• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Merk (inbouw)haard

Lid geworden
20 mrt 2007
Berichten
78
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zijn op zoek naar een houtkachel voor onze nieuwbouw.

Het zou een inbouwhaard of cassette worden.



Is er iemand op het forum die ons wegwijs kan maken in de verschillende merken van haarden.

Je hebt Barbas, Flam, Kal-Fire, M-design, ... maar ik weet dus niet wat de gerenomeerde degelijke merken zijn en welke niet.



Zoals er een verschil is tussen pakweg Mercedes, Renault of Lada of tussen een Miele, Whirlpool of Friac zal dat ook wel zo zijn met haarden.



Weet iemand wat de topmerken zijn en de onderliggende klasses?



Dankuwel!
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
wordt wel nog veel geplaatst.

maar de prijs vertaalt zich ook in het design. ze werken bij de standaard toestellen met een kader rondom rond het glas en dan nog een opliggend kader op de wand --> veel minder strak

neem je een kaderloos toestel van wellstraler (ze bestaan) dan zit je met dezelfde prijs als een BF, KF, B&G, M-D, ...
 
Lid geworden
22 nov 2007
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bungoo wrote:
Stovax heeft goede cassettes, voor een zeer goede prijs.

Kwaliteit is zeer goed, nog geen klachten van gehad



Ik had al wel een vermoeden dat het degelijke toestellen waren. De website is redelijk uitgebreid en de handleiding ook, zelfs in het nederlands.

Waarschijnlijk heeft de stand van de pond hier ook wel iets mee te maken +/- 30% goedkoper
 
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
320
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoeveel moet je voor de plaatsing betalen?

Of zit die mee in de prijs?
 
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
99
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eergistere hebbe ze hier ne dru slim line 100 XL komen plaatsen, zeer content van het toestel en service van de manne echt nen aanrader!

voor mensen regio schoten : alpha heating!
 
Lid geworden
8 sep 2008
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Punten
0
Aan DenBacker23 : heb je foto's ? Wij hebben ook één besteld. Bedankt ...
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
't Wordt een Bellfires Horizon Bell XL (140 cm vuurzicht).

Blijft met enkele opties bij oa afstandsbediening goed onder de 4000 excl. BTW
 

VAM

Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste mensen,



Een inzethaard van het merk Nestor Martin met hun gepattenteerde woodbox-technologie. Zijn er lezers met ervaring over dit merk van houtkachel?

ik had het graag eens van jullie gehoord, omdat mijn voorkeur naar dit merk gaat meer bepaald het type IT.



mvgr.
 

dafke_307

Lid
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
221
Waarderingsscore
0
Punten
16
charles wrote:
't Wordt een Bellfires Horizon Bell XL (140 cm vuurzicht).

Blijft met enkele opties bij oa afstandsbediening goed onder de 4000 excl. BTW



Prima keuze. Bell fires en M-design zijn voor ons de topmodellen qua gashaarden. Goede kwaliteit. M-design is iets duurder in aankoop maar heeft wel meer opties(qua afstandsbediening dan) dan bellfires. Voordeel van M-design je kan de ruit makkelijk openen wat bij bellfires al gauw een klusje van 30min wordt ;)(als het een hidden door is natuurlijk)
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
bell fires heeft dezelfde opties als M-Design qua afstandsbediening:

je hebt de manuele bediening, de thermostatische en de programmatie (alhoewel slechts weinigen dit echt gebruiken)



M Design heeft wel het beste (lees makkelijkste) systeem om het raam te reinigen. Haakje ontgrendelen en hij valt open op 45°. BIj bell fires is dit links en rechts een lat afvijzen en dan het volledige glas met raamkader eruit tillen....wat voor een toestel van 140cm niet evident is voor iedereen (oude mensen bijvoorbeeld)



Momenteel is de Fairo van kal fire toch wel het mooiste model vind ik.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
136
Waarderingsscore
0
Punten
0
hey ,



iemand ervaring met de gashaarden van flam.? zijn deze goede toestellen.??of zijn Bellfires Horizon Bell X , kallfire,... beter...



wij willen een vlammentjeshaard in onze nieuwbouw voorzien.



groetjes
 

dafke_307

Lid
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
221
Waarderingsscore
0
Punten
16
Bungoo wrote:
bell fires heeft dezelfde opties als M-Design qua afstandsbediening:

je hebt de manuele bediening, de thermostatische en de programmatie (alhoewel slechts weinigen dit echt gebruiken)



M Design heeft wel het beste (lees makkelijkste) systeem om het raam te reinigen. Haakje ontgrendelen en hij valt open op 45°. BIj bell fires is dit links en rechts een lat afvijzen en dan het volledige glas met raamkader eruit tillen....wat voor een toestel van 140cm niet evident is voor iedereen (oude mensen bijvoorbeeld)



Momenteel is de Fairo van kal fire toch wel het mooiste model vind ik.



Bij BF kan je veel minder programmeren! Je kan 2timers programmeren op 1 dag. terwijl je met M-design je hele week kan programmeren. Bij M-design heb je convectie mantel met mogelijkheid tot aansluiten van buizen/roosters wat bij BF niet is.



Bij de eerste maal gebruiken van een BF heb je ook veel kans op een witte waas op de ruit. Na enkele uren branden deze verwijderen en is ok. Bij andere inbouwen op gas is dit niet. Reden -> verf bakt in tijdens branden. Ze hebben wel nieuw spuitkabine met oven nu maar toch nog niet volledig weg.
 

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
bell fires bakt vanaf heden de verf in in de toestellen, dus die poedervorm heb je veel minder bij de laatste toestellen.



Bell fires kan perfect met een convectiemantel geplaatst worden, dit is echter een optie bij hen.....maar het kan!



ok, M-Design kan je meer programmaren, maar 99% van de klanten gebruikt toch enkel de manuele bediening



voordeeltje van bell fires: ontvanger en ontsteking van de haard gebeurt standaard dmv batterijen....dus dit is de enige haard die bij een stroompanne WEL nog werkt. Al kan je in optie ook een transfo bijnemen zodat je de batterijen niet dient te vervangen. Maar.....als je dan eens een stroompanne hebt, hup batterijtjes erin en je hebt vuur
 

tigra

Lid
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
360
Waarderingsscore
0
Punten
16
wij kozen voor de vertical bell van bellfires, dit omdat we een beperkte breedte ter beschikking hadden voor een kachel. Heel mooi ontwerp vinden we. In september wordt hij geplaatst, zal hier dan een fotootje plaatsen als ik het niet vergeet.
 

Hert

Lid
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
386
Waarderingsscore
1
Punten
18

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Berichten
1.018
Waarderingsscore
0
Punten
36
een view bell van bell fires

mooi toestel
 
Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een Nestor Martin (foyer C140 14 Kw) cassette kunnen uitbreken, die nog niet veel gebrand heeft, maar ook een Barbas (Unilux 85) die er nog goed uit ziet.



Die Nestor Martin is een zeer leuk model, maar ik ken de kwaliteit niet van deze inbouwcassette (Vind ook niks van info terug op het internet) . Terwijl Barbas wel goeie kwaliteit is.



Zou deze Nestor Martin op het zelfde niveau van kwaliteit zitten of niet :wink: ?
 

Tal

Lid geworden
23 aug 2009
Berichten
32
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben voor onze nieuwbouw een Bodart & Gonay aangekocht, Type Cosmos 100 (gaskachel)! Eind november zullen we hem pas plaatsen, maar in de winkel brandde hij heel mooi (we hebben er een uur voorgestaan zo gefacineerd waren we :D !)



model_24.jpeg
 
Lid geworden
5 okt 2010
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
dit is mijn ervaring met ***, sept. 2008 kosten wij een *** een apparaat van 12kw (officieel 10 kw).

omdat boven de 10kw een andere keuring moet gebeuren dan normaal.

de kachel was de zwaarste op dat moment in het gamma van ***.

1 jaar later, hadden wij een doffe plek in het glas, zijn we op het filiaal van *** geweest en daar raadde ze mij aan om alles te controleren en het seizoen uit te doen. natuurlijk als een leek , luister je naar een man die in de branche zit.Thuis nagekeken bleek de spoiler die werkt om het glas te koelen totaal vastzat,normaal zit die los om te kunnen bewegen afhankelijk van de hitte.

Nu sept. jongsleden zijn wij weer bij *** geweest, en nu zeggen ze dat het eigen fout is, terwijl er 5 jaar garantie op is.

Nu heb ik TEST-AANKOOP op de hoogte gebracht, en volgens hun is iedere producent verplicht 100% garantie te geven het 1ste jaar vanaf de verkoopsdatum. (Nu snap ik ook waarom ze mij met een verhaaltje afscheepten om het seizoen uit te doen.... )

Ze waren bereid om een 2de keus glas te plaatsen, het zou mij ongeveer 75€ kosten, maar toen ik de offerte kreeg, bleek dat spoiler, BI-metalen en dichtingskoord ook moeten vervangen worden,tot tegenstelling van diegene DIENST NAVERKOOP die ons het 2de keus glas voorstelde. de offerte eindigde op 228€.

Dan is mijn vraag, dit is toch wel oplichterij zeker? bijna 6000€ geinvesteerd voor de *** en jaren plezier ervan te hebben... Ik heb toch geen kachel gekocht in de hubo voor 350€ zeker??

had ik maar naar de raad van mijn nonkel geluisterd; neem een NESTOR MARTIN. die brandt altijd even rustig storm of niet.

zit een dubbele gestuurde regelklep in zodat de wind de vlammen niet kan gaan jagen.

Mijn *** daarintegen, is soms (als het hard waait) precies een hoogoven.

nog zoiets, mijn schoorsteen moest 250mm binnendiameter hebben, anders stook je de kachel kapot zeiden ze...

volgens mij dikke zever.

Heeft er ook iemand zo'n ervaring gehad? dan hoor ik het graag.

groetjes krisje
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan