MDF op lattenwerk nivelleren

• Tags binnenschrijnwerk DIY maatwerk mdf nivelleren schrijnwerk
  • tomba

Lid
    Lid geworden
    24 nov 2009
    Waarderingsscore
    0
    Punten
    16
    Ik heb een kastenwanden waarvan de deuren netjes in een vlak liggen.
    Boven, onder, links en recht moet ik nu wat nissen dicht maken.

Ik heb lattenwerk, maar heb gemerkt dat 18mm MDF erbovenop niet gelijk komt te liggen met de kastdeuren.
    Ik moet tussen 2 en 3mm opvullen.

Ik dacht hier en daar op het lattenwerk wat dunne latjes te lijmen maar vrees dat dit niet vlak genoeg zal uitkomen.
    Zijn stelschroeven bruikbaar hiervoor? Evt icm wat lijm
    Of andere ideeen?

Onderaan is meestal een plint en die komt meestal niet in het vlak van de kastdeuren , eerder net binnen de bodem van de kast of tot 5 CM er onder zoals bij keukenkasten. De zijkant en bovenkant werd meestal net binnen de corpus van de kast gedaan , afhankelijk van de gewenste afwerking of de afwerking door de kastenbouwer.
    Wil je alles in hetzelfde vlak dan kan je ofwel in verstek werken of dmv een verbinding zodat je een vlak hebt om vanuit de corpus te schroeven of te lijmen.

Waarom geen blokjes zetten op de dikte van de MDF met seconde lijm en activator.
    Kan je mooi uitlijnen.

Als je het lattenwerk net zoveel laat buitenkomen tot de achterzijde van de fronten heb je niks uit te vullen. Zijn je fronten dan ook net zo groot/ hoog dat er ook overal een mooie voeg is ? Kan je een foto(S) #-n ?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
    Aangemaakt door
    Laatste reactie
    Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan