• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke motor rijden we, en waarom die keuze :-)

Joined
12 Feb 2008
Messages
2.191
Reaction score
1
Points
0
Hoi collega"s dhz-ers, prutsers en vakmensen...al dan niet gecombineerd. Ik vroeg me af of er hier nog mensen zitten met een liefde voor 2 wielen, ipv al dat gezeur over koekenblikken in het andere topic.



Het kan toch bijna niet dat hier geen liefhebbers zitten?



Ikzelf ben nog een relatieve motormaagd, maar ik heb een 2dehands thundercat op het oog. Ben eigenlijk verliefd op de moderne supersport modellen, maar owv begrijpelijke redenen ga ik eerst oefenen op de thundercat...wat al meer dan genoeg zal vragen van iemand die 10j niet meer gereden heeft op 2 wielen zonder te trappen :)



In de toekomst is mijn droom een cbr600rr, ninja600, R6 of gsxr600...afhankelijk van welke "comfortabeler" zal zijn met mijn 187cm. Wat niet wil zeggen dat ik geen bewondering heb voor mensen die enduro, naked, cross, harley....rijden... smaken verschillen :)



Iemand ideeen voor alternatieven eventueel voor die donderpoes? Vereisten: relatief makkelijke zithouding om te leren, sportieve uitstraling met een vergevingsgezind karakter, niet te duur want is toch maar voor een jaar of 2, speelvogel voor als ik toevallig op de nordschleife kom...
 
Eerst Yamaha XTC 250,

dan een opgefokte Yamaha tt 600,

dan een Suzuki gsx-f 750,

dan een Honda cb 900 bol d'or (1979) en terug nieuw gezet om dan een aftandse cb 750 te kopen. En door verbouwingen niet veel meer kunnen rijden...





Om dan ons huis te verkopen en opnieuw een te verbouwen woning kopen!

Maar de cb blijft!
 
Hier geen motor en er zal er ook geen komen maar dat filmpke van die Texaan was wel heel erg cool.
 
Leuk om te lezen dat er hier nog motorliefhebbers zitten!!

Die honda cbf staat me ook wel aan, voor een paar jaren...maar ik vrees dat die mss wat krap gaat aanvoelen. Moet dringend eens gaan rondzien ipv rondsurfen :). Ma t koppeke zit toch al behoorlijk gefixeerd op een thundercat :)

Zou vooral vrije tijds verplaatsingen doen, en eventueel werkverkeer als er geen gereedschap mee moet. Op reis gaan zal ni lukken, mijn vrouw heeft een motorfobie :). (dat verklaard ook het 10j niet rijden)



Voor degene die zeggen dat ze nooit een motor willen, en hun kinderen onterven in geval van motor omdat ze mensen kennen die erop gestorven zijn....wel, ik stel me zeer de vraag of die ook geen auto in huis willen, als ze mensen kennen die daarmee gestorven zijn. Of durven die nog te voet gaan? want als ik me niet vergis zijn de meeste dodelijke slachtoffers voetgangers. Kijk, ik ben geen dommerik, ik weet verdomd goed dat mijn kans om te sterven met een motor véle malen hoger is. Maar mijn idee is dat je maar 1x leeft...en als je na 10j nog steeds iets keihard mist...dan moet je dat doen. Persoonlijk zou ik liever jonger en gelukkig sterven dan oud en een oersaai leven vol onthoudingen te leven. Wat ik vooral niet wil is een accident als een plant overleven, vanuit die optiek is een snelle motor wel een goede keuze :)



Nee serieus nu, ik denk dat motorrijden een passie is. En eenmaal je daar door gebeten bent, laat je dat nietmeer los. Het is een totaal andere beleving om je op een motor in het verkeer te begeven. Een soort van vrijheid.... moeilijk uitleggen, maar ik denk dat de anderen die een motor hebben me wel begrijpen.



ps: blauwe zwaan: owv je nick vraag ik me af of je beroepsmatig ook met een motor mag rijden? :)
 
Blauwe zwaan;1833367 wrote:
Een volmondige 'JA' op die laatste vraag ;)



gelukzak ;-)



Als deurenplaatser zal dat wat moeilijker zijn voor mij :)
 
Blauwe zwaan;1833367 wrote:
Een volmondige 'JA' op die laatste vraag ;)





Ze infiltreren overal hé. :):):) Tzal hier rap gedaan zijn met vragen zoals: De beste manier om steunmuren van gebouwen onderuit te halen.
 
Mijn machien:



http://img14.imageshack.us/img14/7751/imageuqm.jpg



Ducati Monster 2007 City Dark

Die iets exclusievere mat-zwarte reeks :)



Leovince Titanium exhausts derop voor een uniek geluid, kontje ingekort met de zaag, smoke achterlicht met ingebouwde pinkers, pinkers vooraan op het stuur gemonteerd



Spiegels zijn er enkel af voor de foto (voor ik hier een Blauwe Zwaan achter mn gat krijg :p )

Anders zjn het bar-ends



Waarom rij ik er mee?

pittige 2 cilinder ... enorm plezant imo
 
botoxbuilder;1833754 wrote:
Ze infiltreren overal hé. :):):) Tzal hier rap gedaan zijn met vragen zoals: De beste manier om steunmuren van gebouwen onderuit te halen.



Met 3 man met een pneumatische bijtel?



En ja, wij zitten overal eh :) Maar uiteindelijk zijn wij ook gewone mensen die net als iedereen op hun werk doen wat ze moeten doen (de één met al wat meer passie/motivatie/trots dan de andere) en na de uren graag genieten van het leven en dit op allerlei manieren :)



Vandaar dus terug on topic... Motoren: welke en waarom ;)
 
Shibby;1833775 wrote:
Mijn machien:



http://img14.imageshack.us/img14/7751/imageuqm.jpg



Ducati Monster 2007 City Dark

Die iets exclusievere mat-zwarte reeks :)



Leovince Titanium exhausts derop voor een uniek geluid, kontje ingekort met de zaag, smoke achterlicht met ingebouwde pinkers, pinkers vooraan op het stuur gemonteerd



Spiegels zijn er enkel af voor de foto (voor ik hier een Blauwe Zwaan achter mn gat krijg :p )

Anders zjn het bar-ends



Waarom rij ik er mee?

pittige 2 cilinder ... enorm plezant imo



Ferm monster! Dat zie ik ook wel zitten eigenlijk! :).

Een kennis van me heeft een monster (900cc?) volledig geprepareerd voor circuit. Enfin, eigenlijk moet ik zeggen "had" want na een oliespoor (op zolder) is er niet veel meer van over, ma 't komt weer in orde...zegt hij.... :)



En mensen, als blauwe zwaan hier zou zitten om stiekem alles op te schrijven en te gebruiken tegen ons....dan had hij wel een andere nick gekozen :)
 
Koen02;1833867 wrote:
Shibby;1833775 wrote:
Mijn machien:



http://img14.imageshack.us/img14/7751/imageuqm.jpg



Ducati Monster 2007 City Dark

Die iets exclusievere mat-zwarte reeks :)



Leovince Titanium exhausts derop voor een uniek geluid, kontje ingekort met de zaag, smoke achterlicht met ingebouwde pinkers, pinkers vooraan op het stuur gemonteerd



Spiegels zijn er enkel af voor de foto (voor ik hier een Blauwe Zwaan achter mn gat krijg :p )

Anders zjn het bar-ends



Waarom rij ik er mee?

pittige 2 cilinder ... enorm plezant imo



Ferm monster! Dat zie ik ook wel zitten eigenlijk! :).

Een kennis van me heeft een monster (900cc?) volledig geprepareerd voor circuit. Enfin, eigenlijk moet ik zeggen "had" want na een oliespoor (op zolder) is er niet veel meer van over, ma 't komt weer in orde...zegt hij.... :)



En mensen, als blauwe zwaan hier zou zitten om stiekem alles op te schrijven en te gebruiken tegen ons....dan had hij wel een andere nick gekozen :)

Wie weet zit er nog een collega van hem hier, maar onder een naam als Koen05 ofzo :p
 
Van 1999 tot 2006 HD Road King Classic

Van 2006 tot 2010 HD Street Glide

Nu geen meer vanwege zwaar ongeval in 2010 (van de weg gedrukt door vrachtwagen).



Greetz.
 
beta rr450 4takt



beta-rr-450-01.jpg




om wat onverharde wegen te kunnen berijden natuurlijk,



af en toe ook parcour
 
KTM 520 EXC - om enduro's, tochten e.d. te rijden in binnen- en buitenland



CanAM Qualifyer 250 (1977) - restauratieproject (met Rotax 2taktblokje met roterende inlaat)



Honda XRV 750 Africa Twin RD07 (1994) - ik wou een degelijke straatmoto waar weinig sleutelwerk aan was, en die ook makkelijk zelf te onderhouden is. En eentje waarbij ik "normaal" kan rijden op de openbare weg... Met de KTM rijd ik teveel op het achterwiel op de openbare weg en gedraag ik me teveel als hooligan (ook al ben ik 48 jaar intussen...)



En daarnaast nog enkele jaren motorjournalist geweest voor een tijdschrift, en daarbij met alle nieuwigheden (cross, enduro, quad) mogen rijden



Daarnaast rij ik zo'n 55.000 km/jaar met mijn firmawagen... Een moto is geen optie.



@ Karel1978 - goede keuze m.i. ! Enkele jaren terug op het parcours van de Hells Gate in Italie de Beta's gaan rijden . Ik was er zeer over te spreken (net zoals trouwens de geflopte BMW 450 X, dewelke ik samen met Kari Tiainen en Joel Smets ben gaan rijden in Malaga)
 
Al veel van dat spul gehad, begonnen met een Suzuki GS1000H die gelukkig voor mijn hebben en houden te snel kapot ging (anders was ik misschien kapot gegaan), Suzuki RGV250, naar een Suzuki 250DR trial model overgestapt, weer kapot:mad:, Ducati 500GTL opgemaakt maar hier niet in te schrijven:?:, Ducati Paso 906 (what's in a name:cool:) Beest van een machien, vaker kapot dan wat anders maar elke cent waard. Ducati en Harley (ben ik een poos gaan huren) moet je gereden hebben om het te begrijpen, ik heb bvb ook van een BMW RT mogen proeven en ja da rijd gelijk ne fiets maar kan in de verste verte niet aan Ducati en Harley tippen voor mij, dat koppel op alle toeren zo schoon verdeeld, heeft ook wel met die V-twin te maken, .... :D . Volgende V-twin een Yamaha 750 XV speciale bj 81 (nog geen Virago), China scooter 125 (don't ask), en nu een Transalp XL 600V van 87 aan het opmaken, laatste loodjes wegen het zwaarst, schuren herstellen v/d kappen - alle kleine prul nog opkuisen en monteren.... Denk en hoop dat hij mij gaat bevallen want dat is een model dat ik altijd al wou, zit hopen werk in dus die moet al erg tegenvallen wil ik die wegdoen( komt trouwens een Ducati uitlaat onder 1 of 2 dempers zal van het geluid afhangen)
 
Ik leer binnenkort (vriend is de motor nog aan't reviseren/pimpen/ombouwen) rijden met een Honda NX 250 1988.

Ik rij nu dus zelf nog niet, maar vertrouw mijn vriend die zegt dat dit voor mij de ideale motor is. (weegt niet te veel, kan wat veldbaantjes aan, comfy zadelke, rustig...)



Vriend rijdt met een Cagiva Raptor 1000.

Daarvoor met een Ducati Monster 650(?).
 
BMW F800R. Waarom ? Gewoon omdat het een leuk ding is :)

Had ook testgereden met de F650GS en die was comfortabeler maar was minder fun om te rijden.. wordt bijna dagelijks voor woon-werk gebruikt.
 
idd dik content van, rijdt ook soepeler in sturen als yahama op ktm, en de power van ktm uiteraard :p



toevallig geen lid van grensland?







grtz

KurZon;1834160 wrote:
KTM 520 EXC - om enduro's, tochten e.d. te rijden in binnen- en buitenland



CanAM Qualifyer 250 (1977) - restauratieproject (met Rotax 2taktblokje met roterende inlaat)



Honda XRV 750 Africa Twin RD07 (1994) - ik wou een degelijke straatmoto waar weinig sleutelwerk aan was, en die ook makkelijk zelf te onderhouden is. En eentje waarbij ik "normaal" kan rijden op de openbare weg... Met de KTM rijd ik teveel op het achterwiel op de openbare weg en gedraag ik me teveel als hooligan (ook al ben ik 48 jaar intussen...)



En daarnaast nog enkele jaren motorjournalist geweest voor een tijdschrift, en daarbij met alle nieuwigheden (cross, enduro, quad) mogen rijden



Daarnaast rij ik zo'n 55.000 km/jaar met mijn firmawagen... Een moto is geen optie.



@ Karel1978 - goede keuze m.i. ! Enkele jaren terug op het parcours van de Hells Gate in Italie de Beta's gaan rijden . Ik was er zeer over te spreken (net zoals trouwens de geflopte BMW 450 X, dewelke ik samen met Kari Tiainen en Joel Smets ben gaan rijden in Malaga)
 
Motor staat gepakt en gezakt klaar.Vertek binnen kwartier naar het zuiden.De tent mee ,gps vol routes , camera erop voor mooi herinneringen. 17 dagen alleen de baan op .Een verademing.

Ga drie keer per jaar op verlof met de motor,in mei 10 dagen met zeven vrienden,zomer altijd solo en in september nog een week met enkele vrienden.De lotgenoten zijn mensen tussen de 50 en 66 jaar.

Ben nu m'n tweede fjr aan het verslijten.Rij weinig nog in Vlaanderen,fun is eraf,zeker als je al jaren door Europa toert dan weet je wat motorplezier is. Hier is het egoisme op de weg enorm,ervaar dit nergens in onze buurlanden en andere delen van Europa. Zat beroepshalve bijna 26 jaar alle dagen in het verkeer.

Vroeger allerlei moto's gehad,rij nog maar twintig jaar,niet al te jong begonnen.Nog een rijbewijs van voor 1989. Volg jaarlijks minstens 1 opleiding of screening.Je leert altijd bij!!



Tot in den bocht,





________________________________________________________

I don't drive my bike for pushing my status ,but to get there.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Top