• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Lijmkam parket + controle vochtigheid chape

Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
Allen,



wij gaan binnen een tweetal weken starten met het leggen van de parket.

Graag had ik van iemand geweten welke lijmkam ik het beste gebruik.

De lijm die we aangekocht hebben is: UZIN MK 90 (2-component).



Zou er mij ook iemand kunnen vertellen of zij een firma kennen die enkel de vochtigheid van de chape komt meten? (zowel oppervlaktemeting als carbuurtest).



Alvast bedankt!



Grtz,

David
 

flesjespa

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
9.754
Waarderingsscore
8
Punten
38
Kan je die lijmkam vraag niet stellen daar waar je je parket kocht? En doen die niet ook een meting voor je? Eventueel tegen een kleine vergoeding.



Koop alleszins min. 1 lijmkam op reserve. Mijn eerste was nog voor halfweg opp. al zijn tanden deels kwijt (chape was nogal hard). Was een driehoekige-tandenmodel en als dat slijt, smeer je meteen een pak minder (te weinig) lijm.
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als de chape echt kurkdroog moet zijn kan je dit zelf testen.



- Emmer vullen met zand.

- Stuk plastic op de chape leggen en hierop de emmer plaatsen.

- 24u wachten, emmer en plastic verwijderen, indien plastic NIET nat is = chape droog
 
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
0
flesjespa wrote:
Kan je die lijmkam vraag niet stellen daar waar je je parket kocht? En doen die niet ook een meting voor je? Eventueel tegen een kleine vergoeding.



Koop alleszins min. 1 lijmkam op reserve. Mijn eerste was nog voor halfweg opp. al zijn tanden deels kwijt (chape was nogal hard). Was een driehoekige-tandenmodel en als dat slijt, smeer je meteen een pak minder (te weinig) lijm.

Smits-Vinckx => Al bedankt voor je reactie. Ik heb mijn parket gekocht bij Nordex, daar kunnen ze die kammen niet verkopen. Zij werken met zelfstandige plaatsers.



smits-vinckx wrote:
Als de chape echt kurkdroog moet zijn kan je dit zelf testen.



- Emmer vullen met zand.

- Stuk plastic op de chape leggen en hierop de emmer plaatsen.

- 24u wachten, emmer en plastic verwijderen, indien plastic NIET nat is = chape droog

En wat is de zekerheid van deze test?!
 
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
121
Waarderingsscore
0
Punten
0
de enige betrouwbare test die er is, is een carbuurtest.



die test met plastiek op chape etc... ik vind parket een nét iets te duur materiaal om risico te nemen betreft vocht in chape.



waar moet deze test uitgevoerd worden ?
 
Lid geworden
5 jul 2010
Berichten
674
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb vroeger bij Kurco gewerkt.

Zij deden eerst deze test en nadien nog de andere test (carbuurtest)



Maar voor zelf plaatsers is de test met plastic en emmer vaak makkelijker.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan