• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke trein rijden we?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
ondertussen weten we met welke auto iedereen rijdt, maar voor de trein-reizigers, met welke trein rijden jullie dagelijks ?

ikzelf : diene van De Panne naar Landen, in Gent Sint-Pieters overstappen dan diene naar Brussel Luchthaven en in Merelbeke eraf ...

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Diest-Brussel. En terug. :D Rechtstreeks met maar één tussenstop in de marginale driehoek. 8) Gelukkig geen geboemel of overstap.

Lid geworden
27 aug 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Balen - Antwerpen-Zuid. Overkoppelen in Mol (betekent 10-15m wachten). Verder door rechtstreeks tot Berchem, dan eerstmogelijke overstap richting Antwerpen-Zuid. Totale reistijd +- 1u20m ...

Ten tijde festivals à la Groezrock, Graspop, Pukkelpop, Reggea Geel, ... en alle 'gewone' vrijdagen in het schooljaar is de trip verre van aangenaam : weinig of geen zitplaats, lekker zweterig samengepropt tussen pendelaars/studenten met grote rugzakken/festivalgangers ... Great!

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
523
Punten
113
Zo goed als nooit.

Als ik eens voor het werk in een grote stad moet zijn en niet te veel mee moet hebben probeer ik met de trein te rijden, maar van Kortrijk naar Marke met de trein zou wat belachelijk zijn.

Lid geworden
2 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
monalisa wrote:
Diest-Brussel. En terug. :D Rechtstreeks met maar één tussenstop in de marginale driehoek. 8) Gelukkig geen geboemel of overstap.

+1

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
3
Punten
38
Van Essen naar Brussel Zuid ... en terug ... gelukkig geen overstap enzo.

Lid geworden
6 jun 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ingelmunster naar Brussel en terug, met overstap in Kortrijk, Zottegem of Lichtervelde naargelang het uur en mijn goesting.

Na het einde van ons bouwproject, binnen anderhalf jaar of zo, wordt dat Deinze-Brussel

Lid geworden
8 jun 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Van Ternat naar Brussel Centraal. Wel een boemel en veel volk. Deze morgezn rechtgestaan tot in Brussel. Maar het was wel een leuke en mooie treinwachteres.

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
De trein :lol: ; neen bedankt ... ik sta met plezier mijn plaats af aan de gepensioneerden ...

Het is trouwens niet omdat ik er niet zelf mee meerijd dat ik niet betaal voor de treinen hoor ...

Enkele de kinderen gaan af en toe eens naar de kust met de trein ...

en alle dagen gaan kijken naar

http://www.stoomtrein.be/bewaard-erfgoed/

op wandelafstand ...

k.b.

Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
8
Punten
0
Trein, trein,....

Doe normaal en rij met de auto zoals iedereen! :p

(Nevermore HAAT openbaar vervoer!)

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
Nevermore wrote:
Trein, trein,....

-1 ...

Hoewel ik nooit met de trein rijd ... raad ik het iedereen aan ...

Dan kunnen wij vlotter door met ons stalen ros ...

:p

k.b.

Lid geworden
21 sep 2009
Waarderingsscore
7
Punten
0
brugge-gent

drie snelle treinen op een uur, ideaal in combinatie met mijn plooifiets...

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
2
Punten
0
Tienen - Brussel Noord

jarenlang (12 jaar) met de auto opgereden, zit ik nu even rustig op de trein. Trouwens vanuit Tienen altijd op ongeveer 35 minuten in Brussel-Noord (ongeacht het uur). Als ik eens iets te laat vertrok met de auto, nou moe dan. Dan had ik soms alleen al 45 minuten nodig om vanaf Evere in Centrum Brussel te geraken.

Voor mij hoeft auto echt niet meer indien niet nodig. Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.

Lid geworden
28 okt 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Meestal met een MS08. Af en toe haal ik mijn MS96 nog eens van stal maar dat gebeurt tegenwoordig minder en minder.

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Waarderingsscore
2
Punten
18
Alle dagen met de trein naar mijn werk! Superhandig, je kan nog een dutje doen of krantje lezen, geen file en geen parkeergeld moeten betalen! Maar ik werk wel als O.Stationschef bij de spoorwegen dus ben ik wel wat bevoorrecht :lol: .

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Nevermore wrote:
Trein, trein,....

Nooit begrepen waarom mensen vrijwillig uren van hun leven willen verspillen aan file rijden :)

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Woumen wrote:
Alle dagen met de trein naar mijn werk! Superhandig, je kan nog een dutje doen of krantje lezen, geen file en geen parkeergeld moeten betalen! Maar ik werk wel als O.Stationschef bij de spoorwegen dus ben ik wel wat bevoorrecht :lol: .

Inderdaad, 's morgens de krant lezen, 's avonds een filmpje kijken :)

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Waarderingsscore
30
Punten
48
Luddie wrote:
Nevermore wrote:
Trein, trein,....

Nooit begrepen waarom mensen vrijwillig uren van hun leven willen verspillen aan file rijden :)

Veel hangt natuurlijk af van de werklokatie , reistijd en functie ...

Voor een bureeljob in Brussel ... moet je zot zijn om met de auto te gaan ... hoewel mijn partner dat dagelijks doet :lol:

k.b.

Jimbo

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
kidcool wrote:
Voor mij hoeft auto echt niet meer indien niet nodig. Eventuele vertragingen neem ik er gewoon eens bij, ik kan mij daar echt niet in beginnen ergeren.
Deelt je werkgever die mening?

Zelf neem ik wel eens Balen-Diest als het bierbeurs in Diest is. Of Balen-Hasselt als het bierbeurs in Hasselt is. Soms ook wel eens Balen-Essen als het bierbeurs in Essen is. Vroeger deed ik ook wel eens Balen-SintNiklaas als het bierbeurs in StNiklaas was, maar vanaf dit jaar zal dat dus Balen-Leuven worden. Balen-Geel durft ook wel es te gebeuren, als het bierbeurs is in Geel. Evenals Balen-Olen, als het bierbeurs is in Olen. Soms ben ik wel te vinden op de lijn Balen-Antwerpen, als het bierbeurs is in Antwerpen. Heel af en toe zit er Balen-Halle wel eens tussen, als het Tour-de-Geuze is. En Balen-Aarschot durft ook te gebeuren, als het bierbeurs is in Aarschot.

Enfin ja, ik denk wel te mogen stellen dat er zich een patroon aftekent:

1) Ik lust bier;

2) k rij niet met de auto als ik drink;

3) Ik moet zat zijn om in een trein te willen zitten;

Jimbo

(met drankprobleem; namelijk, alles Belgisch is al geproefd!)

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan