-
Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Met welke auto rijden we momenteel en waarom die keuze ?
- Lid geworden
- 27 mei 2008
- Berichten
- 675
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Is dit een nieuw topic om wat te zitten mekkeren hoe goed Toyota wel niet zou zijn en hoe slecht alle andere merken? :roll:
crepusculum wrote:
nee want da heeft toch geen zin, iedereen trekt zijn eigen conclusies he; zomaar een topic om keuzes zichtbaar te maken, waarom welke gekozen...
Is dit een nieuw topic om wat te zitten mekkeren hoe goed Toyota wel niet zou zijn en hoe slecht alle andere merken? :roll:
nee want da heeft toch geen zin, iedereen trekt zijn eigen conclusies he; zomaar een topic om keuzes zichtbaar te maken, waarom welke gekozen...
Rij momenteel met een Toyota Avensis break.
Waarom deze keuze? Reed ervoor met een Honda Civic 1.6 Sport en deze was niet zo interessant voor de vele kilometers die mijn vrouw moest maken.
En omdat we ervoor altijd Toyota reden en omdat ik al zo'n Avensis Break had voor de Civic heb ik uit gewoonte maar terug zo'n wagen gekocht.
Nu ben ik niet heel content met de "looks" van de wagen, maar praktisch is hij wel.
Waarom deze keuze? Reed ervoor met een Honda Civic 1.6 Sport en deze was niet zo interessant voor de vele kilometers die mijn vrouw moest maken.
En omdat we ervoor altijd Toyota reden en omdat ik al zo'n Avensis Break had voor de Civic heb ik uit gewoonte maar terug zo'n wagen gekocht.
Nu ben ik niet heel content met de "looks" van de wagen, maar praktisch is hij wel.
wij hebben hier Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 7pl (ruim en toch niet te groot, zalig rij-gedrag met genoeg power; perfecte gezinswagen) en een Subaru Justy 1.0 Comfort S (compact, zuinig, betrouwbaar)
Onze winterauto (dwz mijn man zijn auto) is een Citroën Xsara Picasso 2.0 HDI van 7 jaar oud met 193.000 km op de teller en nog geen euro kosten aan gehad. Een hele praktische wagen tijdens verbouwingen onder andere. Op een wip en een knip haal je alle zetels eruit en heb je een laadvolume (met vlakke laadvloer) om U tegen te zeggen. Rijdt ook prettig omdat je wat hoger zit.
tilt!
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 2 jun 2006
- Berichten
- 5.534
- Waarderingsscore
- 10
- Punten
- 38
Eerst en vooral :
Ten tweede : ik stel ook voor dat we eens op Brusselsiaanse wijze onze mening mogen zeggen zonder anderen voor het hoofd te stoten, of stomme commentaar op onze keuze te krijgen.
Dan :
Nen T5 van Volkswagen.
Waarom ? Ik heb het voor Duitsers en ik heb het totaal niet voor Fransozen of Japanners (tenzij een Nissan Navaro moest ik ooit - als ik in het geld zwem - een pick up willen om een paar Jetski's achter te hangen).
Ten tweede ben ik op redelijk korte tijd verplicht (nouja) geworden om zelfstandig te worden en daar ik totaal niet wist waar ik voor stond wou ik persé iets dat 100% aftrekbaar was.
Ten derde vond ik camionetten altijd al cool (wel de coole camionetten, niet die met een hoop ladders op gebonden).
Ten vierde zit je ook hoger (wat voor mij niet echt hoeft daar ik heel af en toe al terug eens het net afschuim naar prijzen voor Porschkes).
Ten vijfde heb je *altijd* plaats genoeg.
and last but not least : het is geen eenheidsworst ! 't Is eens iets anders dan de Avensissen, Picasso's, Golfkes, A4's, Astra's (waar ik er 6 van versleten heb als firmawagen).
Al je een volledig gesloten camionette neemt ademt ze ook niet de family car sfeer uit wat de laatste tijd zowat verplicht is bij iedere auto en waar ik zo van gruwel.
Er worden van camionettes ook geen "toffe vaders onder elkaar" commercials gemaakt, of zoals indertijd met de - horror aller horrors - Toyota Picnic, een reclame over nonnekes !
Zou ik ze nog kopen ?
Bijwijlen niet omdat je *dagelijks* moet opboksen tegen de stomme commentaar en de :roll: en de :? en de :shock: , maar dan zie ik haar op zo'n onbewaakt moment even staan, zoals dit weekend, in de ondergrondse parking van Ikea Gent (Jaja, ik had mijn Euro mee voor mijn karreke ), en ze staat daar zo met een air van "Als ik wil, pak ik hier *heel* den Ikea mee, and BTW, ebde mijn janten al zien blinken ?"
God, het is leuk om een auto met je hart te kopen, en niet met je verstand !
Ten tweede : ik stel ook voor dat we eens op Brusselsiaanse wijze onze mening mogen zeggen zonder anderen voor het hoofd te stoten, of stomme commentaar op onze keuze te krijgen.
Dan :
Nen T5 van Volkswagen.
Waarom ? Ik heb het voor Duitsers en ik heb het totaal niet voor Fransozen of Japanners (tenzij een Nissan Navaro moest ik ooit - als ik in het geld zwem - een pick up willen om een paar Jetski's achter te hangen).
Ten tweede ben ik op redelijk korte tijd verplicht (nouja) geworden om zelfstandig te worden en daar ik totaal niet wist waar ik voor stond wou ik persé iets dat 100% aftrekbaar was.
Ten derde vond ik camionetten altijd al cool (wel de coole camionetten, niet die met een hoop ladders op gebonden).
Ten vierde zit je ook hoger (wat voor mij niet echt hoeft daar ik heel af en toe al terug eens het net afschuim naar prijzen voor Porschkes).
Ten vijfde heb je *altijd* plaats genoeg.
and last but not least : het is geen eenheidsworst ! 't Is eens iets anders dan de Avensissen, Picasso's, Golfkes, A4's, Astra's (waar ik er 6 van versleten heb als firmawagen).
Al je een volledig gesloten camionette neemt ademt ze ook niet de family car sfeer uit wat de laatste tijd zowat verplicht is bij iedere auto en waar ik zo van gruwel.
Er worden van camionettes ook geen "toffe vaders onder elkaar" commercials gemaakt, of zoals indertijd met de - horror aller horrors - Toyota Picnic, een reclame over nonnekes !
Zou ik ze nog kopen ?
Bijwijlen niet omdat je *dagelijks* moet opboksen tegen de stomme commentaar en de :roll: en de :? en de :shock: , maar dan zie ik haar op zo'n onbewaakt moment even staan, zoals dit weekend, in de ondergrondse parking van Ikea Gent (Jaja, ik had mijn Euro mee voor mijn karreke ), en ze staat daar zo met een air van "Als ik wil, pak ik hier *heel* den Ikea mee, and BTW, ebde mijn janten al zien blinken ?"
God, het is leuk om een auto met je hart te kopen, en niet met je verstand !
DigitalOverdose
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 12 mrt 2006
- Berichten
- 1.716
- Waarderingsscore
- 16
- Punten
- 38
Peugeot 206 1.4HDI en Mercedes benz 190D. Waarom:
De Mercedes: zo'n dikke 3 jaar geleden 2de hands (duh!) gekocht toen ik op zoek was naar een werkpaard. 'k Moet zeggen dat hij zijn sporen al dik verdiend heeft, zo'n auto's maken ze nimeer. Betrouwbaar, zuinig, weinig slijtage... Alleen pokketraag mor da neem ik er graag bij. Ben nen tijd van plan geweest hem weg te doen mor iedereen zegt da'k hem moet houden en da ben ik nu dus ook van plan. Ik ben dan wel ne groene jongen mor hij wordt nu gebruikt als 2de wagen en draait amper nog km's. Pakweg 100km/week, daarvoor kan ik me gene nieuwe wagen kopen en ook genen 2de handse die nog evenveel zekerheid biedt.
Peugeot 206: dit jaar gekocht en 't was van de 'moetes' aangezien mijn vrouw haar 14 jaar oud Polo'ke het had opgegeven.
Het zal mischien raar klinken maar we gebruiken deze wagen als onze gezinswagen. Biedt plaats genoeg (2 volwassenen en 2 kinderen), is lekker handig om te parkeren en verbruikt vrij weinig. De kostprijs viel ook nog mee vergeleken met andere merken: voor wat we deze hebben betaald, konden we bv bij Toyota mor nen Aygo kopen (waar ge dus amper een koffer in hebt en waarvan de dieselversie ne motor van de PSA groep (lees: Peugeot en Citroën) heeft!).
We hebben getwijfeld aan ne Seat Ibiza Ecomotive mor daarin zit nen 3-cilinder motor wat ik toch iets minder betrouw om veel km's mee te doen dan de 4-cilinder die in de Peugeot 206 steekt. Bovendien reed de 206 bij de testrit vlotter dan de Ibiza (de 206 raakte beter weg uit lage toerentallen), was hij ook goedkoper en heeft een mooier interieur (voor zover da veel uitmlaakt voor ons).
Tot nogtoe zeer tevreden over, alleen lang moeten wachten eer we hem hadden en jammer da we nen 3-deurs hebben gepakt (de gierigheid haalde het van het verstand).
Edit: ik heb wel nen trekhaak op die 206 laten zetten. Als ik veel moet vervoeren hang ik er mijn remorkske aan en ben ik vertrokken. Zo ben ik er bv een maand geleden een diepvrieskist mee gaan halen.
De Mercedes: zo'n dikke 3 jaar geleden 2de hands (duh!) gekocht toen ik op zoek was naar een werkpaard. 'k Moet zeggen dat hij zijn sporen al dik verdiend heeft, zo'n auto's maken ze nimeer. Betrouwbaar, zuinig, weinig slijtage... Alleen pokketraag mor da neem ik er graag bij. Ben nen tijd van plan geweest hem weg te doen mor iedereen zegt da'k hem moet houden en da ben ik nu dus ook van plan. Ik ben dan wel ne groene jongen mor hij wordt nu gebruikt als 2de wagen en draait amper nog km's. Pakweg 100km/week, daarvoor kan ik me gene nieuwe wagen kopen en ook genen 2de handse die nog evenveel zekerheid biedt.
Peugeot 206: dit jaar gekocht en 't was van de 'moetes' aangezien mijn vrouw haar 14 jaar oud Polo'ke het had opgegeven.
Het zal mischien raar klinken maar we gebruiken deze wagen als onze gezinswagen. Biedt plaats genoeg (2 volwassenen en 2 kinderen), is lekker handig om te parkeren en verbruikt vrij weinig. De kostprijs viel ook nog mee vergeleken met andere merken: voor wat we deze hebben betaald, konden we bv bij Toyota mor nen Aygo kopen (waar ge dus amper een koffer in hebt en waarvan de dieselversie ne motor van de PSA groep (lees: Peugeot en Citroën) heeft!).
We hebben getwijfeld aan ne Seat Ibiza Ecomotive mor daarin zit nen 3-cilinder motor wat ik toch iets minder betrouw om veel km's mee te doen dan de 4-cilinder die in de Peugeot 206 steekt. Bovendien reed de 206 bij de testrit vlotter dan de Ibiza (de 206 raakte beter weg uit lage toerentallen), was hij ook goedkoper en heeft een mooier interieur (voor zover da veel uitmlaakt voor ons).
Tot nogtoe zeer tevreden over, alleen lang moeten wachten eer we hem hadden en jammer da we nen 3-deurs hebben gepakt (de gierigheid haalde het van het verstand).
Edit: ik heb wel nen trekhaak op die 206 laten zetten. Als ik veel moet vervoeren hang ik er mijn remorkske aan en ben ik vertrokken. Zo ben ik er bv een maand geleden een diepvrieskist mee gaan halen.
DigitalOverdose wrote:
Die van mijne man dus ook. Staat meer voor de deur dan dat er mee gereden wordt want man rijdt altijd met de fiets naar 't werk. Hij komt zelfs niet meer aan 100 km/week. Maar we weten dat we daar een goeie auto aan hebben, dus houden we hem tot hij 'op' is. Vooral in de zomer rijden we altijd met mijn Peugeot. Tja, waarom hebben we die anders gekocht?
mor hij wordt nu gebruikt als 2de wagen en draait amper nog km's. Pakweg 100km/week, daarvoor kan ik me gene nieuwe wagen kopen en ook genen 2de handse die nog evenveel zekerheid biedt.
Die van mijne man dus ook. Staat meer voor de deur dan dat er mee gereden wordt want man rijdt altijd met de fiets naar 't werk. Hij komt zelfs niet meer aan 100 km/week. Maar we weten dat we daar een goeie auto aan hebben, dus houden we hem tot hij 'op' is. Vooral in de zomer rijden we altijd met mijn Peugeot. Tja, waarom hebben we die anders gekocht?
Wij hebben jarenlang met Saabs gereden.
Waarom?
Omdat dat goeie auto's met een eigenzinnig karakter zijn, zeker ?
Na een paar zomervakanties in het Hoge Noorden tot de vaststelling
gekomen dat - gezien de makke rijstijl op de plaatselijke wegen - een
Zweedse auto misschien iets minder gemaakt was voor mijn rijstijl
(traject Arlon-Hoboken van deur tot deur in 1h30 is zowat de norm...)
Sinds anderhalf jaar Mercedes C220T CDI automaat, nog net van het vorige model, gekocht als Jahreswagen bij Mercedes-Benz Köln aan 60%
van de nieuwprijs (met Mercedesgarantie); blijkt iets beter bestand tegen
autobahnsnelheden van tegen de 200 km/u, maar is een beetje logger in
het gewone verkeer (onder de pakweg 1800 toeren komt er niet veel uit)
en verbruikt schandalig veel vanwege de wat verouderde automatische
5-bak (gemiddeld toch een dikke 9 liter diesel/100 km)
Daarnaast hebben we nog altijd de Saab 9-5 2 liter (met LPG-tank op de
plek van het reservewiel) ; daar staat nu zo'n 240.000 km op en qua
betrouwbaarheid laat hij wel wat te wensen over, wordt enkel voor de
kortere afstanden gebruikt door mijn vrouw (of door mij als zij voor een
wat langer trajcet weg is met de Mercedes). Blijft een zalige auto.
Heb hier ook nog 2 oudere Saabs staan, buiten gebruik en wachtend tot
ik eens tijd heb om er mij mee bezig te houden (wat niet echt lukt met
de bouw, natuurlijk :roll: ) : een zwarte 3-deurs 900 Turbo uit 1993
(het GM/Opel model) en zijn voorganger, de mooiste Saab ooit (met
uitzondering misschien van de oude cabrio's) : een zwarte 3-deurs 900
Turbo 16S uit 1985 met beige leder vanbinnen 8)
Eigenlijk zou ik het liefst de eerstgenoemde verkocht willen krijgen om
een grondige restauratie van de tweede te financieren, maar zoals reeds
gezegd : op dit moment gaat het bouwproject naatuurlijk voor...
Waarom?
Omdat dat goeie auto's met een eigenzinnig karakter zijn, zeker ?
Na een paar zomervakanties in het Hoge Noorden tot de vaststelling
gekomen dat - gezien de makke rijstijl op de plaatselijke wegen - een
Zweedse auto misschien iets minder gemaakt was voor mijn rijstijl
(traject Arlon-Hoboken van deur tot deur in 1h30 is zowat de norm...)
Sinds anderhalf jaar Mercedes C220T CDI automaat, nog net van het vorige model, gekocht als Jahreswagen bij Mercedes-Benz Köln aan 60%
van de nieuwprijs (met Mercedesgarantie); blijkt iets beter bestand tegen
autobahnsnelheden van tegen de 200 km/u, maar is een beetje logger in
het gewone verkeer (onder de pakweg 1800 toeren komt er niet veel uit)
en verbruikt schandalig veel vanwege de wat verouderde automatische
5-bak (gemiddeld toch een dikke 9 liter diesel/100 km)
Daarnaast hebben we nog altijd de Saab 9-5 2 liter (met LPG-tank op de
plek van het reservewiel) ; daar staat nu zo'n 240.000 km op en qua
betrouwbaarheid laat hij wel wat te wensen over, wordt enkel voor de
kortere afstanden gebruikt door mijn vrouw (of door mij als zij voor een
wat langer trajcet weg is met de Mercedes). Blijft een zalige auto.
Heb hier ook nog 2 oudere Saabs staan, buiten gebruik en wachtend tot
ik eens tijd heb om er mij mee bezig te houden (wat niet echt lukt met
de bouw, natuurlijk :roll: ) : een zwarte 3-deurs 900 Turbo uit 1993
(het GM/Opel model) en zijn voorganger, de mooiste Saab ooit (met
uitzondering misschien van de oude cabrio's) : een zwarte 3-deurs 900
Turbo 16S uit 1985 met beige leder vanbinnen 8)
Eigenlijk zou ik het liefst de eerstgenoemde verkocht willen krijgen om
een grondige restauratie van de tweede te financieren, maar zoals reeds
gezegd : op dit moment gaat het bouwproject naatuurlijk voor...
Hier een Opel Combo Tour en een Chrysler Grand Voyager. Zullen beide zo snel we een koper vinden die er een eerlijke prijs voor wil geven, de deur uitgaan en ingeruild worden voor Volvo's, respectievelijk een XC70 en een V50.
Destijds de Combo gekocht voor mij omdat: mijn koekendooske Citroën AX meer geld moest kosten dan dat hij waard was om hem terug wat presentabel en rijklaar te maken. De Combo was een stockmodel, daardoor niet te duur, heeft handige schuifdeuren waar ik nog steeds fan van ben (geweldig om de kindjes in- en uit te laten stappen, ook in een krappe parkeerplaats). Ben hem nu wel beu omdat het een klankkast is, hij toch wel wat te licht is van motor (1.3 D) voor de kilometers die ik ondertussen maak (we zijn intussentijd verhuisd) en hij eigenlijk ook gewoonweg te groot is. Je vervoert immers niet elke dag een nieuwe kast of zo
De Chrysler gekocht omdat manlief het best wel een chique wagen vond, vanwege de wat hogere zithouding en toch geen jeepmodel, en omdat de BMW die pas was aangeschaft opeens eigenlijk een belachelijke keuze bleek geweest te zijn want toen 2 maand na aanschaf van die BMW onze 2de zoon geboren werd, bleek dat de maxicosi niet eens fatsoenlijk op de achterbank paste. Ik vrees een beetje dat hij door dat gegeven toen 'over the top' gegaan is en zich meteen een belachelijk grote bak heeft aangeschaft Het blijft een leuke wagen die al vaak gebruikt werd om 7 mensen tegelijkertijd ergens te krijgen, hij heeft ons al heel wat fijne momenten opgeleverd omdat we op terugritten van concerten en zo nooit alleen in de auto zitten (groepjes jongeren die in een gewone auto niet mee kunnen liften) maar ook deze wagen zal moeten gaan, vooral vanwege het 'licht' dat we ondertussen gezien hebben: het is niet omdat je opeens kinderen krijgt dat je ook met heel dat gezin in je wagen moet kunnen 'wonen'
Waarom nu Volvo's? Omdat ze de veiligste zijn op de markt, omdat het geen stoefbakken zijn (1 bmw was meer dan genoeg hier, daar voelde mijn man zich toch niet goed bij) en omdat ze toch modellen hebben waarin mijn man zich kan vinden (zoals die XC 70 dus die een wat hogere zithouding heeft, het comfort biedt van een jeep en toch niet het uitzicht en het verbruik heeft van een typische jeep (hoewel het verbruik in mijn ogen toch ook nog wat beter zou mogen, maar het is al aanvaardbaar tov de Chrysler).
Destijds de Combo gekocht voor mij omdat: mijn koekendooske Citroën AX meer geld moest kosten dan dat hij waard was om hem terug wat presentabel en rijklaar te maken. De Combo was een stockmodel, daardoor niet te duur, heeft handige schuifdeuren waar ik nog steeds fan van ben (geweldig om de kindjes in- en uit te laten stappen, ook in een krappe parkeerplaats). Ben hem nu wel beu omdat het een klankkast is, hij toch wel wat te licht is van motor (1.3 D) voor de kilometers die ik ondertussen maak (we zijn intussentijd verhuisd) en hij eigenlijk ook gewoonweg te groot is. Je vervoert immers niet elke dag een nieuwe kast of zo
De Chrysler gekocht omdat manlief het best wel een chique wagen vond, vanwege de wat hogere zithouding en toch geen jeepmodel, en omdat de BMW die pas was aangeschaft opeens eigenlijk een belachelijke keuze bleek geweest te zijn want toen 2 maand na aanschaf van die BMW onze 2de zoon geboren werd, bleek dat de maxicosi niet eens fatsoenlijk op de achterbank paste. Ik vrees een beetje dat hij door dat gegeven toen 'over the top' gegaan is en zich meteen een belachelijk grote bak heeft aangeschaft Het blijft een leuke wagen die al vaak gebruikt werd om 7 mensen tegelijkertijd ergens te krijgen, hij heeft ons al heel wat fijne momenten opgeleverd omdat we op terugritten van concerten en zo nooit alleen in de auto zitten (groepjes jongeren die in een gewone auto niet mee kunnen liften) maar ook deze wagen zal moeten gaan, vooral vanwege het 'licht' dat we ondertussen gezien hebben: het is niet omdat je opeens kinderen krijgt dat je ook met heel dat gezin in je wagen moet kunnen 'wonen'
Waarom nu Volvo's? Omdat ze de veiligste zijn op de markt, omdat het geen stoefbakken zijn (1 bmw was meer dan genoeg hier, daar voelde mijn man zich toch niet goed bij) en omdat ze toch modellen hebben waarin mijn man zich kan vinden (zoals die XC 70 dus die een wat hogere zithouding heeft, het comfort biedt van een jeep en toch niet het uitzicht en het verbruik heeft van een typische jeep (hoewel het verbruik in mijn ogen toch ook nog wat beter zou mogen, maar het is al aanvaardbaar tov de Chrysler).
- Lid geworden
- 24 jan 2007
- Berichten
- 1.753
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 0
Hier een Audi A3 1.9 TDI (2001) (mijn wagen) en volkswagen bora 1.9 TDI (2001) (van mijn vriend).
Toen ik mijn vriend leerde kennen reed hij met zo'n oude rode golf 2 die hij van zijn oma gekregen had. Wekelijks kwam hij daarmee naar Gent, waar ik op kot zat. Toen hij echter meer stil bleef staan dan vooruit, heeft hij zich de bora aangeschaft. Een prima wagen die heel goed vooruit gaat en toch wel zuinig is.
De A3 heb ik mij aangeschaft toen ik afgestudeerd ben. Een heel goede wagen die een uitstekende baanligging heeft (blijft uitstekend 'plakken' op de weg) en ook een verrassend grote koffer (dit weekend nog een nieuwe kruiwagen gekocht en daarin kunnen leggen, in de bora was dat nooit gelukt). Ik heb al heel veel plezier gehad aan deze wagen en hoop dat hij nog wel even meekan.
Dat wij voor volkswagen en audi kiezen is niet zo vreemd, aangezien mijn vriend bij een grote dealer werkt en de kosten dus heel beperkt kunnen worden gehouden (betalen eigenlijk enkel de stukken).
Werkte hij niet bij volkswagen en audi, zou het hier waarschijnlijk een Japanner worden. De toyota avensis break vind ik een schone wagen en ook de nissan quashquai vind ik wel schoon.
Toen ik mijn vriend leerde kennen reed hij met zo'n oude rode golf 2 die hij van zijn oma gekregen had. Wekelijks kwam hij daarmee naar Gent, waar ik op kot zat. Toen hij echter meer stil bleef staan dan vooruit, heeft hij zich de bora aangeschaft. Een prima wagen die heel goed vooruit gaat en toch wel zuinig is.
De A3 heb ik mij aangeschaft toen ik afgestudeerd ben. Een heel goede wagen die een uitstekende baanligging heeft (blijft uitstekend 'plakken' op de weg) en ook een verrassend grote koffer (dit weekend nog een nieuwe kruiwagen gekocht en daarin kunnen leggen, in de bora was dat nooit gelukt). Ik heb al heel veel plezier gehad aan deze wagen en hoop dat hij nog wel even meekan.
Dat wij voor volkswagen en audi kiezen is niet zo vreemd, aangezien mijn vriend bij een grote dealer werkt en de kosten dus heel beperkt kunnen worden gehouden (betalen eigenlijk enkel de stukken).
Werkte hij niet bij volkswagen en audi, zou het hier waarschijnlijk een Japanner worden. De toyota avensis break vind ik een schone wagen en ook de nissan quashquai vind ik wel schoon.
Mijn huidige: Fiat Croma Emotion 150 JTD
het was deze of een Audi A6 Avant, maar vermits er al hopen A6'en rondrijden geopteerd voor de Fiat die in dat opzicht exclusiever is. Heeft evenveel ruimte, zit iets hoger (makkelijke instap), geïntegreerde telefoon is een gemak, en je hebt een superuitgeruste auto waar de meeste merken nog niet eens in de buurt van komen. De ruimte binnenin is handig ivm 3 kleine kinderen < 5 jaar.
Trekt ook zonder problemen een caravan van ongeveer 1500 à 1600 kg.
Vrouwtje heeft Fiat Coupe, niet erg ruim, maar ze trekt er haar plan mee. Heeft ze jaren geleden zelf gekocht en is er nogal aan gehecht.
Voor het bijberoep een camionnette (Fiat Ducato), hetgeen uiteraard ook handig is voor eender wat :lol: . Rij daar trouwens dolgraag mee, hoe raar het ook klinkt (is nochtans dik 6 meter lang).
het was deze of een Audi A6 Avant, maar vermits er al hopen A6'en rondrijden geopteerd voor de Fiat die in dat opzicht exclusiever is. Heeft evenveel ruimte, zit iets hoger (makkelijke instap), geïntegreerde telefoon is een gemak, en je hebt een superuitgeruste auto waar de meeste merken nog niet eens in de buurt van komen. De ruimte binnenin is handig ivm 3 kleine kinderen < 5 jaar.
Trekt ook zonder problemen een caravan van ongeveer 1500 à 1600 kg.
Vrouwtje heeft Fiat Coupe, niet erg ruim, maar ze trekt er haar plan mee. Heeft ze jaren geleden zelf gekocht en is er nogal aan gehecht.
Voor het bijberoep een camionnette (Fiat Ducato), hetgeen uiteraard ook handig is voor eender wat :lol: . Rij daar trouwens dolgraag mee, hoe raar het ook klinkt (is nochtans dik 6 meter lang).
Icecoldkillahh
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 17 jul 2006
- Berichten
- 8.198
- Waarderingsscore
- 2
- Punten
- 38
ikke: Laguna 1.9 diesel
Waarom, omdat mijn Peugeot 206 te klein was voor een kinderkoets en omdat mijn baas deze auto voor een prikje van de marktwaarde aan mij heeft verkocht.
voor de rest is een auto een duur paard dat veel drinkt en mij van A naar B moet brengen. Dus als dat paard mij van A naar B brengt ben ik content. Of dat nu ne BMW, audi, peugeot of fiat is, who cares (voor mij persoonlijk dan he)...
Waarom, omdat mijn Peugeot 206 te klein was voor een kinderkoets en omdat mijn baas deze auto voor een prikje van de marktwaarde aan mij heeft verkocht.
voor de rest is een auto een duur paard dat veel drinkt en mij van A naar B moet brengen. Dus als dat paard mij van A naar B brengt ben ik content. Of dat nu ne BMW, audi, peugeot of fiat is, who cares (voor mij persoonlijk dan he)...
willem_anneleen
Zeer Actief lid
- Lid geworden
- 15 nov 2006
- Berichten
- 1.729
- Waarderingsscore
- 4
- Punten
- 38
Citroen Berlingo
Meestal met de achterbank plat omdat we er vanalles mee vervoeren: stro, schapen, grote aankopen voor het huis, ...
Veeeeel plek, en niet duur (wat wil je meer tijdens verbouwingen ?)
w
Meestal met de achterbank plat omdat we er vanalles mee vervoeren: stro, schapen, grote aankopen voor het huis, ...
Veeeeel plek, en niet duur (wat wil je meer tijdens verbouwingen ?)
w
Volkswagen Polo.
Waarom die keuze? Onze stokoude Clio was onverwacht te versleten en we moesten een andere kopen, net terwijl we aan het bouwen gingen en ik net invalide was geworden in 2006. 4000€ was geen geld en het beest rijdt nog. Kan zelfs nog minstens 3 jaar rondbollen.
Mocht ik de centen hebben: voor mij een gepimpte Volkswagen Samba busje, ivoor metalic top, paars metalic onderkant, paarse leren bekleding, paarse "dice" aan de spiegels, frigootje erin, slaapbank erin, paarse draperietjes, .... 8) 8) 8)
Waarom die keuze? Onze stokoude Clio was onverwacht te versleten en we moesten een andere kopen, net terwijl we aan het bouwen gingen en ik net invalide was geworden in 2006. 4000€ was geen geld en het beest rijdt nog. Kan zelfs nog minstens 3 jaar rondbollen.
Mocht ik de centen hebben: voor mij een gepimpte Volkswagen Samba busje, ivoor metalic top, paars metalic onderkant, paarse leren bekleding, paarse "dice" aan de spiegels, frigootje erin, slaapbank erin, paarse draperietjes, .... 8) 8) 8)
Icecoldkillahh wrote:
Vooral dat ze ERG DUUR zijn geworden, stoort mij, de nieuwe wagens bieden niet zo veel meer (nen diesel verbruikt nog altijd 5 a 7liter, nie minder), tegen de modellen van enkele jaren terug, maar de prijs is aanzienlijk omhoog gegaan, en dit bij toch de meeste autofabrikanten wel. ook nadelig voor de tweedhands markt, die prijzen liggen daardoor ook hoog; zodat je tweedehands ook meestal nog veel geld kwijt bent, voor een auto met al wat kilometers op de teller.
ikke: Laguna 1.9 diesel
Waarom, omdat mijn Peugeot 206 te klein was voor een kinderkoets en omdat mijn baas deze auto voor een prikje van de marktwaarde aan mij heeft verkocht.
voor de rest is een auto een duur paard dat veel drinkt en mij van A naar B moet brengen. Dus als dat paard mij van A naar B brengt ben ik content. Of dat nu ne BMW, audi, peugeot of fiat is, who cares (voor mij persoonlijk dan he)...
Vooral dat ze ERG DUUR zijn geworden, stoort mij, de nieuwe wagens bieden niet zo veel meer (nen diesel verbruikt nog altijd 5 a 7liter, nie minder), tegen de modellen van enkele jaren terug, maar de prijs is aanzienlijk omhoog gegaan, en dit bij toch de meeste autofabrikanten wel. ook nadelig voor de tweedhands markt, die prijzen liggen daardoor ook hoog; zodat je tweedehands ook meestal nog veel geld kwijt bent, voor een auto met al wat kilometers op de teller.
Voor het moment Saab 9-3. Maar bedrijfswagen, en moet hem volgende week teruggeven - ik verander van job.
Tevreden van: geweldige wegligging, comfortabel, verbruik valt heel goed mee (al moet ik daar niet op letten).
Wel minpuntje: duur onderhoud, en stukken. Een jaar geleden werkte de gordelspanner van chauffeur niet goed meer, en moest vervangen worden: bijna 500 euro excl BTW. Was blij dat ik factuur niet zelf moest betalen. Idem voor taks & verzekering.
Binnenkort een nieuwe kiezen, en dat wordt waarschijnlijk Ford Mondeo Clipper (Econetic als het kan). Of heel misschien toch S-Max, al betwijfel ik of een monovolume echt wel nodig heb (en of en hoeveel ik eventueel moet bijleggen). Twee kleine kindjes, maar daar moet een gewone (grote) break toch ook al voldoende voor zijn.
Overigens geen ervaring met Ford, maar hoor er weinig negatiefs over.
Vroeger ook resem Golfs & Passats versleten. Ook altijd zeer tevreden van geweest qua rijgedrag, afwerking verbruik. Klopt wel dat ze (allemaal) een litertje olie nodig hadden tussen twee smeerbeurten, maar da's ook het enige.
Als ik er zelf een moest kopen? geen idee. Een ruime break, tweede hands. En daarbij is de garage die hem verkoopt even belangrijk als het merk. Mijn vrouw en haar ouders zweren bij Opel, voornamelijk omdat ze al jaren klant zijn bij een bepaalde garagehouder, en het gevoel hebben daar nooit in de zak te worden gezet, en zeer tevreden zijn van hun service. Dat telt, lijkt me.
Tevreden van: geweldige wegligging, comfortabel, verbruik valt heel goed mee (al moet ik daar niet op letten).
Wel minpuntje: duur onderhoud, en stukken. Een jaar geleden werkte de gordelspanner van chauffeur niet goed meer, en moest vervangen worden: bijna 500 euro excl BTW. Was blij dat ik factuur niet zelf moest betalen. Idem voor taks & verzekering.
Binnenkort een nieuwe kiezen, en dat wordt waarschijnlijk Ford Mondeo Clipper (Econetic als het kan). Of heel misschien toch S-Max, al betwijfel ik of een monovolume echt wel nodig heb (en of en hoeveel ik eventueel moet bijleggen). Twee kleine kindjes, maar daar moet een gewone (grote) break toch ook al voldoende voor zijn.
Overigens geen ervaring met Ford, maar hoor er weinig negatiefs over.
Vroeger ook resem Golfs & Passats versleten. Ook altijd zeer tevreden van geweest qua rijgedrag, afwerking verbruik. Klopt wel dat ze (allemaal) een litertje olie nodig hadden tussen twee smeerbeurten, maar da's ook het enige.
Als ik er zelf een moest kopen? geen idee. Een ruime break, tweede hands. En daarbij is de garage die hem verkoopt even belangrijk als het merk. Mijn vrouw en haar ouders zweren bij Opel, voornamelijk omdat ze al jaren klant zijn bij een bepaalde garagehouder, en het gevoel hebben daar nooit in de zak te worden gezet, en zeer tevreden zijn van hun service. Dat telt, lijkt me.
Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.
Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments