• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
De buurvrouw rijdt met een rode (geen metaalkleur) cabrio met zo'n mottig zwart zeildoek als dak (weet niet of dit altijd zo is) en in de meest kale versie verkrijgbaar (een 116i zonder opties)... maar ze rijdt dus wél BMW hè :lol:



Beetje een flauwe opmerking.

Vind het straf dat er altijd met de vinger gewezen wordt naar BMW rijders die content zijn met de instapversie.

Ook al eens aan gedacht dat zij misschien niet eens die dikke motor willen en content zijn met de basisuitrusting? :wink:





Ik vind ook dat een cabrio een stoffen dak moet hebben, dus daar is alvast niks mis mee.



Dan moet een cabrio voor mij persoonlijk benzine drinken, dus met die 116i is volgens mij ook niks mis... Al gaat het volgens mij wel om een 118i, want als ik me niet vergis begint het daar pas voor de cabrio.

Nu, de 116 en de 118 zijn eigenlijk tweeliters, met 122 en 143pk, niks mis mee dus. :wink:



Dat die cabrio van uw buurvrouw geen opties heeft, lijkt me straf dat jij dat kan zien... of heeft ze dat zelf verteld?
 
Lid geworden
6 mrt 2009
Berichten
1.097
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nurnburgring in de sneeuw, ik ga zeker mee!!!!



:)



(topless hoeft niet voor mij ;) )
 
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
idd , opties zijn meestal alleen maar nutteloze ballast ...



Net of je beter een paar schoenen kiest met veel tralala dan diegene waar je perfect mee kan gaan, of een jas die er schitterend uitziet maar waar je nog geen zakdoek in kwijt kan... (ik denk dat ik nu ineens op een pricipieel verschil tussen mannen en vrouwen gestoten ben... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )





Die reactie krijg je veel, gelukkig weet ik (en velen met mij ) waarom ik rij met wat ik rij, en het is zeker niet om de ogen van de buren te plezieren :lol: :roll:
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
yabba wrote:
...een jas die er schitterend uitziet maar waar je nog geen zakdoek in kwijt kan... (ik denk dat ik nu ineens op een pricipieel verschil tussen mannen en vrouwen gestoten ben... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: )



Yabba, ge moet er dan wel aan denken een zakdoek in die jas met zakken van u te steken hè. :wink: Zodat ge niet elke keer aan de vrouw aan uw zijde moet vragen of zij een zakdoek bijheeft in haar handtas. :lol: :lol:



Gotcha! :wink:



(Excuses voor de off-topic, maar deze kon ik niet laten liggen.)
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
1.677
Waarderingsscore
0
Punten
0
bvanwese wrote:
Antje wrote:
bvanwese wrote:
Antje wrote:
bvanwese wrote:
liedje presidents of the usa... blabla... riding with the top down blabla...



topless rijden? :p

ook daar... nog geen ervaring mee...

Arana? :mrgreen:



we moesten nog iets zoeken voor een volgende bouwinfo-meeting, niet?

Er was gezegd "ijsschaatsen" :lol:



ben in gedachten aan't combineren...



Topless ijsschaatsen? Hmmm, ik zou met plezier al die mannen onderuit willen zien gaan, maar zo gemeen ben ik nu ook weer niet. :twisted:
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
yabbaProbleem is dat een Porsche een beetje is als Chrystal Meth, je moet er maar één keer van proeven en je bent levenslang hooked, en al de rest lijkt alleen nog maar een flauw surrogaat... :twisted: [/quote wrote:
²²²²²²²²²



Evolutie in de garage bij ons is op termijn de grotere family kar voor het vrouwke en voor mij een P...



Ik loop zo al jaren zot van een 356 Speedster en heb een tijdje geleden kort met eentje gereden en een weekend rondgetoerd met een 356 SC cabrio... Aangezien niet alleen ik verkocht was, maar ook het vrouwke :), hebben we beslist om er zelf ook eentje in huis te halen...



Concreet ga ik er normaal volgende zomer eentje laten bouwen in de US en dan invoeren. Ja, ik laat een kitcar bouwen aangezien origineel niet te betalen is... Matching numbers exemplaar in mint conditie is al snel 550.000 euries. Die dat ik mee gereden heb was een af fabriek racer en is nu op een veiling ongeveer 750.000 eur :shock:



Dus dan ook cabrio cruisen met de oldtimer en als daily dan op termijn een P maar zeker gesloten dak.
 
Lid geworden
19 aug 2006
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Punten
0
@naish, kitcar uit USA: bijna niet meer te homologeren in Belgie, PGO is ook een leuk alternatief...
 
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
3.635
Waarderingsscore
0
Punten
0
Arana wrote:
bvanwese wrote:
Antje wrote:
bvanwese wrote:
Antje wrote:
bvanwese":m94vb7hk wrote:
liedje presidents of the usa... blabla... riding with the top down blabla...



topless rijden? :p

ook daar... nog geen ervaring mee...

Arana? :mrgreen:



we moesten nog iets zoeken voor een volgende bouwinfo-meeting, niet?

Er was gezegd "ijsschaatsen" :lol:



ben in gedachten aan't combineren...



Topless ijsschaatsen? Hmmm, ik zou met plezier al die mannen onderuit willen zien gaan, maar zo gemeen ben ik nu ook weer niet. :twisted:



onderuit gaan? Denk eerder omho.. hum... laat maar zitten. 8)[/quote]
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
yabba wrote:
@naish, kitcar uit USA: bijna niet meer te homologeren in Belgie, PGO is ook een leuk alternatief...



PGO is degoutant!!!



Oldtimer hééé... Is gebouwd op een ingekort chassis van een beetle en heeft dus een bouwjaar gelijk aan de donor.



Ga wel de procedure starten om hem op gewone platen te krijgen, maar mss lukt het niet...
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
tilt! wrote:
Antje wrote:
* schrapt Porsche snel van verlanglijstje *



Blijft over : Volvo en Ford :twisted: :wink:

Bij mij (en ik zal vast niet de enige zijn) is er een verschil tussen mijn verlanglijstje en de realistische keuzes :(
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
monalisa wrote:
bvanwese wrote:
topless rijden? :p



Hé, dat lijkt me wel leuk. Meteen afspraken maken? :lol:

Mona! Pas toch op met zulke afspraakjes, hou dat privé... ('t schijnt dat uwe vent hier soms meeleest)
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
thieu'ke wrote:
Antje wrote:
De buurvrouw rijdt [...] maar ze rijdt dus wél BMW hè :lol:



Beetje een flauwe opmerking.

Dat geef ik grif toe. Maar gij kent mijn buurvrouw duidelijk nog niet... (zie verder)



thieu'ke wrote:
Al gaat het volgens mij wel om een 118i, want als ik me niet vergis begint het daar pas voor de cabrio.

Zou kunnen, ik zit niet de hele tijd naar haar kont te kijken :lol:



thieu'ke wrote:
Dat die cabrio van uw buurvrouw geen opties heeft, lijkt me straf dat jij dat kan zien... of heeft ze dat zelf verteld?

Ik weet dat omdat ik de buurman ook ken. Die kreeg een tijdje geleden van zijn werkgever plots een BMW bedrijfswagen. En madame was er nie van gediend dat zij verdermoest met haar (nochtans amper 2 jaar oude) Micra CC (of hoe heet dat ding?) :roll: Ze moest en zou een BMW én hij moest dakloos. Ze zijn naar BMW gereden en hebben er de goedkoopste stockwagen-cabrio genomen. Enige wat voor haar van belang was: dat er BMW op haar kont stond :?



Ja thieu'ke, zo'n mensen bestààn écht :wink:



Voor de rest niks tegen BMW rijders, 'k was er bijna zelf eentje geworden (lees enkele tientallen pagina's terug :lol:)...
 

monalisa

Zeer Actief lid
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
7.633
Waarderingsscore
5
Punten
38
Antje, dus die vrouw kon niet verdragen dat haar man met een BMW zou rijden en zij niet? :? Of gaat het om nog een andere buurman?
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
10.613
Waarderingsscore
0
Punten
0
tilt! wrote:
Wie een cabrio koopt zou er moeten mee open rijden zodra dat mogelijk is, I know I did 8)

Airco zou moeten verboden zijn in een cabrio !! :twisted:

I know I do!

En wat die airco betreft ... als ge bij 45° in het zuiden aan het bollen zijt over kleine weggeskes zijt ge blij dat ge airco hebt. Neem het van mij aan! Dak open of dicht, bij allebei.
 

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Berichten
9.313
Waarderingsscore
40
Punten
48
monalisa wrote:
Antje, dus die vrouw kon niet verdragen dat haar man met een BMW zou rijden en zij niet? :? Of gaat het om nog een andere buurman?

Nee, 't gaat wel degelijk om man en vrouw.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan