Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
thieu'ke wrote:
Heb je info over die nieuwe coupe van toyota?
Mijn lijstje is inmiddels weer wat verandert...
Er bestaat een kleine kans dat het toch terug een Toyota zal worden, hoorde gisteren dat de beloofde nieuwe coupé van Toyota dan toch zal gaan komen.....
Verder ook interesse gekregen in de VW Scirocco, vooral omdat je die niet zoveel ziet rijden.
thieu'ke wrote:
bwa eenmaal 200 haken er veel af
altijd optimistisch.
(niet dat ik dat ooit doe want da mag niet he)
Pommelientje wrote:ik heb niets tegen het uitzicht van een SUV of crossover op zich & over milieu spreek ik me ook niet uit, maar deze vind ik gewoon echt niet mooi.
+1
Vraag me wel af hoe kris77 met zijn familiewagen zo hard gaat rijden dat een bestuurder van zo'n X6 niet meer durft te volgen....
Beetje te optimistisch kris, niet? :lol:
bwa eenmaal 200 haken er veel af
(niet dat ik dat ooit doe want da mag niet he)
Utah wrote:
bweikes, das een van de lelijkste auto's van de laatste jaren.
En als ze dan nog getuned zijn zoals deze is het helemaal bien...
geef mij dan maar een xc90 of een XC60 of een huyndai santa fe
:lol:
Is prijs aan huis geleverd.
Wat de X6 betreft: je kan er wel aparte dingetjes van maken:
![]()
![]()
bweikes, das een van de lelijkste auto's van de laatste jaren.
En als ze dan nog getuned zijn zoals deze is het helemaal bien...
geef mij dan maar een xc90 of een XC60 of een huyndai santa fe
stefan
Zeer gewaardeerd lid
- Lid geworden
- 10 mrt 2006
- Waarderingsscore
- 1.935
- Punten
- 113
Pulse wrote:
woonplaats = Aalst dat moet dan VW zijn volgens flat4free (grootste concentratie kevers in Vlaanderen ?)
er zijn er hier nog aanwezig
stefan wrote:crepusculum wrote:tilt! wrote:crepusculum wrote:Je krijgt er toch wel een stoomstrijkijzer bij om op die plank te gebruiken?
Tsssss, je hebt er ook niet echt verstand van hé ?
De stoom komt door de gaten in die plank naar boven waardoor je genoeg hebt aan een gewoon strijkijzer. 't Zit zo : onder die plank is er op ingenieuze wijze een soort van stoomgenerator ingebouwd, die levert de stoom (en wel redelijk wat) voor de plank.
Oei, pardon, met dat al die karren zo op elkaar lijken, dacht ik dat dit al een iets recentere was die al met een verbrandingsmotor wordt aangedreven.
het is wel een verbrandingsmotor maar geen waterkoker zoals die van u :shock:
ROFL! good one!
woonplaats = Aalst dat moet dan VW zijn volgens flat4free (grootste concentratie kevers in Vlaanderen ?)
er zijn er hier nog aanwezig
thieu'ke wrote:
Ik zit hier bij de bron, maar geen nieuws van een coupé hoor (toch niet te zien in de planning van 2009 of 2010) :wink:
Mijn lijstje is inmiddels weer wat verandert...
Er bestaat een kleine kans dat het toch terug een Toyota zal worden, hoorde gisteren dat de beloofde nieuwe coupé van Toyota dan toch zal gaan komen.....
Verder ook interesse gekregen in de VW Scirocco, vooral omdat je die niet zoveel ziet rijden.
Ik zit hier bij de bron, maar geen nieuws van een coupé hoor (toch niet te zien in de planning van 2009 of 2010) :wink:
Kris77 wrote:
Zou in samenwerking met Subaru zijn, de eerste geruchten waren dat Subaru dit model ging uitbrengen, maar gisteren hoorde ik dat Toyota zelf met twee sportwagens zou komen.
Zou een opvolger van de AE86 genoemd mogen worden, dus met achterwielaandrijving...
Ben nog steeds niet overtuigd, de geruchten van die coupé doen al enkele jaren de ronde, eerst zien en dan geloven natuurlijk.
Laat ons hopen dat het niet bij geruchten blijft, Toyota laat nu al de Celica en MR liefhebbers gewoon links rijden en schenkt enkel aandacht aan opa en oma....
't Wordt stillekes tijd dat men eens aan een sportiever publiek gaat denken...
Zou in samenwerking met Subaru zijn, de eerste geruchten waren dat Subaru dit model ging uitbrengen, maar gisteren hoorde ik dat Toyota zelf met twee sportwagens zou komen.
Zou een opvolger van de AE86 genoemd mogen worden, dus met achterwielaandrijving...
Ben nog steeds niet overtuigd, de geruchten van die coupé doen al enkele jaren de ronde, eerst zien en dan geloven natuurlijk.
Laat ons hopen dat het niet bij geruchten blijft, Toyota laat nu al de Celica en MR liefhebbers gewoon links rijden en schenkt enkel aandacht aan opa en oma....
MotoFodel wrote:
Of ze houden het zelfs voor hun eigen personeel geheim, of dit wordt een teleurstelling van formaat.
Er zitten hopen Toyotafanaten te wachten op die beloofde coupé....
thieu'ke wrote:Mijn lijstje is inmiddels weer wat verandert...
Of ze houden het zelfs voor hun eigen personeel geheim, of dit wordt een teleurstelling van formaat.
Er zitten hopen Toyotafanaten te wachten op die beloofde coupé....
tilt!
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 2 jun 2006
- Waarderingsscore
- 8
- Punten
- 38
thieu'ke wrote:
Een coupé van Toyota ??
Dat moet zowat even opwindend zijn als gras zien groeien
[Er zitten hopen Toyotafanaten te wachten op die beloofde coupé....
Een coupé van Toyota ??
Dat moet zowat even opwindend zijn als gras zien groeien
Enkele berichten en afbeeldingen...
Quote:
GTO-magazine.nl wrote:
Foto's van die Subaru (impreza) coupé
7tune.com wrote:
Nog wat foto's
Quote:
Bij wijze van grote uitzondering heeft het hoofdkantoor van Toyota bekendgemaakt dat het bezig is met de ontwikkeling van een nieuw model. Eind 2011 moet er een compacte sportcoupé bij de dealers verschijnen. Toyota werkt daarbij nauw samen met Subaru.
Toyota zorgt voor het ontwerp van de auto, terwijl Subaru het onderstel en de motor levert. Het wordt dus een Celica-achtig model met boxermotor. In de Japanse provincie Gumma wordt speciaal voor de productie van de sportcoupe een nieuwe fabriek gebouwd. Toyota hoopt met de samenwerking een groter aandeel in het moederbedrijf van Subaru, Fuji Heavy Industries, te vergaren.
Natuurlijk valt er ook voor Subaru voordeel te halen uit de samenwerking. Het kan in de toekomst meer kleine modellen overnemen van Toyota’s dochteronderneming Daihatsu. Momenteel rijdt de Daihatsu Sirion bijvoorbeeld al rond als Subaru Justy.

GTO-magazine.nl wrote:
Subaru is samen met partner Toyota druk bezig een sportauto te ontwikkelen. Die moet in 2011 op de markt komen. Als de eerste onofficiële informatie uit Japan komt, krijgt de nieuweling meer Subaru- dan Toyota-DNA. Alleen in Japan komt hij als Toyota op de markt, de rest van de wereld zal deze auto als Subaru leren kennen.

7tune.com wrote:
Based on a 100mm shorter Subaru Legacy platform, the Toyota compact FR sports car still retains the 2.0L four cylinder boxer engine from the Impreza with a power output of 190ps (with a development goal of 200ps) and 21.0kg/m of torque. With the low positioning of the boxer engine Toyota hopes to achieve a low center of gravity which in turn will dictate the low profile of the body, making it a sleek and attractive FR sports car. Weight is expected to be around 1200kg, so even with a moderate output from the 2.0L engine, performance is expected to appeal to younger buyers who are looking at an entry level sports car - much like AE86 buyers were 25 years ago. A 6-speed gearbox will be offered initially with an automatic transmission being offered later and the possibility of an open top version as well.
With the Legacy's platform, the compact FR sports car will also retain the Subaru's suspension, struts up front and multi links at the back. The platforms 4WD origins may affect the compact FR sports cars ultimate handling ability as being one of the major cost-cutting exercises, only minor changes to the geometry are expected to be carried out. Turning a 4WD platform into an FR one may not be ideal, but it seems it's more a case of using what's available. Members of Toyota's development team have admitted that the suspension from the Legacy is "weak and terrible" but have endeavored to make some changes that will produce more sports car-like handling. Apparently a modified Legacy test mule had been used for suspension testing and that phase of development is now complete.
Best Car says that rising fuel prices may affect the Toyota compact FR sports car's overall power output, claiming that although the markets expectation of fuel economy for a sports car is typically lower, Toyota still wants to achieve good fuel economy from the 2.0L boxer engine even though it might mean having to reduce power.
Nog wat foto's

tilt! wrote:
Nu ben ik niet erg vriendelijk meer voor Toyota, maar hun coupés mochten er toch zijn...
Celica, MR en Supra blijven pareltjes van sportwagens. De Celica miste spijtig genoeg altijd wat power als je de basisversie kocht maar soit...
Het zijn niet enkel de Porsches die de harten sneller doen slaan....[/quote]
thieu'ke":btpgg4ev wrote:[Er zitten hopen Toyotafanaten te wachten op die beloofde coupé....
Een coupé van Toyota ??
Dat moet zowat even opwindend zijn als gras zien groeien![]()
Nu ben ik niet erg vriendelijk meer voor Toyota, maar hun coupés mochten er toch zijn...
Celica, MR en Supra blijven pareltjes van sportwagens. De Celica miste spijtig genoeg altijd wat power als je de basisversie kocht maar soit...
Het zijn niet enkel de Porsches die de harten sneller doen slaan....[/quote]
tilt!
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 2 jun 2006
- Waarderingsscore
- 8
- Punten
- 38
thieu'ke wrote:
Och jong, als je brol moet hebben moete ne Porsche kopen ! :wink:
De MR2 had indertijd ook mijn hartje veroverd, maar in vergelijk met nen 911 natuurlijk ...
't Blijft ne Jap hé ? 
Och jong, als je brol moet hebben moete ne Porsche kopen ! :wink:
De MR2 had indertijd ook mijn hartje veroverd, maar in vergelijk met nen 911 natuurlijk ...

Zo'n MR2 heb ik gehad... bouwjaar 1996, toen werden ze al haast niet meer verkocht in ons land... was er zo blij mee, met die ronde achterlichten ('94 en later) kom je er praktisch geen enkele tegen...
Enkel in 1991 en 1992 werden veel MR2's verkocht hier.
MR2 verkocht omdat ik begon te bouwen, ik vergeef het mezelf nooit meer.
Enkel in 1991 en 1992 werden veel MR2's verkocht hier.
MR2 verkocht omdat ik begon te bouwen, ik vergeef het mezelf nooit meer.
thieu'ke wrote:
:shock: Dat is verdorie precies "honey I shrunk the old Ford Mondeo" :?
![]()
![]()
:shock: Dat is verdorie precies "honey I shrunk the old Ford Mondeo" :?
thieu'ke wrote:
je denkt toch niet dat alle BMW rijders rally piloten ofzo zijn, velen passen al als het nog maar iets te snel gaat. En net zoals alle hoge auto's zal zo'n voiture in de bochten ook wel gaan hangen
Pommelientje wrote:ik heb niets tegen het uitzicht van een SUV of crossover op zich & over milieu spreek ik me ook niet uit, maar deze vind ik gewoon echt niet mooi.
+1
Vraag me wel af hoe kris77 met zijn familiewagen zo hard gaat rijden dat een bestuurder van zo'n X6 niet meer durft te volgen....
Beetje te optimistisch kris, niet? :lol:
je denkt toch niet dat alle BMW rijders rally piloten ofzo zijn, velen passen al als het nog maar iets te snel gaat. En net zoals alle hoge auto's zal zo'n voiture in de bochten ook wel gaan hangen
tilt!
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 2 jun 2006
- Waarderingsscore
- 8
- Punten
- 38
charles wrote:
Dieke !??
Delete die pagina ne keer !!
OK, p 223 is dus de pagina van de spuuglelijke auto's.
Dieke !??
Delete die pagina ne keer !!
tilt! wrote:
:wink:charles wrote:OK, p 223 is dus de pagina van de spuuglelijke auto's.
Dieke !??
Delete die pagina ne keer !!![]()