in de deurklink zit deze is nu maar juist gepast, ik weet niet tot hoelang deze verkrijgbaar zijn, hopelijk nog iets langer anders zit ik met een probleem
Goeie raad die ik ook nog kan geven, ik heb hier geimpregneerd grenenhout gebruikt. Maar dit leeft redelijk hard waardoor de deur soms begint te vervormen en hier en daar klemt. Ik raad dan ook aan om de deurkader in hardhout te maken. Misschien dat ik dit zelf ook nog wel ga doen, probleem is in mijn geval dat ik dan de ceder moet verwijderen en dan lopen die planken niet mooi meer door.
Bekijk bijlage 15352
Tot slot nog mijn juist gebouwde houten cederwand, onderaan is nog een opening maar hier komt nog afwerking (groenbeplanting en waarschijnlijk metalen plinten).
De hogere terrastegels zijn diegene die ik eruitgehaald heb en ga hergebruiken voor een extra stuk tuinpad naar het korte been van de L die je later zal zien.
Bekijk bijlage 15353
Hier zie je de hoek van de L langs de binnenkant. De uitgebroken borduurstenen en wat afval
Bekijk bijlage 15354
Hier zie je de opening waar in de lente nog een poort zal gemaakt worden op dezelfde manier als derest. Je ziet ook de auto waarmee ik de straten onveilig maak

Het korte been van de L is trouwens langs beide zijden bekleed met ceder.
Bekijk bijlage 15355
Langs de straatkant gezien, de paal moet wel nog afgewerkt worden, ga dit nadien doen in de lente als ik de poort ga maken. Poort zal juist op scheiding komen waar je rode en zwarte gevel staan ziet. Van aan het terras tot aan de overgang van zwart naar rode steen komt dan nog een extra stuk wandelpad. Aan de voorkant waar auto staat komt dan oprit en aan de andere kant van de kleine wand komt groen.
Bekijk bijlage 15356Bekijk bijlage 15357Bekijk bijlage 15358
En tot slot de constructie zelf die nog steeds zichtbaar is aan de achterkant van het lange been van de L-constructie.
Hardhouten palen met horizontale hardhouten latten, verbonden met verzinkte L-ijzers.
Ben wel vergeten om de bovenkant van de palen af te schuinen

Te rap willen zijn en dan heb je zoiets voor.
Spijtig trouwens dat deze kant zichtbaar is op deze manier, ik had voorgesteld aan onze toekomstige buren om deze kant op hun kosten te bekleden en dit op papier te zetten, zo hadden ze ook een mooi uitzicht maar ze wouden niet. Ze gaan zelf een gewone draad zetten, maar hoe ze dit gaan camoefleren weet ik nog niet

Mijn geheel staat nu op 2 cm van de scheiding
Achteraf komt er trouwens ook nog verlichting langs de mooie kant, waarschijnlijk vierkante blokjes antraciet die naar beneden schijnen als sfeerverlichting. Die fotos volgen ooit nogis
Tot zover de tuinwerken, rest er mij enkel nog volgend weekend om mijn haagboompjes te planten en dan ga ik op tijdelijk verdiende rust

Mijn lichaam als bediende vraagt er wel om want al die dingen kruipen in de kleren