• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
er was wat discussie ontstaan rond autos kiezen, ben eens curieus wie allemaal met wat voor wagentje rijdt en vooral waarom; het kan mensen maar vooruit helpen bij hun keuze.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
stefan zei:
tilt! zei:
... en de Jubi staat bij AECars te koop. Als die weg is komt er prolly weer een oudje bij.

maar liefst 5 stuks bij AE van zelfde type :O

 

Ja, maar heb je die prijzen van die 5 Jubileum editions al eens vergeleken met actuele 911 S prijzen?
Het is duidelijk dat het om beleggingswagens gaat?

Ik stel ook vast dat voor nieuwe 911S, CO2-emissie zakt naar 199 g/km (vroeger 224) en dit terwijl ook cilinderinhoud zakt van 3800 cm³ naar 2.981 cm³.
Gaat bovendien van 400 pk naar 420 PK
Fiscale pk gaat van 19 naar 15 !!!!
dus tax/BIVV wordt zowaar betaalbaar.

 
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
AECars heeft daar een jaar ofzo geleden ne keer zo ne Jubi verkocht voor net geen 200k en ineens stonden er daar 3, degene die verkocht geweest is had dezelfde kleur van de mijne, en is momenteel ook de meest gewilde kleur, alleen zie ik de kleur niet meer graag (bloos).

Die wagens zijn op korte tijd verzamelobjecten geworden waardoor arme losers zoals ik er niet meer mee durven rijden omwille van waardeverlies als er teveel kms op staan. De markt is eigenlijk bekoeld ondertussen maar ze blijven aan die prijzen staan.

BIV en tax zijn "betaalbaar" maar dat zal wel weer ongedaan gemaakt worden. Da's een zekerheid in 't leven. Intel brengt een snellere CPU uit en Bill Gates ne zwaardere Windows waardoor je nog altijd een trage pc hebt. Mensen isoleren heel hun kot om minder te verbruiken en ze maken het gas zo duur dat je uiteindelijk toch weer meer betaalt. Auto's worden groener en worden dan toch -vroeg of laat- weer meer belast. Etc, etc... voorbeelden zijn legio en mensen hebben graag een wortel voor hun neus.

 

Bij de 996 nog geen Resto-mod gedaan nee. Was dat van plan maar vriend van me heeft zijn Boxster daar laten doen en was er allebehalve over te spreken. Heb ook geen zin in schrik hebben dus momenteel rij ik met de "buigen of barsten" mentaliteit rond. Problemen pas oplossen als ze zich stellen.Is dat dan te duur dan wordt hij verkocht as is. 't Leven kan simpel zijn ;)
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik heb eindelijk nieuwe BMW X3 (xDrive30i) model 2018 besteld!

 

ps. deze is zeker niet voor woon-werkverkeer bedoeld, maar eerder voor hobby, vrije tijd, shopping en reizen.
 

stonebiker

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
2.761
Waarderingsscore
4
Punten
38
stonebiker zei:
Ik heb eindelijk nieuwe BMW X3 (xDrive30i) model 2018 besteld!

 

ps. deze is zeker niet voor woon-werkverkeer bedoeld, maar eerder voor hobby, vrije tijd, shopping en reizen.

 

The Eagle Has Landed 
dance4.gif


x3_xdrive30i.jpg


 
 

Bijlagen

  • x3_xdrive30i.jpg
    x3_xdrive30i.jpg
    635,4 KB · Weergaven: 0

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
sad_smile.png


Bij deze , heb ik de droevige plicht om jullie mee te geven
 dat wij met zen allen
 afscheid  mogen nemen
 van onze geliefde en vertrouwde vriend

 in barre en goede tijden
 met ups en downs
 maar steeds was hij bereid
 nee, meer , paraat om voor mij alles te geven wat hij kon
 wij hebben door velden en weiden gezwoegd
 water en slijk waren geen probleem
 steeds trok hij ons er door, onverzaagd, niet afhoudend,
 geladen of niet speelde geen rol
 Ik hoefde maar met mijn vingers te knippe en hij stond klaar
 en het enigste wat hij vroeg
 was wat eten en drinken

dus met grote droefheid en smart
 neem ik vandaag afscheid van mijn trouwe vriend
 na 16 jaar.

Ik laat iemand anders de wegen en velden verkennen met mijn
 landrover 130
 
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Dat is spijtig. Zo onverwoestbaar ga je ze niet meer krijgen. 
 

11221

Zeer Actief lid
Lid geworden
6 sep 2015
Berichten
1.164
Waarderingsscore
3
Punten
38
Nieuwe skoda octavia combi 2.0 Diesel DSG7 besteld.

Firmawagen.

Benzine of CNG kwam niet in aanmerking, want de lijn blijft voor iedereen diesel voorlopig.

 

Deze vervangt mijn huidige octavia combi 2.0 diesel, die nu na 3,5jaar 245.000km heeft.
 
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
In april via My Way een Audi A6 Avant 190 TDI (automaat) gekocht van begin 2016 met 75k op de teller. Met overname van onze Passat Break uiteindelijk voor 18000 de garage verlaten. Al gereden met Mazda, Toyota, Mercedes, BMW, Volvo, VW nu Audi. Van alle auto’s tevreden. Betrouwbaar, veilig, comfortabel, zuinig en prijzen vallen qua onderhoud zeker goed mee bij de officiële dealers. Ben niet echt merk gebonden, als ik wil veranderen van auto browse ik via de officiële circuits en probeer ik een ‘batje’ te doen. Enkel Ford, Jaguar, Opel, Peugeot, Land Rover, Renault, Citroën, Fiat, Alfa Romeo dat komt hier niet binnen.  Budget voor een auto bedraagt max 20k, een nieuwe auto daar kan ik geen geld aan geven. 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.038
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Hier blijft het ‘gewoon’ diesel. Dat is de policy van het bedrijf, zowel bij de madam als bij mij. Daardoor staat nu sinds enkele maanden een X3 en sinds enkele weken een Q3 voor de deur, beide diesel 150pk met automaat.

Aangezien de politieke aversie voor diesel aan het wegebben is met steeds meer wetenschappelijke studies die de groene blinde woede tegenspreken, zou dat nog niet zo’n slechte keuze kunnen blijken te zijn. Maar als de groentjes aan boord van de regering stappen, dan weet je natuurlijk nooit waar je uitkomt en welke compleet ondoordachte regels er komen op puur buikgevoel zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Nu ja, als ik straks in bepaalde steden niet meer binnen mag, dan zal ik er ook niet meer naartoe gaan. Ze hebben daar uiteindelijk niets wat je elders ook niet kan vinden, zelfs in onze kleine provinciestad hier in het hart van W-VL.
 
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hier 2keer een benzine gehad. De Mazda en de Toyota. Goeie en betrouwbare auto’s, maar dorstig. Toch bewust gekozen voor diesel ook al wordt de auto enkel maar gebruikt om op reis/uitstap te gaan en om naar familie/vrienden te gaan. Diesel is in 2de hands veel goedkoper, verbruikt veel minder. Begin juli een week naar de Beierse Alpen geweest. Een gemiddeld verbruik van 5,5 liter op 100 km met een gemiddelde snelheid van 130 km/h. Niet slecht voor zo’n auto. Een A6 met een tweeliter benzinemotor verbruikt zeker tussen de 8 en de 10 liter op 100 km. Meer dan 1000 km cruisen met een bak diesel, zonder om de 600 km aan de pomp te staan. Dat is ook luxe
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
vanaf 1 september voor mij ook diesel, bedrijfs policy

laatste 20 jaar met benzine gereden, eigen wagen
 

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
9.316
Waarderingsscore
7
Punten
38
moh 11j later gaat dit topic nog altijd mee, en ja bijna 10jaar bezig aan onze woning, ook nog bezig met afwerken... tijd vliegt,  eens wat meer tijd vinden om op forum wat actiever te zijn, nog vele keuzes maken in komende weken...

 
 

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
1.483
Waarderingsscore
111
Punten
63
Ruim een jaar geleden een Citroën SpaceTourer aangekocht met plaats voor 7 passagiers.
Deze keuze is aangestuurd aangezien wij regelmatig met minstens zes volwassenen onderweg zijn.
Na vrij diverse modellen verkend te hebben, in het autosalon en bij verschillende dealers, waarbij snel veel modellen afgekeurd werden wegens geen minstens zes 'volwaardige zitplaatsen', bleef er weinig keuze over.
Dit model is enkel met een dieselmotor te krijgen en hopelijk zal dit geen nadelige neveneffecten hebben door de 'groene golf'.

Op 15 maand toch al  iets meer dan 25.000 km gereden.
 
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
BauwensT zei:
 Enkel Ford, Jaguar, Opel, Peugeot, Land Rover, Renault, Citroën, Fiat, Alfa Romeo dat komt hier niet binnen.  

Puur voor de smaak of ook voor de betrouwbaarheid/kwaliteit?

20 jaar geleden met een 2dehands peugeot 306 met 20.000km begonnen, buiten het reguliere onderhoud en eens een multiriemspanner nooit kosten aan gehad.

Deze verkocht voor de aankoop van een Discovery Td5 (bj2000, 35.000km) Dat is een ander verhaal maar daarmee werd ook redelijk intensief off-road gereden.

Dan overgeschakeld naar een peugeot parnter lichte vracht en ook daar nooit probemen mee gehad. (alleen een beetje te ijverig mijn voorrang genomen op een besneeuwde weg met alle gevolgen vandien)

Vanaf toen is het ford geworden omdat ik daar met mijn 1.90m nog veel plaats over had, een 2de hands c-max waarmee ik vrijwel probleemloos nog 120.000km gereden heb. Dan een nieuwe tourneo connect 1.6 benzine automaat die ik na 1 jaar op LPG gezet heb.  Wegens verhuis naar de Ardennen, waar LPG tanken geen evidentie is, ben ik terug overgeschakeld op diesel (ik doe prive ongeveer 28.000km/j) . Zelfde model maar een lichte vracht. (transit connect, 1.5tdci ecoblue automaat) (snel tussen de regels door, tanken doe ik aan inkoopprijs en zonder btw, momenteel betaal ik €1.10)

Tijdens de periode dat de benzinewagen te koop stond is toch een probleem ontstaan door de lpg, injectors verstopt na ongeveer 90.000km op lpg. Totale kost om deze te vervangen, €850. Ik had de cijfertjes redelijk goed bijgehouden en de kost van de LPG installatie van €3200 was op 1 jaar en 9 maanden terugverdiend. Moesten het hier in de buurt makkelijker zijn om lpg te tanken had ik de wagen nooit weggedaan wegens het veel voordeliger rijden. (lpg staat momenteel max € 0.457 en op sommige plaatsen kan je voor € 0.302 tanken!!) Enigste groot nadeel in mijn geval was de beperkte tankinhoud, ongeveer elke 400km tanken!

Tot hiertoe zeer tevreden van Ford Ook de Ford assitance is mooi meegenomen, europese bijstand tot 1 jaar na aankoop en dan telkens 1 jaar na onderhoud bij een officiele dealer. 

 

Grtz
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Raar ! Als we het over de energievoorziening in woningen hebben dan zijn de meesten die enigzins mee zijn het er over eens dat fossiel tot het verleden behoort. Gas wordt nog net min of meer toegestaan met het excuus dat men dan later kan overgeschakelen naar bijvoorbeeld een warmtepomp. Mazout echter wordt al jaren verkettert, en terecht.

Maar als we het dan over het luxeprodukt "auto" hebben dan is dat hele transitieverhaal plots niet meer van tel ?

Al eens overwogen om over te schakelen naar een elektrisch voertuig ? Diegenen die hiermee al een tijdje rijden willen voor geen geld  meer met een plofkar (ontploffingsmotor) ronddoempen.

Zelf rijd ik met een sober maar uitermate praktisch elektrisch busje van Nissan, de E-Evalia (of E NV 200).

Zo je wilt plaats voor 7 inzittenden. In de mijne plaats voor 5 en mogelijkheid om redelijk grote vrachten te laden. Nog grotere vrachten na opplooien of wegname van de achterzetels.

Range: naar gelang het gebruik van 200 tot 250 km.
 

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
2.147
Waarderingsscore
503
Punten
113
charel zei:
 

Range: naar gelang het gebruik van 200 tot 250 km.

Dat, 

naar mijn ouders is het bv 150km enkel en dan zou ik bij mijn ouders een kabel over het voetpad moeten leggen (of tegen mijn ouders zeggen dat zij op straat parkeren zodat ik kan laden) of op de terugweg stoppen om te laden. Ik denk dat de range hier in de ardennen nog redelijk wat minder zal zijn, niet alleen wegens de hellingen maar ook dat je hier nog overal 90km/u mag rijden, in de praktijk lijkt mij daarbij nog eens dat die 90km/u een gemiddelde is!!

En de aankoopprijs.

Maar om eerlijk te zijn heb ik die optie nog niet uitgebreid berekend, moest ik nu een stadsmens zijn zou ik het misschien wel bekijken. (hoewel autodelen me dan nog beter lijkt?)

 

Grtz
 
Lid geworden
18 jul 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tom DV zei:
BauwensT zei:
 Enkel Ford, Jaguar, Opel, Peugeot, Land Rover, Renault, Citroën, Fiat, Alfa Romeo dat komt hier niet binnen.  

Puur voor de smaak of ook voor de betrouwbaarheid/kwaliteit?

20 jaar geleden met een 2dehands peugeot 306 met 20.000km begonnen, buiten het reguliere onderhoud en eens een multiriemspanner nooit kosten aan gehad.

Deze verkocht voor de aankoop van een Discovery Td5 (bj2000, 35.000km) Dat is een ander verhaal maar daarmee werd ook redelijk intensief off-road gereden.

Dan overgeschakeld naar een peugeot parnter lichte vracht en ook daar nooit probemen mee gehad. (alleen een beetje te ijverig mijn voorrang genomen op een besneeuwde weg met alle gevolgen vandien)

Vanaf toen is het ford geworden omdat ik daar met mijn 1.90m nog veel plaats over had, een 2de hands c-max waarmee ik vrijwel probleemloos nog 120.000km gereden heb. Dan een nieuwe tourneo connect 1.6 benzine automaat die ik na 1 jaar op LPG gezet heb.  Wegens verhuis naar de Ardennen, waar LPG tanken geen evidentie is, ben ik terug overgeschakeld op diesel (ik doe prive ongeveer 28.000km/j) . Zelfde model maar een lichte vracht. (transit connect, 1.5tdci ecoblue automaat) (snel tussen de regels door, tanken doe ik aan inkoopprijs en zonder btw, momenteel betaal ik €1.10)

Tijdens de periode dat de benzinewagen te koop stond is toch een probleem ontstaan door de lpg, injectors verstopt na ongeveer 90.000km op lpg. Totale kost om deze te vervangen, €850. Ik had de cijfertjes redelijk goed bijgehouden en de kost van de LPG installatie van €3200 was op 1 jaar en 9 maanden terugverdiend. Moesten het hier in de buurt makkelijker zijn om lpg te tanken had ik de wagen nooit weggedaan wegens het veel voordeliger rijden. (lpg staat momenteel max € 0.457 en op sommige plaatsen kan je voor € 0.302 tanken!!) Enigste groot nadeel in mijn geval was de beperkte tankinhoud, ongeveer elke 400km tanken!

Tot hiertoe zeer tevreden van Ford Ook de Ford assitance is mooi meegenomen, europese bijstand tot 1 jaar na aankoop en dan telkens 1 jaar na onderhoud bij een officiele dealer. 

 

Grtz

 

Puur voor de smaak. Van Franse auto’ s toch altijd het gevoel dat het krotjes worden na verloop van tijd. 

Jaguar / Land Rover weinig positief over gehoord, al vind ik het wel mooie wagens. 

 

Ford van bepaalde gebruikers horrorverhalen gehoord, evenals Opel. Fiat en Alfa eveneens. 
 

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
1.483
Waarderingsscore
111
Punten
63
charel schreef:...

Al eens overwogen om over te schakelen naar een elektrisch voertuig ? Diegenen die hiermee al een tijdje rijden willen voor geen geld  meer met een plofkar (ontploffingsmotor) ronddoempen.

Zelf rijd ik met een sober maar uitermate praktisch elektrisch busje van Nissan, de E-Evalia (of E NV 200).

Zo je wilt plaats voor 7 inzittenden. In de mijne plaats voor 5 en mogelijkheid om redelijk grote vrachten te laden. Nog grotere vrachten na opplooien of wegname van de achterzetels.

Range: naar gelang het gebruik van 200 tot 250 km.

Overwogen wel, maar als ik mij niet vergis, kan men met ene elektrische wagen, geen zware aanhanger trekken.
Dat is ook een vereiste waaraan mijn voertuig moet voldoen.
 

tilt!

Zeer Actief lid
Lid geworden
2 jun 2006
Berichten
5.534
Waarderingsscore
8
Punten
38
charel zei:
Raar ! Als we het over de energievoorziening in woningen hebben dan zijn de meesten die enigzins mee zijn het er over eens dat fossiel tot het verleden behoort.

Maar als we het dan over het luxeprodukt "auto" hebben dan is dat hele transitieverhaal plots niet meer van tel ?

Al eens overwogen om over te schakelen naar een elektrisch voertuig ?

 

Raar hé?

Bij een auto MOET je persé elektrisch rijden of je vermoordt de aarde, en als je je huis elektrisch wil verwarmen nijpen ze je de keel toe. Da's nog ne syntax error hier of daar.

 

Hier tegenwoordig 3 stuks:

1. net een nieuwe T6 gekocht, diesel vanzelfsprekend, want zo ne naft kan je op tijd niet bijtanken.

2. schoonzus haar 996 4S stak me zo de ogen uit dat ik er ook eentje gekocht heb (na reeds een zwarte 996 4S gehad te hebben).

3. een jongensdroom werd vervuld met de 964 Turbo, ook een zwarte, krak dezelfde dan die van de film "Bad Boys".
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan