• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Met welke trein rijden we?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
ondertussen weten we met welke auto iedereen rijdt, maar voor de trein-reizigers, met welke trein rijden jullie dagelijks ?



ikzelf : diene van De Panne naar Landen, in Gent Sint-Pieters overstappen dan diene naar Brussel Luchthaven en in Merelbeke eraf ...
 
Jimbo wrote:
kidcool wrote:
Voor mij hoeft auto echt niet meer indien niet nodig. Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?



Zelf neem ik wel eens Balen-Diest als het bierbeurs in Diest is. Of Balen-Hasselt als het bierbeurs in Hasselt is. Soms ook wel eens Balen-Essen als het bierbeurs in Essen is. Vroeger deed ik ook wel eens Balen-SintNiklaas als het bierbeurs in StNiklaas was, maar vanaf dit jaar zal dat dus Balen-Leuven worden. Balen-Geel durft ook wel es te gebeuren, als het bierbeurs is in Geel. Evenals Balen-Olen, als het bierbeurs is in Olen. Soms ben ik wel te vinden op de lijn Balen-Antwerpen, als het bierbeurs is in Antwerpen. Heel af en toe zit er Balen-Halle wel eens tussen, als het Tour-de-Geuze is. En Balen-Aarschot durft ook te gebeuren, als het bierbeurs is in Aarschot.



Enfin ja, ik denk wel te mogen stellen dat er zich een patroon aftekent:

1) Ik lust bier;

2) k rij niet met de auto als ik drink;

3) Ik moet zat zijn om in een trein te willen zitten;



Jimbo

(met drankprobleem; namelijk, alles Belgisch is al geproefd!)





NIET GOED ...

Ge vertrekt blijkbaar al zat ook :lol:



k.b.
 
Jimbo wrote:
kidcool wrote:
Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?
Dat is het voordeel van flexibele werkuren, zeker.

Als mijn werkgever er een probleem van zou maken als ik eens een uurtje later toekom, zou hij in zijn eigen vel snijden...
 
binnenkort wrote:
Jimbo wrote:
kidcool wrote:
Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?
Dat is het voordeel van flexibele werkuren, zeker.

Als mijn werkgever er een probleem van zou maken als ik eens een uurtje later toekom, zou hij in zijn eigen vel snijden...



In mijn geval is dat tegenwoordig "klant", en verder beaam ik wat "binnenkort" schrijft. Boertig gedrag wordt beantwoord met minder flexibel gedrag. Hiermee bedoel ik niet dat dit een gewoonte mag zijn.



En verder moet ik x-aantal uren presteren, binnen een bepaald kader.
 
Jimbo wrote:
kidcool wrote:
Voor mij hoeft auto echt niet meer indien niet nodig. Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?



Gelukkig dan maar dat je met de auto wel steeds aankomt op het exact geplande uur :D
 
Casket wrote:
Meestal met een MS08. Af en toe haal ik mijn MS96 nog eens van stal maar dat gebeurt tegenwoordig minder en minder.



's morgens M4, 's avonds vernieuwde M5. Als het echt warm weer is, neem ik ook al wel eens de M6 of MS96 als ik wat eerder vertrek.
 
PieterM wrote:
Jimbo wrote:
kidcool wrote:
Voor mij hoeft auto echt niet meer indien niet nodig. Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?



Gelukkig dan maar dat je met de auto wel steeds aankomt op het exact geplande uur :D



maar neen gij, heb ik nooit enige vertraging gekend in die 12 jaar dat ik reed naar Brussel (mettertijd diende ik enkel alleen maar vroeger en vroeger te vertrekken). Sneeuw, ijzel, hevige regen, de meesten kunnen dan plotseling niet meer rijden. Nu kunnen ze zelfs al niet meer rijden omdat de wegverlichting uit is 's nachts.
 
K.B. wrote:
NIET GOED ...

De meeste bieren niet, nee. Maar af en toe ontdekt ge een pareltje. En daar doen we het voor. Daarvoor, en voor de leut, natuurlijk.



binnenkort wrote:
Dat is het voordeel van flexibele werkuren, zeker.

Flexibel uren werken alleen maar goed als je niet ook nog eens een latere trein terug naar huis moet nemen. Die er vaak niet is. Enfin ja, ge kunt natuurlijk ook zoals mijne maat op’t ministerie gaan werken: als die zijn trein mist mag ie met de taxi naar huis, 90km enkel, op kosten van de zaak :lol:.



Er zullen wel gelukzakken zijn met drie-uurlijks een verbinding van voor 7 uur ’s morgens tot na 18u00 ’s avonds. Die dan ook nog eens relatief eenvoudig van en naar ’t station van vertrek en aankomst geraken (ge zou mij nogal eens ne keer zien treinen in zo’n geval!). De hoeveelheid werkmensen die zogezegd hun stuur zitten op te vreten doet me echter vermoeden dat dit eerder een minderheid betreft.



Jimbo

(die eigenlijk gewoon ongegeneerd in zijn neus wilt kunnen peuteren tijdens het pendelen)
 
kidcool wrote:
Sneeuw, ijzel, hevige regen, de meesten kunnen dan plotseling niet meer rijden. Nu kunnen ze zelfs al niet meer rijden omdat de wegverlichting uit is 's nachts.
Juist ja, alsof treinen wél rijden als het sneeuwt of vriest :lol:



Jimbo

(Preaching to the choir)
 
Jimbo wrote:
K.B. wrote:
NIET GOED ...

De meeste bieren niet, nee. Maar af en toe ontdekt ge een pareltje. En daar doen we het voor. Daarvoor, en voor de leut, natuurlijk.



binnenkort wrote:
Dat is het voordeel van flexibele werkuren, zeker.

Flexibel uren werken alleen maar goed als je niet ook nog eens een latere trein terug naar huis moet nemen. Die er vaak niet is. Enfin ja, ge kunt natuurlijk ook zoals mijne maat op’t ministerie gaan werken: als die zijn trein mist mag ie met de taxi naar huis, 90km enkel, op kosten van de zaak :lol:.



Er zullen wel gelukzakken zijn met drie-uurlijks een verbinding van voor 7 uur ’s morgens tot na 18u00 ’s avonds. Die dan ook nog eens relatief eenvoudig van en naar ’t station van vertrek en aankomst geraken (ge zou mij nogal eens ne keer zien treinen in zo’n geval!). De hoeveelheid werkmensen die zogezegd hun stuur zitten op te vreten doet me echter vermoeden dat dit eerder een minderheid betreft.



Jimbo

(die eigenlijk gewoon ongegeneerd in zijn neus wilt kunnen peuteren tijdens het pendelen)

Bij ons zijn er 18 treinen die naar Brussel rijden tussen 6u en 8u. Terugreis tussen 16u & 18u: 13 treinen. Het KAN dus wel. :)
 
Luddie wrote:
Nooit begrepen waarom mensen vrijwillig uren van hun leven willen verspillen aan file rijden :)



Ah maar ik ook niet. :wink:

Heb het geluk dat ik mijn werkdag/-week zo kan inrichten dat de dagelijkse spits-files geen probleem zijn (niet op de baan dan). Plus werk dichtbij huis vrij centraal in België.



Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om elke ochtend en avond in de file te gaan staan. Nog niet voor €300 netto meer per maand.



Heb alleen een gigantische hekel aan openbaar vervoer. Jarenlang als student de "geneugden" van het openbaar vervoer (bus, trein, tram/metro) moeten ondergaan en om de x-aantal jaar laat ik me tijdens mijn verlof eens vangen... (kusttram, trein naar A'pen,...) Voor mij is daar niks flexibel aan en kan de lol niet inzien van opeengepakt te zitten in een veel te warm, oncomfortabel en te weinig verlucht vervoersmiddel.
 
Jimbo wrote:
Er zullen wel gelukzakken zijn met drie-uurlijks een verbinding van voor 7 uur ’s morgens tot na 18u00 ’s avonds. Die dan ook nog eens relatief eenvoudig van en naar ’t station van vertrek en aankomst geraken
Zoiets heb je ook deels zelf in de hand, he...
 
Nevermore wrote:
Luddie wrote:
Nooit begrepen waarom mensen vrijwillig uren van hun leven willen verspillen aan file rijden :)



Ah maar ik ook niet. :wink:

Heb het geluk dat ik mijn werkdag/-week zo kan inrichten dat de dagelijkse spits-files geen probleem zijn (niet op de baan dan). Plus werk dichtbij huis vrij centraal in België.



Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om elke ochtend en avond in de file te gaan staan. Nog niet voor €300 netto meer per maand.



Heb alleen een gigantische hekel aan openbaar vervoer. Jarenlang als student de "geneugden" van het openbaar vervoer (bus, trein, tram/metro) moeten ondergaan en om de x-aantal jaar laat ik me tijdens mijn verlof eens vangen... (kusttram, trein naar A'pen,...) Voor mij is daar niks flexibel aan en kan de lol niet inzien van opeengepakt te zitten in een veel te warm, oncomfortabel en te weinig verlucht vervoersmiddel.



Same here ...

Als student geregeld 2 uur onderweg geweest (4 jaar lang , 2 dagen per week rotverbinding) voor een afstand van ongeveer 25 km .. met de trein ...

Dat volstaat voor de rest van mijn leven ..



k.b.
 
Nevermore wrote:
Trein, trein,....



Doe normaal en rij met de auto zoals iedereen! :p



(Nevermore HAAT openbaar vervoer!)



Wat mij vooral stoort is dat ze het openbaar vervoer zo promoten als DE oplossing,

maar dat ze hun treinen niet onderhouden, er scheelt hele tijd iets met die dingen :)

en als de trein ok is, dan is er een sein-kabel gestolen! (wie steelt zoiets? :) )



het is ne keer iets anders voor mij, op zich valt het allemaal wel mee, en soms ook grappige situaties op de trein, of te zien hoe vriendelijk / onbeschoft onze medemensen...



maar dat zie je in verkeer ook :)
 
Ze kunnen ook niet logisch nadenken bij problemen hé.



En als't fout loopt, loopt het vaak ook zwaar fout.

Heb al paar keer voorgehad dat meer dan 3 uur duurde om thuis te geraken.

Hell ... zelfs al een keer meer dan 4 uur.



Dan zeggen dat met den auto mijn record op 3 uur stond ... leuven -> brussel -> antwerpen -> essen (100 km exact).

Dat was met het volledig afsluiten van den e40 na 8tal accidenten op 1km afstand ... laagstaande zon, regen en zowel witte als gele wegmarkeringen - 8)

Over een periode van 3 jaar



Den NMBS slaagde erin om dat record op de eerste 6 maanden al 2 keer te verbreken :roll:
 
binnenkort wrote:
Jimbo wrote:
Er zullen wel gelukzakken zijn met drie-uurlijks een verbinding van voor 7 uur ’s morgens tot na 18u00 ’s avonds. Die dan ook nog eens relatief eenvoudig van en naar ’t station van vertrek en aankomst geraken
Zoiets heb je ook deels zelf in de hand, he...

En daar zijn we dus voor aan het (bouw)plannen
 
K.B. wrote:
Als student geregeld 2 uur onderweg geweest (4 jaar lang , 2 dagen per week rotverbinding) voor een afstand van ongeveer 25 km .. met de trein

en de fiets? :?:
 
Zijne geitenbaard draaide altijd tussen zijn spaken, maar hij heeft er nu sokken van gemaakt :)
 
Oeioei, de verhalen die ik hier lees ga ik maar niet aan mijn zoon vertellen. Die gaat vanaf morgen ook met de trein, uit noodzaak omdat hij zijn sleutelbeen gebroken heeft en de eerstkomende zes weken niet mag/kan rijden. Van bij 'ons' naar Aalst ... 2u05 als alles goed gaat en 1 of 2 keer overstappen ...
 
MyriamC wrote:
Oeioei, de verhalen die ik hier lees ga ik maar niet aan mijn zoon vertellen. Die gaat vanaf morgen ook met de trein, uit noodzaak omdat hij zijn sleutelbeen gebroken heeft en de eerstkomende zes weken niet mag/kan rijden. Van bij 'ons' naar Aalst ... 2u05 als alles goed gaat en 1 of 2 keer overstappen ...



morgen bliksemt het niet hé... k had deze avond een half uur vertraging door een blikseminslag...
 
MyriamC wrote:
Oeioei, de verhalen die ik hier lees ga ik maar niet aan mijn zoon vertellen. Die gaat vanaf morgen ook met de trein, uit noodzaak omdat hij zijn sleutelbeen gebroken heeft en de eerstkomende zes weken niet mag/kan rijden. Van bij 'ons' naar Aalst ... 2u05 als alles goed gaat en 1 of 2 keer overstappen ...



2u05 ...

1 of 2 keer overstappen ...



:twisted: Ik peins dat em morfine gaat aanschaffen en toch met den auto gaat rijden ... of onbetaald verlof nemen ...
 
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan