• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

lucht aflaten radiatoren

Lid geworden
29 sep 2007
Berichten
30
Waarderingsscore
0
Punten
0
de radiatoren in mijn huis suizen langs alle kanten.

hoe ga ik best te werk om de lucht af te laten (ik vermoed dat dit het probleem is)? is er een bepaalde volgorde die ik moet volgen? mijn verwarmingsketel staat op zolder, ik weet niet of dit een rol speelt...



alvast bedankt voor de reacties.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ok maar hoe kan ik weten dat die ontluchters hun lucht gaan loslaten.

..ik kan toch moeilijk een hele dag naast zitten en die ballon bekijken?

Expansievat is nog geen jaar oud...
 
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
332
Waarderingsscore
0
Punten
0
Altijd oppassen met "ontluchters".. in vele gevallen zijn deze zelfs BEluchters....

Ik draai altijd het plastieke dopje erop vast zodanig dat ze niet kunnen ontluchten maar vooral niet beluchten...

Ontluchten doe ik dan eens sporadisch manueel..
 
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
591
Waarderingsscore
1
Punten
0
Heb nu 4 jaar centrale verwarming met 2 automatische ontluchters op mijn collectoren en die doen hun werk blijkbaar goed. Na indienststelling hebben die een paar keer lucht uit het circuit gelost. Sindsdien niks meer moeten ontluchten en alle radiatoren werken perfect.



Jeroen
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
deco1966 wrote:
..ik kan toch moeilijk een hele dag naast zitten en die ballon bekijken?

Nochtans ontspannende bezigheid. Ballon erover en paar dagen later eens gaan kijken werkt ook.

deco1966 wrote:
Expansievat is nog geen jaar oud...

Wil niets zeggen. Sommige vaten zijn in het schap van de groothandel al hun voordruk kwijt.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan