• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Merken vergelijken van ventilatietoestellen (systeem D)

Reaction score
3
Ik ben op zoek naar mensen die meer ervaring hebben met of kennis hebben van de volgende merken voor ventilatie. In alle oprechtheid, 'zie' ik niet echt een groot verschil tussen de volgende merken. Hoewel er toch een prijsverschil is. Ik wil me niet laten vangen door het argument: goedkoper, dus daar kiezen we voor! Ik wil, zoals zoveel bouwers, kiezen voor de beste prijs/kwaliteit.

Heeft iemand enig idee wat de kwalitatieve verschillen zijn tussen Vasco (DX5), Zehnder (ComfoAir Q450) en Duco (Energy Premium)?

Ik krijg voornamelijk het voorstel om Vasco (DX5) te plaatsen. Zou beter zijn dan de andere merken? Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een eerlijke visie en niet de visie van iemand die mij een toestel probeert te verkopen. Omdat ik dus 80% van de tijd een voorstel voor Vasco krijg, kan ik als leek niet genoeg filteren wat nu echt het grote verschil is tussen de drie merken.

Alleszins al bedankt voor jullie expertise!

Hallo,

Wat verwacht u als antwoord op uw behoefte aan een WTW van 400m3/h (Duco Premium 400 m³/h bij maximaal 150 Pa)?

Wat is het volume van de EPB voor uw huis?

De beste WTW in Europa is momenteel de Duitse Maico WS... voor u de WS470 KB.

Maar als uw keuze op een Belgisch merk valt, moet u een WTW kiezen tussen DUCO, Vasco, Begetube en Renson.

PS) tegen een gereduceerde prijs is er ook de goede WTW Orcon-hrc-400-maxcomfort of Orcon-hrc-500-maxcomfort... maar die is Nederlands!

Hallo,

Wat verwacht u als antwoord op uw behoefte aan een WTW van 400m3/h (Duco Premium 400 m³/h bij maximaal 150 Pa)?

Wat is het volume van de EPB voor uw huis?

De beste WTW in Europa is momenteel de Duitse Maico WS... voor u de WS470 KB.

Maar als uw keuze op een Belgisch merk valt, moet u een WTW kiezen tussen DUCO, Vasco, Begetube en Renson.

PS) tegen een gereduceerde prijs is er ook de goede WTW Orcon-hrc-400-maxcomfort of Orcon-hrc-500-maxcomfort... maar die is Nederlands!

We hebben een nominaal debiet van 432 m³/h nodig. Is de Duco premium dan niet voldoende?

Ik ben vooral op zoek naar een onderhoudsvriendelijke installatie, die het debiet haalt, zonder geluidsoverlast.

Hallo ELLO90,

ah, bonussen in België? Reken niet op mij om daarover te discussiëren (ik ben Frans, bonussen in België of in een ander land) zijn niet mijn ding!

Als u op zoek bent naar premies ... is het aan u om met de premies te spelen !!! Veel geluk.

Vriendelijke groeten, Pierre

Heeft iemand enig idee wat de kwalitatieve verschillen zijn tussen Vasco (DX5), Zehnder (ComfoAir Q450) en Duco (Energy Premium)?
Er zullen maar weinig DHZ-ers ervaring hebben met de verschillende merken. We moeten door hetzelfde door, nl. op basis van specificaties en fora een keuze maken.
Hier is de keuze uiteindelijk gevallen voor Vasco omwille van de beschikbaarheid van wisselstukken in de omgeving en de standaard 1-10V aansturing.
Van zowel Zehnder als Duco heb ik al veel goeds gelezen en gehoord.

In onze vorige woning hadden we een Vasco D500, de eerste die in België werd verkocht (we moesten zelf wat langer wachten omdat het toestel nog niet op de markt was).

We hebben wat last gehad van kinderziektes, maar uiteindelijk was het een fluisterstil systeem.
Ook de service van Vasco was top!

Momenteel renoveren we een woning, en neig ik opnieuw naar Vasco.

Twee installatie met Vasco geplaats, ik ben er super tevreden van. Goede vriend van mij heeft Zehnder zeker niet slecht en alleen vind ik de DX5 stiller.

Effe dit topic nieuw leven in blazen. Zijn er ondertussen al meer mensen die hun ervaring met bv DUCO Energy Premium System kunnen delen ?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief