Mijn gat is te groot!

Lid geworden
1 nov 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik zit met een klein probleempje waar ik niet onmiddelijk een goede oplossing voor kan bedenken ... zoals je kunt zien op de foto hieronder: voor de bevestiging van een lamp heb ik nieuwe gaten moeten boren, vrij dicht tegen het gat waar de kabel uit komt. De steen is vrij broos, en is dus afgebroken. Hoe los ik dit best op? Mijn eerste idee was om het gat te vullen met tec7 en mijn plug er in te duwen, droog laten worden en dan de vijs er in te draaien, maar dat lijkt mij prutswerk. Er cement in proberen duwen gaat ook niet zo geweldig gaan denk ik.

gat.jpg

Bijlagen

• gat.jpg
    gat.jpg
    92,5 KB · Weergaven: 0

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.190
Punten
113
Nieuw gat in het plaatje en in de muur aan de rechtse kant ?

Lid geworden
1 nov 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is misschien een optie, maar dat kan ik exact hetzelfde voor hebben natuurlijk ... 

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Davy78

Is misschien een optie, maar dat kan ik exact hetzelfde voor hebben natuurlijk ... 

Stukje hout in het huidige gat en een nieuw gat boren zonder klopfunctie. 

Mc Mudface

Actief Lid
Lid geworden
16 okt 2010
Waarderingsscore
43
Punten
28
chemisch anker verstijft heel snel en dan zit het rotsvast!

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Waarderingsscore
0
Punten
16
maar dan krijg je het er ook nooit meer uit :p

Lid geworden
9 nov 2011
Waarderingsscore
5
Punten
0
Die TEC7-oplossing is zeker geen prutswerk. Een lamp weegt niet zoveel, dus dat zal wel houden. Je kan ook chemisch anker gebruiken ipv TEC7. Wacht dan niet tot het chemisch anker volledig uitgehard is, anders krijg je geen vijs meer in je plug gedraaid.

Fischer heeft een speciaal systeem dat "Fix It" noemt, speciaal voor te grote gaten. Het zijn een soort pads die je rond een plug draait. Ik heb het nog niet gebruikt, het lijkt mij ook vrij duur en niet absoluut beter dan de oplossing met TEC7 of chemisch anker.

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.590
Punten
113
Je zit hier met 2 zaken: je moet je buis van de leiding openhouden en je gat is te groot en heeft de leidingbuis geraakt (hopelijk niet de leiding zelf)

ofwel werk je met plug in plug en dan de vijs

ofwel zet je even een stukje buis over de beschadiging en ram je chemisch anker of construfix in dat gat , geen tec 7, tec 7 blijft wat elastisch en hier wil je zeker geen elastische binding.

Ofwel neem je een gyprocplug, die draaien zich als een prop rond de vijs.

ofwel snij je een houten duveltje  en klop je dat in het gaatje en vijs je in hout.

Viper_

Lid
Lid geworden
19 jun 2013
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik zou op dezelfdde plaats opnieuw boren maar dan in 45graden naar beneden weg van de buis.. Als get goed doe gade dat met gemak kunnen boren.. Kunt mss zelfs proberen zonder klopfunctie..

Lid geworden
6 mei 2011
Waarderingsscore
1
Punten
0
Inderdaad dat idee met tec7 is geen prutswerk, hier ook verschillende malen tegengekomen en gewoon plugje met tec7 gemonteerd. Alles zit goed op zijn plaats.

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
36
kleine tip, als ge een gat moet boren in facadesteen, geen klopfunctie gebruiken maar een scherpe steenboor nemen. Normaal gezien krijg je deze toestanden dan niet voor. Zeg nooit nooit natuurlijk *drinks*

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
471
Punten
83
Je kan ook een houten tapje in het gat lijmen met pu-lijm ( D4 )  , deze zet uit en als het hard is moet je mogelijk wat weg-snijden/beitelen/prutsen.

Ik gebruik zelf altijd deze methode bij pluggen oid wat speciaal voor die muur nodig is en toch doe ik er nog extra lijm aan .....zeker is zeker .

Chemische lijm kan je volgens mij ook in boren met metaalboor en daar kan dan weer een vijs in ( boordiameter aanpassen aan vijs.....

Laat je ff weten hoe je dit hebt opgelost ?

Bovenaan