• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Nevermore wrote:
Was ik een tijd geleden ook aan't denken.

Zelfs als je nu als iemand van eind de 20, begin de 30 rond rijdt met een auto van pakweg 8 jaar oud dan heeft die véél meer luxe (geluidsisolatie, ESP, ABS, servo, airco, radio-cd-navigatie-..., elektrische ruiten, airbag, boordcomputer,...) dan wat onze ouders hadden. En ik durf zelfs beweren dat in verhouding met de lonen die (tweedehands)auto's niet duurder zijn geworden.



Wat was dat 20-25 jaar geleden voor een gemiddeld gezin? Als er al servo op stond dan had ge geluk. Manuele raamkes, niks airbag, ABS, ... Niks airco. Basic.





Toch niet te veel onderschatten wat 20 jaar geleden allemaal al in onze wagens geïnstalleerd zat.



VW corrado 16v van 20 jaar oud (waar ik momenteel nog mee rijd) heeft onder andere elektrische verstelbare en verwarmde buitenspiegels. Elektrisch schuifdak.

Standaard achterspoiler die vanaf 70 km/h naar boven komt :mrgreen: (kan ook manueel)

ABS was toen standaard op deze vw die toen +/- 970.000 bef incl. btw koste.

GT alarm die de motor op 7 verschillende plaatsen kan uitschakelen.

Standaard boordcomputer en servo-stuur.

Verwarmde zetels waren toen ook moegelijk net zoals airco.

Een hifi-installatie werd toen denk ik nog meer custom gedaan (rds radio-technologie is dus ook al 20 jaar oud). Elektronisch instellen van balance, tonen, bassen enz.



Zo heb ik nog altijd de Pioneer installatie van 1991 steken met cd-lader van 12 in de koffer.

alsook versterker in de koffer 4x200Watt met custom geïnstalleerde speakers van pioneer en subwoofer.

Laagprofielbanden en alu-gianten.



ps. Wel nog geen airbags en 3de stoplicht achteraan. :lol:
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
stonebiker wrote:
Toch niet te veel onderschatten wat 20 jaar geleden allemaal al in onze wagens geïnstalleerd zat.

Mijn man zijn eerste auto, een Renault Fuego, nieuw gekocht in 1982, had ook al redelijk wat snufjes: elektrische ruiten, servostuur en zelfs centrale vergrendeling.
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Fuego was een hele mooie auto, zelfde lijn als de 21 en de 25 maar net dat ietsje meer, interieur was ook al even apart, vooral de stoelen waren heel schoon en zaten fantastisch.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, wij hebben er ook graag mee gereden. Het was een heel comfortabele wagen met een sportieve look. Maar als ik er nu foto's van zie, dan denk ik: wat een lelijk ding!
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
True maar dat heeft stonebiker misschien ook met de corrado zeker als hij naast die nieuwe staat.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
paso wrote:
True maar dat heeft stonebiker misschien ook met de corrado zeker als hij naast die nieuwe staat.



bah, ik vind dat diene vw corrado toch iets tijdloos heeft (vw jaren 90 interieur heeft wel iets: opvolger vw scirocco heeft maar een gay- uitzicht :mrgreen: ).



Sinds 14 oktober werd er bij BMW intussen ook een nieuwe 3-reeks aangekondigd voor februari 2012 (alsook een 4-reeks :shock: )

Ik ben echt niet gehaast (volgend jaar eens de rekening maken en nieuwe biv regeling afwachten :oops: :mrgreen: )!
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
paso wrote:
http://www.banden-pneus-online.be/autoband-165-65-13.html



Daar staat het inderdaad bij, maar ik ben nu een beetje in de war.

Mijn vriendin rijdt met een ford K, en type op de banden is 165/65R13. De vraag is nu, als ik winterbanden bestel, kan ik dan gewoon dezelfde maat nemen (en dus passen de velgen daar op en kost het mij iets van een 250 EUR) of moet ik een maat groter nemen (want dat zegt de ford garage) - maar in dat geval moet ik velgen bijnemen en dan kost dat bijna 500 EUR?
 
Lid geworden
16 nov 2009
Berichten
5.143
Waarderingsscore
1
Punten
0
Luddie zelfde maat, geen verkoopspraat geloven in deze.
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op man zijn auto ook zelfde maat als zomerbanden, op dezelfde velgen.
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
Ok bedankt, dan ga ik ze gewoon bestellen op één van die bandensites die thuis leveren, en ze er zelf opzetten...
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
heu, kijk n keer op je gelijkvormigheidsattest, misschien rijdt je momenteel met de verkeerde maat? Er zijn sowieso meestal meerdere maten toegelaten...
 
Lid geworden
19 feb 2007
Berichten
6.447
Waarderingsscore
2
Punten
0
MyriamC wrote:
Op man zijn auto ook zelfde maat als zomerbanden, op dezelfde velgen.



maar als je telkens die banden moet verwisselen van velg, komt dat op de duur niet duurder uit dan bv stalen velgen te kopen?
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luddie wrote:
maar als je telkens die banden moet verwisselen van velg, komt dat op de duur niet duurder uit dan bv stalen velgen te kopen?

Bij ons in ieder geval niet. Ik heb winterbanden op aparte stalen velgen en betaal bij de bandencentrale 50 euro per wissel. :?

Mijn man heeft winterbanden op zijn gewone velgen en betaalt in zijn garage 30 euro voor het afnemen, opzetten, balanceren, ...
 
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
779
Waarderingsscore
1
Punten
0
MyriamC wrote:
. Ik heb winterbanden op aparte stalen velgen en betaal bij de bandencentrale 50 euro per wissel. :?



Met de krik en wielsleutel die achterin uw auto ligt kost het niets ;-) (allez dan, 20 minuutjes op een verloren zaterdag namiddag)
 
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
Luddie wrote:
maar als je telkens die banden moet verwisselen van velg, komt dat op de duur niet duurder uit dan bv stalen velgen te kopen?

Bij ons in ieder geval niet. Ik heb winterbanden op aparte stalen velgen en betaal bij de bandencentrale 50 euro per wissel. :?

Mijn man heeft winterbanden op zijn gewone velgen en betaalt in zijn garage 30 euro voor het afnemen, opzetten, balanceren, ...



Oh nee, we zijn in een time loop beland :eek: :eek: :eek:
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan