• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

Maarten Vanhoucke

Zeer Actief lid
Lid geworden
24 jul 2016
Berichten
189
Waarderingsscore
108
Punten
43
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
Dit is dan ook een voordeel van de bedrijfswagens. Zo komen er toch heel wat jonge auto's op de tweedehands markt.
Aanbod EV is al behoorlijk, maar erg duur nu. Binnen een 5tal jaar gaan de meeste van die wagens vervangen worden en komt het 'duurdere' segment betaalbaar(der) op de markt.
Qua privé wagen zou ik ook nog niet op EV gestapt zijn.
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
De prijs zakt daardoor niet he.... Er zijn mensen genoeg die ook een lening nemen voor hun wagen van 8000€
Je krijgt tegenwoordig nogal snel 8 jaar garantie op een EV (toch op bepaalde onderdelen, zoals batterij). Dus 8 jaar afbetalen is mogelijk, maar dan moet je voor een EV van 80.000 euro nog steeds 10.000 euro per jaar afbetalen. Dat komt op bijna 1.000 euro per maand o_O naast woonlening, vaste kosten, stijgende energieprijzen, .... Als je dat op overschot hebt, ben je toch echt wel bij de rijkste groep van onze bevolking...
Klopt, dat is niet makkelijk als particulier. En ik doelde eigenlijk meer op het zakelijk/zelfstandigen-segment en bedrijfswagens voor werknemers.
Mocht ik geen leasingwagen hebben van het werk, kon/wil ik mijn huidige auto ook niet betalen hoor. Dan reed ik ook rond met iets veel goedkoper.
 

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Berichten
1.493
Waarderingsscore
972
Punten
113
Ik moet wel zeggen dat ik nu onder de vrienden met bedrijfswagens toch ook vaak zie dat er voor goedkopere/handigere wagens gekozen wordt. Genre peugeot partner / vw caddy/ whatever ipv een break. Alé, eigenlijk geen flauw idee of die daadwerkelijk goedkoper zijn, maar door hun collega's werd er wat lacherig over gedaan want iedereen wil de nieuwste suv of break of whatever.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Ik moet wel zeggen dat ik nu onder de vrienden met bedrijfswagens toch ook vaak zie dat er voor goedkopere/handigere wagens gekozen wordt. Genre peugeot partner / vw caddy/ whatever ipv een break. Alé, eigenlijk geen flauw idee of die daadwerkelijk goedkoper zijn, maar door hun collega's werd er wat lacherig over gedaan want iedereen wil de nieuwste suv of break of whatever.

tegen de 40k aan....
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Als ik hier lees met wat soort wagens er gereden wordt, dan moeten we dringend op zoek naar "armere" forumleden o_O Wij zoeken volop een nieuwe wagen en zelfs de goedkopere EV's (id.3, megane, MG5, ...) komen niet in aanmerking voor onze portefeuille :unsure:
Hoeveel van die Audi's, BMW's, Tesla's, ... zijn met een leasing of lening gefinancierd, denk je?
Dat ga ik niet ontkennen, maar het is ook een deel van mijn loon, en ik heb een auto nodig om mijn job te doen.
Voor onze privé auto is het simpel: cash or nothing.
Dit is dan ook een voordeel van de bedrijfswagens. Zo komen er toch heel wat jonge auto's op de tweedehands markt.
Aanbod EV is al behoorlijk, maar erg duur nu. Binnen een 5tal jaar gaan de meeste van die wagens vervangen worden en komt het 'duurdere' segment betaalbaar(der) op de markt.
Qua privé wagen zou ik ook nog niet op EV gestapt zijn.
ik ben niet zeker dat de EV's veel goedkoper gaan worden...
ik vrees dat het kopen van een wagen hedendaags een dure aangelegenheid is en blijft.
Zelfs korting is tegenwoordig onbespreekbaar.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Dat ze maar is ne schone betaalbare elektrische coupe op de markt brengen, nen echte coupe zoals hij vroeger bedoelt is met 2 deuren, gene-door-de-marketingjongens-voorgesteld-4-deur-met-een-aflopende-daklijn-omdat-ie-toch-praktisch-moet-zijn-coupe
Dan kan ik eindelijke dieje slecht zittende, benzine slurpende xxx de deur uit doen.
 

huisadvies

Gewaardeerd lid
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
380
Waarderingsscore
273
Punten
63
nissan - leaf korting : - 4000€ op 35.000 € zonder overname, dat begint in de buurt te komen van aanvaardbare voorstellen.

electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 € :eek:
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-06-02 om 18.11.33.png
    Schermafbeelding 2022-06-02 om 18.11.33.png
    144,3 KB · Weergaven: 23

Patrico

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
7 okt 2019
Berichten
2.036
Waarderingsscore
779
Punten
113
Volvo XC40 hybride ... heb nog teveel twijfels over de EV's.
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De taycan is niet eens zo duur…
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De taycan is niet eens zo duur…
Tja, wat wil je er zit nie eens ne moteur in :(
 

leiepisser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 feb 2016
Berichten
1.561
Waarderingsscore
705
Punten
113



Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De taycan is niet eens zo duur…
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...

 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen

Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.

Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
 

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113



Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De taycan is niet eens zo duur…
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...

Waarschijnlijk door diene Rus is't nu al 88340 € voor te beginnen, verder veel keuzeplezier
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest



Ander punt is, bij die merken moet je alles in optie kiezen. Tesla heeft in de basis electrische zetels en stuur met geheugen, een goede audio en excellente navigatie als standaard.
Waarom bieden merken als BWM nog een standaard navi en een professional navi aan? Dat moet toch gewoon een goed systeem zijn.
Deze morgen toch gemerkt dat bij Tesla, net zoals bij de zogenaamde premiummerken, de richtingaanwijzers en handsfree-functionaliteiten ook in optie zijn.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen.
De taycan is niet eens zo duur…
Vanaf 86000 euro voor het lichtste model, het is maar wat je niet duur noemt...

Daar krijg je een geweldige wagen voor, zeker ivgl met andere ev zoals tesla brol.
zelfs een 911 is een stuk duurder :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

minoeske

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
3.015
Waarderingsscore
1.932
Punten
113
electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen

Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.

Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
Daar zijn oplossingen voor :https://nl.recaro-automotive.com/
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
electrische coupé : polestar 1, vanaf 158.000 €
Dat is inderdaad een echte coupe! en ook ne mooie maar de prijs is me toch wel wat te. Te bedenken dat ze die eigenlijk als vervanger voor de C70 gingen gebruiken. Maar ja iedereen moet tegenwoordig "nen SUV" of zo een ontiegelijke lelijke schildpad.


Als petrolhead Ik vind maar twee elektrische wagens naar mijn goesting
De Audi e-tron GT quattro en de Porsche Taycan.
Maar als trouwe bmw -rijder wil ik mijn merk (nog) niet in de steek laten, dus blijf ik maar verder dieselen

Audi e-tron gt is mooi maar geen echte coupe en te duur. Taycan idem maar iets minder aantrekkelijk.

Tja BMW die kunnen geen zetels bouwen...
Daar zijn oplossingen voor :https://nl.recaro-automotive.com/
Ge koopt toch gene nieuwe auto (met nota bene de beste stoelen die ze in hun gamma hadden) om dan de zetels te vervangen. Het is allemaal de schuld van mijn vrouw. Ik wil mijne Mercedes terug ? Ik rij begot liever met mijne Vito en daar kloeg ik in begin ook van tegen de garage, das begot nu grote lux.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: fido

jm188

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
25 jul 2017
Berichten
1.016
Waarderingsscore
585
Punten
113
Volvo XC40 hybride ... heb nog teveel twijfels over de EV's.
xc60 hybride hier, ik kon nog kiezen van mijn werkgever, nog geen seconde spijt van gehad...


porsche taycan cross turismo... ?? is zowat de mooiste wagen dat er momenteel rond rijdt vind ik.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan