• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Mag je een stuk spouw volproppen met isolatie?

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
Dag Allen,

Ik isoleer met cellulosevlokken maar de dakwerker heeft geen muurplaat gelegd. Dus ik moet de spouw van 3 cm breed toemaken. Mag ik tussen pir platen (=spouwmuurusolatie) en gevelsteen wat glaswol proppen? Of geeft dat problemen naar vocht toe?

IMG_20221009_140245.jpg
IMG_20221009_140838.jpg
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Ik zou dat vol steken, maar... het lijkt dat uw bakstenen goed nat zijn. Waar komt dat vandaan?
 

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
@Tomme1 vochtopname van de regen? Of is dat niet normaal?
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
waarom is je nieuw dak niet waterdicht thv de gevel?
En wol wordt niet gepropt!
wel juist spannend aangebracht :cool:
 

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
Ik zal eens kijken of het overal zo is... Ik zie niet direct een oorzaak. Het is nog niet gevoegd. mss daarmee
 

Reefer

Nieuw Lid
Lid geworden
26 jun 2017
Berichten
58
Waarderingsscore
14
Punten
8
Ik heb net hetzelfde voorgehad met mijn nieuwbouw. Ik heb stukken PIR op maat gezaagd en de randen volgespoten met PUR. zal winddicht zijn normaal. Uw gevel kan ademen als hij niet geschilderd is en ventileren langs de stootvoegen, dus volgens mij is bovenaan dichten geen probleem.
 
V

Verwijderd lid 172838

Guest
Ik heb net hetzelfde voorgehad met mijn nieuwbouw. Ik heb stukken PIR op maat gezaagd en de randen volgespoten met PUR. zal winddicht zijn normaal. Uw gevel kan ademen als hij niet geschilderd is en ventileren langs de stootvoegen, dus volgens mij is bovenaan dichten geen probleem.
open stootvoegen dienen niet om te ventileren en de meeste (recente) verven zijn dampopen.

Voila, dat moest er even uit.
 

Jeroen1000

Actief Lid
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
416
Waarderingsscore
70
Punten
28
Ik heb net hetzelfde voorgehad met mijn nieuwbouw. Ik heb stukken PIR op maat gezaagd en de randen volgespoten met PUR. zal winddicht zijn normaal. Uw gevel kan ademen als hij niet geschilderd is en ventileren langs de stootvoegen, dus volgens mij is bovenaan dichten geen probleem.
Dat leek mij dus ook het properste maar wel veel werk (buiten dat schuim spuiten dat is een gedoe). Ik had toch wat schrik dat die glaswol zou weggeduwd worden in de spouw. En dat ziet er dan zo uit.

IMG-20221010-WA0009.jpeg
 

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
16.037
Waarderingsscore
4.939
Punten
113
De aannemer die de spouw komt opvullen steekt daar toch gewoon speciale borstels in? ook in de rolluikkasten.
 
V

Verwijderd lid 219242

Guest
Is de oorzaak van het vocht nu al achterhaald? Natte isolatie isoleert niet, en hout dat niet kan uitdrogen gaat rotten.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan