• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
tilt! wrote:
Buitenkansje om iemands jongesdroom te vervullen ...



porsche7.jpg




porsche1.jpg




porsche3.jpg




Effe quoten vanop 't P-forum :



Quote:
Te koop porsche 911sc bouwjaar 1978 3.0L motor met volledige metalen ombouw naar porsche 964 turbo II 92' model in zeer mooie staat kleur is donker groen metallic.

Deze wagen heeft op dit moment gewone keuring omdat ik ook elke dag met deze wagen rijd, dus technisch is hij volledig in orde.

Deze motor heeft al wel een hydraulische kettingspanner héél belangrijk.

KM stand is 110250km.

De motor,koppeling,versnellingsbak zijn in orde remblokken zijn vernieuwd 4000km geleden.

De velgen zijn orginele speedline RUF velgen met banden die nog 85% zijn de waarde van de velgen met banden is 3800euro.

Rijtaks van de wagen is 38euro omdat dit een classic car is.

Gewoon starten en rijden.

prijs 15000euro.

Prijs is nog licht bespreekbaar



Kost quasi niks aan taks en BIV, is classic car dus heeft niet de beperkingen van een oldtimer. Is als 3.0 één van de betrouwbaarste Porsche motoren, kan wel een beetje gulzig zijn aan de pomp 8)



OK, gevraagde prijs is misschien wat optimistisch, maar zoveel kost "nen echte" :

klikkie



Wie ziet verschil buiten de velgen ??

Van binnen is er natuurlijk wél verschil en onder de motorkap ook, maar de eerstgenoemde hierboven is ook niet echt een mank paard.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
crepusculum wrote:
Je krijgt er toch wel een stoomstrijkijzer bij om op die plank te gebruiken?



Tsssss, je hebt er ook niet echt verstand van hé ? ;)

De stoom komt door de gaten in die plank naar boven waardoor je genoeg hebt aan een gewoon strijkijzer. 't Zit zo : onder die plank is er op ingenieuze wijze een soort van stoomgenerator ingebouwd, die levert de stoom (en wel redelijk wat) voor de plank.



Wel alleen, zoals reeds eerder gezegd : voor mannen met kleine pietjes :)
 
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
675
Waarderingsscore
0
Punten
0
tilt! wrote:
crepusculum wrote:
Je krijgt er toch wel een stoomstrijkijzer bij om op die plank te gebruiken?



Tsssss, je hebt er ook niet echt verstand van hé ? ;)

De stoom komt door de gaten in die plank naar boven waardoor je genoeg hebt aan een gewoon strijkijzer. 't Zit zo : onder die plank is er op ingenieuze wijze een soort van stoomgenerator ingebouwd, die levert de stoom (en wel redelijk wat) voor de plank.

Oei, pardon, met dat al die karren zo op elkaar lijken, dacht ik dat dit al een iets recentere was die al met een verbrandingsmotor wordt aangedreven.
 
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben aan het twijfelen geslagen nadat mijn collega zich een US Beemer heeft meegebracht.



Dit vond hij voor mij:

4rkl.jpg




14000 pleuros.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
+ invoerrechten, BTW, transport, etc... of is dat allemaal compris ?
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
crepusculum wrote:
tilt! wrote:
crepusculum wrote:
Je krijgt er toch wel een stoomstrijkijzer bij om op die plank te gebruiken?



Tsssss, je hebt er ook niet echt verstand van hé ? ;)

De stoom komt door de gaten in die plank naar boven waardoor je genoeg hebt aan een gewoon strijkijzer. 't Zit zo : onder die plank is er op ingenieuze wijze een soort van stoomgenerator ingebouwd, die levert de stoom (en wel redelijk wat) voor de plank.

Oei, pardon, met dat al die karren zo op elkaar lijken, dacht ik dat dit al een iets recentere was die al met een verbrandingsmotor wordt aangedreven.



het is wel een verbrandingsmotor maar geen waterkoker zoals die van u :shock:
 
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is prijs aan huis geleverd.



Wat de X6 betreft: je kan er wel aparte dingetjes van maken:



6i8b2g.jpg




xmq4k3.jpg
 
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
461
Waarderingsscore
0
Punten
0
stefan wrote:
crepusculum wrote:
tilt! wrote:
crepusculum wrote:
Je krijgt er toch wel een stoomstrijkijzer bij om op die plank te gebruiken?



Tsssss, je hebt er ook niet echt verstand van hé ? ;)

De stoom komt door de gaten in die plank naar boven waardoor je genoeg hebt aan een gewoon strijkijzer. 't Zit zo : onder die plank is er op ingenieuze wijze een soort van stoomgenerator ingebouwd, die levert de stoom (en wel redelijk wat) voor de plank.

Oei, pardon, met dat al die karren zo op elkaar lijken, dacht ik dat dit al een iets recentere was die al met een verbrandingsmotor wordt aangedreven.



het is wel een verbrandingsmotor maar geen waterkoker zoals die van u :shock:



ROFL! good one!
 
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
985
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pulse wrote:
Odessa wrote:
Mijn voiture is een vermillion rot X6 35D



http://www.flickr.com/photos/brecht-decancq/sets/72157618935113431/



Waarom ? 286pk en SUV rijden is leuk.



Mvg,



Zalige auto... Als ik er dineros voor had, dan kocht ik er direct 1. 8)



Zalig om mensen van het linkervak weg te maaien op de snelweg met zoiets... :twisted: :twisted:

gisteren reed er nochtans ene aan 110 op het middenvak daarmee; Spijtig dat je met zo ne auto niet op't rechtervak mag he :evil:

en al een chance dat mijn mening er niet toe doet, want ik vind dat ne oerlelijke auto, kan er niet aan doen. volledig uit proportie getrokken..
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
Pommelientje wrote:
Pulse wrote:
Odessa wrote:
Mijn voiture is een vermillion rot X6 35D



http://www.flickr.com/photos/brecht-decancq/sets/72157618935113431/



Waarom ? 286pk en SUV rijden is leuk.



Mvg,



Zalige auto... Als ik er dineros voor had, dan kocht ik er direct 1. 8)



Zalig om mensen van het linkervak weg te maaien op de snelweg met zoiets... :twisted: :twisted:

gisteren reed er nochtans ene aan 110 op het middenvak daarmee; Spijtig dat je met zo ne auto niet op't rechtervak mag he :evil:

en al een chance dat mijn mening er niet toe doet, want ik vind dat ne oerlelijke auto, kan er niet aan doen. volledig uit proportie getrokken..



ik zie ook weinig toegevoegde waarde om zulke dingen op de weg toe te laten :) persoonlijk zou ik er zeker niet voor aan kant gaan op linker-rij vak maar eerder op de rem gaan staan of optrekken tot een snelheid dat hij niet meer mee durft, afhangende van mijn stemming :)



maar het is in he, ik ben echt benieuwd naar opvolgers hiervan, volgens mij komt er dan toch op zijn minst afweer-geschut op.
 
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
985
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik heb niets tegen het uitzicht van een SUV of crossover op zich & over milieu spreek ik me ook niet uit, maar deze vind ik gewoon echt niet mooi.
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Pommelientje wrote:
ik heb niets tegen het uitzicht van een SUV of crossover op zich & over milieu spreek ik me ook niet uit, maar deze vind ik gewoon echt niet mooi.



+1



Vraag me wel af hoe kris77 met zijn familiewagen zo hard gaat rijden dat een bestuurder van zo'n X6 niet meer durft te volgen....



Beetje te optimistisch kris, niet? :lol:
 
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
2.402
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mijn lijstje is inmiddels weer wat verandert...



Er bestaat een kleine kans dat het toch terug een Toyota zal worden, hoorde gisteren dat de beloofde nieuwe coupé van Toyota dan toch zal gaan komen.....



Verder ook interesse gekregen in de VW Scirocco, vooral omdat je die niet zoveel ziet rijden.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan