• Update forum

Op 31-01-2023 is er een update uitgevoerd op het forum. Mocht er na deze update iets niet werken, of indien er iets grafisch niet correct wordt weergegeven, gelieve dit dan te melden in het topic functionele verbeteringen voor het forum . Dan bekijken we en passen we het zo snel mogelijk aan.

Lichte paniek budget keuken

Lid geworden
9 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi allemaal

Enkele maanden geleden hebben wij getekend bij een keukenzaak. Ondertussen zijn we ons vertrouwen er een beetje kwijt omdat - door aanpassingen van de fronten - er enorm veel geld is bij gekomen. Volgens de keukenzaak zijn acryl fronten veel duurder dan melamine of laminaat.

Ik vraag me af wat ongeveer een eerlijke prijs is voor onderstaande keuken want als het wel een eerlijke prijs is, zijn we wel bereid ervoor te betalen. Ik besef dat dit een moeilijke oefening is 🙃.

Kastenwand (3 kolomkasten en 2 kasten van 90 met lades) in acryl wit mat frontjes
Eiland in eikfineer (kasten samen lengte van 150cm, eiland is 96cm diep)
Composiet werkblad calacatta gold
Toestellen van Siemens: vaatwasser, oven, microgolven, koelkast
Kookvuur van Bora

20220913_192343.jpg

Alvast heel erg bedankt voor de info!!

LMDW

Zeer Actief lid
Lid geworden
26 dec 2020
Waarderingsscore
139
Punten
43
Toestellen van Siemens en Bora kan je zo opzoeken op de website.
Zo een werkblad zal op maat snel 3000 euro zijn.

En de keuken zelf... Van 10.000 euro tot ...naargelang wie ze moet maken.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
721
Punten
113
Ik zou zeggen…. Iets tussen de 10 en 25k.

Als je alleen maar kijkt naar een oven, dan kan de prijs 500€ zijn, maar ook 2500€.
Een keukenkraan kan 150€ zijn, maar ook 1000€.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Hoi allemaal

Enkele maanden geleden hebben wij getekend bij een keukenzaak. Ondertussen zijn we ons vertrouwen er een beetje kwijt omdat - door aanpassingen van de fronten - er enorm veel geld is bij gekomen. Volgens de keukenzaak zijn acryl fronten veel duurder dan melamine of laminaat.

Ik vraag me af wat ongeveer een eerlijke prijs is voor onderstaande keuken want als het wel een eerlijke prijs is, zijn we wel bereid ervoor te betalen. Ik besef dat dit een moeilijke oefening is 🙃.

Kastenwand (3 kolomkasten en 2 kasten van 90 met lades) in acryl wit mat frontjes
Kookvuur van Bora

Bekijk bijlage 90307

Probleem is dat je getekend hebt.....
Waarvoor heb je getekend ?

Verder is er weinig over te zeggen. Je hebt verschillende kwaliteiten in alle materialen .
En een merk van toestel zegt ook niets.
Siemens heeft zowel basic als premium toestellen.

Lid geworden
9 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hoi allemaal

Kookvuur van Bora

Bekijk bijlage 90307

Verder is er weinig over te zeggen. Je hebt verschillende kwaliteiten in alle materialen .
We hebben getekend voor HPL fronten die nu acryl fronten geworden zijn. De rest is hetzelfde gebleven.

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Waarderingsscore
159
Punten
43
Geen expert, maar ik kan me voorstellen dat gelakte fronten wel duurder zijn dan andere fronten?
geen kleine kids of zo in huis? Is de combinatie kleine kinderen en gelakte fronten een goed idee?

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Hoi allemaal

Kookvuur van Bora

Bekijk bijlage 90307

We hebben getekend voor HPL fronten die nu acryl fronten geworden zijn. De rest is hetzelfde gebleven.
Acrylfront in massief, of laagje op plaat..
Dan heb je nog verschillen in kwaliteit in elke materiaal op zich.
Maar uw probleem is nu dat je geen kant meer op kan. Sommigen profiteren daar graag van. Anders kan je elders prijzen vragen en vergelijken.. Je had die optie voor acryl eigenlijk mee moeten laten opnemen in de offerte voor je akkoord ging.
Nu heb je de keuze tussen aanpassen en prijs betalen of blijven bij de oorspronkelijke offerte.

Soms kan je de gehele keuken terugschroeven naar een enkele kast bij wijze van spreken, maar de kleine letters zullen wel spreken over aankoop volledige keuken incl toestellen.

D I Y

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 aug 2013
Waarderingsscore
3.237
Punten
113
Mijn echtgenote hetzelfde meegemaakt voor de keuken in haar nieuwe kantoor. 1j geleden besteld. Simpele kitchenette. Maar intussen is alles veel duurder geworden.
Onlangs beseft dat ze een microgolf vergeten zijn, dus ze vraagt 1 kolomkast bij. Keukentje is plots geen 5k maar 10k na de wijziging. 5k extra voor 1 kast. Dat klopt natuurlijk niet. Men heeft gewoon heel de keuken herrekend naar de prijs van vandaag, en er zelfs nog een klets bij gedaan.
Resultaat: de microgolf komt op het aanrecht.

Langs de andere kant: folie-gelakte deuren zijn pokkeduur. En erg moeilijk in onderhoud. Niet aan beginnen met huisdieren of als je kinderen hebt/wilt.

Lid geworden
9 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
1
Mijn echtgenote hetzelfde meegemaakt voor de keuken in haar nieuwe kantoor. 1j geleden besteld. Simpele kitchenette. Maar intussen is alles veel duurder geworden.
Onlangs beseft dat ze een microgolf vergeten zijn, dus ze vraagt 1 kolomkast bij. Keukentje is plots geen 5k maar 10k na de wijziging. 5k extra voor 1 kast. Dat klopt natuurlijk niet. Men heeft gewoon heel de keuken herrekend naar de prijs van vandaag, en er zelfs nog een klets bij gedaan.

Langs de andere kant: folie-gelakte deuren zijn pokkeduur. En erg moeilijk in onderhoud. Niet aan beginnen met huisdieren of als je kinderen hebt/wilt.
Dank je wel! Dat is nu net het probleem. Wij hebben niet gevraagd om acryl maar volgens heb is dit het beste materiaal qua sterkte, uitzicht in combinatie met eikfineer in het eiland en heel gemakkelijk in onderhoud.
Ik ken acryl zo niet dus kan niet veel zeggen over dit materiaal. Ik lees er veel goede dingen over op internet.
Dit zijn dus folie gelakte fronten?

Lid geworden
9 aug 2012
Waarderingsscore
0
Punten
1
Nog een technisch vraagje bij de koelkast: de keuken is greeploos maar op de koelkast moeten we een greep plaatsen omdat deze enkel greeploos kan gemaakt worden met een verticale komgreep en dat zien we niet graag.
Kan een horizontale komgreep niet op een hoge deur? Ik zie dat precies wel overal...

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Waarderingsscore
159
Punten
43
Je hebt die fronten niet gevraagd, maar de keukenzaak heeft de offerte wel aangepast met die fronten?

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.592
Punten
113
Zeg dat ze hun eigen initiatieven om andere fronten te plaatsen waardeer .... zeker als ze die meerprijs op zich nemen.
Niet gevraagd is niet conform bestelbon .
Punt

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Waarderingsscore
159
Punten
43
Nog een technisch vraagje bij de koelkast: de keuken is greeploos maar op de koelkast moeten we een greep plaatsen omdat deze enkel greeploos kan gemaakt worden met een verticale komgreep en dat zien we niet graag.
Kan een horizontale komgreep niet op een hoge deur? Ik zie dat precies wel overal...
Je kan een pomp op de deur laten plaatsen zodat deze opengaat als je er tegen duwt.
Kost wel ettelijke 100den euro’s, dacht ik.

Hier ook greeploos met greep op koelkastdeur. Ook niet ideaal, maar mij persoonlijk stoort het niet meer, de vrouw heeft er meer last van.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113
Dat kan absoluut. Maar hangt van de keuken af. Als het bij hun standaardmaten niet kan, moet dat aangepast worden. Misschien doen ze dat gewoonweg niet.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
4.501
Punten
113

Dank je wel! Dat is nu net het probleem. Wij hebben niet gevraagd om acryl maar volgens heb is dit het beste materiaal qua sterkte, uitzicht in combinatie met eikfineer in het eiland en heel gemakkelijk in onderhoud.
Ik ken acryl zo niet dus kan niet veel zeggen over dit materiaal. Ik lees er veel goede dingen over op internet.
Dit zijn dus folie gelakte fronten?
???
Vanwaar dan de paniek.
Gewoon laten plaatsen wat je besteld hebt.

MattiV

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 jun 2022
Waarderingsscore
100
Punten
43

Bij mijn keuken wordt er gewerkt met een greeplijst tussen de kolom van frigo/ diepvries en de kolom ernaast.
tempImageslafF2.jpg

Lid geworden
22 feb 2021
Waarderingsscore
14
Punten
3
Volledig greep loos kan ook hoor.
We hebben een motor (Pusher) op alle deuren staan.
Die van de frigo was geen probleem, enkel was dit (blijkbaar) niet mogelijk bij de diepvries.
Dus die heeft een verborgen handvat over de hele lengte van de deur.

De oven, microgolf, vaatwasser,.. zijn ook allemaal greeploos te verkrijgen.

Bijlagen

• 087546A0-E234-4FD0-81A5-97D099D7DD14.jpeg
    087546A0-E234-4FD0-81A5-97D099D7DD14.jpeg
    99,2 KB · Weergaven: 87
  • C7DA9779-8075-4F51-AE32-515A364224A9.jpeg
    C7DA9779-8075-4F51-AE32-515A364224A9.jpeg
    158,6 KB · Weergaven: 86
  • BC16ADBA-9ADD-4E87-97C3-E39196E9E421.jpeg
    BC16ADBA-9ADD-4E87-97C3-E39196E9E421.jpeg
    62,4 KB · Weergaven: 86
  • A414844F-4C78-407F-AB3E-D94CFC8ED283.jpeg
    A414844F-4C78-407F-AB3E-D94CFC8ED283.jpeg
    79,3 KB · Weergaven: 87
  • 6FB81B88-EE4A-42F7-B7FB-4A06B10AEA8A.jpeg
    6FB81B88-EE4A-42F7-B7FB-4A06B10AEA8A.jpeg
    121,7 KB · Weergaven: 88
  • C480520E-252A-4432-8FF2-383AD31C3F96.jpeg
    C480520E-252A-4432-8FF2-383AD31C3F96.jpeg
    123,5 KB · Weergaven: 89
  • 00B7E4F6-BF7F-4B5C-8A68-CF3EE231BDA3.jpeg
    00B7E4F6-BF7F-4B5C-8A68-CF3EE231BDA3.jpeg
    74,7 KB · Weergaven: 86
  • C22BD0CE-D7D9-4360-8036-F6064081ACD7.jpeg
    C22BD0CE-D7D9-4360-8036-F6064081ACD7.jpeg
    85,9 KB · Weergaven: 83
  • DF75BBD3-903C-40A8-8F56-7338B4A850EA.jpeg
    DF75BBD3-903C-40A8-8F56-7338B4A850EA.jpeg
    83,2 KB · Weergaven: 89

Bob.en.bobette.bouwer

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 jan 2015
Waarderingsscore
866
Punten
113
Die van de frigo was geen probleem, enkel was dit (blijkbaar) niet mogelijk bij de diepvries.

Ik ben niet iemand die snel afgeeft over iemand zijn project integendeel maar deze vind ik een beetje flauw, niet?

De titel is "Licht paniek budget keuken" en dan stel je voor dat alle toestellen greeploos te verkrijgen zijn (Je weet goed genoeg wat hiervan de kost is. Bobette hier wou dat ook en dan doet ne mens dat maar) tot daar ok maar dan die reeks foto's erbij...

Lid geworden
22 feb 2021
Waarderingsscore
14
Punten
3

Ik ben niet iemand die snel afgeeft over iemand zijn project integendeel maar deze vind ik een beetje flauw, niet?

De titel is "Licht paniek budget keuken" en dan stel je voor dat alle toestellen greeploos te verkrijgen zijn (Je weet goed genoeg wat hiervan de kost is. Bobette hier wou dat ook en dan doet ne mens dat maar) tot daar ok maar dan die reeks foto's erbij...
Inderdaad, dat is inderdaad niet correct.

Eerlijk gezegd heb ik daar totaal niet bij stil gestaan. (Was verkeerd van me)
Ook heb ik de topic titel en start vraag niet goed gelezen.

Mijn reactie was op het bericht ervoor, maar dat maakt het natuurlijk niet minder tactloos.

Dat was totaal totaal niet mijn bedoeling, excuses aan de topic starter

Kan ik dat bericht wissen ?

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
471
Punten
83
Ff voor de zekerheid aan de TS : heb je nu ZELF gevraagd om acrylfronten of stelt de keukenzaak dit voor? Als we dit weten kan er verder gediscussieerd worden..... Ik neem aan dat het dan opgelijmde acrylplaat is en dat er net daarom niet greeploos kan gewerkt worden omdat die acryl meestal is gelijmd op.. Mdf. En als je een greep in de deur gefreesd wil dan kan dit dus niet.

Bovenaan