Bouwinfo-tip:

Wil je gratis tips en richtprijzen voor je (ver)bouwproject?

Onze BOUWGIDS helpt je met slimme keuzes, praktische tips, checklists én inzicht in prijzen en premies.

Bovendien ontvang je 5% korting op aankopen in onze webshop en maak je maandelijks kans om een brandbeveiligingspakket te winnen!

Vraag hier je BOUWGIDS aan

Metalen tuinhuisje op een camping

Lid geworden
14 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
1
Op een camping zijn we een metalen tuinhuisje aan het plaatsen op een betonnen plaat. We mogen van de camping uitbaters niet boren in de betonplaat om het tuinhuis te verankeren. Hoe lossen we dit op? Tuinhuisje is ongeveer 2 op 2. Kunnen we eventueel een houten frame maken, dit vastmaken op het grondprofiel van het tuinhuis en het houten frame verzwaren met beton tegels? Hoe ga ik hiervoor te werk? Andere ideeën?

Bijlagen

• IMG_1013.jpeg
    IMG_1013.jpeg
    497,2 KB · Weergaven: 60
Tuinhuis vastschroeven aan de betonblokken die daar liggen ?

Die ijzers waar nu die betonblokken op liggen, is dat het frame van het tuinhuis? Indien ja zou ik daarover watervaste platen leggen die mooi in het tuinhuis passen en op die platen een vloer van betontegels van 6cm dik. Dan zit je ruw geschat aan 125kg/m2. Ik weet niet of dat voldoende is om je tuinhuis aan de grond te houden. Of afhankelijk van de grond met schroefankers en spanriemen langs buiten.

• Leuk
Waarderingen: DDVL
waarvoor is die beton dan eigenlijk ?
Als je daar niets aan mag verankeren dan heeft die plaat weinig nut ... buiten een vloereke.

Ik zou in overleg gaan met de uitbaters en wijzen dat je 4 gaten ga boren , daar een keilbout in en dat je na verwijderen van het tuinhuis die gaten terug gaat dichten met betonpap of mortel of tuttefrut ...( leste niet voorstellen )

anders
grondankers gebruiken
of sjorbanden

Camping uitbaters zijn meestal niet de meest flexibele personen, nee zal wel nee blijven.

Mja. Door het te verankeren in het beton wordt het natuurlijk een vaste constructie, wat mogelijks in het campingreglement of hun eigen vergunningen niet is toegestaan. Mss eens aan de uitbater vragen naar zijn motivatie.

Camping uitbaters zijn meestal niet de meest flexibele personen, nee zal wel nee blijven.
Dat het volk daar veelal sus&klus ipv echte vakmensen zijn zal ook al niet veel helpen...

Ik begrijp dat wel: 1 jaar en dan zijn ze weer weg, komt er iemand anders en boort ook weer 4 gaatjes. Uiteraard vult die eerste dat niet op met cement maar tuttefrut, de volgende is kwaad,... In de winter water erin, vriest dat kapot. Dan ben je elke 5j beton aan het uitbreken en vernieuwen.

Inderdaad ook mijn ervaring. Voor sommige diensten op het malafide af. Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo.

Die ijzers waar nu die betonblokken op liggen, is dat het frame van het tuinhuis? Indien ja zou ik daarover watervaste platen leggen die mooi in het tuinhuis passen en op die platen een vloer van betontegels van 6cm dik. Dan zit je ruw geschat aan 125kg/m2. Ik weet niet of dat voldoende is om je tuinhuis aan de grond te houden. Of afhankelijk van de grond met schroefankers en spanriemen langs buiten.
denk ook dat dit het meest zekere en mooiste zal zijn ipv die touwen en/of ankers.

Je kan L-ijzers onder het beton steken en dan op het tuinhuis vastmaken… is wel wat graafwerk en gedoe.

Terug
Bovenaan