• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Linnenkoker / waskoker

Lid geworden
21 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hello hello,

ik heb het forum al afgeschuimd op zoek naar ideetjes voor de afwerking van onze linnenkoker / waskoker.

Dit is momenteel gewoon een gat in de badkamervloer tussen bad en badkamermeubel. Diameter 31 en er komt een pvc-buis in van die doorsnede die ong. 50cm in de badkamer zal uitsteken (+/- badhoogte) en in het washok eronder ongeveer 1m.

Nu is mijn vraag: wie heeft dit ook en hoe heb jij het afgewerkt?

Ik denk dan vooral aan:

- isolatie / trek vermijden (schouw-effect)

- welk soort klep hebben jullie gebruikt (deksel bovenop of een klep in de wand)? etc...

- zouden er kant - en klare oplossingen bestaan voor zo'n systeem?

Ik heb al zitten denken aan een kastje in mdf of iets dergelijks met zo'n aluminium klep (die goed sluit, natuurlijk, dus ik weet niet of zoiets bestaat met rubber afdichting?). Ik ga sowieso rotswol ofzo rond de buis steken.

Alle tips welkom. Het is iets handigs, maar je moet het natuurlijk wel wat deftig afgewerkt krijgen of het wordt een constante ergernis.

Lid geworden
9 jan 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Wij hebben ook (op plan voorlopig) zo'n linnenbuis voorzien van de badkamer naar de wasplaats.

Ik had gedacht om ze te verwerken in een soort bankje 1m*0,40m naast het bad. Het bankje wordt gemetst en dan bekleed met tegels of met leempleister (we moeten nog kiezen voor de hele badkamer). Ik had gedacht er dan een houten deksel op te doen in twee delen, de helft voor die linnenbuis en de helft bergruimte (wc-papier e.d.). Wat denken jullie?

Mr. B, hoe willen jullie het afwerken in de wasplaats? Zetten jullie er gewoon een wasmand onder? Of een wasmachine met bovenlader, dat maakt het wel héél gemakkelijk :wink: ?

Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben zo'n linnenkoker, gemaakt van aluminium

Nu is er een muurtje (van MDF) rond gemaakt met een deurtje bovenaan, dat aansluit tegen ons badkamermeubel.

De koker komt beneden uit in een kast in de berging. Op de bovenste legger komt een wasmand waar de was in samen komt; op de andere leggers ga ik verschillende bakken zetten voor het sorteren van de was en helemaal onderaan dan het waspoeder en zo. Gemakkelijk alles zo samen!

Lid geworden
19 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een tablet gemaakt met een opbouwbakje ih midden en kolomkast rechts op de tablet.

Dit heb ik in spiegelbeeld gemaakt zodat wij eigenlijk tegenover elkaar staan met een spiegel ertussen.

In de tablet had ik links vhet bakje een deksel voorzien voor de linnenkoker die juist kwam tot onder het tablet.

Ad onderkant was niets zichtbaar omdat tablet 90° afliep naar de grond en onder het tablet kastjes ingebouwd waren.

Voor materiaal is lamellenbeuk gebruikt met 2 componenten vernis.

Lid geworden
21 sep 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Greeun wrote:
Mr. B, hoe willen jullie het afwerken in de wasplaats? Zetten jullie er gewoon een wasmand onder? Of een wasmachine met bovenlader, dat maakt het wel héél gemakkelijk :wink: ?

Ik had ook iets in gedachten met een kast waarbij de wasmand bovenaan staat met daaronder vakjes voor de verschillende soorten was. Maar veel ruimte heb ik niet, dus ik moet dit eens goed bestuderen. Nuja, in dat washok maakt het me niet zoveel uit, maar in de badkamer heb ik het graag wat mooier afgewerkt.

Alvast bedankt voor de reacties! Hoe meer ideeën, hoe beter!

Lid geworden
18 jun 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik ben op zoek naar zo'n INOX afgewerkte waskoker, kent iemand een adres, bij voorkeur in Limburg.

Lid geworden
18 jun 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
barbara_vd wrote:
Een stom idee misschien...

idd :p

Ik wil eigenlijk voornamelijk een vierkante inox koker, deksel/luik zien we later wel....

Lid geworden
25 mrt 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik heb er gewoon een mooie rieten wasmand over de buis gedaan met deksel.

wel eerst een gat gemaakt in de onderkant .

nu zie je in de badkamer in de hoek gewoon een wasmand staan .

onderaan in de garage komt een omkasting in mdf.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan