Microgolf weglaten

Borgersbaas

Actief Lid
Lid geworden
19 apr 2021
Waarderingsscore
37
Punten
28
Ik vraag me af of we in onze nieuwe keuken de microgolf nog veel zullen gebruiken. We hebben een fornuis (kookplaat + oven) van 90cm. En daarnaast wil ik nog een combi stoomoven van 60x60 omdat ik graag kook en bak en dus over alle mogelijkheden wil beschikken. Momenteel staat er ook een combi microgolf van 45cm in het ontwerp. Maar ik vraag me dus af of we de combi microgolf niet kunnen weglaten.

Ik kook iedere dag vers, dus geen kant en klare maaltijden. De combi stoomoven heeft ook de optie om te regenereren. Hier heb ik zelf nog geen ervaring mee en vraag me dus af of dit effectief maar 10 a 15min opwarmen is dan.

Welk merk van combistoomoven is momenteel aan te raden Atag (magma) of Siemens Studioline? Miele is gewoon te duur tov de rest.

Wij hebben boven onze inbouwoven een kast laten maken waar een gewone losse microgolf instaat,,die zijn ook een stuk goedkoper dan een inbouw en makkelijk te vervangen als hij stuk is,
dit wou ik ook voorstellen.
als je een kast voorziet met stopcontact en evt met zon deur die omhoog open gaat, kan je er een losse micro inzetten en indien toch niet nodig kan de kast gewoon voor opslag dienen.

ikzelf verschiet hier wel van de reacties, die micro-combi staat bij ons 10 keer per dag op voor allerhande dingen en de stoomoven gebruikten we nooit dus heb ik die vervangen door een gewone oven :D

Wij gebruiken de micro-golf ook best vaak. We zijn dan ook geen top-koks, eerder mensen die eten warm maken.

Micro-golf kost niet veel en kan je altijd later nog koken. Ik persoonlijk zou me eerder de vraag stellen of je een stoom-oven nodig hebt :)

Nog een klein argument pro-micro-golf, ik denk dat dit een van de meest efficiente manieren is om iets warm te maken (minste electriciteitsverbruik). Het is ook de snelste methode om iets op te warmen omdat je effectief in het materiaal opwarmt en niet langs buiten.

Dat is evolutie van gewoontes(of verslaving) zeker?

Vroeger had men geen micro golf oven en dat ging perfect. Nu kan bijna niemand die nog missen.

Vroeger hadden we geen smartphones, nu hebben we allemaal één(of twee!) en we zouden die niet kunnen missen, we zijn er verslaafd aan.

Binnenkort heeft iedereen misschien een warmtepomp en willen ze niet anders!

wat is vroeger, natuurlijk?
Verder gewoontes en behoeften.

Ik heb de atag magma combi oven/microgolf en de stoomoven.

Microgolf wordt vaak gebruikt en wat mij betreft onmisbaar.

Wij zitten een beetje met hetzelfde in dubio :D
Gaan we nog plaats voorzien voor een microgolf-oven in een nieuwe keuken ? Wij kijken ook naar een oven met steam-functie en zouden die dan ook gebruiken bij het (sporadisch) opwaren van een maaltijd. Het enige waar we momenteel een microgolf voor gebruiken, is voor het opwarmen van soep. Echter, zoals je zelf ook aangeeft: dat kan ook in een kommetje op het (inductie)vuur.

Ik heb me echter wel laten vertellen dat de meeste combi oven/steamers geen grill-functie hebben. Als dat zo is, dan kijken we toch uit naar 2 toestellen: stoomoven/oven met daarnaast een combi oven/microgolf (die dan wel een grill functie zou moetne hebben)
De stoomoven van siemens heeft nochtans een grootvlak grill en kleinvlakgrill. Ook de combi stoomoven van Atag heeft een grillfunctie.

Tevreden van Atag? Ik twijfel namelijk nog tussen Siemens Studioline of Atag. Sowieso een zwarte of donkergrijze uitvoering zonder inox elementen.

Wij gebruiken de micro-golf ook best vaak. We zijn dan ook geen top-koks, eerder mensen die eten warm maken.

Micro-golf kost niet veel en kan je altijd later nog koken. Ik persoonlijk zou me eerder de vraag stellen of je een stoom-oven nodig hebt :)

Nog een klein argument pro-micro-golf, ik denk dat dit een van de meest efficiente manieren is om iets warm te maken (minste electriciteitsverbruik). Het is ook de snelste methode om iets op te warmen omdat je effectief in het materiaal opwarmt en niet langs buiten.
Denk dat de stoomoven bij ons wel veel gebruikt gaat worden. Ik ben iemand die graag kookt en ook experimenteert met koken. Een toevoeging van stoom maakt bepaalde smaken beter. Ook voor het bakken van cake en brood is het wel handig. Ik kan niet wachten tot ik mijn goed uitgeruste keuken heb. Nu moet ik het doen met een kleine kookplaat en een kleine combi whirlpool sixth sense combi micro.

Ik heb me echter wel laten vertellen dat de meeste combi oven/steamers geen grill-functie hebben. Als dat zo is, dan kijken we toch uit naar 2 toestellen: stoomoven/oven met daarnaast een combi oven/microgolf (die dan wel een grill functie zou moetne hebben)
Onze Siemens heeft oven, stoom en gril in 2 zones.
Wij hebben boven onze inbouwoven een kast laten maken waar een gewone losse microgolf instaat,,die zijn ook een stuk goedkoper dan een inbouw en makkelijk te vervangen als hij stuk is,
Hier is in de voorraadkast ook een plaats voorzien voor een lossen microgolf. Na 5 jaar is dat nog steeds gewoon een voorraadkast.

Denk dat de stoomoven bij ons wel veel gebruikt gaat worden. Ik ben iemand die graag kookt en ook experimenteert met koken. Een toevoeging van stoom maakt bepaalde smaken beter. Ook voor het bakken van cake en brood is het wel handig. Ik kan niet wachten tot ik mijn goed uitgeruste keuken heb. Nu moet ik het doen met een kleine kookplaat en een kleine combi whirlpool sixth sense combi micro.
Als je graag kookt, zoals ik zou ik eens nadenken over 2 ovens.
Je kan geen groenten/aardappelen stomen en tegelijk je vlees in de oven zetten. Dat mis ik hier wel.
Moest ik nog eens opnieuw een keuken zetten komen er 2 ovens: 1 grote en 1 kleine

Wij hebben al 5 jaar een Siemens studioline, zeer tevreden over.
Stoomfunctie wordt hier bijna dagelijks gebruikt.

ik heb dan liever 6 pitten

Tevreden van Atag? Ik twijfel namelijk nog tussen Siemens Studioline of Atag. Sowieso een zwarte of donkergrijze uitvoering zonder inox elementen.
Toestellen zijn ondertussen 4 jaar oud en nog steeds tevreden van. Zeer gebruiksvriendelijk met de touchscreen.

De iq700 dan vermoed ik?

Of het deze of Atag wordt beiden zijn goed volgens mij. Look en feel zal hier miss de doorslag geven?

Als je graag kookt, zoals ik zou ik eens nadenken over 2 ovens.
We hebben ook een vrijstaand fornuis (Steel of Falcon) en dus een grote oven van 90cm.

ik heb dan liever 6 pitten
Het vuur heeft 6 pitten, waarvan je 2x2 kan samenvoegen.
De iq700 dan vermoed ik?
Klopt de iq700 serie. Look en feel zijn bij beiden ook wel gelijk. Ik lees wel goede naservice bij Siemens van Atag nog niet veel berichten over naservice tegengekomen.

Ik heb enkel een combi oven, maar het meeste gebruik ik het kookvuur en de airfryer.

Hopelijk heb ik nu niet ongewild dit topic uitgebreid naar airfryer…!

Hopelijk heb ik nu niet ongewild dit topic uitgebreid naar airfryer…!
Airfryer zit ook als optie in de stoomoven. En hebben we inderdaad ook al gehad. Helaas op het vuur gezet en het vuur was per ongeluk aangezet. Dus weg airfryer 😅

Ai!
Tijd voor een nieuwe.

Ik heb nog nooit een stoomoven gehad, maar ik stoom wel aardappelen en andere groenten in zo’n mandje in de microgolf. Eerlijk gezegd, dat is veel lekkerder,en er zouden veel minder vitamines verloren gaan.

Laatst bewerkt:
Ai!
Tijd voor een nieuwe.

Ik heb nog nooit een stoomoven gehad, maar ik stoom wel aardappelen en andere groenten in zo’n mandje in de microgolf. Eerlijk gezegd, dat is veel lekkerder(en er zouden veel minder vitamines verloren gaan.
Geen zin om nu nog veel nieuwe dingen te kopen 😅. Wil niet veel meer meesleuren in de verhuis. Nu doen we ook stomen met een mandje in de microgolf maar mandje is wat klein om voor 4 te kunnen klaarmaken maar inderdaad veel lekkerder met wat stoom bij.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik mijn groenten stoom in de microgolf, dan staat mijn vlees op het inductievuur.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan