• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mening ontwerp moderne nieuwbouw

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Goedemorgen,

Wij starten in januari met het bouwen van een nieuwbouw woning. Het is voor ons de tweede keer dat we bouwen en deze keer gaan we voor een woning met modern uiterlijk. We houden van strakke lijnen.
We zijn een gezin met momenteel één kindje, maar we willen nog één kindje bij. De woning zal dus dienen voor 4 personen. De kelder zal een speel- en wasruimte bevatten en wordt mee geventileerd, geïsoleerd en afgewerkt.

De vergunning is reeds aangevraagd omdat we van het ontwerp zo tevreden waren. Dat houdt ons niet tegen om jullie mening te vragen over de indeling en eventuele gebrekken in de woning zelf. Met de ruimtes kunnen we nog alle kanten op alsook ramen mogen nog aangepast worden.
Mag ik jullie alvast bedanken voor de feedback. Lijkt mij zeer waardevol om buitenstaanders eens hun gedacht te laten zeggen.

Thx,

PS: Het plan spreekt denk ik voor zich. Vanachter hebben we een vrij grote tuin dus hebben we daar op gefocust voor kamers/living. De ramen worden voorzien van screens tegen oververhitting. De gevelsteen zal een witte steen worden (wapper white - vandersanden) en deze wordt verlijmd. Het gearceerde gedeelte wordt een stuk in aluminium (ofwel Mato ofwel strakke Alu platen). Hier is ook nog niks definitief.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
In zo’n zwaar geïsoleerd huis met balansventilatie en veel beton krijg je gewoon overal dezelfde temperatuur hoor. Als je de temperatuur zoveel kan variëren per kamer, dan is ofwel je isolatie niet in orde, of je hebt geen balansventilatie. 
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Er wordt blijkbaar qua temperatuur en temperatuurregeling nog veel geredeneerd zoals men in vroeger tijden redeneerde bij woningen die veel minder goed geïsoleerd, geventileerd en geluchtdicht waren.

Voelbare temperatuurverschillen willen in afzonderlijke ruimtes en op verschillende tijdstippen is gewoon niet haalbaar en ook totaal onnodig!

En een moderne woning die tegelijk energiezuinig, mooi en origineel is: het kan heus wel hoor, want mooi wil helemaal niet zeggen dat er veel hoeken, kanten en oversteken moeten zijn. Dat is een vaak gemaakte denkfout (of gemakkelijke na aperij) van vele architecten waar we vaak klakkeloos in mee gaan.

Veel duurder is het in ieder geval wel, zo'n hoekjes- en kantjeswoning, tot 50 % aan bouwkosten en voor de rest van je leven aan energie- en onderhoudskosten.

Het is maar dat je dat beseft.
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Tcho daar verschillen we van mening

 Mijn huidig huis is een nieuwbouw van 2015 ook hier aparte regelingen en ik ben daar content van. Er zijn twee hoofdthermostaten, 1 beneden en 1 boven. Beneden constant 21 graden boven constant 16 graden en bij uitzondering kan dan 1 kamer hoger gaan als je bijvoorbeeld hobby kamer wilt benutten. Is heel gemakkelijk en gaat snel. 21 graden in een slaapkamer is gewoon te warm ... Ik mag er niet aan denken.

Los van de verwarming graag andere tips want hier wijk ik toch niet van af gezien we het systeem reeds kennen en tevreden van zijn. Is ook op aanraden van Van Marcke dus we gaan lang niet de enige zijn die zulk systeem hebben/nemen.

De tips voor de ramen wat hoger te maken vind  ik wel een goede tip. Thx, ga ik zeker bekijken.
 

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Berichten
14.866
Waarderingsscore
2.229
Punten
113
LoL. Van Marcke gaat je echt niet tegenspreken als je veel onnodig materiaal bij hun gaat afnemen.

Maar mij maakt het verder niet uit wat je doet, je vraagt onze menig en die geven we, of je er wat mee doet is jouw zaak.

Al kun je je natuurlijk afvragen waarom je onze menig dan vraagt?
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Enkel vloerverwarming komt van daar dus valt wel mee. Elke mening is welkom maar daarom hoef ik nog niet te luisteren toch? Ik denk na over de zaken die jullie zeggen en de goede tips neem ik mee. Zo werkt dat. Bedankt voor je mening alvast. 

Gaat mij vooral over indeling en plan zoals ook aangegeven in post 1. Voor technieken kan ik terecht op andere fora. Dat is niet gebonden aan mijn nieuwbouwplan.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Voor technieken kan je hier ook terecht hoor ! Velen hier met ruime objectieve beroeps- en gebruikservaring (wij zijn geen verkopers) die het soms niet kunnen laten om zich te roeren indien er foute redeneringen opduiken. 

En neem me niet kwalijk, het blijft me toch intrigeren hoor ! Als je spreekt van 5 graden verschil tussen de binnenruimtes in één en dezelfde luchtdicht geïsoleerde schil dan heb je al zeker geen ventilatiesysteem D en trek je constant (te) veel koude buitenlucht binnen in de slaapkamers. Energiezuinig kan je dat niet noemen.

Anders kan je in een zogenaamde BEN woning, alle regelingen ten spijt, nooit vijf graden verschil houden tussen de ruimtes onderling. Tenzij je voor die kouder gewenste ruimte's een koelsysteem laat draaien, maar dat zou helemaal energieverspillend zijn, aan de ene kant de woning opwarmen om ze tegelijkertijd aan de andere kant terug af te koelen.

Als dat in uw huidige woning wel kan dan kan die nooit volgens de geldende normen gebouwd zijn.
21 graden in een slaapkamer is gewoon te warm... Ik mag er niet aan denken.

Een koelinstallatie nodig dus want meer dan de helft van het jaar zal de temperatuur in de slaapkamer oplopen naar 21°.

Neen , geloof me, dat niet kunnen slapen bij 21° is een ideefix. Dat stamt nog uit de tijd dat er nauwelijks of geen ventilatie was in de woning waardoor dus de lucht vooral in slaapkamers al gauw bedorven was en men om zich goed te voelen een raam moest laten openstaan. Maar dat ging dus niet om de nood aan koude lucht maar om de nood aan verse lucht. In hedendaagse woningen die volgens de normen zijn gebouwd zou je altijd en overal verse lucht moeten hebben en slaap je zelfs nog goed bij temperaturen tot 25°.
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Voor wat betreft het plan zelf;

echt optimaal lijkt dat niet gepland. Ik zou proberen badkamer en toiletten meer recht boven elkaar te plaatsen, en de technische schacht daarbij in de buurt. 

Voor een woning met theoretisch 5 slaapkamers vind ik persoonlijk 1 badkamer heel erg zuinig. 

Het ontwerp zelf is wat mij betreft vrij fantasieloos, en een kopie van wat er de afgelopen jaren veel is gebouwd. Ik ben benieuwd naar de plannen voor de tuin. Die kunnen bij zo’n ontwerp nog wel het verschil maken. 
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
Temperatuur en verwarming. Elk heeft daar een beetje zijn eigen opvattingen over. Dat is niet erg.

Het is nu bij ons nog altijd 21° in de slaapkamer... en de verwarming staat nog af. Ik probeer dezer dagen wat warmte te oogsten overdag via de vensters zodat ik nog een tijdje zonder verwarming kan. Mijn oude huis heeft beperkte isolatie dus alle beetjes helpen.

Je hebt uiteraard geen winterdons en geen winterpyjama meer nodig, maar een nadeel vind ik dat niet. Dat de thermostaat op 16 staat betekent niet dat het 16 is in de kamer. Misschien zit daar de verwarring. Of er is inderdaad ventilatie A of C. Maar dat laatste is intussen op erg lange termijn bewezen niet duurder dan ventilatie D. Alleen wat minder comfort.

Door de slaapkamers permanent mee te verwarmen verbruik je eigenlijk niets extra, dat is ook een misvatting. Je verwarmt ten allen tijde de volledige isolatieschil. Als je de slaapkamers ook verwarmt, dan moet de verwarming van de beneden gewoon wat minder hard werken wegens minder warmteverlies doorheen de plafonds en ventilatie naar boven toe. Maar als het systeem voor jou het comfort of de gemoedsrust levert die je zoekt, dan moet je dat gewoon doen. Ik vind het overigens geen slechte aanpak, want het is simpel. Even studeren op de kamer? Gewoon op het knopje drukken en op een half uur is het lekker warm. Hoe makkelijk kan het zijn? Dat het behoorlijk wat geld kost en volgens sommigen onnodig? Dat is niet van belang. Jij bepaalt wat dat comfort jou waard is, en als je het jou kan veroorloven dan moet je het gewoon doen. Geen gezeul met een elektrisch vuurtje dat dan ook nog eens in de weg staat. Neen, gewoon knopje drukken. Dat kan zelfs een kind zonder jou lastig te vallen. Ik snap dat volledig.

 
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
aartwessels zei:
....  Ik ben benieuwd naar de plannen voor de tuin. Die kunnen bij zo’n ontwerp nog wel het verschil maken. 

Ik ook, ik ook 
biggrin.gif


Qua tuinontwerp is dit bouwontwerp een kleine ramp. 

Grote ramen op het zuiden en het westen waardoor de zon gezellig naar binnen schijnt , maar daardoor vanaf het voorjaar tot najaar moet werken met zonnewering om de temperatuur in de slaapkamers, keuken,eethoek en zithoek  wat dragelijk te houden.  Welke bomen kunnen we daar weer plaatsen? Want gans de dag met gesloten screens zitten?? Waarom plaats je dan grote ramen?

Je toegang tot de woning is in verband met de watertoets en de geldbeugel een ramp. Voordeur links , achterdeur rechts, carport rechts, terras achteraan en dan nog 2 grote ramen aan de zithoek links  waar je ook iets van verharding moet leggen want anders krijg je de vrouwe tegen je want ze kan de ramen niet proper maken. Bij dit ontwerp is de verharding dubbel zoveel als anders. Van effecient bodemgebruik gesproken !

Ik leg even nader uit.

Je rijdt met de wagen als bezoeker de oprit op.  Deze oprit is dubbel zo breed want dubbele carport. Ik parkeer als bezoeker mijn wagen en dan? Ik moet zoeken naar je voordeur die begot achter een blok verstopt zit.  Je moet ervoor zorgen dat ten eerste je pad naar de voordeur opvalt ( aja anders komt iedereen langs achterdeur want die is gemakkelijker te vinden en je moet ervoor zorgen dat er een pad tussen oprit en voordeur komt want niemand loopt terug naar de straat om dan het voordeurpad te nemen. Met andere woorden  door simpel weg inkom + wc + buroke om te slaan zorg je ervoor dat de bezoekers zich welkom voelen en vinden ze de voordeur. 

Als eigenaar parkeer je je wagen natuurlijk onder de carport en hoe loop je dan in dit plan? Niet naar de voordeur , je bent lui en dat is veel te ver. Hoek om en dan de wasplaats in. Maar als je dit pad in dezelfde materie legt als je carport dan geef ik op een briefje dat IEDEREEN LANGS DAAR KOMT !!! Wil je dat ? Ik dacht het niet. Die zijdeur is dus in combinatie met de carport een nationale ramp. 

Vanuit die zijdeur wil je ook naar de tuin , logisch. Dus een pad naar de tuin. Maar dat pad loop wel langs de blinde gevelmuur.... mmmm dus pad breder maken zodat je met de kruiwagen of met je handen vol niet tegen de gevel schuurt en dan kun je tenminste naast elkaar lopen in plaats van als soldaatjes achter een. Maar dan zorg ik er wel voor dat die zijdeur en pad naar de achtertuin prioriteit wordt. Dus meer opvallend voor de bezoeker en ik wil die naar de voordeur . Conclusie mijn pad naar de voordeur MOET breder worden dan het pad naar de zijdeur EN naar de tuin. 

Je komt dan met je tuinpad ( zijdeur ==> tuin) op je terras uit. Lap de gezelligheid en het gebrogen van dit groot terras ( 7.80 x3.80 ) ma je vergeten want nonkel isidoor staat achter het hoekej mee te genieten. Wil je de afgewerkte vloerpas van je terra even hoog als binnen ? Gedaan met dat vervelend opstapje ??? Houd er dan rekening mee dat de aanliggende muren een verhoogde waterkering moeten hebben !!!

We zitten dan nog met dat groot hoekraam . Vol op de avondzon. Zomerse dagen van 25 tot 36° . Ik wil schaduw !!! op datt raam ... maar hoge struiken kan niet voor het uitzicht en ik wil ook mijn ramen proper krijgen . Gazon dan maar ?   Of toch maar mee verharden? Dan blijft het proper.

Ik wil wel dat die BTWontvanger aan de voordeur niet langs opzij naar achter kan maar daar staat wel dat raam.

FF zo eens neergeschreven hoe wij een tuinplan opbouwen . Degedachtenkronkels zijn natuurlijk wel gekuisd en iets logischere hier weergegeven. Normaal gebeurt dit onder het schetsen op papier met een potlood en wat kleurkes maar zonder opdracht gaat me dit te ver .
rofl.gif
 

Aja mijn kinderen eten grond

luk

tuinarchitect met een hoek af waar sommige architecten halsstarrig recht blijven

 

 

 
 

Gromker

Lid
Lid geworden
3 jun 2018
Berichten
173
Waarderingsscore
8
Punten
18
Paar kleine bedenkingen:

Plaatsing vd deuren boven is erg ongelukkig, schuif die deuren van slk 2 en 3 dichter naar die dode hoek, nu heb je daar 40 cm verloren ruimte waar vooral rommel gaat liggen plus grotere draaicirkel tot muur is ook meer kans op schade. Als je die opschuift win je ook weer muurruimte langs de deur.

Die deur van slk 1 staat/draait helemaal verkeerd, die blokkeert uw dressing als die open staat, schuif is hobbykamerdeur wat op en laat die slkdeur opendraaien tegen die gangmuur, veel praktischer.

Uw speel/hobby kelder komt in kelder 3, vermoed ik? Dus bezoek moet altijd heel uw huis door langs de rommeligste plaatsen (berging en waskelder) plus kelder 2 is eigenlijk verloren want dat is nu een erg groot uitgevallen gang. Maar goed, ik ga er eigenlijk ook van uit dat er in kelder indeling niet veel te kiezen valt en die vooral bouwtechnisch zo moet zijn.
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Thx voor de tips all. Er wordt zeker over nagedacht.

Nog even kort over de verwarming. De algemene temperatuur is uiteraard dezelfde op een heel verdiep, maar door aparte thermostaten te plaatsen kan je één thermostaat in één bepaalde ruimte even op 24 grade zetten. Haalt die ruimte die 24 graden... neen, natuurlijk niet, maar die vloer wordt daar tijdelijk wel veel warmer dan een andere ruimte. Als je ziek bent of nood hebt aan extra warmte, studeren, stil zitten door boek lezen, whatever maakt dat echt wel een verschil om tijdelijk kort in jouw eigen kamer de thermostaat hoger te zetten. Nadien zet je hem terug naar 16 en gaat ook die kamer niet naar 16, maar zorg je er gewoon voor dat de vloerverwarming daar stil valt. Dat wilt dus zeggen dat inderdaad in 90 procent van de tijd het gehele bovenverdiep amper tot weinig vloerverwarming zal actief hebben draaien, maar met kinderen in huis ben je blij dat je die 10 procent hebt om toch kort te activeren. Dit meer "luxe" dan echt efficient, maar wel handig en aangenaam. Zoals ik al zei... de guldenmiddenweg vinden. Voor ons werkt dit prima dus zal dit ook zo blijven. Het is nog altijd efficienter (plus in onze ogen aangenamer) van dit op deze manier te doen tov lelijke convectoren hangen en elektrisch bij te verwarmen.

Over naar de tuin. Die plannen zijn er nog niet, maar het verhaal van de voordeur positie vind ik ver gezocht. De uitsprong in het gebouw is net speciaal gemaakt zodanig dat je meteen van aan de straatkant slechts één deur ziet, namelijk de voordeur. Het pad naar de voordeur zal inderdaad van de carport lopen en zal veel breder zijn dan het pad naar de achterdeur. Hoe of wat hier precies komt zijn we nog niet uit. Dat wordt werk voor een tuinarchitect, maar dat dus in een latere fase.

Wij wonen momenteel in dezelfde straat dus we kennen de problemen van oververhitting maar al te goed. Echter spreken we nu over echt late avond zon die de kamers zal raken. Het kan dan op bepaalde dagen warm zijn, maar daarom zet je ook zonnenschermen. Om die enkele dagen in het jaar op te vangen. De ramen aan zuidkant zijn bewust beperkt gehouden op de gang boven na, maar daar is ook geen vergezicht dus zal in theorie het zonnenscherm praktisch altijd toe zijn. Ook qua privacy is dat interessanter. Een andere optie is om dat groot raam boven in de gang verduisterend te maken.
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Gromker zei:
Paar kleine bedenkingen:

Plaatsing vd deuren boven is erg ongelukkig, schuif die deuren van slk 2 en 3 dichter naar die dode hoek, nu heb je daar 40 cm verloren ruimte waar vooral rommel gaat liggen plus grotere draaicirkel tot muur is ook meer kans op schade. Als je die opschuift win je ook weer muurruimte langs de deur.

 

Thx! Gaan we zeker aanpassen.
 
Lid geworden
14 sep 2019
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik vind het een knap ontwerp. Mensen die zeggen dat er zo duizenden woningen geplaatst zijn de voorbije jaren mogen mij is zeggen waar die staan? Lijkt mij overdreven. Het valt mij ook op dat sommige hier spreken alsof alles 1 euro kost. Niet iedereen heeft de luxe om een top architect onder de arm te nemen of van in het begin een tuin architect aan te spreken. Ik vind het weinig respectloos tov de bouwheer.

Ik werk zelf bij een aanneming. Wij plaatsen sanitair. De vloerverwarming met aparte thermostaten is lang geen gek verhaal. Komen wij vaak tegen en is op zich ook niets mis mee. Zoals meneer aangeeft wordt de vloer vrij snel warm (daarom niet de ruimte), maar als je voeten plots warm krijgen krijgt je lichaam ook sneller warm (dat is net het leuke aan vloerverwarming). De omgevingstemperatuur hoeft dus zeker geen 23 grade te zijn om het lekker warm en aangenaam te hebben. Volgens mij dus een juiste keuze.

De deuren in huis kunnen nog wat efficienter. Ik ben voorstander van open ruimtes zonder deuren in zulk een ontwerp, maar kan begrijpen dat dat soms niet anders kan (kinderen, veiligheid,...) al kan voor mij de deur aan de berging beneden er uit. Je spreekt over een maatkast dus lijkt me dat een vrij propere ruimte en indien de vloer gewoon doorloopt kan je hierdoor je living en nog ruimer gevoel geven.

Voor wat gaat de bureau ruimte dienen? In het geval er iemand aan thuiswerken doet en je daar af en toe iemand wilt ontvangen zonder dat die je hele huis ziet vind ik de bureau ruimte goed gekozen. Indien het enkel voor het gezin is zou je inderdaad kunnen opteren om de ruimte bureau en inkom te wisselen. Lijkt me ook een eenvoudige ingreep al ga je dan goed moeten kijken hoe je de voordeur positioneert.

Ik ben wel benieuwd indien je badkamer/keuken definitief is. Post je die plannen ook nog nadien? Ik ben bereid hier nog wat tips and tricks te geven.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
mamimoman zei:
Over naar de tuin. Die plannen zijn er nog niet, maar het verhaal van de voordeur positie vind ik ver gezocht. De uitsprong in het gebouw is net speciaal gemaakt zodanig dat je meteen van aan de straatkant slechts één deur ziet, namelijk de voordeur. Het pad naar de voordeur zal inderdaad van de carport lopen en zal veel breder zijn dan het pad naar de achterdeur. Hoe of wat hier precies komt zijn we nog niet uit. Dat wordt werk voor een tuinarchitect, maar dat dus in een latere fase.

Wij wonen momenteel in dezelfde straat dus we kennen de problemen van oververhitting maar al te goed. Echter spreken we nu over echt late avond zon die de kamers zal raken. Het kan dan op bepaalde dagen warm zijn, maar daarom zet je ook zonnenschermen. Om die enkele dagen in het jaar op te vangen. De ramen aan zuidkant zijn bewust beperkt gehouden op de gang boven na, maar daar is ook geen vergezicht dus zal in theorie het zonnenscherm praktisch altijd toe zijn. Ook qua privacy is dat interessanter. Een andere optie is om dat groot raam boven in de gang verduisterend te maken.

 

Als tuinarchitect met een 30 jaar ervaring weet ik waar ik over spreek als ik zeg dat je voordeur verstopt zit. Ik weet waarom ik opmerkingen maak over grote ramen 100% zuid gericht. Ik weet waarom ik spreek over de watertoets en dat jouw bouwplan op dat punt een merde is om te voldoen aan de wetgeving.

Maar je kunt me steeds bellen voor een afspraak . 

Want dit pas later opnemen ?? 

Dat is zoals de put dempen als het kalf al verdronken is.

 
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Maar je kunt me steeds bellen voor een afspraak . 

Want dit pas later opnemen ?? 

Dat is zoals de put dempen als het kalf al verdronken is.

 

 

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Als ervaren tuinarchitect ben ik wel benieuwd wat je meerwaarde voor ons kan betekenen.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Er wordt blijkbaar qua temperatuur en temperatuurregeling nog veel geredeneerd zoals men in vroeger tijden redeneerde bij woningen die veel minder goed geïsoleerd, geventileerd en geluchtdicht waren.

Ook door aannemers en installateurs.
Ik werk zelf bij een aanneming. Wij plaatsen sanitair. De vloerverwarming met aparte thermostaten is lang geen gek verhaal. Komen wij vaak tegen en is op zich ook niets mis mee.

Soit.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
mamimoman zei:
Maar je kunt me steeds bellen voor een afspraak . 

Want dit pas later opnemen ?? 

Dat is zoals de put dempen als het kalf al verdronken is.

 

 

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Als ervaren tuinarchitect ben ik wel benieuwd wat je meerwaarde voor ons kan betekenen.

Morgen

moet nu terug weg

 
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
In een goede geïsoleerde en geventileerde woning, luchtdicht, heb je zelfs geen verwarming nodig op de slaapkamers. 

Aangenaam gevoel aan de voeten...plaats dan kurk tegels. Superprodukt op dat gebied
 

mamimoman

Nieuw Lid
Lid geworden
13 sep 2019
Berichten
48
Waarderingsscore
1
Punten
8
Mario_ zei:
In een goede geïsoleerde en geventileerde woning, luchtdicht, heb je zelfs geen verwarming nodig op de slaapkamers. 

Aangenaam gevoel aan de voeten...plaats dan kurk tegels. Superprodukt op dat gebied

 

Jop, zonder kinderen inderdaad. Maar zoals al een aantal keer aangegeven is dat niet het geval.
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Ik heb de indruk dat we jou niets meer gaan kunnen bijbrengen ivm uw verwarming. Het zij zo.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan