• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Lijmrest op gekleurd pvc raamkozijn

VAW

Nieuw Lid
Lid geworden
6 jun 2022
Waarderingsscore
7
Punten
8
De huurder kleefden met velcro vliegenramen op de ramen. Bijbhet verwijderen van de velcro bleven er lijmresten achter.

Hoe kan ik deze verwijderen zonder de onderliggende pvc profielen te beschadigen? Ik weet dat die gekleurde pvc ramen eigenlijk een soort folie zijn. Ik heb schrik deze kleur of folie te beschadigen door bv gebruik van tinner.

Alle tips zijn welkom.

ik zou eerst met warm water en afwasmiddel proberen
Anders zijn er producten op de markt
bv

ik zou eerst met warm water en afwasmiddel proberen
Anders zijn er producten op de markt
bv
vanaf dat je met producten begint, altijd op een klein stukje testen... je zou de eerste niet zijn bij wie er toch beschadigingen optreden en die ook ineens een groot stuk gedaan heeft.

Zeker geen nagellakremover gebruiken of producten op basis van aceton. Eventueel de Sticker, Lijm, Hars Verwijderaar van Chemifor. Zij hebben een groot gamma speciale producten enkel voor aluminium en kunststof ramen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan