-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
MR;1969570 wrote:
Ik ben ook nog met een Golf IV SDI met 68 PK naar de Vogezen getrokken, en we zijn ook bovengeraakt...
25j geleden gingen mijn ouders in een audi80(1,6L diesel, 70pk?) met drie kinderen achteraan voor een maand naar Portugal. Twee dagen rijden.
Tegenwoordig zouden ze daarvoor een blog beginnen en een Facebookpagina aanmaken...
Ik ben ook nog met een Golf IV SDI met 68 PK naar de Vogezen getrokken, en we zijn ook bovengeraakt...
Tommie1;1971052 wrote:
Jaja, maar dat vind je (nog) niet in een 2.0 he...
jeter;1971005 wrote:Tommie1;1970969 wrote:Bij leaseauto's is de BIV nog altijd volgens het vermogen.
Het verschil tussen een 163pk en 170pk met dezelfde C02 uitstoot is direct 1000€.
Als je auto dan op 48 maand geleased is, dan is dat ca 20€ per maand.
Kan je anders al een mooie optie voor nemen...
Oeps, ja, je hebt gelijk. Daar was ik te snel. Eens je naar die 170pk gaat maakt het niet meer uit dan weer of je nog hoger gaat...
Maar het klopt dat de BIV voor lease nog steeds anders wordt berekend dan die voor particulier of zaak.
Toch wel, boven de 210 pk komt er nog eens 2500€ BIV bij....
Jaja, maar dat vind je (nog) niet in een 2.0 he...
dim;1971053 wrote:
Jaja, zoals ik zei... heel simpel voorgesteld. De pk's zijn het maximum cijfer en de CO2 is het minimum cijfer. Om die minimum CO2 af te klokken heb je absoluut die maximum pk's niet nodig. (zal wel correcter uit te leggen zijn met de koppel-toeren karakteristieken van die motoren en het gedeelte van de grafiek dat in zo'n CO2 test gebruikt wordt enz enz)
Dat is uiteraard kort door de bocht, maar je ziet de cijfers van de constructeurs en die liegen er niet om he.
jeter;1971043 wrote:Heel simpel gezegd:
Dat komt omdat de pk's het maximum aangeven van wat die motor kan... dus maximum 136pk, of maximum 163pk.
En de CO2 is uiteraard een meting van het minimum dat ze ermee kunnen halen hebben in de testcyclus.
Het is uiteindelijk dezelfde motor en of die nu getuned is op 136 of op 163pk, in beide gevallen kunnen ze er op dezelfde manier mee rijden om er telkens 119gr CO2 mee neer te zetten. Lager geraken ze niet...
Dat is super eco rijden... planché duwen tot 1800rpm waarschijnlijk en dan al opschakelen enz enz... dus die motor blijft in beide gevallen zeer ver onder zijn maximale mogelijkheden in zo'n CO2 test. (ik ken de exacte testcyclus niet om CO2 waarde te bepalen, maar zal zoiets wel zijn)
Vandaar dus dat pk's en CO2 niet zo duidelijk in verband staan met elkaar.
Die uitleg rammelt toch langs alle kanten zenne Jeter...nekeer uitvissen :twisted:
Jaja, zoals ik zei... heel simpel voorgesteld. De pk's zijn het maximum cijfer en de CO2 is het minimum cijfer. Om die minimum CO2 af te klokken heb je absoluut die maximum pk's niet nodig. (zal wel correcter uit te leggen zijn met de koppel-toeren karakteristieken van die motoren en het gedeelte van de grafiek dat in zo'n CO2 test gebruikt wordt enz enz)
Dat is uiteraard kort door de bocht, maar je ziet de cijfers van de constructeurs en die liegen er niet om he.
charles;1971103 wrote:
Ik zie ze soms in de bergen op trektocht met een ezeltje... is dat zelfs 1 pk??
MR;1969570 wrote:25j geleden gingen mijn ouders in een audi80(1,6L diesel, 70pk?) met drie kinderen achteraan voor een maand naar Portugal. Twee dagen rijden.
Tegenwoordig zouden ze daarvoor een blog beginnen en een Facebookpagina aanmaken...
Ik ben ook nog met een Golf IV SDI met 68 PK naar de Vogezen getrokken, en we zijn ook bovengeraakt...
Ik zie ze soms in de bergen op trektocht met een ezeltje... is dat zelfs 1 pk??
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Berichten
- 5.182
- Waarderingsscore
- 1.026
- Punten
- 113
jeter;1971117 wrote:
de nieuwe Passat heeft een 2.0 TDI met 240 pk, en er was al de Audi TTS met 270pk uit een 2.0 TFSI.
Tommie1;1971052 wrote:jeter;1971005 wrote:Tommie1;1970969 wrote:Bij leaseauto's is de BIV nog altijd volgens het vermogen.
Het verschil tussen een 163pk en 170pk met dezelfde C02 uitstoot is direct 1000€.
Als je auto dan op 48 maand geleased is, dan is dat ca 20€ per maand.
Kan je anders al een mooie optie voor nemen...
Oeps, ja, je hebt gelijk. Daar was ik te snel. Eens je naar die 170pk gaat maakt het niet meer uit dan weer of je nog hoger gaat...
Maar het klopt dat de BIV voor lease nog steeds anders wordt berekend dan die voor particulier of zaak.
Toch wel, boven de 210 pk komt er nog eens 2500€ BIV bij....
Jaja, maar dat vind je (nog) niet in een 2.0 he...
de nieuwe Passat heeft een 2.0 TDI met 240 pk, en er was al de Audi TTS met 270pk uit een 2.0 TFSI.
Tommie1;1971135 wrote:
Die passat had ik nog niet gezien... was te verwachten dat dat niet zover meer weg was.
En bevestigt nog maar eens waar ik al enkele keren op wees.
jeter;1971117 wrote:Tommie1;1971052 wrote:jeter;1971005 wrote:Tommie1;1970969 wrote:Bij leaseauto's is de BIV nog altijd volgens het vermogen.
Het verschil tussen een 163pk en 170pk met dezelfde C02 uitstoot is direct 1000€.
Als je auto dan op 48 maand geleased is, dan is dat ca 20€ per maand.
Kan je anders al een mooie optie voor nemen...
Oeps, ja, je hebt gelijk. Daar was ik te snel. Eens je naar die 170pk gaat maakt het niet meer uit dan weer of je nog hoger gaat...
Maar het klopt dat de BIV voor lease nog steeds anders wordt berekend dan die voor particulier of zaak.
Toch wel, boven de 210 pk komt er nog eens 2500€ BIV bij....
Jaja, maar dat vind je (nog) niet in een 2.0 he...
de nieuwe Passat heeft een 2.0 TDI met 240 pk, en er was al de Audi TTS met 270pk uit een 2.0 TFSI.
Die passat had ik nog niet gezien... was te verwachten dat dat niet zover meer weg was.
En bevestigt nog maar eens waar ik al enkele keren op wees.
stonebiker
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 6 jan 2007
- Berichten
- 2.761
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
charles;1971103 wrote:
Slecht voorbeeld! Die diesels die hier worden vermeld uit deze periode hadden evenveel koppel als een benzine variant uit die periode met 140 PK !
Een kleine benzinemotor uit die periode kon toch al eens oververhit geraken bij overbelasting.
MR;1969570 wrote:25j geleden gingen mijn ouders in een audi80(1,6L diesel, 70pk?) met drie kinderen achteraan voor een maand naar Portugal. Twee dagen rijden.
Tegenwoordig zouden ze daarvoor een blog beginnen en een Facebookpagina aanmaken...
Ik ben ook nog met een Golf IV SDI met 68 PK naar de Vogezen getrokken, en we zijn ook bovengeraakt...
Slecht voorbeeld! Die diesels die hier worden vermeld uit deze periode hadden evenveel koppel als een benzine variant uit die periode met 140 PK !
Een kleine benzinemotor uit die periode kon toch al eens oververhit geraken bij overbelasting.
stonebiker;1971298 wrote:
Zeker weten! Jaar 1978, Mini 1100cc geladen met twee man en bagage voor een maand incl. grote strandstoelen (vraag me niet hoe we die daar ooit in en uit hebben gekregen), in full speed naar Zuid-Frankrijk. Onderweg dikwijls de chauffage moeten opzetten omdat de temperatuurmeter in 't rood ging. Niet zo prettig als 't buiten 35 graden is, maar wel de enige manier om te blijven rijden. Aan de andere kant ... wat een geweldige, zorgeloze tijd was dat!
Een 1600 benzine uit die periode kon toch al eens oververhit geraken bij overbelasting.
Zeker weten! Jaar 1978, Mini 1100cc geladen met twee man en bagage voor een maand incl. grote strandstoelen (vraag me niet hoe we die daar ooit in en uit hebben gekregen), in full speed naar Zuid-Frankrijk. Onderweg dikwijls de chauffage moeten opzetten omdat de temperatuurmeter in 't rood ging. Niet zo prettig als 't buiten 35 graden is, maar wel de enige manier om te blijven rijden. Aan de andere kant ... wat een geweldige, zorgeloze tijd was dat!
stonebiker
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 6 jan 2007
- Berichten
- 2.761
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
MyriamC;1971302 wrote:
Oh Yes! Met de Simca op reis naar Italië, Spanje en Frankrijk.
Af en toe eens met stomende radiator aan de kant (motor overbelast wegens te zware caravan) dat hoorde er toen gewoon bij!
ps. Ik was toen wel nog een peuter op de achterbank!
stonebiker;1971298 wrote:Een 1600 benzine uit die periode kon toch al eens oververhit geraken bij overbelasting.
Zeker weten! Jaar 1978, Mini 1100cc geladen met twee man en bagage voor een maand incl. grote strandstoelen (vraag me niet hoe we die daar ooit in en uit hebben gekregen), in full speed naar Zuid-Frankrijk. Onderweg dikwijls de chauffage moeten opzetten omdat de temperatuurmeter in 't rood ging. Niet zo prettig als 't buiten 35 graden is, maar wel de enige manier om te blijven rijden. Aan de andere kant ... wat een geweldige, zorgeloze tijd was dat!
Oh Yes! Met de Simca op reis naar Italië, Spanje en Frankrijk.
Af en toe eens met stomende radiator aan de kant (motor overbelast wegens te zware caravan) dat hoorde er toen gewoon bij!
ps. Ik was toen wel nog een peuter op de achterbank!
jeter;1971340 wrote:
Nee hoor. Wij hebben met onze Mini nooit broks gehad. Was een super karretje.
Yep, inclusief de kapotte join de culasse uiteraard...
Nee hoor. Wij hebben met onze Mini nooit broks gehad. Was een super karretje.
- Lid geworden
- 17 okt 2010
- Berichten
- 2.195
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
de bedjes op de hoedenplank zijn legendarisch in onze en de generaties voor ons... als je dat nu zou overwegen, worden je kinderen afgepakt door pleegzorg
Met welke auto's rijden wij? Straks met eentje minder se, bye bye audi.
Met welke auto's rijden wij? Straks met eentje minder se, bye bye audi.
- Lid geworden
- 17 okt 2010
- Berichten
- 2.195
- Waarderingsscore
- 1
- Punten
- 0
Voorlopig zullen we het met 2 doen, mijn jeep en de cabrio, die trouwens een bmw is, geen audi;-) Job weg dus auto weg... kan rap veranderen in het leven eh.
We krijgen wel de vergoeding voor de audi nog een hele tijd, man heeft dat onderhandeld ipv de auto te houden. En wat er zich daarna aandient, qua job en auto's, hoor je dan wel!
We krijgen wel de vergoeding voor de audi nog een hele tijd, man heeft dat onderhandeld ipv de auto te houden. En wat er zich daarna aandient, qua job en auto's, hoor je dan wel!
Joske_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 16 jan 2012
- Berichten
- 1.492
- Waarderingsscore
- 439
- Punten
- 83
Bart G;1970554 wrote:
Als ge tevreden zijt over die garage zou ik zeker een Mazda 6 overwegen.
Binnenkort mag wederhelft nieuwe bedrijfswagen kiezen. Momenteel Saab 9.3 break, zeer tevreden van, maar ja ...
Iemand tips in dezelfde klasse? Geen BMW (mag niet) of Volvo (vorige wagen was een Volvo is was zowat de slechtste wagen waarmee we ooit gereden hebben).
Saab garage doet nu Mazda, lijkt ons ook wel iets? Of toch passat of aan a4 of ....
Als ge tevreden zijt over die garage zou ik zeker een Mazda 6 overwegen.
dim
Lid
- Lid geworden
- 29 jul 2006
- Berichten
- 893
- Waarderingsscore
- 23
- Punten
- 18
jeter;1971118 wrote:
Awel ja ik denk dat ik het nu snap hoe ze er toe komen Maar feit blijft dan wel dat in het volvo voorbeeld de wagen met gereduceerd vermogen evenveel uitstoot als de wagen met volledig vermogen, terwijl bij andere merken een gereduceerd vermogen ook gelijk staat met minder uitstoot (op uw inschrijvingsbewijs he). 'k vond dat weird, daarmee...
dim;1971053 wrote:jeter;1971043 wrote:Heel simpel gezegd:
Dat komt omdat de pk's het maximum aangeven van wat die motor kan... dus maximum 136pk, of maximum 163pk.
En de CO2 is uiteraard een meting van het minimum dat ze ermee kunnen halen hebben in de testcyclus.
Het is uiteindelijk dezelfde motor en of die nu getuned is op 136 of op 163pk, in beide gevallen kunnen ze er op dezelfde manier mee rijden om er telkens 119gr CO2 mee neer te zetten. Lager geraken ze niet...
Dat is super eco rijden... planché duwen tot 1800rpm waarschijnlijk en dan al opschakelen enz enz... dus die motor blijft in beide gevallen zeer ver onder zijn maximale mogelijkheden in zo'n CO2 test. (ik ken de exacte testcyclus niet om CO2 waarde te bepalen, maar zal zoiets wel zijn)
Vandaar dus dat pk's en CO2 niet zo duidelijk in verband staan met elkaar.
Die uitleg rammelt toch langs alle kanten zenne Jeter...nekeer uitvissen :twisted:
Jaja, zoals ik zei... heel simpel voorgesteld. De pk's zijn het maximum cijfer en de CO2 is het minimum cijfer. Om die minimum CO2 af te klokken heb je absoluut die maximum pk's niet nodig. (zal wel correcter uit te leggen zijn met de koppel-toeren karakteristieken van die motoren en het gedeelte van de grafiek dat in zo'n CO2 test gebruikt wordt enz enz)
Dat is uiteraard kort door de bocht, maar je ziet de cijfers van de constructeurs en die liegen er niet om he.
Awel ja ik denk dat ik het nu snap hoe ze er toe komen Maar feit blijft dan wel dat in het volvo voorbeeld de wagen met gereduceerd vermogen evenveel uitstoot als de wagen met volledig vermogen, terwijl bij andere merken een gereduceerd vermogen ook gelijk staat met minder uitstoot (op uw inschrijvingsbewijs he). 'k vond dat weird, daarmee...
dim
Lid
- Lid geworden
- 29 jul 2006
- Berichten
- 893
- Waarderingsscore
- 23
- Punten
- 18
Joske_;1971585 wrote:
Schone wagen, maar veel plastiekerige afwerkingskes in de Mazda 6 he - als je dan van Saab/Volvo komt...(denk ik,nee?) Eventueel skoda superb met alles derop en deraan is dan ook een alternatief (limo achteraan, betaalbare luxe - maar qua afwerking toch geen vergelijk met audi). Misschien wachten op de nieuwe ford mondeo tegen eindejaar/nieuw - ziet er ook vet uit?
Testrijden en je weet direct wat goed zit wellicht.
Bart G;1970554 wrote:Binnenkort mag wederhelft nieuwe bedrijfswagen kiezen. Momenteel Saab 9.3 break, zeer tevreden van, maar ja ...
Iemand tips in dezelfde klasse? Geen BMW (mag niet) of Volvo (vorige wagen was een Volvo is was zowat de slechtste wagen waarmee we ooit gereden hebben).
Saab garage doet nu Mazda, lijkt ons ook wel iets? Of toch passat of aan a4 of ....
Als ge tevreden zijt over die garage zou ik zeker een Mazda 6 overwegen.
Schone wagen, maar veel plastiekerige afwerkingskes in de Mazda 6 he - als je dan van Saab/Volvo komt...(denk ik,nee?) Eventueel skoda superb met alles derop en deraan is dan ook een alternatief (limo achteraan, betaalbare luxe - maar qua afwerking toch geen vergelijk met audi). Misschien wachten op de nieuwe ford mondeo tegen eindejaar/nieuw - ziet er ook vet uit?
Testrijden en je weet direct wat goed zit wellicht.
dim;1971595 wrote:
Ik had zeer graag de nieuwe mazda6 gehad als leasewagen. Schitterende looks, vooral buitenkant inderdaad, maar de binnenkant mag er toch ook wezen. En vrij ruim.
Maar in leasing was dit voor mij niet haalbaar, dus werd het uiteindelijk de superb met alles erop en eraan.
Qua ruimte natuurlijk niet te evenaren en met al die opties is het wel een zeer luxueus interieur (naar mijn normen).
Het uiterlijk van de mazda6 en de superb zijn natuurlijk niet te vergelijken, in het voordeel van de mazda, maar de facelift van de superb geeft hem toch al een veel fraaier uitzicht dan de pre-facelift.
Uiteindelijk ben ik wel tevreden van mijn keuze nu. Je moet je niet meer afvragen "nemen we dit ook mee op reis?"
Joske_;1971585 wrote:Bart G;1970554 wrote:Binnenkort mag wederhelft nieuwe bedrijfswagen kiezen. Momenteel Saab 9.3 break, zeer tevreden van, maar ja ...
Iemand tips in dezelfde klasse? Geen BMW (mag niet) of Volvo (vorige wagen was een Volvo is was zowat de slechtste wagen waarmee we ooit gereden hebben).
Saab garage doet nu Mazda, lijkt ons ook wel iets? Of toch passat of aan a4 of ....
Als ge tevreden zijt over die garage zou ik zeker een Mazda 6 overwegen.
Schone wagen, maar veel plastiekerige afwerkingskes in de Mazda 6 he - als je dan van Saab/Volvo komt...(denk ik,nee?) Eventueel skoda superb met alles derop en deraan is dan ook een alternatief (limo achteraan, betaalbare luxe - maar qua afwerking toch geen vergelijk met audi). Misschien wachten op de nieuwe ford mondeo tegen eindejaar/nieuw - ziet er ook vet uit?
Testrijden en je weet direct wat goed zit wellicht.
Ik had zeer graag de nieuwe mazda6 gehad als leasewagen. Schitterende looks, vooral buitenkant inderdaad, maar de binnenkant mag er toch ook wezen. En vrij ruim.
Maar in leasing was dit voor mij niet haalbaar, dus werd het uiteindelijk de superb met alles erop en eraan.
Qua ruimte natuurlijk niet te evenaren en met al die opties is het wel een zeer luxueus interieur (naar mijn normen).
Het uiterlijk van de mazda6 en de superb zijn natuurlijk niet te vergelijken, in het voordeel van de mazda, maar de facelift van de superb geeft hem toch al een veel fraaier uitzicht dan de pre-facelift.
Uiteindelijk ben ik wel tevreden van mijn keuze nu. Je moet je niet meer afvragen "nemen we dit ook mee op reis?"
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Berichten
- 5.182
- Waarderingsscore
- 1.026
- Punten
- 113
Babelutte;1971582 wrote:
Oei, dat is minder leuk...
Veel succes met de zoektocht.
Ondertussen kan manlief elke dag de auto wassen en de eend poetsen
Voorlopig zullen we het met 2 doen, mijn jeep en de cabrio, die trouwens een bmw is, geen audi;-) Job weg dus auto weg... kan rap veranderen in het leven eh.
We krijgen wel de vergoeding voor de audi nog een hele tijd, man heeft dat onderhandeld ipv de auto te houden. En wat er zich daarna aandient, qua job en auto's, hoor je dan wel!
Oei, dat is minder leuk...
Veel succes met de zoektocht.
Ondertussen kan manlief elke dag de auto wassen en de eend poetsen
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties