-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
Maarten Vanhoucke
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 24 jul 2016
- Berichten
- 189
- Waarderingsscore
- 108
- Punten
- 43
Dit is dan ook een voordeel van de bedrijfswagens. Zo komen er toch heel wat jonge auto's op de tweedehands markt.Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
Aanbod EV is al behoorlijk, maar erg duur nu. Binnen een 5tal jaar gaan de meeste van die wagens vervangen worden en komt het 'duurdere' segment betaalbaar(der) op de markt.
Qua privé wagen zou ik ook nog niet op EV gestapt zijn.
Klopt, dat is niet makkelijk als particulier. En ik doelde eigenlijk meer op het zakelijk/zelfstandigen-segment en bedrijfswagens voor werknemers.Je krijgt tegenwoordig nogal snel 8 jaar garantie op een EV (toch op bepaalde onderdelen, zoals batterij). Dus 8 jaar afbetalen is mogelijk, maar dan moet je voor een EV van 80.000 euro nog steeds 10.000 euro per jaar afbetalen. Dat komt op bijna 1.000 euro per maand naast woonlening, vaste kosten, stijgende energieprijzen, .... Als je dat op overschot hebt, ben je toch echt wel bij de rijkste groep van onze bevolking...De prijs zakt daardoor niet he.... Er zijn mensen genoeg die ook een lening nemen voor hun wagen van 8000€Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille
Mocht ik geen leasingwagen hebben van het werk, kon/wil ik mijn huidige auto ook niet betalen hoor. Dan reed ik ook rond met iets veel goedkoper.
Kaffe
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 jun 2013
- Berichten
- 1.493
- Waarderingsscore
- 972
- Punten
- 113
Ik moet wel zeggen dat ik nu onder de vrienden met bedrijfswagens toch ook vaak zie dat er voor goedkopere/handigere wagens gekozen wordt. Genre peugeot partner / vw caddy/ whatever ipv een break. Alé, eigenlijk geen flauw idee of die daadwerkelijk goedkoper zijn, maar door hun collega's werd er wat lacherig over gedaan want iedereen wil de nieuwste suv of break of whatever.
Mario_
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 19 dec 2014
- Berichten
- 20.143
- Waarderingsscore
- 6.697
- Punten
- 113
Ik moet wel zeggen dat ik nu onder de vrienden met bedrijfswagens toch ook vaak zie dat er voor goedkopere/handigere wagens gekozen wordt. Genre peugeot partner / vw caddy/ whatever ipv een break. Alé, eigenlijk geen flauw idee of die daadwerkelijk goedkoper zijn, maar door hun collega's werd er wat lacherig over gedaan want iedereen wil de nieuwste suv of break of whatever.
Citroën ë-Berlingo | Configurator Citroën
Configureer uw toekomstige Citroën ë-Berlingo dankzij de configurator. Neem contact op met uw verkooppunt om uw aankoopproject te concretiseren.
www.citroen.be
tegen de 40k aan....
V
Verwijderd lid 172838
Guest
ik ben niet zeker dat de EV's veel goedkoper gaan worden...Dit is dan ook een voordeel van de bedrijfswagens. Zo komen er toch heel wat jonge auto's op de tweedehands markt.Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
Aanbod EV is al behoorlijk, maar erg duur nu. Binnen een 5tal jaar gaan de meeste van die wagens vervangen worden en komt het 'duurdere' segment betaalbaar(der) op de markt.
Qua privé wagen zou ik ook nog niet op EV gestapt zijn.
ik vrees dat het kopen van een wagen hedendaags een dure aangelegenheid is en blijft.
Zelfs korting is tegenwoordig onbespreekbaar.
V
Verwijderd lid 219242
Guest
Dat ze maar is ne schone betaalbare elektrische coupe op de markt brengen, nen echte coupe zoals hij vroeger bedoelt is met 2 deuren, gene-door-de-marketingjongens-voorgesteld-4-deur-met-een-aflopende-daklijn-omdat-ie-toch-praktisch-moet-zijn-coupe
Dan kan ik eindelijke dieje slecht zittende, benzine slurpende xxx de deur uit doen.
Dan kan ik eindelijke dieje slecht zittende, benzine slurpende xxx de deur uit doen.
huisadvies
Gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 4 jan 2021
- Berichten
- 380
- Waarderingsscore
- 273
- Punten
- 63
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Berichten
- 3.015
- Waarderingsscore
- 1.932
- Punten
- 113
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
V
Verwijderd lid 172838
Guest
De taycan is niet eens zo duur…Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Berichten
- 3.015
- Waarderingsscore
- 1.932
- Punten
- 113
Tja, wat wil je er zit nie eens ne moteur inDe taycan is niet eens zo duur…Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.561
- Waarderingsscore
- 705
- Punten
- 113
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.
Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...De taycan is niet eens zo duur…Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
leiepisser
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 feb 2016
- Berichten
- 1.561
- Waarderingsscore
- 705
- Punten
- 113
Wacht tot je de turbo gaat zoeken in de "Turbo"-versies.Tja, wat wil je er zit nie eens ne moteur inDe taycan is niet eens zo duur…
V
Verwijderd lid 219242
Guest
Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen
Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.
Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Berichten
- 3.015
- Waarderingsscore
- 1.932
- Punten
- 113
Waarschijnlijk door diene Rus is't nu al 88340 € voor te beginnen, verder veel keuzeplezier
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.
Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...De taycan is niet eens zo duur…Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
Taycan | Porsche Car Configurator
cc.porsche.com
V
Verwijderd lid 172838
Guest
Daar krijg je een geweldige wagen voor, zeker ivgl met andere ev zoals tesla brol.
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.
Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...De taycan is niet eens zo duur…Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
zelfs een 911 is een stuk duurder
Laatst bewerkt door een moderator:
minoeske
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 23 dec 2012
- Berichten
- 3.015
- Waarderingsscore
- 1.932
- Punten
- 113
Daar zijn oplossingen voor :https://nl.recaro-automotive.com/Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen
Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.
Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
V
Verwijderd lid 219242
Guest
Ge koopt toch gene nieuwe auto (met nota bene de beste stoelen die ze in hun gamma hadden) om dan de zetels te vervangen. Het is allemaal de schuld van mijn vrouw. Ik wil mijne Mercedes terug ? Ik rij begot liever met mijne Vito en daar kloeg ik in begin ook van tegen de garage, das begot nu grote lux.Daar zijn oplossingen voor :https://nl.recaro-automotive.com/Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen
Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.
Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
Laatst bewerkt door een moderator:
jm188
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 25 jul 2017
- Berichten
- 1.016
- Waarderingsscore
- 585
- Punten
- 113
xc60 hybride hier, ik kon nog kiezen van mijn werkgever, nog geen seconde spijt van gehad...Volvo XC40 hybride ... heb nog teveel twijfels over de EV's.
porsche taycan cross turismo... ?? is zowat de mooiste wagen dat er momenteel rond rijdt vind ik.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties