Met welke trein rijden we?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
9
Punten
38
ondertussen weten we met welke auto iedereen rijdt, maar voor de trein-reizigers, met welke trein rijden jullie dagelijks ?

ikzelf : diene van De Panne naar Landen, in Gent Sint-Pieters overstappen dan diene naar Brussel Luchthaven en in Merelbeke eraf ...

JokeVE wrote:
... en dan rijdt er maar 1 trein per uur, is het traag en in't weekend is er zelfs geen trein!!!!!! Piekuurtreinen (2 heen, 2 terug) rijden niet in de vakantie enz...
Same here ...

Station Balen heeft slechts één spoor, dus je kan je al inbeelden : in het weekend slechts 1 trein om de 2u (als hij al komyt). Ook door de week 1x/u verbinding naar mijn eindbestemming ... Ik kom dus ofwel vroeg, ofwel meteen relatief laat aan op m'n werk.

Nu ja, ik denk er ook aan regelmatiger in Mol op te stappen en ik overweeg ook de aanschaf van een plooifiets ...

Vanaf volgende week is het weer gedaan met de rust.

Woumen wrote:
koebeest wrote:
Vanaf volgende week is het weer gedaan met de rust.

Idd, de schoolgaande jeugd is dan terug!
En het was er donderdag meteen PATS op! Drukte, rumoer, grote rugzakken/laptoptassen en een hoop opgefokte tieners ... Geweldige start van de werkdag, mijn MP3-speler op max. om het gekwetter maar niet te (moeten) horen.

Bij ons is het ook weer (veel) drukker op de trein, maar gelukkig geen schoolgaande jeugd. Zitplaats 's avonds kunnen we vanaf nu weer vergeten. Op de vroegste trein die ik 's avonds kan nemen is zelfs op de grond zitten amper mogelijk, rechtstaan is de boodschap. Die trein neem ik gewoon niet meer, dan liever wat langer op 't werk blijven...

monalisa wrote:
Bij ons is het ook weer (veel) drukker op de trein, maar gelukkig geen schoolgaande jeugd. Zitplaats 's avonds kunnen we vanaf nu weer vergeten. Op de vroegste trein die ik 's avonds kan nemen is zelfs op de grond zitten amper mogelijk, rechtstaan is de boodschap. Die trein neem ik gewoon niet meer, dan liever wat langer op 't werk blijven...

en ik heb terug tweede klasse genomen. In eerste klasse moet je geluk hebben om plaats te hebben 's morgens :-/

Is het tegenwoordig normaal dat er treinen gewoon worden afgeschaft? In Aalst waren vandaag alle treinen die om .35 vertrekken (richting Genk) afgeschaft. En da's niet de eerste keer. Enfin, zoon was 'maar' drie uren onderweg, het is al erger geweest.

ik kan niet klagen: vond het gisteren en vandaag al bij al nog vrij rustig (verbinding Lokeren-Kortrijk). de treinen zijn opnieuw langer en voorlopig volstaat dit om het grotere aantal reizigers te compenseren.

en, even belangrijk: al een paar weken heel stipt ... (zal wschl duren tot er een paar bladeren op het spoor vallen ... :lol: )

Denk dat de grootste drukte er zal zijn als de studenten weer beginnen.

Hier een tevreden treinreiziger. Elke dag Mechelen-Nekkerspoel - Brussel.

2x zo snel als met de auto, geen stress en je kan nog wat nuttigs doen : iets lezen of op de laptop werken. Ik laat er zelfs m'n bedrijfswagen voor thuis staan.

marcn wrote:

Da's natuurlijk ook geen afstand he. Weet niet of je er nog hetzelfde over zou denken als je 2x minimaal 2 uren (4 uren was het record op twee weken tijd) moest treinen, inclusief afgeschafte treinen, gemiste aansluitingen, enz.

MyriamC wrote:
marcn wrote:

Da's natuurlijk ook geen afstand he. Weet niet of je er nog hetzelfde over zou denken als je 2x minimaal 2 uren (4 uren was het record op twee weken tijd) moest treinen, inclusief afgeschafte treinen, gemiste aansluitingen, enz.

Bovendien doet hij hier een stukje dat met de auto "100 % filegarantie" geeft :lol:

De lijn Antwerpen - Brussel is bovendien zowat de lijn met de drukste treinschema , bovendien stoppen er heel veel treinen in Nekkerspoel ...

k.b.

Hmm een good old off topic van onder het stof gehaald, tof!

maar de treinen gaan er nie stipter door rijden zenne

maar de treinen gaan er nie stipter door rijden zenne
Zelf ook enkele jaren met de trein gependeld. Ik vind dat dat echt goed meevalt. Wij zijn wel bij de huiskeuze op zoek gegaan naar een locatie met een goeie treinverbinding, dat scheelt wel serieus veel (en helaas in de portemonnee ook).

Nu al een jaar met de auto, en nu vloek ik daar op…

ik baseer me op het gezaag & geklaag via de media, dus ik kan hier eigenlijk zelf niet over meespreken... 🙈

ikzelf rij héél graag met de auto, maar ik probeer alle files te vermijden... Héél vroeg de baan op, laat de baan af... Maar dat wil zeggen dat je tussen 7u30 's ochtends & 19u 's avonds niet op 'mijn traject' mag rijden.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan