Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
D I Y zei:Le0n zei:Fiat Doblo
laadruimte
Ik heb ook nog een Opel Combo'tje. oud (12j & 130.000km) maar nog niet versleten. bagagerek erop en trekhaak eraan, om te dhz'en. En om de zoon en dochter in te leren rijden...
Maar heb vorige week ontdekt dat ik helemaal niet meer met mijn aanhangertje mag rijden, want er hangt geen identificatieplaatje aan. Vraag me af of ik dat zelf zou mogen maken?
Dat doen die bakken goed inderdaad. Een dakrek zou ik ook nog wel willen vinden...
Heb inderdaad ook iets gelezen/gehoord ivm die identificatieplaatjes. Gewoon zelf maken ! Klein plaatje voorzien en lettertjes inslaan hehe
laserq
Lid
- Lid geworden
- 23 feb 2014
- Berichten
- 583
- Waarderingsscore
- 3
- Punten
- 18
Vorige maand een BMW 430i coupe gekocht uit 2018. Overgestapt uit een 1.8 diesel, dat is toch wel een verschil.
Waarom? Vind het een van de mooiste auto's die op dit moment te krijgen zijn ( en die ik kan betalen).

Waarom? Vind het een van de mooiste auto's die op dit moment te krijgen zijn ( en die ik kan betalen).
julien
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Berichten
- 6.313
- Waarderingsscore
- 467
- Punten
- 83
Mijn saxo heeft het begeven en is vervangen door een Up!.
De auto mocht niet langer zijn dan de saxo om in de garage te kunnen en we hadden deze al eens als vervangwagen gehad. Leuk autootje dat rijdt als ne grote.
De auto mocht niet langer zijn dan de saxo om in de garage te kunnen en we hadden deze al eens als vervangwagen gehad. Leuk autootje dat rijdt als ne grote.
D I Y
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 12 aug 2013
- Berichten
- 14.585
- Waarderingsscore
- 3.692
- Punten
- 113
de motivatie is blijkbaar toch niet erg vaak 'milieu'
- diesel omdat het moet van het werk
- een korte want de garage staat al vol
- de leukste die ik me kan veroorloven
- iets om mee te DHZ'en
- ploeteren door de modder
- enorme trekkracht
- collectie
- diesel omdat het moet van het werk
- een korte want de garage staat al vol
- de leukste die ik me kan veroorloven
- iets om mee te DHZ'en
- ploeteren door de modder
- enorme trekkracht
- collectie
2014 Skoda Octavia RS combi (benzine)
+betrouwbaar (nu op 113000km en nog geen kosten buiten onderhoud)
+praktisch (grote koffer, veel bergruimte, veel ruimte voor passagiers)
+zuinig (voor 220 benzine-pk's)
+goedkoop (voor dat formaat auto, full option en die prestaties)
- niet vanuit alle hoeken mooi
- besturing niet aangenaam op de snelweg (veel correcties nodig, ondanks correcte uitlijning)
- onaangenaam motorgeluid en weinig "gretigheid"
Conclusie: rationeel gezien een goede aankoop, maar 'k heb er mijn hart niet echt aan verloren.
+betrouwbaar (nu op 113000km en nog geen kosten buiten onderhoud)
+praktisch (grote koffer, veel bergruimte, veel ruimte voor passagiers)
+zuinig (voor 220 benzine-pk's)
+goedkoop (voor dat formaat auto, full option en die prestaties)
- niet vanuit alle hoeken mooi
- besturing niet aangenaam op de snelweg (veel correcties nodig, ondanks correcte uitlijning)
- onaangenaam motorgeluid en weinig "gretigheid"
Conclusie: rationeel gezien een goede aankoop, maar 'k heb er mijn hart niet echt aan verloren.
ondertussen 7 defenders gehad, en nog nooit eentje met verlies verkocht na al dan niet intensief gebruik. Ook nog nooit dure onderdelen moeten vervangen.
Twee niet te onderschatten voordelen. Naast het feit dat ze uiteraard 1000x mooier zijn dan een landcruiser.
De laatste generatie defenders heeft trouwens ook ongelooflijk goeie zetels. Daar stap ik na een paar uur zonder rugpijn uit, in tegenstelling tot de (sport)zetels in mijn vrouw haar bmw 3
Twee niet te onderschatten voordelen. Naast het feit dat ze uiteraard 1000x mooier zijn dan een landcruiser.
De laatste generatie defenders heeft trouwens ook ongelooflijk goeie zetels. Daar stap ik na een paar uur zonder rugpijn uit, in tegenstelling tot de (sport)zetels in mijn vrouw haar bmw 3
archiklusser
Gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 sep 2007
- Berichten
- 7.952
- Waarderingsscore
- 108
- Punten
- 63
In 2017 heb ik een speed pedelec aangeschaft om eindelijk eens wat aan lichaamsbeweging te doen. Een Stromer ST2s, het toenmalige topmodel van Stromer... De plaatselijke dealer bleek goed te boeren en kon een veel groter winkelpand bemachtigen op slechts 50 meter afstand. Als buurtbewoner en gewaardeerde klant werd ik geconfronteerd met de nogal zware offerte voor de nieuwe winkelinrichting. Ik heb daarop aangeboden om een deel van het interieur voor hen te maken. Naast archiklusser ben ik namelijk ook meubelmaker (hobby). Aanvankelijk zou ik alleen enkele losse meubels maken maar gaandeweg zijn daar complete kantoor-, keuken-en werkplaatsinrichting bijgekomen, een grote verkooptafel, ingebouwde koffiecorner en diverse houten vlonders.
Ter compensatie van de gewerkte uren ben ik overeengekomen de ST2s in te ruilen voor het nieuwste Stromer 2018-model, de ST5. Momenteel rij ik nog steeds op deze geweldige fiets, zo'n 12.000 km per jaar...
Ter compensatie van de gewerkte uren ben ik overeengekomen de ST2s in te ruilen voor het nieuwste Stromer 2018-model, de ST5. Momenteel rij ik nog steeds op deze geweldige fiets, zo'n 12.000 km per jaar...
stonebiker
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 6 jan 2007
- Berichten
- 2.761
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
archiklusser zei:In 2017 heb ik een speed pedelec aangeschaft om eindelijk eens wat aan lichaamsbeweging te doen. Een Stromer ST2s, het toenmalige topmodel van Stromer... De plaatselijke dealer bleek goed te boeren en kon een veel groter winkelpand bemachtigen op slechts 50 meter afstand. Als buurtbewoner en gewaardeerde klant werd ik geconfronteerd met de nogal zware offerte voor de nieuwe winkelinrichting. Ik heb daarop aangeboden om een deel van het interieur voor hen te maken. Naast archiklusser ben ik namelijk ook meubelmaker (hobby). Aanvankelijk zou ik alleen enkele losse meubels maken maar gaandeweg zijn daar complete kantoor-, keuken-en werkplaatsinrichting bijgekomen, een grote verkooptafel, ingebouwde koffiecorner en diverse houten vlonders.
Ter compensatie van de gewerkte uren ben ik overeengekomen de ST2s in te ruilen voor het nieuwste Stromer 2018-model, de ST5. Momenteel rij ik nog steeds op deze geweldige fiets, zo'n 12.000 km per jaar...
Proficiat!
Die ST5 is een fantastische machine. In feite is het een elektrische moto van 1000W die u tot 180km ver kan brengen en elektronisch gelimiteerd is op 45 km/h.
Die fiets die door de mazen van het coronareglement glipt en kan dienen om te sporten maar je moet er wel kleine 10.000 euro voor over hebben.
Ps. Persoonlijk blijf ik zweren bij een racefiets (zonder elektrische hulp) en dat vooral omdat ik alle hulp kan gebruiken om die kilootjes er af te krijgen (het gevolg van het vele telewerk en bijkomende coronastress).
Hopelijk breng je de Crembo niet op nieuwe ideeën en kun je maar hopen dat hij de ST5 niet kent of dit forum bezoekt!

archiklusser
Gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 20 sep 2007
- Berichten
- 7.952
- Waarderingsscore
- 108
- Punten
- 63
stonebiker zei:Proficiat!
Die ST5 is een fantastische machine. In feite is het een elektrische moto van 1000W die u tot 180km ver kan brengen en elektronisch gelimiteerd is op 45 km/h.
Die fiets die door de mazen van het coronareglement glipt en kan dienen om te sporten maar je moet er wel kleine 10.000 euro voor over hebben.
Als ondernemer hoef ik geen 10K neer te leggen voor een ST5. Eerst gaat de BTW er af en vervolgens een milieuinvesteringsaftrek waardoor er nog een slordige 4K overblijft. En in mijn geval hoefde ik helemaal niets toe te leggen op de de inruil van de anderhalfjarige ST2s naar de nieuwe ST5.
Je hebt uiteraard gelijk dat de overtollige kilo's veel sneller verdwijnen met een racefiets... voor een verstokte automobilist is de overstap naar de speed pedelec al een hele verbetering, die kilo's gaan gezellig mee op de speed pedelec, maar ik voel me wel een stuk fitter, heb meer energie en heb geen last meer van files. Veel belangrijker is dat het fietsen op een speed pedelec zó geweldig is dat ik echt elke gelegenheid aangrijp om te fietsen... zodoende werd onze tweede auto ook niet langer gebruikt en is die verkocht.
Voor mij was de besparing op autokosten geen aankoopargument maar is natuurlijk wel mooi meegenomen... net zoals ik ons huis geïsoleerd heb voor een comfortabeler binnenklimaat en op de koop toe een forse daling in stookkosten heb gerealiseerd. Mijn vrouw is overigens ook gaan fietsen naar haar werk waardoor de overgebleven auto nog heel weinig gebruikt wordt.
Met zo'n ST5 valt wel degelijk te "sporten", op ritten náár mijn fietsbestemming rij ik doorgaans op een hogere ondersteuningsstand om snel en onbezweet aan te komen. Op de weg terug zet ik de ondersteuning 1-2 standen lager zodat de terugrit best een work-out is.
Er is trouwens nog een reden waarom de klio's er niet van af vliegen... de snelle fiets wordt opvallend vaak ingezet om uit te gaan met (Stromer)vrienden in de stad om een terrasje te pakken of uitgebreid te lunchen/dineren. Alweer een bewijs voor het bestaan van de wet van behoud van ellende.
Joeri19851
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 28 jul 2020
- Berichten
- 72
- Waarderingsscore
- 19
- Punten
- 8
Om het topic terug wat leven in te blazen en misschien niet helemaal juist in dit forum;
ben op zoek voor operationele lease naar een plug in hybride om mijn loon niet te laten kelderen me een 150 gr co2 benzine/diesel.
budget ex korting en btw 35k.
wat zijn jullie ervaringen over
Peugeot 3008
Peugeot 508 sw
Vw Tiguan
Vw Passat gte
Allen plug in wel te verstaan.
Ben persoonlijk met golfje, paar A4’s en 2 A6’en grote vag fan, tegelijk binnen budget heb ik een degelijke lege Duits of een voldoende geoptioneerde niet vag merk.
Jullie mening?
ben op zoek voor operationele lease naar een plug in hybride om mijn loon niet te laten kelderen me een 150 gr co2 benzine/diesel.
budget ex korting en btw 35k.
wat zijn jullie ervaringen over
Peugeot 3008
Peugeot 508 sw
Vw Tiguan
Vw Passat gte
Allen plug in wel te verstaan.
Ben persoonlijk met golfje, paar A4’s en 2 A6’en grote vag fan, tegelijk binnen budget heb ik een degelijke lege Duits of een voldoende geoptioneerde niet vag merk.
Jullie mening?
Joeri19851
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 28 jul 2020
- Berichten
- 72
- Waarderingsscore
- 19
- Punten
- 8
Catalogus makkelijk 50k 55k zonder opties.VW e-Tiguan met R-line dan rol je een zeer mooie wagen die VAA- en budgetvriendelijk is
Met fleetkorting van 10 a 18% wat tegenwoordig onhaalbaar is, ver buiten budget helaas
Joeri19851
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 28 jul 2020
- Berichten
- 72
- Waarderingsscore
- 19
- Punten
- 8
Thanks, ik had in de configuratie een e tiguan elegance aan 48k btw in, dus net geen 40k.
Verschil is niet zo groot met budget, enkel hoor ik van vele dat korting op een plug in niet veel voorkomt met de opkomende richtlijnen vaa en co enkel nog realistisch is met plug in of volledig elek.
laatste is wel geen optie met 30dkm.
Helaas met Corona zijn showroom bezoeken nu ook gesloten of digitaal wat neerkomt op een configurator.
Verschil is niet zo groot met budget, enkel hoor ik van vele dat korting op een plug in niet veel voorkomt met de opkomende richtlijnen vaa en co enkel nog realistisch is met plug in of volledig elek.
laatste is wel geen optie met 30dkm.
Helaas met Corona zijn showroom bezoeken nu ook gesloten of digitaal wat neerkomt op een configurator.
knight-rider
Lid
- Lid geworden
- 29 apr 2007
- Berichten
- 195
- Waarderingsscore
- 6
- Punten
- 18
Het is een late reactie, maar ik zie dit topic nu pas.2014 Skoda Octavia RS combi (benzine)
+betrouwbaar (nu op 113000km en nog geen kosten buiten onderhoud)
+praktisch (grote koffer, veel bergruimte, veel ruimte voor passagiers)
+zuinig (voor 220 benzine-pk's)
+goedkoop (voor dat formaat auto, full option en die prestaties)
- niet vanuit alle hoeken mooi
- besturing niet aangenaam op de snelweg (veel correcties nodig, ondanks correcte uitlijning)
- onaangenaam motorgeluid en weinig "gretigheid"
Conclusie: rationeel gezien een goede aankoop, maar 'k heb er mijn hart niet echt aan verloren.
Wat is "zuinig"?
V
Verwijderd lid 178789
Guest
Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
De oorspronkelijke vraag (uit 2008 reeds) was "met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?"
Ik rijd nu ongeveer 7 jaar elektrisch waarvan de laatste 2 jaar met een Nissan EV 200, een soort van multifunctionele wagen met een elektrische motor.
Ik heb al heel wat auto's versleten in mijn leven maar deze is voor mij de max ! Op mijn lijf geschreven.
Kwakkel
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 13 okt 2011
- Berichten
- 1.273
- Waarderingsscore
- 355
- Punten
- 83
Eens!Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
Maar bedrijf (lease) of budget (privé) moeten kunnen volgen. Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Joeri19851
Nieuw Lid
- Lid geworden
- 28 jul 2020
- Berichten
- 72
- Waarderingsscore
- 19
- Punten
- 8
Volledig elek is nog niet aan de orde, tegelijk is plug in al de middenweg.Eens!Zouden we die auto's met verbrandingsmotors zo stilaan niet beter vergeten ? Daar zit niet veel toekomst meer in !
Maar bedrijf (lease) of budget (privé) moeten kunnen volgen. Modellen komen er gelukkig meer en meer.
Doch welk merk steekt hier dan bovenuit in middensegment break/suv?