• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Masser Warmtepompen

Lid geworden
17 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Tijd voor een opdate.
Masser ik kan ondertussen een boek schrijven over die firma, nu in kort komt het er op neer dat het Masser systeem bij mij niet werkt.
Bij sommige blijkbaar wel?
Hebben die geluk.
I.pl.v zoals vele te vechten tegen de bierkaai.
Ik heb al van verschillende mensen telefoon gekregen dat het bij hun ook niet werkt en zij zijn een rechtzaak begonnen.
Heb ik nu hun komplete systeem ontmanteld met uitzondering van de koperen leidingen in de vloer.
Ben nu bezig met de het systeem om te bouwen naar een systeem met water in de vloer.

Gaat dit werken?
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ik het er alvast een goed oog in, volgens de berekeningen van "Van Marcke" zou het moeten werken.
Ik zal na de winter een nieuwe update maken.
Voor de kanidaat Masser klanten toch nog een goede raad.
Wakker worden.
Ik sliep ook toen ik het systeem aanschafte.

Hoe komt het dat enkel Masser dit systeem toepast?
Hebben zij het warm water uitgevonden?
En het belangrijkste, als er aan hun systeem iets scheelt vind ge niemand  maar dan ook niemand die daar aan wilt werken.

Hoe zou dat komen?
Alvast bedankt.
Groeten,

Maes Peter
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik ben benieuwd naar wat je resultaten gaan zijn na ombouw.
In theorie zou het inderdaad lukken, maar t'is geen eenvoudige opgave.
Waarom Masser erin slaagt relatief vaak mensen over de streep te trekken is voor mij vrij duidelijk.
1. Vertegenwoordigers die zeer kort op de bal spelen en bijna altijd spelen op het gemoed van de klanten, pusherig
2. Een zeer scherpe prijs.
Dit vertaalt zich in de inhoud van hun installaties, maar dat kunnen klanten op voorhand moeilijk inschatten.
 
Lid geworden
21 dec 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik kan bovenstaande enkel beamen.
Heb nu ± 15 jaar Masser en zou ook systeem willen ombouwen omdat ik niet tevreden ben over rendement.
Ik verbruik +13.000 kWh per jaar en ben super voorzichtig met verwarmen, beneden tot 18° C en de rest met brandhout.
Boven gebruikt ik elektrische bijverwarming bijna niet want dat kost stukken van mensen.
Enkel badkamer als 't echt nodig is tot 18°C.
Ben dus benieuwd naar jouw bevindingen.
 
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Voor ons precies hetzelfde. We hebben het systeem nu 14 jaar en ik kan het iedereen afraden.

Als er problemen ben je echt de sigaar. Als de generator uitvalt moet je zeker 3 weken wachten tot je een afspraak krijgt, ondertussen zit je in de kou. Als er dan een monteur komt (extreem duur), heeft die altijd een ventieltje o.i.d. niet bij zich waardoor hij nog een keer terug moet komen - weer 3 weken. Momenteel doet nog steeds maar de helft het.

We kunnen onze energierekening maar tot 1/2 terugbrengen, ook als we het maximum aantal zonnepanelen dat is toegestaan in Vlaanderen plaatsen, omdat het Massersysteem teveel verbruikt. Boven verwarmen we alleen af en toe de badkamer bij.

Ik ben benieuwd naar het vervolg. Wij overwegen ook over te stappen op een ander systeem.
 
Lid geworden
17 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Nieuwe update  eureka het systeem ombouwen werkt dus! Samen met de ingeneurs van Van Marcke zijn we der in geslaagd om het systeem omte bouwen. Masser wil zich daar niet aan wagen! Vreemd ze zouden het beter moeten weten.

Eeven alle voordelen op één rij (+ nadelen):
1. Iik ben eindelijk van die prutser vanaf! Dat alleen al.
2. Verbruik is met 15% gedaald!
3. Iiedereen kan aan dit systeem werken! Dwz alle cooltechniekers niet meer afhankelijk van aleen Masser!
4. Duidelijke feedback van zowel temperatuur die in de vloer gaat als de temperatuur die uit de vloer komt. Draaiuren,  verbruik,  enz ...
5. Weers onafankelijke  regeling, Nest thermostaat regeling (die geeft maandelijks via Mail draaiuren door !).
6. Geruisloos! Professionele installatie! Ik stuur met plezier foto's door van ref. 

Nadelen:
Ik weet niet of het mogelijk is voor iedereen, die problemen heeft! Maar wil wel gratis het systeem bekijken + berekening maken of het mogelijk is!
Grt,

Maes Peter
 

Bijlagen

  • img_3353.jpg
    img_3353.jpg
    630,3 KB · Weergaven: 31
  • img_3354.jpg
    img_3354.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 29
  • img_3357.jpg
    img_3357.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 29
Lid geworden
8 feb 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste

11 jaar geleden werd bij mij een Masser installatie geplaatst.
Het systeem doet wat het moet doen, maar het ene defect na het andere ben ik echt wel beu.
Daarom enkele vraagjes:
1. Welk systeem heeft u van Masser?
2. Welke ombouw heeft u gedaan en zijn daar gebreken aan?
3. Wat kost zo'n ombouw?
4. Wie heeft de ombouw gedaan?
5. Zijn er ondertussen nog al mensen die gekozen hebben de ombouw te doen dankzij u?
Bedankt om te informeren.
 
Lid geworden
17 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Beste,
Hierbij de antwoorden op uw vagen en dat je dat beu wordt, kan ik begrijpen!

1. Captatie net in de grond met directe expansie
2. Wij hebben gekozen voor lucht-water systeem, volgens mij in ons klimaat nog het beste. We hebben daar wel 2 jaar overgedaan om het systeem op punt te stellen (met grond boring is het rendement nog iets groter) maar ik vind de kostprijs van de boringen te groot + ze moeten met een
vrij groot machine in de tuin kunnen!  Een de tuin her aanleggen zie ik niet zitten.
3. Moeilijke vraag! Kostprijs is voor elk systeem verschillend we hebben al systemen geplaatst van  € 11.000, € 18.000, € 21.000
4. Ik heb zelf met mijn eigen bedrijf de ombouw gedaan met ondersteuning van ingenieur van Dietrich / Van Marcke en waarvoor mijn oprechte dank!
5. Ondertussen hebben we 6 installatie gedaan, deze eigenaars zijn zeer tevreden.
Het toont ook geen gebreken! Ik pols met de regelmaat persoonlijk of erbij die klanten iets scheelt, tot op vandaag geen klachten, en daar doen ik het voor! Het verbruik is met 20/30% gedaald, maar we hebben ook (spijtig voor die mensen) twee installaties geweigerd omdat de berekening niet gunstig waren en ze erbij Masser een soepje van hebben gemaakt! Ik moet er zeker van zijn dat het werkt anders begin ik er niet aan!
6. Nog één tip als je de installatie ombouwt doe dit dan met een geregisteerde aannemer!  Dan kan je nog premie krijgen van € 1.500/4.000 afhankelijk van uw gezin toestand.
Grt,

 Maes Peter
 

m1chaelm

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
2.377
Waarderingsscore
257
Punten
83
Wat wil je nu zeggen met ‘ombouwen’? In mijn ogen smijt je gewoon heel de Masser installatie buiten en plaats je een nieuwe warmtepomp? Weinig ombouwen aan toch?
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Intussen heeft Masser beslist te stoppen met hun traditionele handel. Gedaan met hun warmtepompen, voortaan fungeren ze als verdeler van Ochsner naar installateurs toe.
 
Lid geworden
14 mrt 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
de mario zei:
Intussen heeft Masser beslist te stoppen met hun traditionele handel. Gedaan met hun warmtepompen, voortaan fungeren ze als verdeler van Ochsner naar installateurs toe.

houdt dit ook in dat ze bestaande klanten niet meer gaan helpen als er problemen zijn?

een deel van mijn vloerverwarming werkt niet meer omwille van kapotte compressor, had dit toch wel heel graag opgelost/gemaakt gezien...
 
Lid geworden
21 dec 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je kan op zoek gaan naar een koeltechnieker.

Het Masser systeem is een omgekeerde koelkast en kan zeker door een bekwame koeltechnieker onderhouden worden.

Of Masser nu nog "helpt" of niet, je bent sowieso beter af zonder hen. Wan ze sturen iedere keer iemand anders, telkens met een tekort aan stukken, mag je iedere keer hele hoge verplaatsingskosten betalen en de kans is groot dat het nog iemand onbekwaam en ongemotiveerd is ook. Want de meeste bekwame techniekers die werken als zelfstandige.

Hoe sneller je van Masser als onderhoudsdienst af raakt hoe beter.
 

de mario

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 aug 2008
Berichten
3.595
Waarderingsscore
4
Punten
38
Daar heb je helemaal gelijk in.
Masser belooft wel hun bestaande installaties draaiende te houden.

De vraag is natuurlijk hoe vaak je een koeltechnieker gaat vinden die jaar na jaar stront komt opkuisen waar geen einde aan is.
 
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Peter Maes ,

ik heb met aandacht gelezen hoe u een masser S systeem misschien kan ombouwen naar wat anders.   
Ik zit ook met dergelijk systeem opgescheept.  
Momenteel ligt het in panne, Masser wil het niet meer repareren, alleen tegen hoge kosten. 
Veel kosten doen aan een systeem op gas dat ze waarschijnlijk via Europa gaan uitfaseren, zie ik niet zitten.

Ik begrijp dus dat u een firma heeft die zich bezig houd met het ombouwen van dergeijke pompen? 
Kan u mij uw contactgegevens van de firma bezorgen, aub?
Of is er  iemand anders die ervaring heeft met het ombouwen van dergelijk systeem?
Zeer veel dank.
mvg,

Gunther goossens 
 
Lid geworden
9 nov 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Peter Maes,

Ik zit een beetje met he zelfde probleem zoals iedereen hier.
Ik heb een Masser warmtepompsysteem dat na 25 jaar nood heeft aan een upgrade.
Voorlopig werkt het systeem nog maar ik wil niet echt wachten tot het volledig in panne staat .

Ik lees hier dat je al systemen hebt omgebouwd naar een systeem met water in de buizen in plaats van koelmiddel.
Is er geen risico dat de koperen buizen gaan oxideren op termijn? Wat is je ervaring?
En nog een vervelende vraag; hoe zit het met het rendement?
Ik heb wel intresse in een ombouw, is het mogelijk om contact met jou of je firma op te nemen om de
mogelijkheden te bekijken?
Groeten,

Joachim
 
Lid geworden
16 jan 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,

Wij hebben ook problemen met ons Masser systeem. Alle reacties klinken helaas zeer bekend in de oren. Zou graag met u in contact komen, meneer Maes. Wilt u zo vriendelijk zijn mij te mailen via PB.

Dank U!

Chris
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.035
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
jullie kunnen ook gewoon een privéberichtje sturen naar die meneer Maes (aka Paardenmolen2749), dat heeft meer kans op succes dan een reactie op dit oude topic...
 
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
2
Punten
18
de mario zei:
Ik ben benieuwd naar wat je resultaten gaan zijn na ombouw.
In theorie zou het inderdaad lukken, maar t'is geen eenvoudige opgave.
Waarom Masser erin slaagt relatief vaak mensen over de streep te trekken is voor mij vrij duidelijk.
1. Vertegenwoordigers die zeer kort op de bal spelen en bijna altijd spelen op het gemoed van de klanten, pusherig
2. Een zeer scherpe prijs.
Dit vertaalt zich in de inhoud van hun installaties, maar dat kunnen klanten op voorhand moeilijk inschatten.

 

Ik ben nooit bij hen ter plaatse geweest maar een scherpe prijs is het bij mij alvast niet geworden. Welke technische issues hebben hun installaties?
 
Lid geworden
9 nov 2018
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op zich is het systeem wel fijn gevonden hoor.. heel simpel en toch een behoorlijk rendement.. nu komt het nadeel: het zijn koperen buizen en die gaan niet eeuwig mee.. zeker de buizen buiten in de tuin.

Eens daar een lek in is, zit je met zware kosten omdat je het lek niet kan vinden en indien wel je het jaar nadien wel ergens met een nieuw  lek zit.

Overschakelen naar een ander systeem met water gaat ook niet want daar zijn je buizen onder de vloer dan niet voor gemaakt... mijn besluit:

Topsysteem zolang het werk ( voor de prijs dat het koste) ( ik spreek uit mijn ervaring, niet zo duur en toch meer dan 25 jaar plezier van had. Maar nu toch defect).

 
 
Lid geworden
17 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Beste forumlid

Ik heb zonet opgemerkt dat u het forum gebruikte om reclame te maken voor uw diensten als vakman. Het is niet de bedoeling van dit forum om dat te doen zonder hierover de beheerder te contacteren.
Uw berichten werd dan ook verwijderd.
Gelieve de beheerder van dit forum te contacteren indien u in de toekomst graag gebruik van dit forum om uw diensten in de kijker te zetten.
Met vriendelijke groeten,

Het bouwinfo.be-team

 

 
 

Regis07

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
3 feb 2011
Berichten
3.635
Waarderingsscore
966
Punten
113
De verborgen reclame boodschappen en nutteloze berichten aan deze topic zijn opgeruimd.
De aangeprezen persoon en zijn firma kan zijn reclame bespreken met de beheerder.
 
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan