• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

metselen glasdalmuurtje

Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.723
Waarderingsscore
3
Punten
0
Ik zou een glasdalmuurtje van ca 1 m hoog en 80 cm breed willen metselen in de badkamer om het toilet wat af te scheiden van de rest. Deze komt langs één zijde dus tegen een betegelde muur te staan, en ook de vloer is betegeld. Kan ik zo'n muurtje gewoon op en tegen de tegels maken of hoe gaat dit dan in zijn werk? Iemand nog tips? Ik heb er totaal geen ervaring mee. Alvast bedankt!
 
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou in ieder geval de zijkant van je glasdal muurtje verankeren in de tegels d.m.v spouwhaakjes met draad en pluggen.

Ook niet ineens optrekken want zakt in onder gewicht van glasdallen.

Beter is een paar keer doen en met stijve mortel speciaal voor glasdallen.
 

gunlau

Lid
Lid geworden
27 feb 2009
Berichten
266
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij hebben een glasdalmuur opgetrokken voor onze inloopdouche.

De muur is in een L gemesteld.

De muur is ong 160cm lang en 200cm hoog, korte gedeelte is 100cm lang en 200cm hoog.



Wij hebben speciale hoekstenen gebruikt en afgeronde stenen aan de buitenzijde. Bovenop ligt een geanodiseerde alu lat.

Ze hebben de muur verankert met pluggen en haakjes in de tegelmuur.

De gkasdalmuur staat boven op de tegelvloer en is opgetrokken met silicone en plastiek strips horizontaal en vertikaal.

De stevigeheid komt pas wanneer de muur is ingevoegd.

Al bij al toch een dure muur geworden.
 
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
2.723