Hallo allemaal,
Wij zijn van vorige week de gelukkige eigenaar van een bouwgrond. Via een kennis zijn we terecht gekomen bij een architect waar we volgende week een kennismakingsgesprek hebben.
Nu wil ik hier al eens informeren of ons budget wel realistisch is,
zodat we niet door de mand vallen bij de architect en met een slecht gevoel terug naar huis moeten.
Je leest vaak 1.800m² maar wat krijg je daarvoor? Is dat een simpele afwerking of toch al ruime keuze in materiaal?
Onze situatie is als volgt:
- Budget 600.000 euro.
- Bouwgrond 6,7 are gekocht voor 160.000 euro inclusief kosten.
- 400.000 euro voor de woning inclusief btw en architect.
- 40.000 euro houden we achter de hand om onze woning die we gaan verkopen mss moeten zakken in prijs. Je weet maar nooit. Woning is geschat maar je moet het bedrag natuurlijk nog krijgen. En aanleg terras en oprit als er nog geld overblijft.
Onze wensen:
- Moderne woning met plat dak
- 200m² bewoonbare oppervlakte, gelijksvloer +-130m² met garage in woning
- 1ste +-70m² en kelder
- Voorkeur is beton (buitenzijde bekleed met steenstrips) maar als de prijs te hoog is staan we zeker open voor traditionele bouw
- Afwerking van hoge kwaliteit. Parket 1e verdieping.
- Betonvloer gelijksvloer
- Mooie keuken
- Overal ingemaakte kasten.
- Vloerverwarming
- Warmtepomp
- Zonnepanelen
- Grote ramen
De ruwbouw en technieken laten we over aan vakmensen, elektriciteit kunnen we eventueel zelf doen.
De afwerking zoals keuken, parket, deuren, ingemaakte kasten, eventueel muren op 1ste verdiep doe ikzelf.
Ik ben meubelmaker en daar kan ik mijn vakkennis weer kwijt.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Wij zijn van vorige week de gelukkige eigenaar van een bouwgrond. Via een kennis zijn we terecht gekomen bij een architect waar we volgende week een kennismakingsgesprek hebben.
Nu wil ik hier al eens informeren of ons budget wel realistisch is,
zodat we niet door de mand vallen bij de architect en met een slecht gevoel terug naar huis moeten.
Je leest vaak 1.800m² maar wat krijg je daarvoor? Is dat een simpele afwerking of toch al ruime keuze in materiaal?
Onze situatie is als volgt:
- Budget 600.000 euro.
- Bouwgrond 6,7 are gekocht voor 160.000 euro inclusief kosten.
- 400.000 euro voor de woning inclusief btw en architect.
- 40.000 euro houden we achter de hand om onze woning die we gaan verkopen mss moeten zakken in prijs. Je weet maar nooit. Woning is geschat maar je moet het bedrag natuurlijk nog krijgen. En aanleg terras en oprit als er nog geld overblijft.
Onze wensen:
- Moderne woning met plat dak
- 200m² bewoonbare oppervlakte, gelijksvloer +-130m² met garage in woning
- 1ste +-70m² en kelder
- Voorkeur is beton (buitenzijde bekleed met steenstrips) maar als de prijs te hoog is staan we zeker open voor traditionele bouw
- Afwerking van hoge kwaliteit. Parket 1e verdieping.
- Betonvloer gelijksvloer
- Mooie keuken
- Overal ingemaakte kasten.
- Vloerverwarming
- Warmtepomp
- Zonnepanelen
- Grote ramen
De ruwbouw en technieken laten we over aan vakmensen, elektriciteit kunnen we eventueel zelf doen.
De afwerking zoals keuken, parket, deuren, ingemaakte kasten, eventueel muren op 1ste verdiep doe ikzelf.
Ik ben meubelmaker en daar kan ik mijn vakkennis weer kwijt.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Laatst bewerkt door een moderator: