• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

luchtspouw!! ben ik de enige nog ?

Lid geworden
30 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ben ik nog de enige die een luchtspouw voorzie?(enfin mijn architecte) na jaren rondkijken naar elke bouw die ik onderweg tegenkom, heb ik de indruk dat er niemand nog een luchtspouw laat.

waarom doen jullie het met- of zonder luchtspouw?

Nee, je bent niet de enige. Wij gaan ook bouwen met een luchtspouw van 2 a 3 cm. Wij gaan isoleren met harde isolatie platen, en geloven dat die kleine luchtspouw bijdraagt tot het helpen uitdrogen van onze gevelsteen na regen.

luchtspouw of niet hangt in eerst instantie af van de vochtopname van de gevelsteen.

Nu, wij gaan een HOB zetten met de open zijkant aan de westkant gelegen. Vermits hier de meeste regen komt ga ik sowieso werken met een luchtspouw. Mocht ik het andere perceel gekocht hebben dan zou ik mss twijfelen om te werken met een volle spouw.

Ow, ik wist niet dat dat lijstje van dit forum kwam. Best wel een toffe samenvatting inderdaad :D

bij ons is er ook een luchtspouw van een 3cm + rockwool

tiswaar wrote:
Ben ik nog de enige die een luchtspouw voorzie?(enfin mijn architecte) na jaren rondkijken naar elke bouw die ik onderweg tegenkom, heb ik de indruk dat er niemand nog een luchtspouw laat.

Ik veronderstel dat er, naast de lucht, isolatie in de spouw komt?

In Belgïe weet je natuurlijk nooit. :? :lol:

Er zijn voor en tegenstanders van een volledig gevulde spouw (met isolatie :? ). Er is al heel wat geschreven hierover, ook het waarom of waarom niet. :idea:

wij ook luchtspouw owv hoge vochtopname van steen lindebloem

SvenVD wrote:
tiswaar wrote:

Ik veronderstel dat er, naast de lucht, isolatie in de spouw komt?

In Belgïe weet je natuurlijk nooit. :? :lol:

Er zijn voor en tegenstanders van een volledig gevulde spouw (met isolatie :? ). Er is al heel wat geschreven hierover, ook het waarom of waarom niet. :idea:
jaja 7,5 cm isolatie, 5 cm luchtspouw

Hier 10 cm pur en 3 cm luchtspouw

Groeten,

Dimi.

Wij 15 cm rockwool (2*7.5cm) en 3 cm luchtspouw

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan