-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden! -
Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Berichten
- 2.628
- Waarderingsscore
- 1.572
- Punten
- 113
Je kunt ook een modelleke kiezen waar de recaro's al in zitten hé, dan krijg je er gelijk een straf moteurke bij ookGe koopt toch gene nieuwe auto (met nota bene de beste stoelen die ze in hun gamma hadden) om dan de zetels te vervangen. Het is allemaal de schuld van mijn vrouw. Ik wil mijne Mercedes terug ? Ik rij begot liever met mijne Vito en daar kloeg ik in begin ook van tegen de garage, das begot nu grote lux.Daar zijn oplossingen voor :https://nl.recaro-automotive.com/Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen
Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.
Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 18.927
- Waarderingsscore
- 5.637
- Punten
- 113
PV op camper.Zouden er veel laadpalen staan in de middle of nowhere in noorwegen?Hier ook camper eigenaars, en liefhebbers van eenvoudige/kleinschalen plaatsen/dorpjes. Maar electrisch zie ik dat nog niet direct werken.
Grootste drempel lijkt mij het gewicht van de batterijen. Dan mogen ze camper op rijbewijs B afschaffen en een C vereisen denk ik...
Lightyear maakt wagens met PV in de carrosserie. Eens we op kleine opp veel opbrengst kunnen hebben, zelfs met diffuus daglicht. Dan kan dat een mooie optie zijn.
idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 18.927
- Waarderingsscore
- 5.637
- Punten
- 113
Maar ik spreek over toekomstige ontwikkelingen.idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Er gaan wss vele dingen veranderen.
Volgende week zullen hopelijk een hoop test en reviews zien.
Lightyear kondigd een wagen aan die minder dan 10kwh per 100km gaat verbruiken. Wat een enorme stap zou zijn in energieverbruik van een EV.
Als er dan nog ontwikkelingen komen naar gewicht van de batterijen en wagens.....
Op welke tijdspanne het dan betaalbaar gaat worden voor de modale man,... Zal niet meer voor mij zijn.
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Berichten
- 4.992
- Waarderingsscore
- 875
- Punten
- 113
Wat niet verandert is je dakoppervlakte, en het rendement van betaalbare zonnepanelen dat rond de 20% zit. Mogelijk gaan we nog naar 0%, maar dan is het zonde om die niet continu aan het net te hangen.Maar ik spreek over toekomstige ontwikkelingen.idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Er gaan wss vele dingen veranderen.
Volgende week zullen hopelijk een hoop test en reviews zien.
Lightyear kondigd een wagen aan die minder dan 10kwh per 100km gaat verbruiken. Wat een enorme stap zou zijn in energieverbruik van een EV.
Als er dan nog ontwikkelingen komen naar gewicht van de batterijen en wagens.....
Op welke tijdspanne het dan betaalbaar gaat worden voor de modale man,... Zal niet meer voor mij zijn.
Wat ook niet verandert is het enorme oppervlak van het front, en dus slechte aerodynamische eigenschappen.
stefan
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Berichten
- 29.339
- Waarderingsscore
- 2.147
- Punten
- 113
Inderdaad, bij deftige auto heeft PV op dak ook geen meerwaardeWat niet verandert is je dakoppervlakte, en het rendement van betaalbare zonnepanelen dat rond de 20% zit. Mogelijk gaan we nog naar 0%, maar dan is het zonde om die niet continu aan het net te hangen.Maar ik spreek over toekomstige ontwikkelingen.idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Er gaan wss vele dingen veranderen.
Volgende week zullen hopelijk een hoop test en reviews zien.
Lightyear kondigd een wagen aan die minder dan 10kwh per 100km gaat verbruiken. Wat een enorme stap zou zijn in energieverbruik van een EV.
Als er dan nog ontwikkelingen komen naar gewicht van de batterijen en wagens.....
Op welke tijdspanne het dan betaalbaar gaat worden voor de modale man,... Zal niet meer voor mij zijn.
Wat ook niet verandert is het enorme oppervlak van het front, en dus slechte aerodynamische eigenschappen.
V
Verwijderd lid 219242
Guest
Ken ik niks van. Het zijn de M sportstoelen wat de beste, meest instelbare stoel zou zijn, volgens de verkoper toch.Je kunt ook een modelleke kiezen waar de recaro's al in zitten hé, dan krijg je er gelijk een straf moteurke bij ook![]()
Nog zwaardere motor hoeft ook niet meer, dat is niet goed voor mijn rijbewijs. Een coupe (een echte coupe heeft maar 2 deuren, al de rest is marketing gezwets) is dan wel een absolute vereiste.
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 18.927
- Waarderingsscore
- 5.637
- Punten
- 113
Dat zijn geen panelen op een dak bevestigd he ... Het is een carrosserie bestaande uit PV cellen.Wat niet verandert is je dakoppervlakte, en het rendement van betaalbare zonnepanelen dat rond de 20% zit. Mogelijk gaan we nog naar 0%, maar dan is het zonde om die niet continu aan het net te hangen.Maar ik spreek over toekomstige ontwikkelingen.idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Er gaan wss vele dingen veranderen.
Volgende week zullen hopelijk een hoop test en reviews zien.
Lightyear kondigd een wagen aan die minder dan 10kwh per 100km gaat verbruiken. Wat een enorme stap zou zijn in energieverbruik van een EV.
Als er dan nog ontwikkelingen komen naar gewicht van de batterijen en wagens.....
Op welke tijdspanne het dan betaalbaar gaat worden voor de modale man,... Zal niet meer voor mij zijn.
Wat ook niet verandert is het enorme oppervlak van het front, en dus slechte aerodynamische eigenschappen.
Volgende week is de release dus ik hoop dat er snel correcte test gebeuren door onafhankelijke bureaus
Tommie1
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 15 apr 2011
- Berichten
- 4.992
- Waarderingsscore
- 875
- Punten
- 113
De oppervlakte is beperkt…, en de orientatie is ook niet optimaal. Ik verwacht daar niet veel van.Dat zijn geen panelen op een dak bevestigd he ... Het is een carrosserie bestaande uit PV cellen.Wat niet verandert is je dakoppervlakte, en het rendement van betaalbare zonnepanelen dat rond de 20% zit. Mogelijk gaan we nog naar 0%, maar dan is het zonde om die niet continu aan het net te hangen.Maar ik spreek over toekomstige ontwikkelingen.idd oppervlakte + gewicht. De meeste campers "flirten" met wat wettelijk toegelaten is op een rijbewijs B. Heel veel campers zitten rond de 3T leeg, en dan nog een volle mazouttank, watertank, wat levensmiddelen, 2 electrische fietsen en voor je het weet zit je knal over de toegelaten 3.5 TOppervlakte is veel te klein om met Pv iets te kunnen doen.
je haalt hooguit 5-10 kWh op een dag binnen, en dat is goed voor 20-30 km met een zware camper.
Er gaan wss vele dingen veranderen.
Volgende week zullen hopelijk een hoop test en reviews zien.
Lightyear kondigd een wagen aan die minder dan 10kwh per 100km gaat verbruiken. Wat een enorme stap zou zijn in energieverbruik van een EV.
Als er dan nog ontwikkelingen komen naar gewicht van de batterijen en wagens.....
Op welke tijdspanne het dan betaalbaar gaat worden voor de modale man,... Zal niet meer voor mij zijn.
Wat ook niet verandert is het enorme oppervlak van het front, en dus slechte aerodynamische eigenschappen.
Volgende week is de release dus ik hoop dat er snel correcte test gebeuren door onafhankelijke bureaus
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Berichten
- 15.051
- Waarderingsscore
- 4.055
- Punten
- 113
En altijd proberen om in de zon geparkeerd te staan… dus veel airco nodig. Maar een dak en een motorklep (al zit de motor bij EV daar niet altijd) zijn toch al verrassend veel m2 (ergens rond de 6 a 7) dus daar kunnen al boven 1kW uit komen. Over een hele dag genomen is dat al de moeite. Of de meerprijs ook de moeite zal zijn…
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 18.927
- Waarderingsscore
- 5.637
- Punten
- 113
De one zou idd boven de 150k gaan. Opvolger zou al meer naar de massa toe zijn.En altijd proberen om in de zon geparkeerd te staan… dus veel airco nodig. Maar een dak en een motorklep (al zit de motor bij EV daar niet altijd) zijn toch al verrassend veel m2 (ergens rond de 6 a 7) dus daar kunnen al boven 1kW uit komen. Over een hele dag genomen is dat al de moeite. Of de meerprijs ook de moeite zal zijn…
- Lid geworden
- 21 jan 2019
- Berichten
- 1.535
- Waarderingsscore
- 1.043
- Punten
- 113
PV in carrosserie: Sono Sion
iets betaalbaarder (want damn! Jullie hebben veel geld! 150k voor een blikken doos met 4 wielen… )
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 18.927
- Waarderingsscore
- 5.637
- Punten
- 113
Zelfde concept, ook slim om deze in Zweden te gaan maken, geeft steeds meer vertrouwen aan potentiële kopers. Want dat is een moeilijke stap. Lightyear probeert met een exclusief eerste model de markt op te gaan om naamsbekendheid te creëren.PV in carrosserie: Sono Sioniets betaalbaarder (want damn! Jullie hebben veel geld! 150k voor een blikken doos met 4 wielen… )
Maar qua verbruik zit deze boven het dubbele van de Lightyear one. Naar de effectiviteit van dat verbruik ben ik benieuwd.
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.543
- Waarderingsscore
- 685
- Punten
- 113
6 à 7 m² dak en motorkap? Dat moet al een serieus grote wagen zijn... Bij een Skoda Superb Combi komt ik ruw gerekend aan 3,5 à 4 m².En altijd proberen om in de zon geparkeerd te staan… dus veel airco nodig. Maar een dak en een motorklep (al zit de motor bij EV daar niet altijd) zijn toch al verrassend veel m2 (ergens rond de 6 a 7) dus daar kunnen al boven 1kW uit komen. Over een hele dag genomen is dat al de moeite. Of de meerprijs ook de moeite zal zijn…
En handiger: past in een gewone garage/parkeerplaats, je kan er als volwassene achteraan normaal in zitten, en heeft een praktische koffer.PV in carrosserie: Sono Sioniets betaalbaarder (want damn! Jullie hebben veel geld! 150k voor een blikken doos met 4 wielen… )
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.543
- Waarderingsscore
- 685
- Punten
- 113
Alstublief: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-mgs-nieuwe-elektrische-roadster/Dat ze maar is ne schone betaalbare elektrische coupe op de markt brengen, nen echte coupe zoals hij vroeger bedoelt is met 2 deuren, gene-door-de-marketingjongens-voorgesteld-4-deur-met-een-aflopende-daklijn-omdat-ie-toch-praktisch-moet-zijn-coupe
V
Verwijderd lid 219242
Guest
Das ne roadster he, gene coupe maar tis een beginAlstublief: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-mgs-nieuwe-elektrische-roadster/Dat ze maar is ne schone betaalbare elektrische coupe op de markt brengen, nen echte coupe zoals hij vroeger bedoelt is met 2 deuren, gene-door-de-marketingjongens-voorgesteld-4-deur-met-een-aflopende-daklijn-omdat-ie-toch-praktisch-moet-zijn-coupe
- Lid geworden
- 3 okt 2022
- Berichten
- 11
- Waarderingsscore
- 3
- Punten
- 3
Eind augustus is onze Mazda 3 na lang wachten geleverd met de nieuwe Skyactiv X motor. Waarom Mazda? 't Is nu onze derde Mazda in 20 jaar. Op het jaarlijkse onderhoud ziet de garage ons nooit. Daarom Mazda
Vroeger kocht ik alle 4 jaar een andere wagen. het was iets om naar uit te kijken. Nu rijd ik echter al 9 jaar met dezelfde, bovendien niet eens de meest praktische wagen (2 deurs).
6 jaar geleden bouwgrond gekocht ipv nieuwe wagen. En laatste 4 jaar dan volledig in spaarmodus om te kunnen bouwen. Deze maand ga ik eindelijk van start met "de bouw"...wagen is een benzine maar zal dus nog even niet kunnen vervangen worden.
6 jaar geleden bouwgrond gekocht ipv nieuwe wagen. En laatste 4 jaar dan volledig in spaarmodus om te kunnen bouwen. Deze maand ga ik eindelijk van start met "de bouw"...wagen is een benzine maar zal dus nog even niet kunnen vervangen worden.