Loxone lange tijd klik functie blok

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Ik heb recent ge-update naar Loxone Config versie 8.0.7.19. Het lijkt dat het lange tijd klik (long click) functie blok niet meer werkt zoals vroeger. Ik gebruik uitgangen Q1 en Q4, Q1 bij een gewone druk en Q4 voor een lange klik. Vroeger (vraag me niet welke versie) was het zo dat Q4 steeds actief werd bij een klik langer dan 3 x Ti, zo staat het ook nog steeds in de online documentatie, nu lijkt dit echter gewijzigd. Nu moet de klik langer zijn dan 3 x Ti, maar ook korter dan 4 x Ti, wat maakt dat ik redelijk goed moet timen hoe lang ik klik.

Ik zou graag terug het zelfde gedrag als vroeger hebben. Een korte klik voor functie 1 (Q1) en functie 2 (Q4?) bij een klik langer dan bv 1 seconde. Kan dit nog met de lange tijd klik of kan dit met een andere blok?

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
261
Punten
83
Ik gebruik ook lange tijd klik, maar bij mij werkt dit wel terwijl ik de knop inhoud.

Bijlagen

• lox1.jpg
    lox1.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 0
  • lox2.jpg
    lox2.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 0

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Nu7s zei:
Ik gebruik ook lange tijd klik, maar bij mij werkt dit wel terwijl ik de knop inhoud.

Vreemd. Gebruik je dezelfde versie? Bij wij werkte het vroeger namelijk ook.
 Als ik nu te lang klik gebeurd er helemaal niks, zoals ook in de info staat in de applicatie. Ik druk dus langer dan 4 x TI

In de online documentatie staat het echter anders beschreven. Zoals het volgens mij vroeger was.

Bijlagen

• langetijdklik.jpg
    langetijdklik.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 0
  • langetijdklikonline.jpg
    langetijdklikonline.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 0

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
261
Punten
83
Wat hangt er achter? Je gaat natuurlijk maar een impuls krijgen. Misschien staat die niet lang genoeg ingesteld? Bij mij staat die op 0,1s.

Als je rare fenomenen met Loxone tegenkomt is het misschien de moeite om op een andere gebruiker/computer te proberen. Weken problemen gehad met het toevoegen van een RGBW dimmer en is uiteindelijk op die manier gelukt. 

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
9
Punten
38
Probleem is opgelost door de sofware opnieuw in de miniserver te laden.

Bovenaan