• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Linnenkoker

Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Onze wasmachine/droogkast komen naast elkaar te staan in de wasplaats die beneden voorzien is. Tussen badkamer en wasplaats zouden we eventueel een linnenkoker willen voorzien.



Is het doenbaar om geen omkasting te voorzien in de wasplaats maar gewoon een wasmand op de wasmachine te plaatsen waarin dan alle was terecht komt?



Verder zou ik graag eens wat foto's zien van een linnenkoker en de afwerking ervan.



Merci.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Foto's heb ik nog niet echt... Een deel van de koker zit erin (buis van diameter 315) maar nog niet volledig.



Bij ons is het de bedoeling de start van de koker te integreren in de dressingkast en beneden in de berging een opvangkast te voorzien met eronder 4 verschillende kasten om de was te sorteren.



Pas wel op dat je niet te veel draaien hebt in je buis want dan zullen kleine onderdelen blijven hangen...
 
Lid geworden
21 dec 2006
Berichten
744
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een gewoon gat werkt perfect als je het luik open doet en de was gewoon laat vallen. Indien je het er vanaf een meter begint in te keilen, kan er bij een volle of slecht geplaatste wasmand wel al iets over vallen. Je kan altijd achteraf nog een buis van ong. een meter lang in het gat monteren, of onderaan een basketbalnet hangen.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Niet vergeten een luik te voorzien...



Want indien je geen afsluiting voorziet tussen je dressing/kamer/badkamer en berging zal je onaangename serieuse luchtstromen krijgen
 

LT

Lid geworden
2 jan 2007
Berichten
721
Waarderingsscore
0
Punten
0
Je kan ook onderaan een klep voorzien.

Als je dan de wasmand vergeet te plaatsen, ligt niet alles op een hoop op je wasmachine.
 
Lid geworden
10 apr 2006
Berichten
276
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bij ons komt de was uit boven een lage kast. Hierop heb ik een wasmand geplaatst die eigenlijk altijd blijft staan.



Het is wel een stoffige bedoening en zoek eigenlijk een minder stoffige oplossing. Dat basketbalnet geeft al wel weer wat ideeen.

Ik heb ook al aan een hogere wasmand gedacht. Ik denk dat Allibert zulke modellen heeft, maar soit. Het blijft de kelder.
 
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Wat denken jullie van de wasmachine volledig te omkasten en in de opvangkast boven de wasmachine een wasmand te plaatsen en desnoods nog enkele schappen om de was te sorteren?



Gaat de omkasting rond de wasmachine erg lijden van het vocht dat de wasmachine produceert?



Heeft hier nog iemand z'n wasmachine ingebouwd in een kast? Ervaringen, foto's, ... ?



Alle reacties welkom.
 
Lid geworden
7 feb 2007
Berichten
1.805
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij gaan werken met een soort kasten voor onze linnenkoker... Ik probeer het even te omschrijven :roll:



In de rechter hoek van onze berging komt door het dak de linnenkoker. Op die muur van de berging komt een sokkel met links droogkast en wasmachine en daarboven een werkblad (met dubbele lavabo). Nu ga ik aan de rechterkant bovenop het werkblad een kast zetten 40 cm breed 50 diep waar de koker langs boven inkomt. Alle linnen zullen daar dus samen komen.

Onder het werkblad voorzie ik dan 4 schuiven (ongeveer 40 cm per stuk voor wit, gekleurd, kook en wol) die eigenlijk bakken zijn die je kan naar voor schuiven. Periodiek kan dan de gezamelijke verzamelkast gesorteerd worden in de vier verschillende bakken die dan eigenlijk naast de wasmachine zitten klaar om gewassen te worden.



Op die manier kan je in een handige staanpositie de wast sorteren en moet je niet gehurkt zitten bij een wasmand of zo...



Hopelijk is dit een beetje duidelijk...



Indien niet maak ik eens een schets en post ik dat want de beschrijving is zoals het gaat worden. Aangezien momenteel nog maar de plakker bezig is...
 
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
49
Waarderingsscore
0
Punten
0
Naish,



Ik zou wel eens graag eens schets zien ja, mocht je er de tijd voor hebben ...



Greetz
 
Lid geworden
21 sep 2014
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
0
naish;944246 wrote:
Wij gaan werken met een soort kasten voor onze linnenkoker... Ik probeer het even te omschrijven :roll:



In de rechter hoek van onze berging komt door het dak de linnenkoker. Op die muur van de berging komt een sokkel met links droogkast en wasmachine en daarboven een werkblad (met dubbele lavabo). Nu ga ik aan de rechterkant bovenop het werkblad een kast zetten 40 cm breed 50 diep waar de koker langs boven inkomt. Alle linnen zullen daar dus samen komen.

Onder het werkblad voorzie ik dan 4 schuiven (ongeveer 40 cm per stuk voor wit, gekleurd, kook en wol) die eigenlijk bakken zijn die je kan naar voor schuiven. Periodiek kan dan de gezamelijke verzamelkast gesorteerd worden in de vier verschillende bakken die dan eigenlijk naast de wasmachine zitten klaar om gewassen te worden.



Op die manier kan je in een handige staanpositie de wast sorteren en moet je niet gehurkt zitten bij een wasmand of zo...



Hopelijk is dit een beetje duidelijk...



Indien niet maak ik eens een schets en post ik dat want de beschrijving is zoals het gaat worden. Aangezien momenteel nog maar de plakker bezig is...



Beste,



Is het mogelijk eens enkele afbeeldingen te posten, wij hebben nl eenzelfde indeling en zijn ook bezig met de afwerking van de linnenkoker. Het zou leuk zijn eens een idee te zien!





Alvast een dikke merci!

Mvg
 

Lildragon

Lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
102
Waarderingsscore
8
Punten
18
Lucky bastard;1966256 wrote:
http://bouwinfo.be/forum/threads/166086-Wasmachine-op-verhoog/page2



Bij ons staat de wasmachine in de kelder en de "bevoorrading gebeurt d.m.v.

een linnen koker van op de bovenverdieping.



Op het gelijkvloers zit ze weggewerkt in een inbouwkast met hier eveneens

een toegangsluikje om vanop dit niveau keukenhandoeken e.d. in de wasmand te krijgen.



Leuk gedaan!

Ik moet dagelijks ook een hoop was doen (voor 6+ man), momenteel zijn ook wij aan het kijken wat een elegante oplossing zou zijn om de was naar het waskot te krijgen (nieuwbouw in planvorm). Lucky Bastard, hebben jullie een passiefhuis of LEW?



Als je zo'n koker installeert in een passiefhuis, geeft dat dan geen problemen met ventilatie in huis? Of andere luchtstromen? Onze koker kan alvast niet in de kelder uitkomen, onze kelder gaat buiten onze passiefschil komen.



Zijn er nog mensen die een voorbeeld van hun waskoker zouden willen posten?
 
Lid geworden
22 okt 2009
Berichten
110
Waarderingsscore
0
Punten
0
Lildragon;1966909 wrote:
Lucky bastard;1966256 wrote:
http://bouwinfo.be/forum/threads/166086-Wasmachine-op-verhoog/page2



Bij ons staat de wasmachine in de kelder en de "bevoorrading gebeurt d.m.v.

een linnen koker van op de bovenverdieping.



Op het gelijkvloers zit ze weggewerkt in een inbouwkast met hier eveneens

een toegangsluikje om vanop dit niveau keukenhandoeken e.d. in de wasmand te krijgen.



Leuk gedaan!

Ik moet dagelijks ook een hoop was doen (voor 6+ man), momenteel zijn ook wij aan het kijken wat een elegante oplossing zou zijn om de was naar het waskot te krijgen (nieuwbouw in planvorm). Lucky Bastard, hebben jullie een passiefhuis of LEW?



Als je zo'n koker installeert in een passiefhuis, geeft dat dan geen problemen met ventilatie in huis? Of andere luchtstromen? Onze koker kan alvast niet in de kelder uitkomen, onze kelder gaat buiten onze passiefschil komen.



Zijn er nog mensen die een voorbeeld van hun waskoker zouden willen posten?



Wij hebben idd.een LEW en een ventilatiesysteem D

Bovenop de buis heb ik een xps-plaat deksel liggen

en als de dampkap in de keuken aanstaat begint dat te zweven.

Een normale ventilatiestand geeft geen problemen.

Nu is het de bedoeling dat die koker weggewerkt wordt

in een nog te plaatsen lavabomeubel boven en zullen we extra

rekening houden met de toegangskastdeur zo luchtdicht

mogelijk af te sluiten (tochtstrip en magneetsluiting.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan