• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

mijn offerte laminaat en plaatsingkosten: duur?

Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
Even de situatie schetsen: vandaag langsgeweest in winkel waar momenteel een aktie liep i.v.m. vloerbekleding: 250 euro korting per aankoopschijf van 1000 euro.



Ik heb prijs laten maken voor gans mijn bovenverdiep, dit betreft 76 m².

Gekozen voor een Balterior laminaat van 15.99 euro per m².



De materiaalprijs kwam in totaal op +/- 1700 euro ( hier zitten het ondertapijt en plinten bij ingerekend ). De beloofde korting van 250 euro is hier reeds afgetrokken.



Maar nu komt het : de plaatsingskosten , deze waren voorzien op 15 euro / m² , totaalprijs voor het plaatsen van mijn 76m² bovenverdiep:

1381 euro ! :oops:

Ik heb geen flauw benul hoelang ze hieraan werken, neem nu 2 dagen van 8u , dat zijn 16u in totaal, dan zit je aan een uurloon van 86 euro!!

Of zit ik er nu totaal naast en werken ze hier langer aan?

Tel hier nog verplaatsingskosten plaatser bij en leveringskosten en we zitten op een totaalplaatje van 3184 euro all in.



Volgens mij is dit toch redelijk veel , of vergis ik mij? De kostprijs van het materiaal is normaal te noemen , maar de korting halen ze toch dik en dubbel uit de plaatsing? Kan iemand mij hierin wat duidelijkheid geven, en dan hoop ik niet dat de doe -het -zelvers mij van antwoord gaan dienen, want daar ben ik niet mee geholpen. Ik moet het door de winkel zelf laten uitvoeren, er is geen andere mogelijkheid. :(



Er zullen hopelijk nog wel mensen zijn op deze planeet , die het door de winkel laten plaatsen hebben, dus mijn vraag aan jullie: is dit een realistische kostprijs???
 
Lid geworden
4 jun 2007
Berichten
526
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
BN-D wrote:
Icecoldkillahh de nieuwe roger!!



vraag u eerst eens een BTW nr aan !! en ga dan bij mensen werken (en trouwens wij betalen ons blauw door mensen zoals jij 66% betalen wij moest u het nog niet weten!!)

en trouwens zwartwerk = geen garantie!!!



moesten wij als zelfstandige stoppen met het geklungel van de ''allesklussers'' op te lossen e ...... je zou wat zien

Ik kan u van de laaste 2 maand 3 vb geven van mensen die alles kunnen



mensen die parket van 80 euro m² hadden laten leggen door een allesklusser ---> spijtig dat hij in de verkeerde richting lag en dat de plinten niet in verstek waren .....



ieder zijn job

nog altijd even gefrustreerd als een paar maanden geleden :roll: :lol:



mijn opmerking over halve prijs was sarcastisch bedoeld :shock:



Mods zouden mijns inziens toch beter moeten weten en zeker niet off topic gaan.



Dit forum mag blij zijn dat hier nog enkele mensen van de bouw zelf willen reageren, met zulke reacties jaag je ze natuurlijk allemaal één voor één weg.......





PS ge moogt mijn reactie gerust verwijderen vanwege off-topic
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
BN-D wrote:
ik ben zeker niet gefrustreerd hoor,

Maar ik vind niet dat je zomaar van iemand kan zeggen dat hij geen handen aan zijn lijf heeft .... miss heeft deze persoon een lichaamelijk handicap



Kijk, ik ben een schrijnwerker .... maar vraag mij niks van daken want ik kan dit niet, ik heb dit nooit gezien of geleerd ... hetzelfde met eletriciteit....ken ik geen bal van ... dat is toch geen schande van iets geen verstand van hebben



geef dan geen commentaar of formuleer u zinnen anders, niet iedereen kan dat verdragen e



Grtz

kijk ge moet gewoon niet zo gebeten reageren. Dat doe je telkens ik over laminaat zelf plaatsen begin...



En mocht ik gehandicapte personen per ongeluk beledigd hebben, dan verontschuldig ik me daarvoor, maar dat is niet het geval denk ik.



De enige die ik hier beledig ben jij blijkbaar.



soit, back on topic...
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ice je bent doe het zelver in hart en nieren eh.

Maar sommige mensen hebben gewoon geen goesting om dat zelf te doen en kiezen om het te laten doen.

Wat niet weg laat dat het idd een van die klusjes zijn die zowat iedereen aankan die het eens zelf wil proberen.
 
Lid geworden
24 jul 2008
Berichten
418
Waarderingsscore
0
Punten
16
hoow wrote:
Maar sommige mensen hebben gewoon geen goesting om dat zelf te doen en kiezen om het te laten doen.



Niet enkel geen goesting, ge moet het ook kunnen

Al een geluk dat niet iedereen een doe-het-zelver is!

Dan zaten er veel stielmannen zonder werk.
 
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier terug de topic - starter.

Eventjes verduidelijking: ik heb wel degelijk een lichamelijke beperking, d.w.z. dat ik bijlange alles niet kan uitvoeren , wat ik allemaal zou willen doen. Verder treed ik hierover niet in detail , dat hoeft ook niet en is volledig naast de kwestie.



Feit is gewoon dat ik inderdaad stielmannen verkies omwille van de garantie die hieraan vasthangt.

Ik heb er geen boodschap aan om het d.m.v. dienstencheques of een klusjesman te laten uitvoeren om daarna misschien tot de vaststelling te komen dat heel de boel erbarmelijk geplaatst is. Meer niet , punt. En dan zeg ik wel degelijk misschien, want ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, er zullen wel degelijk heel handige harry's tussen zitten die zowat alles kunnen, no doubt about that.

Als ik iemand goedkoop in huis haal die dat voor mij wel eventjes zal doen, en het loopt mis, bij wie ga ik dan klagen?



Ik wou gewoon weten of dit een realistische offerte was, want ik heb nu ook geen zin om mij in't zak te laten zetten.

't Is niet omdat ik weinig kan dat ik naïef moet zijn , hé.

Ter informatie : ik heb gisteren al 2 andere offertes opgevraagd en er was 1 goedkoper en 1 die zelfs nog duurder was :)

En ik ga er nog opvragen , geloof mij!



Gewoon dom van mij om dit op een DHZ - forum te plaatsen, 'h heb weer iets bijgeleerd :wink:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
bouwertje999 wrote:
Hier terug de topic - starter.

Eventjes verduidelijking: ik heb wel degelijk een lichamelijke beperking, d.w.z. dat ik bijlange alles niet kan uitvoeren , wat ik allemaal zou willen doen. Verder treed ik hierover niet in detail , dat hoeft ook niet en is volledig naast de kwestie.



Feit is gewoon dat ik inderdaad stielmannen verkies omwille van de garantie die hieraan vasthangt.

Ik heb er geen boodschap aan om het d.m.v. dienstencheques of een klusjesman te laten uitvoeren om daarna misschien tot de vaststelling te komen dat heel de boel erbarmelijk geplaatst is. Meer niet , punt. En dan zeg ik wel degelijk misschien, want ik scheer niet iedereen over dezelfde kam, er zullen wel degelijk heel handige harry's tussen zitten die zowat alles kunnen, no doubt about that.

Als ik iemand goedkoop in huis haal die dat voor mij wel eventjes zal doen, en het loopt mis, bij wie ga ik dan klagen?



Ik wou gewoon weten of dit een realistische offerte was, want ik heb nu ook geen zin om mij in't zak te laten zetten.

't Is niet omdat ik weinig kan dat ik naïef moet zijn , hé.

Ter informatie : ik heb gisteren al 2 andere offertes opgevraagd en er was 1 goedkoper en 1 die zelfs nog duurder was :)

En ik ga er nog opvragen , geloof mij!



Gewoon dom van mij om dit op een DHZ - forum te plaatsen, 'h heb weer iets bijgeleerd :wink:

dit is GEEN DHZ-forum. Dit is een bouwforum dus uw vraag is op de juiste plaats!



Ik zou zeggen NEEN dat is geen goede offerte. Zoek u dan een schrijnwerker, die het plaatst en betaal die man per uur of per m². Het zal sowieso goedkoper uitkomen.



Ik heb mijn badkamermeubel laten plaatsen, ook wegens aansprakelijkheid en dergelijke, door een officiele firma, hewel ik betaalde 34€/u EX BTW. Ik viel achterover van de 'goedkopigheid'. Zoek en je zal zeker de geschikte persoon vinden.
 
Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
Ik heb mijn badkamermeubel laten plaatsen, ook wegens aansprakelijkheid en dergelijke, door een officiele firma, hewel ik betaalde 34€/u EX BTW. Ik viel achterover van de 'goedkopigheid'. Zoek en je zal zeker de geschikte persoon vinden.



Alé , je geeft mij hoop , ik blijf zoeken naar goedkopere versies voor de plaatsing :wink:
 
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
227
Waarderingsscore
1
Punten
0
@ BN-D, wat doe je juist van schrijnwerk?



Ter verduidelijking:

Die 15€/m2 vraagt de laminaatverkoper, winkel X. Winkel X vraagt aan onderaannemer Y om de laminaat te plaatsen, en onderaannemer Y krijgt hier dan 10, mss 11€ voor. Is deze prijs te veel? Ik vind van niet, ik ben niet "into" parket en laminaat, maar voor 10€m2 kom ik niet af, als het niet voor een grotere oppervlakte is.



Het is makelijk leven als je rekent op, " ik vandaag eens effe 30m x 7.5€ (helft van die 15€) leggen= 225€ /dag * 20 = 4500€ maand

Wie gelooft dat dat reeel is mag eens even via pm een kostenlijst vragen van mijn vaste maandelijkse kosten. Ik kom met die 4500€ niet toe.

Mijn camionette kost me al +1000€ :D



Mede door de schuld van de zwarte/ verre familie/kenissen,...

Iemand moet de staat onherhouden :D



Groetjes,

Koen
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
Quote:
Ik vind van niet, ik ben niet "into" parket, maar voor 10€m2 kom ik niet af



het gaat hier wel over kliklaminaat he, da's anders dan parket.

Zoals ik al zei, heb je geen vrienden/kenissen/buren die het kunnen, of willen leren?

15 euro/ vierk. meter, dat zijn 5planken in elkaar 'klikken', 30 seconden werk (ikweet het wel, meten, zagen, deuren, plinten enz..)
 
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
227
Waarderingsscore
1
Punten
0
en het risico dragen dat (bij sommige klanten) ge 20 keer moogt teruggaan omdat als het licht speciaal zo schijnt, dan zie ik precies zo een lijntje hier, maar vandaag schijnt de zon wat anders....



Ik wil gewoon maar zeggen dat voor ons zelfstandigen het niet zo simpel is als 10 of 15€ * aantal m2 en voila in de pocket.



Ik leef goed, zeker bovengemiddeld loon wat ik overhoud... maar wel van 5-6u tot 19u-20u, 6 op 7, soms 7



t'is wat je kiest hé, ik klaag niet van veel uren, maar noem me geen "afzetter". Want dat vind ik niet fair
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
koen657 wrote:
@ BN-D, wat doe je juist van schrijnwerk?



Ter verduidelijking:

Die 15€/m2 vraagt de laminaatverkoper, winkel X. Winkel X vraagt aan onderaannemer Y om de laminaat te plaatsen, en onderaannemer Y krijgt hier dan 10, mss 11€ voor. Is deze prijs te veel? Ik vind van niet, ik ben niet "into" parket en laminaat, maar voor 10€m2 kom ik niet af, als het niet voor een grotere oppervlakte is.



Het is makelijk leven als je rekent op, " ik vandaag eens effe 30m x 7.5€ (helft van die 15€) leggen= 225€ /dag * 20 = 4500€ maand

Wie gelooft dat dat reeel is mag eens even via pm een kostenlijst vragen van mijn vaste maandelijkse kosten. Ik kom met die 4500€ niet toe.

Mijn camionette kost me al +1000€ :D



Mede door de schuld van de zwarte/ verre familie/kenissen,...

Iemand moet de staat onherhouden :D



Groetjes,

Koen

als gij als pro maar 30m² legt per dag is dat uw probleem...



toen ik voor de eerste keer 24m² moest leggen heeft me dat geen 8u werk gekost.... Dus...
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
koen657 wrote:
Ho, ja, de vakman is weer te duur... en over een paar maanden staan ze hier te klagen dat hun laminaat omhoog komt ofzo iets. Slecht materiaal word het dan genoemd.



Of weetge wa, neem een klusjesman, dan kunnen we hier komen klagen dat er niemand reageerd op onze klachten, maar dan is het ten minste niet onze schuld als er wat scheelt



balterio is goed materiaal, er bestaat nog meer dan het overgewaardeerde quikstep.



Quick-Step geeft wel 25 jaar garantie op de reeksen 800 en 950! (je leest het goed 25 jaar garantie en het staat in het groot op de doos)

Ik heb nog maar net 25m2 gelegd van de 75m2 en die latten zijn gewoon subliem (ik koos voor uf 1001 met 4 groeven)



Ik heb ook een lotje van de makro om ergens beneden voorlopig te leggen in afwachting van een vloer (en ik mag 1 lat op 6 wegsmijten wegens banaaneffect :oops: )
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
koen657 wrote:
@ BN-D, wat doe je juist van schrijnwerk?



Ter verduidelijking:

Die 15€/m2 vraagt de laminaatverkoper, winkel X. Winkel X vraagt aan onderaannemer Y om de laminaat te plaatsen, en onderaannemer Y krijgt hier dan 10, mss 11€ voor. Is deze prijs te veel? Ik vind van niet, ik ben niet "into" parket en laminaat, maar voor 10€m2 kom ik niet af, als het niet voor een grotere oppervlakte is.



Het is makelijk leven als je rekent op, " ik vandaag eens effe 30m x 7.5€ (helft van die 15€) leggen= 225€ /dag * 20 = 4500€ maand

Wie gelooft dat dat reeel is mag eens even via pm een kostenlijst vragen van mijn vaste maandelijkse kosten. Ik kom met die 4500€ niet toe.

Mijn camionette kost me al +1000€ :D



Mede door de schuld van de zwarte/ verre familie/kenissen,...

Iemand moet de staat onherhouden :D



Groetjes,

Koen





Kijk het zit zo:



Klik laminaat is een product juist op de markt gebracht en speciaal ontwikkeld voor de DHZ.



Jij bent hier dus profijt aan het halen uit een product waar je feitelijk geen geld zou mogen aan verdienen, dus kalmeer maar al.



Parket is een heel ander paar mouwen inderdaad.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
stonebiker wrote:
koen657 wrote:
@ BN-D, wat doe je juist van schrijnwerk?



Ter verduidelijking:

Die 15€/m2 vraagt de laminaatverkoper, winkel X. Winkel X vraagt aan onderaannemer Y om de laminaat te plaatsen, en onderaannemer Y krijgt hier dan 10, mss 11€ voor. Is deze prijs te veel? Ik vind van niet, ik ben niet "into" parket en laminaat, maar voor 10€m2 kom ik niet af, als het niet voor een grotere oppervlakte is.



Het is makelijk leven als je rekent op, " ik vandaag eens effe 30m x 7.5€ (helft van die 15€) leggen= 225€ /dag * 20 = 4500€ maand

Wie gelooft dat dat reeel is mag eens even via pm een kostenlijst vragen van mijn vaste maandelijkse kosten. Ik kom met die 4500€ niet toe.

Mijn camionette kost me al +1000€ :D



Mede door de schuld van de zwarte/ verre familie/kenissen,...

Iemand moet de staat onherhouden :D



Groetjes,

Koen





Kijk het zit zo:



Klik laminaat is een product juist op de markt gebracht en speciaal ontwikkeld voor de DHZ.



Jij bent hier dus profijt aan het halen uit een product waar je feitelijk geen geld zou mogen aan verdienen, dus kalmeer maar al.



Parket is een heel ander paar mouwen inderdaad.

ik dacht dat ook, ik vraag me zelfs af of daar wel zoiets bestaat als plaatsers van laminaat? Dat kan toch geen rendabel beroep zijn me dunkt
 

T

Lid geworden
10 nov 2006
Berichten
209
Waarderingsscore
1
Punten
0
(min of meer) on topic, en een bijkomend vraagje:

Laminaat is zogezegd een DHZ-product, en zou dus efficient en goedkoop te leggen moeten zijn. Maar hoe zit het met fineerparket ? Kan iemand me een idee geven van een redelijke prijs om dat te laten leggen ?



T.
 
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Icecoldkillahh wrote:
ik dacht dat ook, ik vraag me zelfs af of daar wel zoiets bestaat als plaatsers van laminaat? Dat kan toch geen rendabel beroep zijn me dunkt



Ik werk bij een schildersfirma, en wij leggen toch een keer of 5 per maand een laminaatvloer gaande van 1dag werk tot (de laatste keer) 3dagen 2man voor een living met allerhande hoeken, bochten, moluren die dan ingekort of perfect uitgezaagd worden + plinten of kwart rondjes plaatsen e.d.



Dus er zijn degelijk firma's die laminaat plaatsen erbij nemen.
 

Tom DB

Lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
317
Waarderingsscore
0
Punten
16
Icecoldkillahh wrote:
als gij als pro maar 30m² legt per dag is dat uw probleem...



toen ik voor de eerste keer 24m² moest leggen heeft me dat geen 8u werk gekost.... Dus...



Ik heb mijne boven in lamelparket gelegd, dus moeilijker dan laminaat (tand-groef systeem). Onzen boven is een 80m², wij hebben daar 5 dagen met 2 man aan gewerkt, alles moest perfect zijn. Geen overeenkomstige onderbrekingen in lijn of toch zo weinig mogelijk... . Ne kliklaminaat zal wel sneller vooruit gaan, maar het is ook bepalend hoe goed ge u werk wilt doen dat belangrijk is.



Sommige stielmannen ("pro's") werken goed maar trager en zullen ook een betere reputatie genieten bij de klanten. En sommige mensen zijn met alles content ... .



En altijd dat "gekak" op mensen die iets door stielmannen laten doen... :roll: pff. Niet iedereen heeft de zin (en kan het) om alles zelf te doen en ja sommigen hier hebben alles zelf gedaan... dat weten we ondertussen al. Dat zijn keuzes die ge maakt voor uzelf ... .
 
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
227
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik ben (ter verduidelijking) voor 99% van mijn tijd bezig met binnendeuren. Maar een dressingkje, wandkast of laminaat kan ik ook als het moet.



mijn 30m is maar een voorbeeld hé.

als ik da in mijn perfect rechthoekige woonkamer leg ligt dat idd op een uurke of 4, moet het echter in de nachthal en slaapkamer, met een aantal (ronde) hoeken en deuren die aangepast moeten worden....dan is de dag dik om.
 
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
357
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een antwoord van een pro.



Aantal vkm's die je kan leggen hangt enorm van de ruimte af. Veel hoeken en kanten vetraagt het werk.



De initiële offerte die de poster van zijn winkel heeft ontvangen is schandalig hoog en kan zeker goedkoper gedaan worden door een professional. Ik zou het zeker goedkoper doen.



Aan de andere kant, teveel willen besparen en een handige zwartwerker engageren zou ik ook weer niet doen. Een professional is verantwoordelijk voor de plaatsing en zal bij slechte plaatsing opdraaien voor de schade (en eventueel opnieuw leggen). Ik heb al veel zwartwerk miskleumen gezien. Ook bij iets eenvoudigs als laminaat.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Nabucco wrote:
Nog een antwoord van een pro.



Aantal vkm's die je kan leggen hangt enorm van de ruimte af. Veel hoeken en kanten vetraagt het werk.



De initiële offerte die de poster van zijn winkel heeft ontvangen is schandalig hoog en kan zeker goedkoper gedaan worden door een professional. Ik zou het zeker goedkoper doen.



Aan de andere kant, teveel willen besparen en een handige zwartwerker engageren zou ik ook weer niet doen. Een professional is verantwoordelijk voor de plaatsing en zal bij slechte plaatsing opdraaien voor de schade (en eventueel opnieuw leggen). Ik heb al veel zwartwerk miskleumen gezien. Ook bij iets eenvoudigs als laminaat.

Kijk eens aan een eerlijke zelfstandige die durft toegeven dat de prijs van de winkel schandalig hoog is. Waarvoor dank...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan