Loxone Bestellen - Zelfbouw

Lid geworden
19 jan 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo Allemaal

Ik volg al evenetjes dit forum en dacht nu zelf maar eens iets te posten.

Wij hebben sidns kort een huis gekocht van 1959, nu willen wij hier de elektriciteit in vernieuwen, wij zijn al bij Easykit geweest voor de verluchting, water en Elektriciteit, nu bij Easykit bieden ze jammer genoeg alleen maar Niko Home Control aan, En mits dat dit een vrij gesloten systeem is ben ik hier niet zo een fan van. Dus ben ik uitgekomen bij Loxone wat meer aan mijn eisen voldoet ( Hier kan ik naderhand nog met wat DHZ elektronica mee experimenteren).

Nu waren wij in eerste instantie van plan (wij hebben nog niets besteld) om de elektriciteit bij easykit te bestellen, buiten de "logica" en dan de Loxone zelf te bestellen online. 
Nu is het zo dat wij dit alles financieren via een renovatielening, dus online bestellen zal hierdoor moeilijk worden.

Heeft er iemand ervaring met deze situatie, hoe kan ik het beste mijn installatie bestellen ?

Bedankt bij voorbaat !

Groeten,
Jan

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
345
Punten
83
Samelek.be doet ook zelfbouw met Loxone.

Verder kan je ook contact opnemen met een Loxone partner in de buurt, die kunnen jou vast ook helpen. De prijs van de onderdelen zijn vrij gecontroleerd, dus weinig prijsverschillen. 

Waarom zou online bestellen een probleem zijn voor de lening? Zolang je een factuur hebt kan je dit toch inbrengen? Mocht dit een probleem geweest zijn dan had ik wel een probleem gehad, alles is online besteld. Is wel een nieuwbouw, geen renovatielening dus misschien speciale regels?

De combinatie Easykit + zelf Loxone zal niet alleen slecht aflopen maar ook complex zijn en veel duurder.

Dortje

Zeer Actief lid
Lid geworden
30 nov 2011
Waarderingsscore
1
Punten
38
Wij werken samen met Samelek, hij ondersteunt zelfbouwers.

Lid geworden
19 jan 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu7s zei:
Samelek.be doet ook zelfbouw met Loxone.

Verder kan je ook contact opnemen met een Loxone partner in de buurt, die kunnen jou vast ook helpen. De prijs van de onderdelen zijn vrij gecontroleerd, dus weinig prijsverschillen. 

Waarom zou online bestellen een probleem zijn voor de lening? Zolang je een factuur hebt kan je dit toch inbrengen? Mocht dit een probleem geweest zijn dan had ik wel een probleem gehad, alles is online besteld. Is wel een nieuwbouw, geen renovatielening dus misschien speciale regels?

De combinatie Easykit + zelf Loxone zal niet alleen slecht aflopen maar ook complex zijn en veel duurder.

Wij zijn redelijk nieuw in het hele lening verhaal dus misschien ben ik helemaal mis. Maar ik weet niet goed hoe Online winkel reageren met dit hele bank verhaal, mits het de bank is die de handelaars betaald, niet ?

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
345
Punten
83
Ja, in dat geval ga je het toch eerst moeten voorschieten en de bank aan jou laten terugbetalen. Het kan zijn dat sommige banken zo werken, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze iemand voor de 250€ dossierkosten alle facturen afzonderlijk laten betalen.

Mijn bank werkte in 5 schijven. Ik kon dus tijdens de bouw 5 keer een bundel facturen  binnenbrengen om terugbetaald te krijgen. Vaak waren er grote delen uiteraard al betaald door mezelf. Daarom is het belangrijk zelf spaargeld ter beschikking te hebben.

Ben je al naar de banken geweest? Zij kunnen jou perfect uitleggen hoe het werkt bij hen.

Lid geworden
19 jan 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu7s zei:
Ja, in dat geval ga je het toch eerst moeten voorschieten en de bank aan jou laten terugbetalen. Het kan zijn dat sommige banken zo werken, maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze iemand voor de 250€ dossierkosten alle facturen afzonderlijk laten betalen.

Mijn bank werkte in 5 schijven. Ik kon dus tijdens de bouw 5 keer een bundel facturen  binnenbrengen om terugbetaald te krijgen. Vaak waren er grote delen uiteraard al betaald door mezelf. Daarom is het belangrijk zelf spaargeld ter beschikking te hebben.

Ben je al naar de banken geweest? Zij kunnen jou perfect uitleggen hoe het werkt bij hen.

De 'grotere' bedragen voorschieten gaat in onze situatie iets moeilijker, maar we gaan zeker nog bij de bank informeren hoe dit juist werkt. 

Ik wou ook eens kijken voor een handelaar die mij persoonlijk kan bijstaan, voor deze soort installaties heb ik toch liever een persoon waarbij ik terecht kan, in plaats van een e-mail box

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Waarderingsscore
7
Punten
18
Zoals hier al gezegd zoek u een elektricien die vertrouwd is met Loxone en zelfbouwers ondersteund (zo zijn er zeker ook te vinden). Je gaat goedkoper en direct een goed werkend systeem hebben.

Naast Samelek nog enkele namen met een goede reputatie die je eventueel kan contacteren: HTEW & Jecon.

Op de site van Loxone staan de partners trouwens (https://www.loxone.com/enen/shop/find-a-partner/) -> wel minimum silver partner nemen (heb mij ooit eens laten vertellen dat alles onder silver ook gewoon installateurs kunnen zijn die ooit eens een miniserver hebben gekocht).

Manier van lening opnemen/betalingen is van bank tot bank wat verschillend, hoor eens hoe jouw bank werkt. Maar online facturen daar zouden toch allemaal niet  moeilijk meer over moeten doen (onze bank althans niet).

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
345
Punten
83
Jan_Claes schreef:
 maar we gaan zeker nog bij de bank informeren hoe dit juist werkt.

Banken, je gaat gaan informeren bij zoveel mogelijk banken. Zo bespaar je onmiddelijk duizenden euro's op  enkele dagen.

Kijk ook op spaargids.be voor een goede indicatie wat je mag verwachten en bij wie. 

Lid geworden
19 jan 2017
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nu7s zei:
Jan_Claes schreef:
 maar we gaan zeker nog bij de bank informeren hoe dit juist werkt.

Banken, je gaat gaan informeren bij zoveel mogelijk banken. Zo bespaar je onmiddelijk duizenden euro's op  enkele dagen.

Kijk ook op spaargids.be voor een goede indicatie wat je mag verwachten en bij wie. 

Wij hebben al een lening, het vergelijken van de banken is dus al gebeurt ;-). Het was me alleen niet duidelijke hoe we de betalingen moesten doen, zeker voor de grotere bedragen, nu hebben we inmiddels contact opgenomen met onze bank, en die hebben ons verteld dat wij de onbetaalde facturen MAXIMAAL 1 maand oud moesten binnen brengen en dan maken zij ons het geld over en dan kunnen wij de handelaar(s) betalen, bonnetjes van de Brico ofzo groeperen per 2500 euro en zo binnen brengen. (Dit even ter info :D )

Verder wil ik jullie allemaal bedanken voor de info, wij gaan zeker eens bij Samelek langs, Ik heb ook een kennis (BN Tech) die Silver Partner is, maar ik weet niet of hij veel tijd heeft om begeleiding te bieden, maar ik ga deze ook zeker contacteren.

Bedankt !

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan