• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Matte Lak voor deuren

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
Ik heb deuren besteld en ik vind ze eigenlijk heel erg mooi zoals ze op dit moment zijn, de kleur en de matheid ervan.

Ik zou deze dus liever niet verven. UIteraard hebben deze dus wel een laag vernis nodig voor een beetje kras en vlekbestendiger te worden. Nu zoek ik dus een lak die er niet voor zorgt dat deze begint te 'blinken'.

Ik had een pot Ronseal mattcoat staan, maar die blijkt helemaal niet zo mat als de naam doet vermoeden. Heeft er iemand suggesties voor een merk/type? of iemand ervaring met deze: Avis PU-Siegel Mat ?
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
heb je hier zelf ervaring mee? reeds gebruikt?
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Ik heb trae lyx naturel mat gebruikt op mijn trap, en dat geeft een onbehandelde look.
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
super, dat klinkt exact wat ik wil hebben :)
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ik heb deuren besteld en ik vind ze eigenlijk heel erg mooi zoals ze op dit moment zijn, de kleur en de matheid ervan.

Ik zou deze dus liever niet verven. UIteraard hebben deze dus wel een laag vernis nodig voor een beetje kras en vlekbestendiger te worden. Nu zoek ik dus een lak die er niet voor zorgt dat deze begint te 'blinken'.

Ik had een pot Ronseal mattcoat staan, maar die blijkt helemaal niet zo mat als de naam doet vermoeden. Heeft er iemand suggesties voor een merk/type? of iemand ervaring met deze: Avis PU-Siegel Mat ?
Zijn dit dan afgewerkte deuren of bedoel je deuren met een primerlaag die nog moeten afgewerkt worden?

- afgewerkte deuren: zal geen enkele matte vernis op hechten zonder eerst te schuren

- niet afgewerkte schilderdeuren : kan je met 2 lagen Traelyx ultra (https://www.traelyx.nl/product/naturel/ )......rekening houden dat je de verharder moet mengen en je dan een beperkte werktijd hebt. Je zal dus moeten zorgen dat je deuren klaar staan zodat je ze na elkaar kan een laag geven. 1 pot/laag
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
het zijn dus wel degelijk niet afgewerkte deuren, een naakte eikafwerking. maar ik vind de kleur en structuur heel erg mooi zoals ze nu is. buiten wat extra bescherming door vernis wil ik aan het uiterlijk ervan zo weinig mogelijk wijzigen, vandaar de vraag
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
het zijn dus wel degelijk niet afgewerkte deuren, een naakte eikafwerking. maar ik vind de kleur en structuur heel erg mooi zoals ze nu is. buiten wat extra bescherming door vernis wil ik aan het uiterlijk ervan zo weinig mogelijk wijzigen, vandaar de vraag
ok dan doe je gewoon de afwerking met trealyx.
geen verkleuring
enkel opletten dat er geen diktes zijn want dan kan je een witte schijn hebben door het matteringsmiddel die in de vernis zit......gaat niet weg bij droging.
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
kan je dat aanbrengen met een roller? of enkel met de kwast?
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
Zijn uw deuren uit massief hout of fineer hout?
Ook met Trae Lyx moet eikenhout een primer krijgen ... looistof.
 

ThierryVerhaegen

Actief Lid
Lid geworden
23 nov 2017
Berichten
456
Waarderingsscore
25
Punten
28
dit staat bij de beschrijving ervan:
  • Onbehandeld eiken fineer
  • Semi-massieve deur
  • Massieve stijlen, toplaag fineer +- 1 mm
  • MDF paneel, toplaag fineer 0,6mm
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
dit staat bij de beschrijving ervan:
  • Onbehandeld eiken fineer
  • Semi-massieve deur
  • Massieve stijlen, toplaag fineer +- 1 mm
  • MDF paneel, toplaag fineer 0,6mm
Klopt dus met wat je hebt als deuren.
1 grondlak
nog niet schuren
1 laag eindlaag
schuren met P220 en niet hard duwen op je schuurpapier
2e laag eindlaag
 
Lid geworden
1 jan 2022
Berichten
14
Waarderingsscore
1
Punten
3
Beste deco 66, wanneer je eiken fineerdeuren hebt op kamerhoogte, en moet behandelen met ofwel ultramat van Boss paints 2c ofwel ciranova woodlook naturel mat. Moet je daar een primer onder zetten? Mij was dat niet aangegeven met gevolg witte overlappingen, eerste maal weer afgeschuurd de ciranova dan geprobeerd met ultramat en weer geen mooi resultaat,
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
@Fragile70 ,
Of het nu een volle massieve of een fineer massieve eiken deur is, dan plaats je een grondlaag wanneer je gaat werken met vernis.
Indien je gaat werken met een olieproduct zie de video van het merk.
 
Lid geworden
1 jan 2022
Berichten
14
Waarderingsscore
1
Punten
3
En in het geval nu ? Er staat nu een laag 2c ultramat van Boss paints op, moet ik die er volledig afschuren en herbeginnen? Risico is natuurlijk dan door de fineer te schuren
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
En nu is het koffiedik kijken voor ons, de leden, over wat jij gedaan hebt en het resultaat.

Uw omschrijving van 2c ultramat van Boss ken ik niet en is ook niet in het gamma van Boss Paint.
Wat ik wel ken is de Boss Protect Mat Pro, de Boss Protect Ultramat en de Boss Ultramat Pro die alle drie 2K vernissen zijn.
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan