Bouwinfo-tip:
Vragen over (ver)bouwen? Vraag hier je bouwgids aan

Mag ik jullie kritische blik? Testers gezocht voor een gratis renovatie-prijstool

Lid geworden
21 jul 2026
Waarderingsscore
1
Punten
3
Dag iedereen,

Ik werk als (stagiair-)architect, en heel vaak vragen vrienden mij om hulp bij het kopen of verbouwen van een woning: "wat gaat dit ongeveer kosten?" Ik help graag, maar eerlijk:
ik weet ook niet alles.

De voorbije 8 maanden heb ik daarom na mijn uren iets in elkaar geknutseld dat mensen zou moeten helpen: je vult in gewone taal in wat je hebt en wat je wil doen, en je krijgt een richtprijs (dit is om iemand een idee te geven wat hun wensen zullen kosten en of iets haalbaar is) terug. Het is bedoeld voor wie, heel begrijpelijk, weinig van de bouw kent, en die met wat informatie op zak beter voorbereid naar een architect of aannemer kan stappen.

Daarom deze oproep: ik zoek een tiental testers, het liefst een gezonde mix. Zowel mensen die al wat van de bouw kennen maar graag geholpen worden of willen bijleren, als mensen die er eerlijk gezegd weinig van afweten, want net voor die laatste groep is de tool gemaakt, en de eerste groep helpt me scherp te krijgen wat beter kan. Bent u een van beide, of kent u zo iemand? Dan hoor ik het graag. Het is nog een testversie, dus het hoeft niet perfect te zijn, ik wil vooral weten wat klopt, wat niet, en wat er mist.

Eerlijk erbij:
  • Het is een richtprijs, geen offerte en geen bindend advies. Het geeft je een idee, geen zekerheid, de echte prijs hangt af van je woning en je aannemer.
  • Ik verkoop niets. Gratis, in ruil voor een beetje feedback.
Het zit nog in besloten test, dus ik hou het voorlopig klein. Interesse? Stuur me gerust een privébericht, dan bezorg ik je de link persoonlijk.

Alvast bedankt, alle eerlijkheid welkom, ook (juist) als iets niet goed is.
met vriendelijke groeten,
Henri

mmm
Ik bewonder je ijver en je enthousiasme, echter ...