• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Leuk *, maar als het enkel om binnenruimte te doen zou zijn, heb je veel praktischere en goedkopere alternatieven, de e-Berlingo bijvoorbeeld, om er maar een te noemen.

(*) naar mijn persoonlijke mening is die retedure iX hondslelijk en dan excuseer ik me maar meteen bij de honden.
 
Laatst bewerkt:
Lid geworden
29 apr 2007
Berichten
205
Waarderingsscore
8
Punten
18
in Wallonië komt er een hervorming, waarbij ook het gewicht van de auto in de formule zit. Dus alle elektrische auto's van een maatje meer, wegen een maatje meer en zullen dus ook een maatje meer aan taksen kosten....
Volgens een artikel dat ik gelezen heb:
"Voor elektrische auto’s, plug-in hybrides, auto’s met een brandstofcel op waterstof en auto’s op CNG zou een lager tarief gelden. Wat de exacte bedragen zullen zijn zal pas bekend worden nadat eind dit jaar een gefinaliseerd voorstel wordt voorgelegd."
Bron: https://autonieuws.be/nieuws/6782-wallonie-wil-verkeersbelasting-vanaf-2023-hervormen

Maar eigenlijk is er toch maar één goede oplossing en dat is op termijn richting een kilometerheffing gaan.
Dat lijkt me de enige juiste en eerlijke optie om te volgen.
 

M1ke

Actief Lid
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
195
Waarderingsscore
86
Punten
28
Die kilometerheffing bestaat toch al: accijnzen/taksen op brandstof (diesel/benzine/elektriciteit....)? Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Alleen kan je dat niet "slim" maken wat net goed is als je niemand wil discrimineren.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Die kilometerheffing bestaat toch al: accijnzen/taksen op brandstof (diesel/benzine/elektriciteit....)? Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Alleen kan je dat niet "slim" maken wat net goed is als je niemand wil discrimineren.
Nee, want iemand die 2000km rijdt per jaar betaalt evenveel "heffing" (verkeersbelasting) als iemand die er 30000 doet.
En wat bedoel je met "slim" maken ?
Want voor vrachtwagens bestaat er wel degelijk het systeem van KM-heffing
En met electrische wagens is het zeer makkelijk om een systeem op te zetten met signalen. men kan perfect berekenen hoeveel km iemand gereden heeft op welke wegen
 

semo

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.319
Waarderingsscore
148
Punten
63
Die kilometerheffing bestaat toch al: accijnzen/taksen op brandstof (diesel/benzine/elektriciteit....)? Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Alleen kan je dat niet "slim" maken wat net goed is als je niemand wil discrimineren.
Het gaat niet alleen om het aantal kilometers, maar ook waar en wanneer die gereden worden. Een drukke ringweg op een spitsmoment zou bv duurder kunnen gemaakt worden.
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Je vergelijkt wagens van een totaal andere klasse.
BMW iX is luxe, Tesla Model Y is een plastic auto. (alle Tesla's over het algemeen)
 

M1ke

Actief Lid
Lid geworden
9 apr 2021
Berichten
195
Waarderingsscore
86
Punten
28
Die kilometerheffing bestaat toch al: accijnzen/taksen op brandstof (diesel/benzine/elektriciteit....)? Hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt. Alleen kan je dat niet "slim" maken wat net goed is als je niemand wil discrimineren.
Het gaat niet alleen om het aantal kilometers, maar ook waar en wanneer die gereden worden. Een drukke ringweg op een spitsmoment zou bv duurder kunnen gemaakt worden.
Daarom dat het huidige systeem niet slim is. Wil ik persoonlijk ook niet. Veel mensen hebben niet de keuze wanneer ze de baan op moeten.

Wat de verkeersbelasting betreft, die is inderdaad "niet eerlijk" omdat die geen rekening houdt met hoeveel je rijdt, mogen ze van mij direct afschaffen.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Je vergelijkt wagens van een totaal andere klasse.
BMW iX is luxe, Tesla Model Y is een plastic auto. (alle Tesla's over het algemeen)
Ik denk dat je nog nooit met een Tesla gereden hebt.
Ik ken trouwens ook een paar mensen die vroeger met BMW en Merc reden uit de hogere prijsklasses, en nu niet meer kunnen voorstellen om hun Tesla af te geven. …
 

Waldhar

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 feb 2021
Berichten
488
Waarderingsscore
177
Punten
43
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Je vergelijkt wagens van een totaal andere klasse.
BMW iX is luxe, Tesla Model Y is een plastic auto. (alle Tesla's over het algemeen)
Ik denk dat je nog nooit met een Tesla gereden hebt.
Ik ken trouwens ook een paar mensen die vroeger met BMW en Merc reden uit de hogere prijsklasses, en nu niet meer kunnen voorstellen om hun Tesla af te geven. …
Het rijden spreek ik me niet over uit. De Clio van mijn madam rijdt ook goed, maar klinkt tegen mijn Benz helemaal anders.
Van het moment je de deur nog maar dichtslaat.
Ikzelf heb testritten gedaan met EQA en EQC van Mercedes, maar ook met de model 3 performance en de model Y ‘standaard’. De EQA en EQC zijn vanbinnen quasi gelijk, maar wel VEEL degelijker afgewerkt dan de Tesla’s.
Mijn vader is in de markt voor een EV, wegens de gigantische fiscale voordelen. Ook hij zal niet voor Tesla kiezen, nu er zoveel meer keuze op de markt komt. Als je meer dan 50K voor een auto neertelt, verwacht je geen zetels waar je de metalen steunen kan voelen onder uw kont.
Ikzelf heb trouwens gewoon terug voor een dikke turbodiesel gekozen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.935
Waarderingsscore
6.588
Punten
113
ik lees hier in dit topic weinig over werkpaarden voor in den bouw :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 

Woumen

Lid
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
616
Waarderingsscore
2
Punten
18
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Je vergelijkt wagens van een totaal andere klasse.
BMW iX is luxe, Tesla Model Y is een plastic auto. (alle Tesla's over het algemeen)
Ik denk dat je nog nooit met een Tesla gereden hebt.
Ik ken trouwens ook een paar mensen die vroeger met BMW en Merc reden uit de hogere prijsklasses, en nu niet meer kunnen voorstellen om hun Tesla af te geven. …
Het rijden spreek ik me niet over uit. De Clio van mijn madam rijdt ook goed, maar klinkt tegen mijn Benz helemaal anders.
Van het moment je de deur nog maar dichtslaat.
Ikzelf heb testritten gedaan met EQA en EQC van Mercedes, maar ook met de model 3 performance en de model Y ‘standaard’. De EQA en EQC zijn vanbinnen quasi gelijk, maar wel VEEL degelijker afgewerkt dan de Tesla’s.
Mijn vader is in de markt voor een EV, wegens de gigantische fiscale voordelen. Ook hij zal niet voor Tesla kiezen, nu er zoveel meer keuze op de markt komt. Als je meer dan 50K voor een auto neertelt, verwacht je geen zetels waar je de metalen steunen kan voelen onder uw kont.
Ikzelf heb trouwens gewoon terug voor een dikke turbodiesel gekozen.
Ik ken u gewicht niet maar kan je verzekeren dat ik geen metalen steunen voel onder mijn kont in mijn Tesla.
De rest is ook klinkklare onzin, ik kom uit een Audi en heb nog een BMW als tweede wagen en mijn Tesla moet niet onderdoen kwa afwerking. Dat het interieur minimalistisch is tot daaraan toe, dit geeft mij rust maar bij anderen voelt het kaal. Kwestie van smaak. Het zijn ook nog steeds de efficiënste EV's naar verbruik toe en ze hebben nog steeds een voorsprong op de grote merken. Ik ben absoluut geen fanboy maar het is wat het is. Ik rij al jaren zorgeloos rond, geen onderhoud, niet in de kou staan tanken, FSD, .... Ware het niet dat ze nog geen cabrio's maken in een EV dan vloog de BMW er direct uit maar mijn wederhelft zou haar cabrio niet kunnen missen.
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Die van mn schoonpa is een privé aankoop. Hij had graag een full EV gehad, gezien de massa panelen dat hij liggen heeft, en het naderende pensioen. Helaas was de prijs gewoon véél te hoog om het haalbaar te houden.
Schoonbroer is een auto van't werk. Verplicht een plug-in te nemen gezien het fiscale voordeel.

Inderdaad willen maar niet kunnen, den ene door budget, den andere door verplichting uit.
Of wegens niet beschikbaar in bepaalde categorieën. Zoek maar eens een volledig elektrische grote stationwagon (V90, Mondeo, Passat, E-klasse, 5-serie, Suberb, A6, Talisman, Insignia,...), zowat alle als (plug-in)hybride te krijgen, maar geen enkele "full EV".
Je hebt de BMW iX (groot, en behoorlijk duur), maar ook de Tesla Model Y. Kwa binnenruimte kan die perfect vergeleken worden met de auto's uit jouw lijstje, en dan zit je aan prijzen van ca 60-65k voor een versie met de grote batterij.
Je vergelijkt wagens van een totaal andere klasse.
BMW iX is luxe, Tesla Model Y is een plastic auto. (alle Tesla's over het algemeen)
Ik denk dat je nog nooit met een Tesla gereden hebt.
Ik ken trouwens ook een paar mensen die vroeger met BMW en Merc reden uit de hogere prijsklasses, en nu niet meer kunnen voorstellen om hun Tesla af te geven. …
Het rijden spreek ik me niet over uit. De Clio van mijn madam rijdt ook goed, maar klinkt tegen mijn Benz helemaal anders.
Van het moment je de deur nog maar dichtslaat.
Ikzelf heb testritten gedaan met EQA en EQC van Mercedes, maar ook met de model 3 performance en de model Y ‘standaard’. De EQA en EQC zijn vanbinnen quasi gelijk, maar wel VEEL degelijker afgewerkt dan de Tesla’s.
Mijn vader is in de markt voor een EV, wegens de gigantische fiscale voordelen. Ook hij zal niet voor Tesla kiezen, nu er zoveel meer keuze op de markt komt. Als je meer dan 50K voor een auto neertelt, verwacht je geen zetels waar je de metalen steunen kan voelen onder uw kont.
Ikzelf heb trouwens gewoon terug voor een dikke turbodiesel gekozen.
Ik ken u gewicht niet maar kan je verzekeren dat ik geen metalen steunen voel onder mijn kont in mijn Tesla.
De rest is ook klinkklare onzin, ik kom uit een Audi en heb nog een BMW als tweede wagen en mijn Tesla moet niet onderdoen kwa afwerking. Dat het interieur minimalistisch is tot daaraan toe, dit geeft mij rust maar bij anderen voelt het kaal. Kwestie van smaak. Het zijn ook nog steeds de efficiënste EV's naar verbruik toe en ze hebben nog steeds een voorsprong op de grote merken. Ik ben absoluut geen fanboy maar het is wat het is. Ik rij al jaren zorgeloos rond, geen onderhoud, niet in de kou staan tanken, FSD, .... Ware het niet dat ze nog geen cabrio's maken in een EV dan vloog de BMW er direct uit maar mijn wederhelft zou haar cabrio niet kunnen missen.
Ik heb mijn Tesla nog niet, maar de testrit was enorm overtuigend.

Ik vond de zetels en zithouding in de Y echt heel goed (en ik ben VOLVO, Audi en BMW zetels gewoon).
Doordat er vééél minder knoppen zijn vind ik dat interieur een stuk beter dan wat er in die traditionele auto's zit.
Maar mensen zijn gewoontebeesten. Als de motor al geen geluid meer maakt, dan kunnen ze de aanpassing naar een compleet ander interieur niet meer aan...
Ik heb ook naar een iX3, Q4 en i4 gekeken, maar vind die gewoon te traditioneel en een veel te drukke cockpit. Op sommige sturen staan 20 knoppen ....

Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hier idem, wel nood aan een ruime wagen, maar met de huidige prijzen en de ontwikkeling ivm de euronormen, zie ik me genoodzaakt om zo lang mogelijk met de huidige te rijden en hopen dat daartegen er betaalbare 2dehands wagens zijn die voldoende zekerheid bieden naar batterij ( ofe betaalbare vervanging ervan). Want met mijn gebruik van de wagen zou een EV perfect kunnen.
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
De prijs zakt daardoor niet he.... Er zijn mensen genoeg die ook een lening nemen voor hun wagen van 8000€
 

JeroenDf

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
21 jan 2020
Berichten
979
Waarderingsscore
843
Punten
93
Mijn werkpaard (ok eerder werkpony) is een ondertussen 10 jaar oude twingo. Er wordt hier veel gelachen op den bureau want de volgende goedkoopste wagen heeft 3 keer zoveel gekost als mijn karretje. Er zijn zeker veel nadelen aan. Net iets te weinig vermogen om comfortabel op de autostrade te kunnen rijden, vrij oncomfortabel als je er langere afstanden mee wilt doen en als je eens iets groot moet vervoeren ben je gejost.

MAAR er zijn ook veel voordelen, onderhoud is heel goedkoop (mijn twingo heeft in die 10 jaar minder aan onderhoud gekost dan mijn baas zijne BMW van 3 jaar), zuinig, koffer is groot genoeg voor mijn werkgerief (toegegeven is enkel schoenen, helm, vouwmeter en fototoestel maar toch :p ) en bovenal, je krijgt dat overal geparkeerd. Er zijn zelfs collega's die er soms mee naar een werf in Brussel gaan want als ze met hun tank gaan moeten ze kilometers rondrijden en wandelen om hem geparkeerd te krijgen.

Dat gezegd zijnde, de volgende zal toch wel wat groter, comfortabeler,... worden. Al hoop ik wel dat ik er nog een paar jaar mee kan doen en tegen dan de elektrische wagens wat betaalbaarder geworden zijn, al begin ik daar toch ook steeds meer en meer voor te vrezen.
 

getmixedup

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Berichten
1.678
Waarderingsscore
1.181
Punten
113
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
De prijs zakt daardoor niet he.... Er zijn mensen genoeg die ook een lening nemen voor hun wagen van 8000€
Je krijgt tegenwoordig nogal snel 8 jaar garantie op een EV (toch op bepaalde onderdelen, zoals batterij). Dus 8 jaar afbetalen is mogelijk, maar dan moet je voor een EV van 80.000 euro nog steeds 10.000 euro per jaar afbetalen. Dat komt op bijna 1.000 euro per maand o_O naast woonlening, vaste kosten, stijgende energieprijzen, .... Als je dat op overschot hebt, ben je toch echt wel bij de rijkste groep van onze bevolking...
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
Het was ook helemaal niet slecht bedoeld, mocht iemand dat denken. Er is absoluut niets mis met een leasing of een lening (onder bepaalde voorwaarden). Integendeel, het is in heel veel gevallen voordeliger.
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
De prijs zakt daardoor niet he.... Er zijn mensen genoeg die ook een lening nemen voor hun wagen van 8000€
Dat zeg ik ook niet. Maar je kan niet ontkennen dat er heel erg veel mensen zo'n auto niet kunnen betalen als het niet o.d.v.v. een leasing of lening is.
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut pro om via leasings/leningen te werken. Daar is ook niks mis mee.
Ik bedoel alleen maar: heel veel mensen denken vaak: "wauw, die rijdt met een auto van 80 000 euro, die zal wel veel geld hebben". Maar zo werkt het dus niet...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan