Met welke trein rijden we?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
9
Punten
38
ondertussen weten we met welke auto iedereen rijdt, maar voor de trein-reizigers, met welke trein rijden jullie dagelijks ?

ikzelf : diene van De Panne naar Landen, in Gent Sint-Pieters overstappen dan diene naar Brussel Luchthaven en in Merelbeke eraf ...

julien wrote:
K.B. wrote:
Als student geregeld 2 uur onderweg geweest (4 jaar lang , 2 dagen per week rotverbinding) voor een afstand van ongeveer 25 km .. met de trein

en de fiets? :?:

Grapjas ...

Als ge nu 's morgens een goede verbinding hebt van bvb 45 minuten voor die 25 km ... en 's avonds komt het overstappen zeer slecht uit en je bent 2 uur onderweg dan is de fiets voor 's avonds een alternatief maar niet echt voor 's morgens ...

Waarom vraag je niet gewoon waarom ik niet op kot ging :D

k.b;

binnenkort wrote:
K.B. wrote:
Omdat het maar 25km verder was, tiens...

Ja uiteraard , 25 km is te doen met de fiets ...

maar als je 2 "rotverbindingen" per week hebt ('s avonds tussen 18 en 20u) omdat uw uurrooster slecht valt en alle piekuurtreinen weg zijn ... dan zit je nog wel met 8 normale reistijden per week ...

En als je toch een trein abbon hebt als student ...

dan breng je de 50 minuten verloren wachttijd toch gewoon door in een frituur met een jupke ...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan vindt dat de NMBS "knap werk" heeft geleverd ... het blijft een klantonvriendelijk systeem ...

Het is zelfs zo ver gekomen dat de betalende reiziger deontologisch zijn plaats zou moeten afstaan aan een gepensioneerde die gratis rijdt :mrgreen:

k.b.

K.B. wrote:
binnenkort wrote:
K.B.":2eni5846 wrote:
Omdat het maar 25km verder was, tiens...

Ja uiteraard , 25 km is te doen met de fiets ...

maar als je 2 "rotverbindingen" per week hebt ('s avonds tussen 18 en 20u) omdat uw uurrooster slecht valt en alle piekuurtreinen weg zijn ... dan zit je nog wel met 8 normale reistijden per week ...

En als je toch een trein abbon hebt als student ...

dan breng je de 50 minuten verloren wachttijd toch gewoon door in een frituur met een jupke ...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan vindt dat de NMBS "knap werk" heeft geleverd ... het blijft een klantonvriendelijk systeem ...

Het is zelfs zo ver gekomen dat de betalende reiziger deontologisch zijn plaats zou moeten afstaan aan een gepensioneerde die gratis rijdt :mrgreen:

k.b.

Gepensioneerden reizen enkel buiten de spits gratis, vanaf 9u en dan is er voldoende plaats.

En het loopt op dit ogenblik idd niet zoals het zou moeten maar daar wordt achter de schermen heus wel aan gewerkt. Als er iemand is die de treinen stipter wil zien rijden buiten de reizigers zijn het wel de meeste personeelsleden want dat maakt onze job een flink stuk makkelijker. Maar het is de mentaliteit van de belgen om altijd te klagen, onlangs kwam ik Nederlanders tegen op het perron toen ik de mensen informeerde over een vertraging en die vertelden mij dat het er in Nederland veel slechter aan toe gaat maar dat het verschil is dat de Nederlanders trots zijn dat hun treinen voor 87% op tijd zijn en dat een belg daarentegen zal zeggen dat 13% van hun treinen te laat is (principe van het glas is halfvol of half leeg). Maar toch ben ik de eerste om toe te geven dat het veel beter moet en kan.[/quote]

nog een weekje en dan Antwerpen - Gent-Dampoort en terug

1 à 2 keer per week

Lokeren - Gent Dampoort; 11 minuten! 3 treinen per uur, tijdens de spits zelfs 4.

Heb een fiets in Gent ook staan (geen gezeul met plooifietsen) ==> 3 min fietsen in Gent. Deur tot deur 30' reistijd. Met de auto is het min 40-45 min. Abo betaalt door werkgever. Treinvertragingen worden niet van mijn uren afgehouden.

PS. mijn vriend gaat in L. met de auto naar het station, een uur vroeger dan ik. Als mijn trein extreem vertraging heeft (>1uur ofzo) neem ik dus gewoon de auto die al aan het station staat en ik neem meestal nog een paar andere pendelaars ook mee. Handig.

dat ligt er een beetje aan , het leuke is mensen naar hun werk brengen in brussel met de trein

als je dan aankomt in brussel zit je dienst er al bijna op .

ben namelijk zelf treinbestuurder :D

Woumen wrote:
Gepensioneerden reizen enkel buiten de spits gratis, vanaf 9u en dan is er voldoende plaats.

Betalen wel 5€20 voor hun ticket :wink:

fitnessboy wrote:
dat ligt er een beetje aan , het leuke is mensen naar hun werk brengen in brussel met de trein

als je dan aankomt in brussel zit je dienst er al bijna op .

ben namelijk zelf treinbestuurder :D

Zit in't zelfde schuitje, werk wel alleen in de "vroege" morgen...

Luddie wrote:
Woumen wrote:
Alle dagen met de trein naar mijn werk! Superhandig, je kan nog een dutje doen of krantje lezen, geen file en geen parkeergeld moeten betalen! Maar ik werk wel als O.Stationschef bij de spoorwegen dus ben ik wel wat bevoorrecht :lol: .

Inderdaad, 's morgens de krant lezen, 's avonds een filmpje kijken :)

Dat gaat ook in de file.

Puurs - Antwerpen Zuid

Boemel, te traag naar mijn goesting en maar 1x per uur...

In de middag naar huis met een overstap en een piekuurtrein vol pubertjes.

Reistijd ongeveer een uur, met de auto ben ik dubbel zo snel.

Deze morgen reed ik met een trein die het station knal voorbij gereden is. :? Op railtime staat wel nog altijd dat-ie gestopt is natuurlijk...

hij reed dan toch, mijn trein reed gisteren helemaal niet :lol:

neem al 19 jaar bijna elke de trein. Mij kun je niet overtuigen om met de auto te gaan. Ga nu elke dag naar Antwerpen vanuit Lokeren. Op het uur dat ik maar 's morgens kan vertrekken zou ik er met de auto dubbel zo lang overdoen.

Nu ze in Antwerpen van die fietsen staan hebben, is mijn reistijd 's morgens en 's avonds met 10 minuten ingekort. ZO doe ik er minder dan een uur over om van het werk tot thuis te geraken.

Behalve gisteren 2h langer erover gedaan 's morgens, maar ja 'smorgens kan mij dat niet schelen, moet die uren niet inhalen.

JokeVE wrote:
Puurs - Antwerpen Zuid

Boemel, te traag naar mijn goesting en maar 1x per uur...

In de middag naar huis met een overstap en een piekuurtrein vol pubertjes.

Reistijd ongeveer een uur, met de auto ben ik dubbel zo snel.

Ik woon ook aan deze lijn ... maar wel het stuk Puurs - Dendermonde.

Daar rijd enkel af en toe nog ne stoomtrein op ...

Toen ik vroeger in Hoboken werkte zou dit een oplossing geweest zijn ... weliswaar een trage ...

De NMBS heeft het enkel aan zichzelf te danken dat ik geen klant / facebookvriendje ben ...

k.b.

K.B. wrote:
Ik woon ook aan deze lijn ... maar wel het stuk Puurs - Dendermonde.

Daar rijd enkel af en toe nog ne stoomtrein op ...

Toen ik vroeger in Hoboken werkte zou dit een oplossing geweest zijn ... weliswaar een trage ...

De NMBS heeft het enkel aan zichzelf te danken dat ik geen klant / facebookvriendje ben ...

k.b.

Ik dacht al zoiets :)

Ik woon eigenlijk ergens tussen de lijn Puurs - St-Niklaas en Puurs - Dendermonde haha (Bornem dus)

Het is gewoon belachelijk hoe men met die lijn omgaat. Ze wordt enorm veel gebruikt, zowel door studenten als pendelaars, en dan rijdt er maar 1 trein per uur, is het traag en in't weekend is er zelfs geen trein!!!!!! Piekuurtreinen (2 heen, 2 terug) rijden niet in de vakantie enz...

Als je niet rechtstreeks kan reizen is de trein sowieso een trage oplossing. Mijn zoon is het in ieder geval al beu. Gisterenmorgen 2u en gisterenavond 2u30. Met de auto doet hij dat op een uur en een kwart (zonder files).

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan